Ma ezen, holnap már egy másik földrészen ébred Szüle Zsolt, a CargoLogicAir Boeing 747-es kapitánya, akivel az átalakulóban lévő légi teherszállítási piacról beszélgettünk. Szó esett a legutóbbi Boeing-balesetről, a hibákról és az álmatlan éjszakákról is, csak úgy mint a szaúdi király aranyozott mozgólépcsőjéről, illetve a pilóták fizetéséről is.
A müncheni Német Múzeum érdekes projektbe vágott bele. 2020-ban nagy repülőgép-kiállításra készülnek, és ebből az alkalomból egy nagy méretű komputertomográffal (CT) vizsgálták át a Hitler egyik csodafegyverének kikiáltott elfogó vadászrepülőt, a Messerschmitt Me 163-ast.
Tavaly derült ki, hogy a 606-os, honvédségi lajstromszámú mellé a Honvédelmi Minisztérium tulajdonában lévő HM EI Zrt. titokban vásárolt még egy Dassault Falcon 7X típusú business jetet, amit polgári lajstrommal vettek nyilvántartásba, így összesen már két ilyen típusú repülőgépet üzemeltet a HM.
Együttműködési megállapodást kötött az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) és a főpolgármesteri hivatal a budapesti Liszt Ferenc-repülőtérrel összefüggő éjszakai zajcsökkentésről.
Indonézia nemzeti légitársasága, a Garuda Indonesia bejelentette, hogy a típust érintő két szerencsétlenség miatt lemondja a Boeing 737 Max 8-as repülőkre szóló összes megrendelését. Ez a lépés egy újabb csapás a Boeingnek. Eközben az amerikai repülőgyártó az új 737-es gépeinek szoftverhibái, illetve a pilóták kiképzésének elégtelensége miatt bekövetkező szerencsétlenségek miatt egyre mélyebb válságba sodródik.
Még mindig tart a kártérítési eljárás két, a honvédséghez tartozó repülőgépen keletkezett sérülés miatt – tudta meg a hvg.hu. Mindez azért érdekes, mert információink szerint a közpénzből vásárolt repülők mulasztás miatt sérültek meg, de a Honvédelmi Minisztérium mindent elkövetett, hogy ne derüljenek ki a részletek arról, mi történt pontosan.
(az előzményben (no. 790) az olvasható, hogy már 2009-ben is tervezték a 3. pályát; hát, nem megy gyorsan ott sem; viszont az is érdekes, hogy a Hong Kong-i Kai Tak-hoz hasonlóan a Temzére is van terv(ezgetés) a reptér kiköltöztetésére a városból)
Forgalomba állt a Wizz Air legújabb, legmodernebb keskeny törzsű repülője, amiben még több utast tudnak szállítani. Megnéztük az Airbus hamburgi gyárát, ahol az A321neo-k végső összeszerelését végzik, majd hazarepültünk a 239 személyes géppel. A következő években még 183 ilyen gép érkezik, így nagy valószínűség szerint előbb-utóbb ön is ilyen géppel repül majd nyaralni.
Bár semmi véglegeset nem lehet tudni még mindig a Beoing 737-es MAX lezuhanásának okairól, az biztos, hogy az éles verseny miatt nagyon sietnie kellett a cégnek annak a technológiának a kifejlesztésével, ami valószínűleg a katasztrófát okozta. A szakértők véleménye eltér arról, hogy eddig jól csinálták-e a válságkommunikációt, de az biztos, hogy komoly pénzeket kell majd a hibás gépekre költeniük.