Keresés

Részletes keresés

Chefman Creative Commons License 3 napja -1 1 19896

Ezt a cikket egy általános iskolai alsótagozat irodalom órájára írta valaki házifeladatként? Vagy mi ez?

Előzmény: vt976 (19895)
vt976 Creative Commons License 3 napja 0 0 19895

https://www.szoljon.hu/helyi-kek-hirek/2025/01/halalos-buszbaleset-karambol-jaszapati

Halálos buszbaleset történt Jászapáti térségében (az újságíró a nevét "elfelejtette" odaírni / vállalni)

trizs77 Creative Commons License 4 napja 0 2 19894

Az Ikarus-266-t nem a 2025-ös év követelményei szerint kell megítélni.

Hanem az 1971-1973-as évek helyközi utasszállítási kívánalmai szerint.

 

Amikor csak 1975-re érte el az ország, hogy minden 200 lelkesnél nagyobb népességű és önálló tanácsú településre pormentes út vezessen.

Nem mindig 2x1 sávos, sokszor csak 1 sávos de pormentes.

Kátyús, töredezett szélű, de út.

 

Arra kíválóan megfelelt a 266-os.

 - Ik-601-t,

 - Ik-630-t,

 - Ik-66-t, - talán még egy-két helyen ÁMG-t is

váltottak a 266-sok.

 

Az akkori hazai lehetőségek (határok) között** az egyik legjobb döntés volt a 266 megalkotása.

 

** = azoknak akik akkor még nem éltek.

Az eredeti IKARUS-200 jármű családban nem volt benne se az Ik-255 se az Ik-266 típus se.

A helyközi közlekedésre az Ik-260 típusát tervezték, két ajtóval.

Tehát légrugós lett volna a falusi busz is.

Ez sokkal, évekkel később meg is valósult. 260.32

 

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

 

A CREDO - szerintem - megfelelő válaszokat adott 2000-es évek eleji a hazai helyközi busz igényekre.

Arra jók.

Ami reálisan elvárható volt 2000-ben egy kelet-európai ország helyközi buszától azt a CREDO tudta és ma is tudja.

 

Nálunk gazdagabb országok a CREDO-nál jobb buszokat is vehettek már 2000-ben is.

 

De úgy látom, hogy a Volánoknak eddig átadott kb. 2000 db CREDO busz igen becsülettel, különösebb gond nélkül hozta a falusi buszok szolgáltatási szintjét az elmúlt huszon évben.

 

 

 

 

Előzmény: kristoof (19892)
morgó mh. Creative Commons License 5 napja 0 5 19893

sok tekintetben az Ekenyéll még a 266-oshoz képest is visszalépés.

 

A sok tekintet nagy része valószínűleg a buszmániások szűk közösségétől ered :)

Azért maradjunk már a realitás talaján, a Credo a Crosswaytől sokmindenben elmarad, de nem összehasonlítható a sok-sok évtizede épült, eleve alsókategegóriás "kockafaros" buszokkal.

Előzmény: kristoof (19892)
kristoof Creative Commons License 2025.01.08 -3 2 19892

Sokszor leírtam már a 2000-es évek Ikarus-266-sa...

 

Attól, hogy sokszor leírtad ez szerintem még nem igaz. Ha van Ikarus, amit nagyon nem szeretek az a 266-os. Sajnos sok évig utaztam a típussal -20 fokban, rossz utakon suliba, így volt időm megutálni. De ettől függetlenül én úgy gondolom, hogy sok tekintetben az Ekenyéll még a 266-oshoz képest is visszalépés. Pláne utaskomfortban. Az igazán jó 266-os pótló egyértelműen a Crossway.

Előzmény: trizs77 (19891)
trizs77 Creative Commons License 2025.01.07 0 0 19891

Nem szeretem a PR dumát.

Még akkor sem ha CREDO pijáros írja.........................:-(((

 

Nekem nincs bajom a Credoval.

Sokszor leírtam már a 2000-es évek Ikarus-266-sa.

 

Azt tudja amit egy falusi helyközi busznak tudnia kell.

