Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Máté Afit Creative Commons License 2024.03.18 0 0 3689

Igazad is van meg nem is. A vásárokon osztogatott prospektus az U26 230 DFA 21 típusú alvázra vonatkozik ott valóban 3200 mm az A és B tengely távolsága. A modell a FIH-175-öt mintázza amelyik az utolsó három elkészült darab egyike (FPT-079 és CLR-902 vel együtt) amelyek már 26 256 DFA 000 altípusú alvázra kerültek, turbós álló motor, 3500 mm tengelytáv.

Előzmény: gumidani (3683)
kkn Creative Commons License 2024.02.25 0 4 3688

gumidani Creative Commons License 2024.02.18 0 2 3687

Ezen a két képen látható a változás. Az első a budapesti Szabolcs utcában készült, a másik Érden.

 

Előzmény: tothpeti72 (3686)
tothpeti72 Creative Commons License 2024.02.18 0 0 3686

Az tényleg nem sok. 

Ennyinek nem kellene látszania.

Valószínüleg a sok apró részleteltérés hozza az érzéki csalódást 

Na meg persze az, hogy élőben közelről én igazán csak a zöld fülke-piros daru kombinációt láttam. Az se tegnap volt.

Előzmény: gumidani (3683)
gumidani Creative Commons License 2024.02.17 0 0 3685

Én is kérdezek valamit, ami nem ideillő.

A FAÜ-nek erről a Csepel D 710 alapú vontatójáról tud-e közelebbit?

Előzmény: Máté Afit (3681)
gumidani Creative Commons License 2024.02.17 0 1 3684

Maga a makett a valóságban ebben a formában sohasem létezett mert ezt a formát (burkolt hidraulika egység, tank, légtartályok, full sárga szín) pár éve nyerte el, sohasem volt rajta régi VO-xx-xx rendszám.

Nagyon régóta -lehet, hogy új korától- a FIH-175 rendszámot viseli. 

Előzmény: Máté Afit (3681)
gumidani Creative Commons License 2024.02.17 0 0 3683

Belevau:

 

A prospektus szerint az eredeti tengelytáv: 3200+1350 mm

(az ismertető füzetben is ez a méret szerepel)

1:43 méretarány szerint a helyes méret 74+31 mm lenne.

Általam a modellen mért méret: 80+32 mm

Tehát 6 %-al nagyobb a modell szélső tengelytávja a kelleténél. Szerintem ez jelentéktelen eltérés.

Előzmény: tothpeti72 (3682)
tothpeti72 Creative Commons License 2024.02.17 0 0 3682

Ezzel kapcsolatban volna egy kérdésem.

Édesapám évekig hajtotta a kazincbarcikai gépet még a 80-as években. 

Annak rendje, módja szerint az akkori lemezárugyáras játék Rába vontatóra megépítette a felépítményt. Sajnos már a fotókat se találom róla.

Ma a kezembe került a D'agostini modell.  Azon túl, hogy pár részlet nem stimmel, nekem furcsa, hogy mintha az egész alváz jóval hosszabb lenne, mint ahogyan arra emlékszem.

A makett torz, én emlékszem rosszul, vagy esetleg több változata is volt a gépnek?

Előzmény: Máté Afit (3681)
Máté Afit Creative Commons License 2024.02.09 0 3 3681

A kérdés első felére a válasz, hogy nincsen. Csak egy vásárokon osztogatott brossúra készült, elég kotlátozott tartalommal. Évek óta kutatom a témát, röviden a sztori. Az első ilyen felépítményű járművek Diamond T vontatók Holmes felépítménnyel,USA készletből kerültek az országba 47-ben. A felépítményeket később 300-as Csepelekre szerelték át. Elég sok különféle teherbírású ilyen felépítmény készült itthon pl.: GAZ 63 alvázra az afitoknak. A honvédségnek Csepel 566 alapgépre Zagyva fedőnéven, túrkevei afit gyártotta. A volánoknak 67 től Csesztregen készültek (Mezőgép) a Tatra 138 később 148 alvázakra darus vontatók. És el is érkeztünk a Rábákhoz. A gépezet erősen a Tatra felépítményére épül a győri főiskolán tervezték 76-77-ben. A gyártást a Mezőgép nem vállalta ezért került a szombathelyi afithoz. Az első gép 78 januárjában vizsgázott és a Tisza volánhoz került, és ott van azóta is. Jelenlegi tudásom szerint 37 db készült 35 a volánoknak 2 a MN nek amiből egyet vettek át. A legtöbbet 79 ben gyártották, 86 viszont egyet sem. 89-es a legfiatalabb példány és az utolsó 3-4 db már 256 lovas turbós volt ( lásd makett) míg a többi 230 lovas szívó. A nagy újdonság a Tatrakhoz képest, hohy a három csörlőt hidromotorok hajtották mágnesszelepekkel vezérelve és egy többméteres kábellel távolról lehetett vezérelni ami nem kicsit növelte a biztonságot. Maga a makett a valóságban ebben a formában sohasem létezett mert ezt a formát (burkolt hidraulika egység, tank, légtartályok, full sárga szín) pár éve nyerte el, sohasem volt rajta régi VO-xx-xx rendszám. Nagyon nagyon röviden ennyi a sztori.

