" A Bermuda háromszög legendája
Számtalan hajó és repülőgép tűnt el nyom nélkül a rejtélyes Bermuda háromszögben. Még most sem, 57 évvel azután hogy 5 harci repülőgépnek veszett nyoma egy rutinfeladat közben, senki nem tudja pontosan, hogy mi okozta eltűnésüket. 57 évvel ezelőtt egy szép napon 5 hadi repülőgép szállt fel a Floridai bázisról a Flight 19 fedőnevű rutinfeladat végrehajtására. Sem a gépeket, sem a legénységet nem látták soha többé.
A Bermuda háromszög az a terület, mely a Miami, Bermuda és Puerto Rico által határolt háromszögben van. Pontos adatokkal nem szolgálhatunk, de az elmúlt évszázadban számtalan hajó és repülőgép tűnt el itt. A múltban sok furcsaságot jegyeztek fel a területről. Kolombusz Kristóf megemlékezéseiben az iránytű furcsa viselkedését említette. A terület a nevét csak 1964-ben kapta, amikor egy újságíró az 5 eltűnt gépről írt cikkében utalt a helyre. A 14 fős legénység 5 Grumman TBM-3R Avenger torpedo bombázót vezetett, amely a Bermuda háromszög felett repült el.
Sok különleges elmélet született arról, hogy hova tűnt el az 5 gép. Szóba kerültek hatalmas tengeri szörnyek, földönkívüliek, misztikus negyedik dimenzió, és hasonló elméletek. Az igazság sokak szerint ennél sokkal prózaibb. Érvelésük szerint a sokszor kiszámíthatatlan természet, emberi mulasztás vagy balszerencse lehetett az oka az eltűnésnek. A Bermuda háromszög ugyanis nagyon forgalmas és az európai felfedezők útjai óta itt kereszteződik számos fontos útvonal. Ahhoz képest nem nevezhető soknak az eltűnt hajók és repülők száma.
A Bermuda háromszög legendája örökre kapcsolódni fog a Flight 19-hez, ami 1945 december 5.-én történt. A Floridai támaszpontról felszállló gépek délután 2 körül hagyták el bázisukat , hogy rutinnavigációs gyakorlatot végezzenek. A feladat szerint háromszög útvonalon haladva néhány homokzátony bombázását kellett elvégezniük a gyakorlat során. A pilóta abban az időben az iránytűjére hagyatkozott, és arra, hogy milyen sokáig és milyen sebességgel repült egy meghatározott irányba. A gépeken azonban felmondták az iránytűk a szolgálatot. A rádióbeszélgetésekről készült feljegyzések szerint a pilótánál nem volt óra. Az óceán közepén nem láthattak domborzati elemeket. A repülők az általuk jónak talált irányba repültek, majd irányt váltottak, míg a napfény el nem tűnt és a helyét átvette a viharos éjszaka. A vezető pilóta rádiójából hallani lehetett, hogy terve szerint amint az első repülőgép eléri a minimum üzemanyagszintet, mind az 5 gép kényszerleszáll a vizen.
Az Avenger egy nehézkes repülőgép volt. A pilóták sokszor hívták vasmadárnak. Olyanra építették őket, mintha tankok lennének. A pilóták azért szerették ezeket, mert szitává lőve is képesek voltak működni és visszatérni a bevetésről. A gépek nagyon nehezek voltak, üresen több mint 4500 kg-ot nyomtak. Ha tengerre kényszerleszállt, az Avenger valószínűleg igen gyorsan elsüllyedt. Az esélye, hogy a kényszerleszállást valaki túlélje, kicsi volt, annak hogy a hideg vízben valaki kihúzza az éjszakát, még kisebb, annak, hogy a roncs pillanatok alatt a tenger fenekére süllyed, óriási. Hatalmas mentőakciót szerveztek, de sem a roncsokat, sem az embereket soha nem találták meg. A tragédiát fokozta, hogy a segítségre siető mentőrepülők egyike is eltűnt 13 fős legénységével együtt. Az a repülő egy PBM Mariner volt, amit repülő benzintartélynak neveztek könnyű gyúlékonysága miatt. Egy a területen haladó hajó látott is egy hatalmas tűzgömböt és áthaladt egy olajfolton akkor, és ott, ahol a repülőgépnek lennie kellett volna. A Flight 19 eltűnését emberi mulasztásnak könyvelték el.