 

--------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Nem bírálom nyilvánosan mert ahhoz kevés a tudásom.

De azért a buszvezetők elmúlt 20 év megírt visszajelzéseit jobban figyelembe vehetnék.

Előzmény: Mohawks (19890)
Mohawks Creative Commons License 2025.01.07 0 0 19890

:-)


Amúgy mintha chatgpt szerű bullshitgenerátorral írták volna meg a típusismertetőt. 


 

A sofőrök amúgy gyakran panaszkodtak arra hogy nincs nekik hely pakolni,

 

 

Ez az egy amit viszont ígér az econell next:

"Új vezetőkörnyezet

Minden eddiginél tágasabb tér. Az Econell 12 Next teljesen új vezetőkörnyezete szintetizálja a komfortot, a funkcionalitást és követi a busz karakteres külső formavilágát."

 

 

Ha nem hazudnak akkor valamit csak megjavítottak. :-)

De az hogy a leszállásjelző, amik sorra mennek tönkre, meg véletlen megnyomódnak, nem sikerült lecserélniük a kép szerint, ezekszerint nagyon kielemezték az elődmodell hibáit.

Előzmény: trizs77 (19889)
trizs77 Creative Commons License 2025.01.07 -1 0 19889

Neked a karosszéria külső felületein lévő fekete foltok az smafu ?

 

Tudod mi munka van abban ?

Előzmény: Mohawks (19888)
Mohawks Creative Commons License 2025.01.07 0 0 19888

Econell Next 12 -ben kijavítottak valami hibát a sima Econellekhez képest?


Picit nagyobb, nagyobb első ajtóval, meg más kinézet kívülről, de apróbb hibák javításra kerültek? Mert a többi funkció parasztvakításnak tűnik. 

Fertőtlenítős klíma opcionális, nade erősebb is lesz jobb légcsatornával, tehát a busz hátuljában nem fogunk megdögleni? Arról már nem írnak ugye...


Utasajtókra azt írják "újfajta", akkor ezek már nem fognak megszorulni?


Vezetéknélküli leszállásjelző? 

Ez mire jó, minden sofőr oda teszi ahová tetszik neki? :-) De ugyanaz a nagyméretű gomb a képek szerint ami már a többség econellen cserés lett mert eltört, meg megnyomódik véletlenül.  Ha meg lemerül akkor meg ez se fog működni, mint a vezetékes is mindig megkotlik. 



Valaki, aki már vezette eltudja mondani jobb-e mint a régi Econell? 

7-es troli Creative Commons License 2025.01.06 0 0 19887

Közben itt választ kaptam a Credo Econell 18 next proto kérdésére:

 

https://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9137167

Előzmény: 7-es troli (19886)
7-es troli Creative Commons License 2025.01.06 0 0 19886

Köszi ezt a számomra új es meglepő hírt!

Csak tesztelés céljából jár a helyi járaton, vagy alvállalkozó bevonásával napi rendszerességgel viszi az utasokat? Mióta közlekedik arra?

Előzmény: bzmot281 (19883)
Dante001 Creative Commons License 2025.01.06 -1 2 19885
bzmot281 Creative Commons License 2025.01.06 -1 4 19884

bzmot281 Creative Commons License 2025.01.06 0 1 19883

Tegnap Szolnok helyin mentem vele :D 

Előzmény: 7-es troli (19882)
7-es troli Creative Commons License 2025.01.02 0 1 19882

Azt tudja valaki, hogy a proto Econell 18 Next busszal mi van? Hol van, használja-e valaki, vagy a gyár udvaron porosodik? A 12m-es proto mintha Jász-Nagykun-Szolnok megyében közlekedne alvállalkozós rendszerben. Ha már proto Econell 12 Next: van valakinek érdemi tapasztalata akár utasként, akár járművezetőként, hogy mennyiben más (jobb, rosszabb) ez a jármű, az előd modell Econellhez képest?

kristoof Creative Commons License 2024.12.19 0 1 19881

Jelenleg senki sem gyárt ilyet.