Előzmény: torqmatic (3680)
torqmatic Creative Commons License 2024.02.08 0 0 3680

Ehhez kapcsolódna a kérdésem: erről a vontatóról létezik valahol részletes leírás, urambocsá bemutató videó? Elsősorban a felépítmény érdekelne, sajnos eddig nem sok infót találtam róla.

Előzmény: Gasolin (3679)
Gasolin Creative Commons License 2024.01.28 0 0 3679

Ha esetleg valakihez nem jutott el a hír a DeAgostini cég legendás teherautók címmel új sorozatot ad ki amelynek több magyar vonatkozású teherautója is lesz.

Az első lapszám bevezető áron nagyon olcsó és egy Rába autómentő (műszaki mentő) az első jármű. Már kapható.

Ha valaki csak a bevezető modellt veszi meg rossz üzletet akkor sem csinált!

https://www.deagostini.com/hu/gyujtemenyek/teherauto-multbol

Káun Creative Commons License 2023.11.29 0 0 3678

Tudja valaki hogy Rába contact buszokat csak volanok járattak annó?helyköziekre célzok.

A somló,Borsod,Agria,Hatvani, Balaton,Pannon volánnál egy se volt a listák szerint.

De somló volánnál volt egy Contact 092 tesztelésen, 2003 körül, de alapon ők se vettek olyat.Mondjuk amilyen kis cég volt, inkább biztosra mentek, megbizható kocsikat gyűjtve.Raba csak átmenetileg volt somló volánnál,rendszámot nem tudok.

Én szerettem őket, bár sajnos igen megbízhatatlanok főleg ha nem tartják karban.Ami sok helyen látszik ,nógrad volánnál helyköziben 6 db volt eredetileg, de később még 4 ét hozták, Mátra volantól, ésa  Jaszkuntól.

A 3 tengelyes változat se jött be, Tisza 3s a Kapos Volán szerzett be ebből.Kapos mindössze 1 db ot.Egyébként ez előremutató lett volna hisz mai napig sokan gyártanak 3 tengelyes buszokat, így ha az olcsóbban elkelt volna, meg nem mentek volna csődbe időközben, sikertörténet lehetett volna a gyárnak.

A 200 as család 35 évet is kibírta,a Rába viszont feleennyi időt tudott átlagban leszolgálni.bar a 200 asok túlfuttatasa se egészséges dolog, 20 év normális egy busznak, de a rabák nem is bírtak volna többet 15-20 évnél, így is a gatyája ráment a cégeknek a karbantartásukra,nagy csőd volt járatni.

A Volánbusz 8 évesen 2 rábatól vált meg, 2008 körül.Ezek 2000 és kocsik, összesen 25 szóló,12 csuklós volt náluk.Ebből a legfiatalabbak 8 évesen lettek selejtezve, legtovább csuklósok maradtak.(3 éve is voltak még)nyilván nem volt értelme tovább foglalkozni velük, aminek sok pénzt emésztett fel a javítása

A Bakony Volán egyetlen rabaja csuklós, HXU 690 rendszámot kapott, ma is forgalomban van.(?) 3 gazdás kocsi , így érthető ha bírja az iramot , bár nyilván sok nyűgje van annak is.

A többi cég aki használt rábát , is selejtezték őket mára ezért időszerűnek tartottam írni róluk most.Vagy írt más is?

Megérdemlik, elvégre magyar termék, még ha nem is kiváló.