A Bermuda háromszögnek vannak furcsaságai. Egyike annak a két helynek - a másik Japán partjainál van és az ördög tengerének nevezik- melynek hasonló rejtélyes hírneve van. Ezeken a helyeken az igazi észak és a mágnesszerinti észak egy vonalban van amely megnehezíti az iránytű olvasását. Itt van a tengerek egyik legmélyebb mélytengeri árka is. A roncsok itt több km-re a tenger felszínétől lelik hullámsírjukat. A Bermuda háromszögben a tengerfenék általában több mint 5 km mélyen fekszik, Puerto Rico közelében a mélység eléri a 8,2 km-t. Alattomos zátonyok húzódnak a szárazföld közelében és erős áramlatok rendszeresen állítanak újabb navigációs problémát a hajósok elé. És ott van az időjárás. A legnagyobb gondot a hurrikánok okozzák. A Golf áramlat a háromszög nyugati szélénél húzódik, ami befolyásolja azt. Az áramlat egy 64-80 km széles folyó az óceánban a környezeténél melegebb levegővel. Ha viharban a hullámok 4m magasak a tengeren, a Golf áramlaton belül ennek a háromszorosára nőnek. A hajósok sokszor arról ismerik fel a Golf áramlatot, hogy fölötte viharos az ég. Mégis ha választani kell az ártatlan hajókat elnyelő tengeri szörny, az embereket elrabló földönkívüliek és az emberi hiba, műszaki problémák, a természeti jelenségek között, ki tudna ellenállni a Bermuda háromszög legendájának.
"
Asszem megfejtettem: az eredeti angolban az lehetett, hogy "a hajó nem süllyedt el az első helyen". A hely angolul place volt. Jött Leiter Jakab, és csinált belőle palace-t. Magyarul: palotát.
De ez csak egy tipp, a magyarázat még lehet más. (Pl. a palota az stimmel, a hajó vagy az elsüllyedés a félrefordítás. :o)
Fellelhető esetleg valamilyen táblázat/statisztika az eltűnések és a szeizmikus mérések (ami miatt a metán felszabadul) között? Tehát hogy mutatnak e összefüggéseket.
A hírt magam tettem fel először még angolul egy másik topicra, mivel ezzel egy újabb meggyőző bizonyíték került elő (amit már amúgy is tudtunk), hogy a Bermuda háromszög egy dimenziókapu!
Ez egy dolog, hogy mit hiszel el szívesen, viszont neked is jó tudnod, hogy a felsorolt felmelegített hírecskék elvéreztek már az alapos vizsgálatokban.
Ugyanez, csak fordítva esetleg? Egyébként mit értünk "kamuportál" alatt? Nekem az tűnik annak, ahol csak hápogós sztorikat jelentetnek meg - ha csak részben, azaz mondjuk minden 3.-4. hír, cikk az, akkor már nem is süthető rá, ill. ha mégis, akkor viszont az indextől az origóig a hvg, figyelőneten át a wikipédiáig bezárva mindenhol találsz kétes valóságtartalmú írásokat, közléseket, posztokat, a blogokról nem is beszélve, mivel azok többsége "személyes" vélemény, innen-onnan, így-úgy alátámasztva. A bulvár meg minden oldalon bulvár, és többségük valamiért fenntart" bulvár részt, franc tudja miért. De ha valaki pont nem CSAKIS és kizárólag a "hivatalos" v "hivatalos tudományos" alátámasztásoknak hisz, onnantól más irányból közelíti a "kamu" kifejezést is.
Ezt egyébként a costadelsol v a dailynews-ról "csemegézted?
Néhány számomra nem egyértelmű "kamu" :
Sosem jártak amerikaiak a Holdon. -> tudod v hiszed? Sztem utóbbi, én nem tudom és kétkedem (Interstellar c film, beszélgetés a suliban, azt vajon cenzúra nélkül az USA-ban is letolták? Amilyen természetességgel dobják be a filmben, az több, mint érdekes ...)
