Keresés

Részletes keresés

trizs77 Creative Commons License 13 órája 0 0 19669

köszi

Előzmény: Dante001 (19668)
Dante001 Creative Commons License 14 órája 0 1 19668
Előzmény: trizs77 (19667)
trizs77 Creative Commons License 14 órája -1 0 19667

A 2023-ra kiszabott 200 db Econell átadása befejeződött?

mind 200 db-t átadták ?

Ki kapta meg a 200-ól az elsőt, és ki az utolsót?

 

Ikarus 120e Creative Commons License 1 napja 0 2 19666
Econell99 Creative Commons License 2023.11.26 0 2 19665

Ezt a problémát én is látom az Inovellnél. Nem falujáróra való, ez biztos.

Előzmény: EKM-765 (19664)
EKM-765 Creative Commons License 2023.11.25 -2 4 19664

Az Inovellt elengedhetné mert semmirevaló. Túl sok van belőle ezért falujáróban is járnak ahol gyakran mászkálnak babakocsival. Jobb híján felrakják a hátsó ajtón, onnan mozdulni nem tudnak és megy a szenvedés a többi leszállónak. Ide legalább dupla ajtó kéne mint az EC12-n és négy ülés helyére  hely a babakocsinak. Távolságiba meg kicsi a ládatér. Az már csak esztétikai kérdés, zavaró a szemnek az Ik 266 szerű össze-vissza magasságú üléselrendezést bámulni több órán keresztül. Ezeket megvenni sem kellett volna, ha már mindenáron Credo van megfelelő a választékban, az ekenyél teljesen jó falujáróra, távolságira meg ott lett volna az Optinell. Utóbbiban ugyan nem utaztam de az előd LH12-n igen, azt remek távolsági busznak találtam. Magasabb ugyan a padlószint mint az E95-ben de nem túlzottan, ugyanakkor ettől nagyobb is a ládatér és jobb a kilátás.

Előzmény: Econell99 (19662)
Dante001 Creative Commons License 2023.11.24 0 0 19663

Nem hiszem hogy elengedték, azért abból is eladtak 500+t az évek alatt.

 

Gondolom az elektromos buszra felvett támogatás miatt határidők közé vannak szorítva, ezért jelenleg az a prioritás.

Előzmény: Econell99 (19662)
Econell99 Creative Commons License 2023.11.24 0 0 19662

Egyébként lesz Inovellből is Next vagy elengedte a Kravtex a normál padlót? A weboldalon már csak a korábbi típusok kategóriában található meg. 

Dante001 Creative Commons License 2023.11.14 0 1 19661

Ha valaki érez magában spirituszt hozzá, közadat igénylésként megkérdezheti:

 

https://kimittud.hu/new/volanbusz

Előzmény: timetable (19660)
timetable Creative Commons License 2023.11.14 0 0 19660

Szentmártonkátán.

És oké hogy "idén eddig", de Econell-Inovell a korábbi években sosem égett porig.

 

A másik topikban pont listázta az egyik topiktárs az új beszerzéseket, és rá kellett döbbenjek, hogy az első Econellek pont 10 éve novemberben álltak forgalomba. Van velük így nem kevés üzemeltetési tapasztalat, ismertek már az egyes évjáratokra jellemző jobb és gyengébb megoldások.

 

Én személy szerint örülnék, ha ennyi idő után lehetne a típussal kapcsolatosan egy objektív mérleget vonni arról, hogy valójában milyen is - kár hogy ehhez pl. rendelkezésre állási, fogyasztási, üzemeltetési költség adatokat valószínűleg nem fogunk látni.

 

Utasként az Econellel nincs bajom, az Inovellt pedig kifejezetten szeretem, ilyen szemmel pedig érthető módon nem csak a két típus (túlzó, vagy nagyon is valós) hibái érdekelnek...

Előzmény: Irisbus (19657)
kristoof Creative Commons License 2023.11.14 -2 1 19659

De legalább magyar és occsó'!

Előzmény: félinfós (19658)
félinfós Creative Commons License 2023.11.14 0 5 19658

Ekkora futásteljesítménynél még nem elfogadható, hogy kigyulladt egy busz. Az okok a karbantartás hiánya és a remek alkatrész ellátás, amiért nagyrészt a Kravtex felelős.

Meg azért ezek a buszok sem a tervezés magas minőségéről híresek. Nem sikerült megugrani, az Inovell esetében, hogy a két tükör előtt letörölje az ablaktörlő a vizet. Vagy hogy a toltatólámpa érjen is valami sötétben, ne csak egy gyertya fényével érjen fel. Vagy hogy sikerüljön megoldani a szélvédő páramentesítését normálisan, mert pont a két tükör előtt nem fújja le a párát. Vagy hogy a ládateret normálisan leszigeteljék, és ne álljon benne a por, a víz és a sár. 

Vagy a most átadott új Econelleknél megoldani azt, hogy ne ázzanak be. A nagy részük úgy ázik be, mint a 16-17 éves EC12-esek. Egy komolyabb eső után rendes tócsák állnak a buszban. És ezek csak a jéghegy csúcsa...