Előzmény: MCA-001 (19879)
kristoof Creative Commons License 2024.12.19 0 3 19880

Ez egy elég tisztességes elektromos busz. Még akkor is, ha van pár bullshit a sajtóközleményben. 

Előzmény: Ikarus 120e (19878)
MCA-001 Creative Commons License 2024.12.18 -1 0 19879

Gyárt más is kiskerekű csuklós e-buszt?

Előzmény: Ikarus 120e (19878)
Ikarus 120e Creative Commons License 2024.12.18 -1 4 19878
Dante001 Creative Commons License 2024.12.15 0 1 19877

Nem, az még olcsóbb is volt fél millával :)

Előzmény: retek2 (19875)
htibor Creative Commons License 2024.12.15 0 1 19876
Előzmény: retek2 (19875)
retek2 Creative Commons License 2024.12.15 0 0 19875

Az nem az SRD Manok darabára volt ?

Előzmény: Dante001 (19874)
Dante001 Creative Commons License 2024.12.15 0 1 19874

Senki nem tudja.

 

Tavaly 102,5 millióért vette a dízeleket a Volán.

Előzmény: trizs77 (19873)
trizs77 Creative Commons License 2024.12.15 0 0 19873

Mennyivel lesz drágább az elektromos NEXT-18 mint amennyi a dízel NEXT-18 volt ?

 

A dízeleket mennyiért is adták ?

 

 

Előzmény: 7-es troli (19872)
7-es troli Creative Commons License 2024.12.15 0 0 19872

Electronell 18:

A video egyik jelenetében a levegőből mutatják a buszgyár területét, amin feltűnik azuj csuklós is. még ha csak egy pillanatra is. Érdekes lesz a tető elrendezése. Arra számítottam, a két akku konténer az első kocsitesten lesz kb a “B” tengely felett. Ezzel szemben ott csak1db van. A masodik ajtó fölé (attól előre nyúló elhelyezkedésben) ment a klíma. Csukló után a sorrend: Akku + klíma + tetőszellőző + hajtás egyik eleme(?!).

 

7-es troli Creative Commons License 2024.12.14 0 0 19871

Mozgásban az Electronell 18. Emellett pedig 200db buszt azonnal tudna adni a Kravtex a miniszterúrnak : )

 

https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=pfbid0GUJzAUqVP46ZfzhPVdVqrxcpXitGiQVaBpYjWA6gq9drxHjhQjZ5Zfv59hY7hCvol&id=100069140195044

Dante001 Creative Commons License 2024.12.14 0 2 19870

Évi 2-300 db is előrelépés lenne, megint ott vagyunk hogy 2 éve nem érkezett értelmes mennyiségű busz, és az első körös Credok is kezdenek vészesen kezdenek kiöregedni.

Előzmény: Komlósfecskés (19869)
Komlósfecskés Creative Commons License 2024.12.14 0 1 19869

Mondjuk ez a veszély egyelőre nem fenyeget. A 2012-es beszerzési stop óta kb. 3000-3500 autóbuszt sikerült összesen beállítani. Szóval egy dolog a duma az évi 1000 autóbuszról, a másik meg a kőkemény valóság a stabil 10 év körüli átlagéletkorral :)

Előzmény: torqmatic (19867)
trizs77 Creative Commons License 2024.12.14 0 0 19868

Szegény az aki még ígérni se tud !

 

Továris minyiszter egyelőre csak 2 évre 2000 új buszról beszélt.

Még azt se mondanám, hogy megígérte, de beszélt róla eddig 2x is......................:-)))

 

Eddig csak egyszer fordult elő, hogy a sok ezer Volán autóbusz átlagéletkora 4 évre csökkent.

 

 

Előzmény: torqmatic (19867)
torqmatic Creative Commons License 2024.12.14 0 1 19867

A Volánbusznak jelenleg kb 6000 busza van; ha ténylegesen minden évben 1000 újat vennének, akkor 6 évente teljesen kicserélődne a járműpark és az átlagéletkor 3 évre állna be... Ez egy indokolatlan luxus lenne, amire még jóval gazdagabb országokban se nagyon van példa.

Előzmény: trizs77 (19866)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!