Keresés

Részletes keresés

Dante001 Creative Commons License 3 órája 0 0 19963

Ha a mennyezetire gondolsz, igen.

Előzmény: 7-es troli (19962)
7-es troli Creative Commons License 5 órája 0 0 19962

A Next12 buszokba is került az első két ajtó közötti szakaszon az ülések fölé csomagtartó?

LLaurent Creative Commons License 2025.05.27 -1 2 19961

Az Econell 12-es modellek fotói alapján más is érzi úgy magát, mintha a győri gyárudvaron lennénk a mostani 131 db-os kontingens átadása előtt?

 

Nekem valamiért egyből ez ugrott be ;)

Előzmény: 7-es troli (19960)
7-es troli Creative Commons License 2025.05.27 0 2 19960
Alexander Pistoletov Creative Commons License 2025.05.16 -1 0 19959

https://credobus.hu/media/2022/08/31/megerkezett-az-econell-12-next/

 

Az új modell csuklós változata, az Econell 18 Next 2021-ben mutatkozott be, 2023-2024-től pedig akkumulátoros és hidrogén üzemanyagcellás változatok érkeznek a Next-családba.

Előzmény: Dante001 (19958)
Dante001 Creative Commons License 2025.05.16 0 0 19958

Volt valaha ilyen ígéretük?

Előzmény: Alexander Pistoletov (19956)
trizs77 Creative Commons License 2025.05.16 0 1 19957

Ígértek ilyet ?

 

A hidrogén üzemnél drágább megoldás az autóbusz közlekedésben ma nincs.

 

A jármű is nagyon drága az üzemeltetése is.

 

Talán ha valaki építeni atomhajtású autóbuszt az drágább lenne.

Előzmény: Alexander Pistoletov (19956)
Alexander Pistoletov Creative Commons License 2025.05.16 0 0 19956

Kísérletezett valaha is ténylegesen a Kravtex hidrogénhajtással (tesztüzemig persze el nem jutva), vagy csak hangzatos ígéret maradt a dolog?

trizs77 Creative Commons License 2025.05.13 0 0 19955

Nagyon szegény aki még ígérni se tud.

Előzmény: Buszos2007 (19953)
Dante001 Creative Commons License 2025.05.13 0 1 19954

Nincs folyamatban csuklós buszra tender a Volánnál.

Előzmény: Buszos2007 (19953)
Buszos2007 Creative Commons License 2025.05.13 0 0 19953

Sziasztok további csuklós credok érkezését lehez tudni. Itt fejérben nagyon igérgetik hogy nemsoká jönnek az új csuklósok és ezért a régi mercikre már egy nyamvatt lámpát nem hoznak

Ikarus 120e Creative Commons License 2025.05.12 0 0 19952

Szerintem azért nem hívják le, mert nem magyar busz nyert. 

Előzmény: Dante001 (19951)
Dante001 Creative Commons License 2025.05.12 0 3 19951

Na ezt mondjuk nem láttam jönni, erős.

 

Mindeközben a 160 Iveco/Setrát továbbra sem akarják lehívni, érdekes.

Előzmény: Caladee (19950)
Caladee Creative Commons License 2025.05.12 0 4 19950

Megvan a meló az elkövetkezendő hónapokra-évekre is, 869 db Econell Next 12.

https://magyarbusz.info/2025/05/12/kozel-900-darab-alacsony-belepesu-autobusz-beszerzeset-inditotta-el-a-mav/

Ikarus 120e Creative Commons License 2025.04.30 -1 4 19949
Mohawks Creative Commons License 2025.04.28 -1 0 19948

Sima Econell, már a második példányt látom, hogy a tetőszellőző motorja végtelen ciklusba kerül és folyamatosan zúg.

Sofőr azt mondta nem tud vele mit tenni. 

 

Kérdésem, akkut lemeríteni, kigyulladni nem tud?

 

Vagy esetleg lerepülni menet közben?

 

Elég gyengének tűnik az a műanyag ami tartja, sejthető volt hogy azok is megadják magukat.

torqmatic Creative Commons License 2025.04.24 -1 5 19947

biztosan kényelmes ez a vastag párnázott ülés, de ez inkább csak elővárosi járműbe való.