Igazolták a reinkarnáció létezését. -> ugyanaz a véleményem, lehetséges, bár nem tudom, de a "nemlétezésében" nagyon nem hiszek ...
Igazolták, hogy 12 ezer éve világméretű özönvíz volt. -> erről már több dok. film is tett említést, többször felbukkant(nemcsak netes) cikkekben, az utolsó jégkorszak elmúlásával együtt. Ha találnak arra utaló jelet, ami igazolni látszik?
Kolumbusznak már első útja előtt volt térképe Amerikáról. -> lehet, a Piri Reis féle térkép mindmáig rejtély ugye, Kristóf utazása meg annyira "szervezett" volt, és annyira a "keresztény európai kultúra" terjedése, gyarapodása, gazdagodása volt a cél, és a következmény is sajnos...
A többi nekem is bulvár+, de attól h olyanok is vannak fent, nem biztos h minden kamu.
A youtube-on elég aktuális a téma, sok új (egy éven belüli) feltöltés van a nemrég a térségben talált víz alatti romokról (piramisok?) dolgokról. Egy esetleges Atlantis teória is belefér, sokak szerint ott valami rosszul kezelt igen erős energia elszabadulása(is) okozta a katasztrófát ...
És az olyanokkal mivan, akik visszatértek de elmondták, hogy az idő nem úgy telt el, mint kéne és belementek valamilyen "elektromágneses ködbe". Ezeket doku-filmekben láttam többnyire. Pl a fél órás utat 2 óra alatt tettte meg, vagy éppen fordítva és belement valamilyen elektormágneses ködbe, ami körbevette az egész repülőt és körülötte fekete felhőszerű képződmény volt. Nagyon hülyén fogalmazva ilyen lyukszerű valamibe ment bele mint a Slidersben van :DD
Azért az elég elszomorító, hogy még ennyi év után is felülnek az emberek a csalásnak, megvezetésnek, hazugságnak. Anélkül, hogy bárki is legalább részletesen utána olvasna, utána járna.
Még úgy is, hogy ezt már néhány értelmes kutató megtette helyettünk. (Erről még később).
Példa: Mary Celeste. Az égvilágon semmi köze nincs a Bermuda- háromszöghöz. A hajót az Azori-szigetek és Portugália között találták meg, útiránya egyébként: New York-Genova. Tessék már kérem a térképre nézni, és megmondani, hogy ennek mi köze van a háromszöghöz? Kétségtelen tény ebben az esetben csupán az, hogy a legénység eltűnésére tényleg nincsen széles körben elfogadott magyarázat. Annyi azonban megállapítható, hogy az eset körülményeinek összekutyulásáért való felelősség egyértelműen megállapítható, mégpedig a vizsgálatot irányító „főmufti” személyében.
Még néhány példa, röviden: Bella (1854); valahol a Sao Roque-foknál tűnt el, ami 2000 mérföldre esik Barbadostól (Barbados a háromszög déli csücske), mégis konzekvensen a háromszöghöz kötik… 1866: Lotta, 1868: Viego, 1884: Miramon. Semmilyen bizonyíték nincs arra nézve, hogy ezek a hajók egyáltalán léteztek volna…
1925 december: Cotopaxi; na ez is egy olyan eset, hogy az ember a fejét fogja. A legenda „hívői” konzekvensen elfelejtenek beszámolni az eltűnésének idején tomboló viharos tengerről… és ugyanez elmondható még az esetek többségében is. Ennek ellenére a hazug szenzációhajhászok állandóan azzal jönnek, hogy mindegyik eltűnés csodaszép időben történt, lágy, meleg, tavaszi szellő közepette… Holott ennek általában épp az ellenkezője igaz.
