Az Ikarus-266-t nem a 2025-ös év követelményei szerint kell megítélni.
Hanem az 1971-1973-as évek helyközi utasszállítási kívánalmai szerint.
Amikor csak 1975-re érte el az ország, hogy minden 200 lelkesnél nagyobb népességű és önálló tanácsú településre pormentes út vezessen.
Nem mindig 2x1 sávos, sokszor csak 1 sávos de pormentes.
Kátyús, töredezett szélű, de út.
Arra kíválóan megfelelt a 266-os.
- Ik-601-t,
- Ik-630-t,
- Ik-66-t, - talán még egy-két helyen ÁMG-t is
váltottak a 266-sok.
Az akkori hazai lehetőségek (határok) között** az egyik legjobb döntés volt a 266 megalkotása.
** = azoknak akik akkor még nem éltek.
Az eredeti IKARUS-200 jármű családban nem volt benne se az Ik-255 se az Ik-266 típus se.
A helyközi közlekedésre az Ik-260 típusát tervezték, két ajtóval.
Tehát légrugós lett volna a falusi busz is.
Ez sokkal, évekkel később meg is valósult. 260.32
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
A CREDO - szerintem - megfelelő válaszokat adott 2000-es évek eleji a hazai helyközi busz igényekre.
Arra jók.
Ami reálisan elvárható volt 2000-ben egy kelet-európai ország helyközi buszától azt a CREDO tudta és ma is tudja.
Nálunk gazdagabb országok a CREDO-nál jobb buszokat is vehettek már 2000-ben is.
De úgy látom, hogy a Volánoknak eddig átadott kb. 2000 db CREDO busz igen becsülettel, különösebb gond nélkül hozta a falusi buszok szolgáltatási szintjét az elmúlt huszon évben.