A topikkal célunk egy olyan közösségi tér létrehozása, ahol bárki megoszthatja a másikkal véleményét, tapasztalatát, kritikáját, hogy jobb, minőségibb buszok készülhessenek.
Az Inovellt elengedhetné mert semmirevaló. Túl sok van belőle ezért falujáróban is járnak ahol gyakran mászkálnak babakocsival. Jobb híján felrakják a hátsó ajtón, onnan mozdulni nem tudnak és megy a szenvedés a többi leszállónak. Ide legalább dupla ajtó kéne mint az EC12-n és négy ülés helyére hely a babakocsinak. Távolságiba meg kicsi a ládatér. Az már csak esztétikai kérdés, zavaró a szemnek az Ik 266 szerű össze-vissza magasságú üléselrendezést bámulni több órán keresztül. Ezeket megvenni sem kellett volna, ha már mindenáron Credo van megfelelő a választékban, az ekenyél teljesen jó falujáróra, távolságira meg ott lett volna az Optinell. Utóbbiban ugyan nem utaztam de az előd LH12-n igen, azt remek távolsági busznak találtam. Magasabb ugyan a padlószint mint az E95-ben de nem túlzottan, ugyanakkor ettől nagyobb is a ládatér és jobb a kilátás.
És oké hogy "idén eddig", de Econell-Inovell a korábbi években sosem égett porig.
A másik topikban pont listázta az egyik topiktárs az új beszerzéseket, és rá kellett döbbenjek, hogy az első Econellek pont 10 éve novemberben álltak forgalomba. Van velük így nem kevés üzemeltetési tapasztalat, ismertek már az egyes évjáratokra jellemző jobb és gyengébb megoldások.
Én személy szerint örülnék, ha ennyi idő után lehetne a típussal kapcsolatosan egy objektív mérleget vonni arról, hogy valójában milyen is - kár hogy ehhez pl. rendelkezésre állási, fogyasztási, üzemeltetési költség adatokat valószínűleg nem fogunk látni.
Utasként az Econellel nincs bajom, az Inovellt pedig kifejezetten szeretem, ilyen szemmel pedig érthető módon nem csak a két típus (túlzó, vagy nagyon is valós) hibái érdekelnek...
Ekkora futásteljesítménynél még nem elfogadható, hogy kigyulladt egy busz. Az okok a karbantartás hiánya és a remek alkatrész ellátás, amiért nagyrészt a Kravtex felelős.
Meg azért ezek a buszok sem a tervezés magas minőségéről híresek. Nem sikerült megugrani, az Inovell esetében, hogy a két tükör előtt letörölje az ablaktörlő a vizet. Vagy hogy a toltatólámpa érjen is valami sötétben, ne csak egy gyertya fényével érjen fel. Vagy hogy sikerüljön megoldani a szélvédő páramentesítését normálisan, mert pont a két tükör előtt nem fújja le a párát. Vagy hogy a ládateret normálisan leszigeteljék, és ne álljon benne a por, a víz és a sár.
Vagy a most átadott új Econelleknél megoldani azt, hogy ne ázzanak be. A nagy részük úgy ázik be, mint a 16-17 éves EC12-esek. Egy komolyabb eső után rendes tócsák állnak a buszban. És ezek csak a jéghegy csúcsa...
Mondjuk így, hogy egységesen Volánbusz van mindenhol, értelmét vesztették már ezek az országjáró tesztkörutak is. Pár városi közlekedési cégnél esetleg még be lehet próbálkozni, de sok helyen úgyis megvan a preferált gyártó és/vagy nem is aktuális a beszerzés.
OFF: távolsági kategóriában inkább azon kellene gondolkodni, hogy van-e értelme az elektromosnak, de talán a politikusok is kezdik belátni (a hozzáértők már régóta tudják), hogy nem...
Kicsit nagyobb a pakkja, mint az NMC akkus eCitaronak egyébként. 292 vs 294 kWh.
Az ő alapfelvetésük az, hogy a kisebb önsúly miatt a busz eleve kevesebbet fog fogyasztani, így ugyanakkora akkupakkal nagyobb hatótáv érhető el, mint a konkurenciának.
Bennem az merül fel, hogy miért akarjuk lényegesen kisebb akkupakkal szerelni a buszt? Nagy fizikai tévedés részemről, ha azt kérdezem, hogy a könnyebb váz adta lehetőséggel hosszabb hatótávot célozzanak meg, mint bármelyik konkurens gyártó?
A proto szóló a gyárudvaron szokott lenni Győrben, de például ezzel mentek fel az idei autóbusz szakértői tanácskozásra. A csuklós is valószínűleg a betont védi valahol.