1931 október: Stavenger nevű norvég hajó. Ez is egyértelműen nem létező hajó, kitalált történet. Az egyetlen hasonló nevű norvég hajó 1957-ben szenvedett hajótörést a Norvég Hajózási és Navigációs Hivatal tájékoztatása szerint…
1932 április: John and Mary. A „szokásos” gazdátlan hajó. Azt általában elfelejtik hozzátenni, hogy a legénységet a hajó újbóli megtalálása előtt már kimentették a nyilvántartások szerint. Egyébként a motorhelyiségben bekövetkezett robbanás miatt kényszerültek elhagyni a hajót.
1935 augusztus: La Dahama. Szintén „szellemhajó”. És szintén az előző kategória. A legénységet kimentették, mert a hajó süllyedt. Azonban a csendes tenger miatt csak lassan süllyedt el, így kétszer is megtalálták, öt napra rá. Persze ezekről az apró tényekről a Berlitz-hez hasonló csalók konzekvensen elfelejtenek beszámolni.
Az is egyértelműen megállapítható, hogy a sok hülyeség és hazugság forrása éppen az említett szerző, ugyanis a későbbi szenzációhajhászok is ugyanazokat a hibákat vétik, mint Berlitz. Például a Carroll A. Deering nevű hajónak a nevét még normálisan leírni sem tudja, és konzekvensen Carol Deeringnek nevezi… Az ilyen és ehhez hasonló hibák aztán a többi fantaszta művében természetesen visszaköszönnek. De még ez a legkisebb baj a művével. Néhány szemelvény:
- Nem nevezi meg a forrásait, hogy ugyan már honnan szedte az adatait. Vagyis a kijelentései semmivel az égvilágon nincsenek alátámasztva. (Pl. lábjegyzetek hiánya).
- Egyszerűen kitalál történeteket, soha nem létezett hajókról. (Nála jelenik meg a Stavenger is; de ilyen például a Rosalie nevű soha nem létezett francia hajó is).
- Tudatosan elferdít valós tényeket. Ilyen a 19. repülőraj rádióforgalmazása. Olyan mondatokat ad a pilóták szájába, amelyek a jegyzőkönyvek tanúsága szerint soha el nem hangoztak. Magyar nyelven is utána lehet olvasni. Így tesz a „szellemhajókkal” is. A történet meséléséből rendszeresen kihagyja a legénység egyébkénti megtalálását.
- Az esetek jó része, amit felhoz, egyáltalán nem köthető a háromszöghöz. Pl. a Gloria Colita (amit szintén hibásan Gloria Colitének nevez) esete a Mexikói-öböl sara… Ezeket még lehetne sorolni szintén. Saját magát járatja le a szerző, amikor könyvének 39-ik oldalán még térképet is közöl az eltűnt hajókról. Ezek közül összesen hét eltűnés esik bele a „tulajdonképpeni” háromszögbe, az összes többi,- hát mit ne mondjak,- elég nagy szórásban van attól… :) De még a rombusz alaktól is kívül esik a többség… Hát hogy hihet ebben a „rejtélyben” ezek után még bárki?
A valóban rejtélyes eseteket egy kezemen meg tudom számolni, ami a Bermuda-háromszöget illeti. Ebből máris kiesik a már említett Mary Celeste esete is a nem elhanyagolható földrajzi távolság miatt…
A repülőkre szinte ugyanezek állnak. Elfelejtik megemlíteni a konstrukciós hibákat, a bizonyíthatóan észlelt robbanásokat, a viharos időjárást, a hurrikánokat, a személyzet hibás döntéseit, a technikai hibákat, a jól dokumentált emberi mulasztásokat és figyelmetlenséget az eltűnések időpontjában, no és persze a hamisításokat és a puszta kitalációt… Meg a Golf-áramlatot, meg hogy az esetek többségében későn kezdtek el keresni, menteni (szintén mulasztás).
Magyar nyelvű jánlott irodalom a témában:
- John Harris: Nyomtalanul- Hajókatasztrófák,- Gondolat kiadó, Budapest, 1990
- Lawrence David Kusche: A Bermuda- háromszög rejtélye- Megfejtve,- Zrínyi Katonai Kiadó, Budapest, 1979
Ezek után el lehet olvasni Berlitz könyvét is kiegészítésül, és így megállapítható, hogy az ő írása mennyire színvonaltalan és hazug.