 

Miért csak abba lenne való? Eddig mindig az volt a baj, hogy a mai ülések kemények, kényelmetlenek, bezzeg régen. Végre van valami, amibe vastagabban párnázott üléseket szerelnek, erre az se jó...

Előzmény: 7-es troli (19944)
diamond way Creative Commons License 2025.04.22 -8 0 19946

Gagyonell!

Előzmény: Bombaló (19937)
Villámhetes Creative Commons License 2025.04.16 0 0 19945

Városi közlekedébe mondjuk a 3. ajtóval szemben lehet kéne peron, nem-e? 

Szvsz ezt a volánnak székezték be.

Előzmény: Zahnrad (19943)
7-es troli Creative Commons License 2025.04.16 -2 0 19944

-csukló 4 szélén levő kapaszkodó: egyetértek! az első Next 18 busz bemutatása óta többször, több helyre írtam én is azt, hogy ezek a ferde műanyag kapaszkodók nem alkalmasak arra, hogy menet közben kényelmesen es biztonságosan lehessen bennük fogódzkodni, plane ha esetleg mozgásban levő buszon éppen az ajtó fele akar menni valaki a csuklón keresztül. Eddig a korábbi csuklós buszoknál sikerült ezt megoldaniuk, nem ertem itt miért nem a függőleges, esetleg enyhén íves megoldást választották.

- ãllóhely: én is támogatom a 3.ajtoval szembeni kialakítását, 4 ülés helyett.

+1, ülések: biztosan kényelmes ez a vastag párnázott ülés, de ez inkább csak elővárosi járműbe való. Ha valamilyen vékonyabb, városi buszba való műanyag Ülés lenne benne, amin azért van megfelelő szivacs is az ülő részen, akkor jobban átlátható az utastér az utasnak is, és talán 1-2cm helyet nyerni lehetne a lãbtérnél is. Gondolom létezik usb töltős vékonyabb szêl is, ha nem, akkor meg ki kell találni hova lehetne azokat a buszon elhelyezni. Csak emiatt ne legyen ilyen ülés a jövőben a helyi járatú kocsikon.

 

Kérdés, akarnak-e, fognak-e bármin változtatni.

Előzmény: Zahnrad (19943)
Zahnrad Creative Commons License 2025.04.15 -1 5 19943

Utasként az Electronellek engem meggyőztek. Jól vannak összerakva, csendesek, a hajtást jól választották ki, a villanyos segédüzemek is szép csendben vannak - ezt sokszor nagy gyártóknak sem sikerül megugraniuk- az összeszerelés is jó, menet közben szép csendes az utastér. A klímát persze nem volt mód próbálni, de a fejlődés látszik, a légcsatorna szemre meggyőző.

 

Pici kötekvés:

- A csukló környékén mondjuk kevés a kapaszkodó és plafonig érő fém kapaszkodókat kellene használni a négy műanyag helyett a csuklószerkezet szélein.

 

- Városi közlekedébe mondjuk a 3. ajtóval szemben lehet kéne peron, nem-e? Nem úgy volt, hogy M3/I-be újabban kötelező? Ha már négy ajtós a csuklós kocsi, akkor nem úgy székezem, hogy városba ideális/ M3/1-nek megfelelő legyen? Ha nem az a célpiac, akkor miért négyajtós a demókocsi?

 

A teleszékezés lehetőségét még senkinek nem kellett bizonyítani, az mindenkinek megy, a nagy állóhelyek lehetősége általában keményebb dió szokott lenni. ;)

Előzmény: Dante001 (19942)
Dante001 Creative Commons License 2025.04.14 0 0 19942

Nem valószínű, nagyon sokan írják hogy az Econell széria is 10 éve hordozza ugyanazokat a problémákat.

 

Süket fülekre találnak, sajnos.

Előzmény: Mohawks (19941)
Mohawks Creative Commons License 2025.04.14 0 0 19941

Jegyzetelnek a mérnökök? 



Klíma légelosztása, leszállásjelzők törékenysége, szélvédő párásodása stb, ezeket megoldották egyáltalán a sok év alatt?