Előzmény: Dante001 (19654)
Irisbus Creative Commons License 2023.11.13 0 0 19657

Ha minden igaz, Nagykátán selejtezte magát. 

Előzmény: Peraltada (19656)
Peraltada Creative Commons License 2023.11.13 0 0 19656

RTR-897-tel mi lett?

Előzmény: Irisbus (19655)
Irisbus Creative Commons License 2023.11.13 -1 0 19655

Akkor idén eddig:

RWE-796

RTR-897

NZM-377

Előzmény: Dante001 (19654)
Dante001 Creative Commons License 2023.11.13 0 0 19654

Nagy számok törvénye, 7 éves, itt már bármi lehet. Februári műszaki vizsgájakor már 664 ezer km volt benne. (Nahát, most működik a JSZP).

Előzmény: 7-es troli (19652)
MCA-001 Creative Commons License 2023.11.13 0 0 19653

NZM-377

Előzmény: 7-es troli (19652)
7-es troli Creative Commons License 2023.11.13 0 1 19652
trizs77 Creative Commons License 2023.11.12 0 0 19651

Ezek a tesztkörutak - sajnos - túlpolitizáltak.

 

Néha meglepő eredményt hoznak.

Lásd Next18 esete.

 

Volt teszten itt-ott és a végén oda került ahová nem gondoltuk volna.

Előzmény: Dante001 (19648)
Dante001 Creative Commons License 2023.11.11 0 0 19650

Ja, nem pont a vevőkör miatt gondoltam, hanem a topográfia miatt.

Előzmény: torqmatic (19649)
torqmatic Creative Commons License 2023.11.11 0 0 19649

Mondjuk így, hogy egységesen Volánbusz van mindenhol, értelmét vesztették már ezek az országjáró tesztkörutak is. Pár városi közlekedési cégnél esetleg még be lehet próbálkozni, de sok helyen úgyis megvan a preferált gyártó és/vagy nem is aktuális a beszerzés.

Előzmény: Dante001 (19648)
Dante001 Creative Commons License 2023.11.11 0 0 19648

Szerintem elsősorban ők sem elővárosi felhasználásra szánják az Electronellt, függetlenül attól hogy elérhető lesz 2 ajtós változatban is.

 

Jó lenne, ha országos tesztkörútra menne a szóló kocsi, ha elkészül, bár a Kravtexet ismerve ennek elég kicsi az esélye.

Előzmény: trizs77 (19646)
torqmatic Creative Commons License 2023.11.11 0 1 19647

OFF: távolsági kategóriában inkább azon kellene gondolkodni, hogy van-e értelme az elektromosnak, de talán a politikusok is kezdik belátni (a hozzáértők már régóta tudják), hogy nem...

Előzmény: trizs77 (19646)
trizs77 Creative Commons License 2023.11.10 0 0 19646

a helyközi, elővárosi E buszok hatótávját csak addig éri meg fejleszteni amíg el nem érik a 450-500 km-t.

 

Annál többet a Mo-i helyközi buszok 95-98%-a nem megy.

A távolsági buszok az egy másik kávéház.

 

 

Dante001 Creative Commons License 2023.11.09 0 0 19645

Ki határozza meg, mi számít lényegesen kisebbnek?

 

Kicsit nagyobb a pakkja, mint az NMC akkus eCitaronak egyébként. 292 vs 294 kWh.

 

Az ő alapfelvetésük az, hogy a kisebb önsúly miatt a busz eleve kevesebbet fog fogyasztani, így ugyanakkora akkupakkal nagyobb hatótáv érhető el, mint a konkurenciának.

Előzmény: Bombaló (19644)
Bombaló Creative Commons License 2023.11.09 0 0 19644

Bennem az merül fel, hogy miért akarjuk lényegesen kisebb akkupakkal szerelni a buszt? Nagy fizikai tévedés részemről, ha azt kérdezem, hogy a könnyebb váz adta lehetőséggel hosszabb hatótávot célozzanak meg, mint bármelyik konkurens gyártó?

Előzmény: MCA-001 (19640)
7-es troli Creative Commons License 2023.11.09 0 0 19643

Köszi az infót.

 

Előzmény: Ingenieur_2 (19642)
Ingenieur_2 Creative Commons License 2023.11.08 0 1 19642

A proto szóló a gyárudvaron szokott lenni Győrben, de például ezzel mentek fel az idei autóbusz szakértői tanácskozásra. A csuklós is valószínűleg a betont védi valahol. 

Előzmény: 7-es troli (19641)
7-es troli Creative Commons License 2023.11.08 0 0 19641

A két dízeles protora gondoltam, nem az új Electronell típusokra.

Előzmény: MCA-001 (19640)
MCA-001 Creative Commons License 2023.11.08 0 0 19640

https://iho.hu/hirek/celegyenesben-a-credobus-elektrifikacios-programja

?új buszok a Credobus saját erősáramú elosztórendszerével, hajtásvezérlő szoftverével és telemetriai megoldásával készülnek?

Előzmény: 7-es troli (19639)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!