Hosszú évek óta se egy nyomtalan repülőeltűnés, se egy szellemhajó fölbukkanás, de még egy nyiszledt üres csónak sincs a bermudában, csak a 80 éves táni?
Érdekes téma. Én is olvastam róla (persze már régebben). Emlékszem, hogy a legénység eltűnését infrahanggal is magyarázta valaki. Tehát az ember észleli azt a mély és erős hangot és attól röviden mondva a falnak fut, vagyis majdhogynem meghülyül. Mondjuk ha jön felfelé az az óriási metán (vagy milyen) buborék, akkor lehet, hogy valamilyen hangot is ad. Olvastam valahol olyasmit is, hogy egyszer valahol az amerikaiak atombombarobbantást próbálgattak. Ilyenkor szokás több földrengésmérőt is telepíteni a környéken. Az adatokból meglepetésre valami óriási szilárd tárgy (kb 130x600x10-20 km) képe rajzolódott ki a föld kérge alatt. Azt hiszem úgy 120 km mélyen volt a teteje. Ott már az anyag cseppfolyós és az óriási szilárd tárgy jelenléte nagyon relytélyes. Később olvastam a magyarázatot, hogy a tárgy lassan megy lefelé, tehát valamikor feljebb volt, ami azt jelentheti, hogy valami becsapódhatott a Földbe. Ha netán fémből is volna, akkor ez okozhatna mágneses anomáliát.
Az elektromágneses viharok sem éppen reális bizonyítékok, szerintem...
Abban egyetértek hogy valami extra dolog műkődhet a Bermuda háromszögben.
Tippeim(ezek elég bizarak)
-ufók vagyis idegen lények felelősek a rejtélyes eltűnésekért. (Sok tudós szerint nem kizárt)
-párhuzamos dimenziókapuk(az eltűnt emberek, repülők és hajók egy a miénkkel párhuzamos síkra kerültek, ezért én úgy gondolom hogy emiatt tűnhettek el szőrén szálán, szinte nyomtalanul.)
-időjárási anomáliák ( drasztikus erősségűek)
utolsó tippem, amiben a legkevésbé hiszek végül is beletartozhat a 3. gondolatba:
Az elektromágneses anomáliák a modern korban jelentőségteljesek lehetnek, amikor már mindenben elektronika van. Mondjuk 100 évvel ezelőtt nem hiszem, hogy bárkit is megzavart volna ott egy "elektromágneses vihar".
Egyébként van egy csoport, amelynek ilyen dolgokkal hivatásuknál fogva és kőkemény anyagi érdekből is foglalkozniuk kell. A biztosítási szakmára gondolok. Én nem tudok arról, hogy ha ma valaki egy hajóra biztosítást köt, akkor extra díjat kellene fiztenie azért, mert a Bermuda-háromszögben fog vele hajózni. Ez talán a leghétköznapibb érv az ellen, hogy ott tényleg valami extra dolog lenne.
Ahogy, gondolod, én viszont az erős szélt nem teszem felelőssé a legénység eltűnéséért.:)
Én a természetes magyarázatok közül a leginkább azt fogadnám el, hogy a Bermuda háromszögben, mondjuk...kiderülne, erős elektromágneses viharok okozzák a nyomtalan eltűnéseket.
Volt is egy film a TV2-n még két évvel ezelőtt amely ezt a hipotézist mutatta be. A címe: A Bermuda háromszög rejtélye.
A konkrét esetre is vonatkozhat, meg áltálaban is:
Tudjuk, hogy az USA déli részét milyen gyakran támadja meg a tenger felől nagy erejű szél. Ez a térség nem olyan nyugodt meteorológiai szempontból. Ez is közrejátszhat a sok balesetben. (Konkrétan lehet, hogy a legénységet a vízbe sodorta egy vihar.) Egyébként én olyan véleményt is hallottam, hogy igazából arányait tekintve nincs is ott olyan sok baleset, tekintve a nagy forgalmat. Ez olyan, minthogy egy időben rossz híre volt Boeingeknek, merthogy sok lezuhant repülő ilyen típusú volt. Persze, mert a legtöbb utasszállító Boeing.