Folytatás ?Természetesen csak a Rába buszokról szólt ez az írás.

 

 

 

István Marosán Creative Commons License 2023.11.18 0 0 3677

Szervusztok!

Az adagólón lévő mágnesszelepnek honnan, mikor, és meddig kellene áramot kapnia? (250 turbó)

Köszönöm szépen,ha valaki segítene!!!

littlebubu69 Creative Commons License 2023.11.13 0 0 3676

M=1:10 Kézműipari Kivitelező Vállalat munkája. Készült belőle több kivitel, az egyik látható a Közlekedési múzeumban.

De volt ott egy masik konténeres szerelvény is a 70-es években még láttam kiállítva.  

Előzmény: mejzi71 (3649)
gumidani Creative Commons License 2022.12.30 0 2 3675

Rába Super korai Csepel fülkével (és talán sárvédőkkel), az oldalfalakon egyéni kialakítású magasítókkal.

Ha jól sikerült kitotózni, akkor BSZV tulajdonú.

Itt látható az egész kép:  https://archivum.mtva.hu/photobank/item/MTI-FOTO-ZVBHTVBTdkIwbEdOL1RyTmg2WDVZdz09

 

gumidani Creative Commons License 2022.12.30 0 2 3674

Rába Superek a tejiparban

MTI-FOTO-775102

 

Érdeklődöm, hogy a típusjelölésben hogyan jelenik meg ez a kétféle motorsátor és első sárvédő?

 

EKM-765 Creative Commons License 2022.12.20 0 2 3673
pumukli89 Creative Commons License 2022.10.13 0 0 3672

Szolgálati közlekedés!

 

Most néztem rá a fórum fejlécére. A RÁBA fórum alapítója:  " JumboJet," meghalt kovidban. Nem most,de akkor megemlékeztünk róla a facén. Ez a fórum nagyon nem ment,itt valahogy elmaradt. 

 

Most pótolnám:

 

Isten Veled doki! 

pumukli89 Creative Commons License 2022.10.13 0 0 3671

Ezt a kék/szürke fülkést még képen sem láttam eddig. Köszönöm!

Előzmény: gumidani (3670)
gumidani Creative Commons License 2022.10.13 0 1 3670

Szerintem igen.

Úgy sejtem, hogy legalább 2 volt a BKV-nak.

Ez a kép vótmán:

 

Ezt meg azzal a szinessel közös tablón találtam.

pumukli89 Creative Commons License 2022.10.13 0 0 3669

De jó kép. Betonkocka volt a "tapadást" segítő?

Előzmény: gumidani (3668)
gumidani Creative Commons License 2022.10.12 0 2 3668

pumukli89 Creative Commons License 2022.10.12 0 0 3667

Nem is tudom hogy utaztatják-e ennyit? Ne felejtsük el akkoriban /mikor ha nem/ nyáron hiánycikk volt a sör.

 

Előzmény: D 20 (3666)
D 20 Creative Commons License 2022.10.12 0 0 3666

Gombolom sok év óta jelöletlen tartányokkal kamionozik a sör...

Előzmény: pumukli89 (3665)
pumukli89 Creative Commons License 2022.10.12 0 0 3665

Klassz!

Előzmény: D 20 (3664)
D 20 Creative Commons License 2022.10.12 0 3 3664

Falufoto, Orosháza...

D 20 Creative Commons License 2022.10.10 0 1 3663

Szóval plaktizált ilyen kukás Rába "városomban", csak nem emléxek rá...

 Közléskényszer kapitány kiszáll. :D

D 20 Creative Commons License 2022.09.30 0 2 3662

Dújv-i tv archív "reRÁBAed"... 1996...

D 20 Creative Commons License 2022.09.25 0 1 3661

Rába-Steiger fotó a nyolcvanas évek közepéről(?):

 https://adatbazisokonline.mnl.gov.hu/imgview/falufoto/94DE97EF4865429535D6B4BBBB1B2970/

MCA-001 Creative Commons License 2022.09.13 0 0 3660

A Rába Steiger új élete.

Huntractor HT-326CS CombiSteer
Új motor, új váltó, új kormányzott Rába futómű.
https://www.youtube.com/watch?v=mY83_z3regs
https://www.youtube.com/watch?v=z-6SsfXFWIQ

 

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!