Előzmény: trizs77 (19940)
trizs77 Creative Commons License 2025.04.11 -1 2 19940

Ezek, ilyenek a hasznos hozzászólások.

 

Remélem a CREDO főmérnöke és műszaki fejlesztési mérnöke is jegyzeteli az ilyen hozzászólásokat.

 

Előzmény: Bombaló (19937)
trizs77 Creative Commons License 2025.04.11 -1 0 19939

Közel tíz év elteltével ismét Credobus típusokat tesztel a BKV

 

---------------------------------------

 

Szerintem ez így hamis állítás.

 

Kettő napon át nem lehet tesztelni.

Bemutatni lehet.

Sajtó nyilvános napot is lehet tartani.

Fotózásra is alkalmas ennyi idő.

Politikusi megnyilvánulásra is alkalmas.

 

a TESZT és TERV szavaknak van ám tartalmuk.

 

Előzmény: Ikarus 120e (19938)
Ikarus 120e Creative Commons License 2025.04.11 0 1 19938
Bombaló Creative Commons License 2025.04.11 -2 2 19937

Mivel épp egy halom Econell Next 12 áll forgalomba, ami ugye továbbfejlesztett változat, én azt kérdezem tőletek, hogy miért nem sikerül az általam vélt apróságokon túllendülni? A képen jelölt páros ülés lejjebb van bármelyik körülötte lévőnél. Az ablaknál ülő utas, pláne ha ülnek mellette kínzókamrába kerül, hiszen a lábtér nem épp nagy, az arcában az előtte lévő ülés magasodik, semmilyen irányban nem lát ki az ablakon az utastér felé. Miért nem lehetett arra a szintre tenni mint a többi? Tudom, most jön, hogy kell dobogó nélküli hely, de ez így papíron pipa, akinek meg ez a hely jut, az így járt.

A második a kerékdob. Annak az 5 centis peremnek mi a hozadéka? Ha már úgyis megvan a közlekedési folyosó szélessége, a kerékdobot ki lehetett volna vinni a teljes szélességig. Mérnöki csoda az összes sarkot díszléchajtogatással lefedni, de látva a futó típusokat ezek a sarkok esnek le legelőször. 
Aztán ott a lépcső innen nézve jobb sarka, amiben van egy minimális letörés? Asszimetrikus, de mi szükség volt rá? 

Aztán a hátsó sorban a motorburkolat miatt továbbra is csak bokaficamos módon lehet pihentetni a lábat a ferde padlóburkolat miatt.

 

Végül pedig a tetődíszléc(?) ami alatt át lehet látni és meg lehet számolni hány ponton hegesztették oda. Ez számomra elég gagyi megoldásnak tűnik. Persze így le tud folyni a víz. :)

 

 

7-es troli Creative Commons License 2025.04.11 0 0 19936

Köszönöm az eddigi válaszokat.

Előzmény: 7-es troli (19927)
Econell99 Creative Commons License 2025.04.11 0 0 19935

Az ilyenekre igen, de ha már említetted Nyíregyet, pont Szabolcs megyét szórták meg arányaiban az egyik legtöbb Inovellel. Pont azt a megyét, amelyiknek kb. nincs távolsági járata, így kénytelenek 15-40 km hosszú falujárókon és elővárosi járatokon járatni őket, ahol viszont nagyon kényelmetlenek és előnytelenek.

Előzmény: Faethi (19934)
Faethi Creative Commons License 2025.04.10 0 1 19934

Hát...megyeszékhelyeket összekötő, első- vagy másodrendű főútvonalon közlekedő buszjáratokra jó az, még akkor is, ha van jobb. Borsodban buszozok a legtöbbet, így pédát innen tudok mondani: Miskolc-Debrecen, Nyíregyháza-Eger járatokon túlzás a Tourliner, pláne, amíg 2002-es Intouro is előfordul a Bp-Ózd járaton. Persze, kényelmesebb (nem feltétlenül, egyébként) az új Intouro, de nem akkora a különbség, mint a BKV esetén a Conecto/ busz, Modulo/ busz között.

Előzmény: Econell99 (19931)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!