Keresés

Részletes keresés

JOM-413 Creative Commons License 3 napja 0 0 20027

mondjuk anno domini is nagy mestere volt a Kravtex a VIN számokkal ügyeskedésnek, orosz exportra felújított-vázcserélt Ikarusoknál sem érdemes túlzott logikát keresni bennük, simán csináltak papíron 260-ból 280-at és fordítva.

Előzmény: Alexander Pistoletov (20026)
Alexander Pistoletov Creative Commons License 3 napja 0 2 20026

Az megint külön gyönyörű szülés, hogy mi alapján változott az IC IC-ről HC-ra (12 méteresnél rögtön), vagy az LC-H LH-ról HH-ra (a típusjelzés pedig a testvért követte LH-ra).

 

Mindenesetre kicsit olyannak tűnik, mintha egy betű egyre inkább egy típust jelölne, teljesen függetlenül a hossz alapú számozástól:

 

B: BC 9,5, BC 11, BN 12, Econell 12, Econell 13 (régi számozásból)

C: BN 18

D: EN 18

E: EC 11, EC 12, EN 9,5, EN 12, Econell 10, Econell 12, Econell 13 (régi számozásból)

F: Citadell 12

G: Econell 12 Next

H: IC 12, LH 12, Inovell 12, Inovell 13, Optinell 10, Optinell 12

I: IC 9,5, IC 11 (régi számozásból)

J: Citadell 19

K: Econell 18 Next

L: LC 9,5, LC 9,5H, LC 11H (régi számozásból)

M: Electronell 18

N: Electronell 12

Előzmény: Snake-Mojzi (20025)
Snake-Mojzi Creative Commons License 3 napja 0 0 20025

Nem volt kavarodás, már a "sima" IC12-esekhez is HC-s VIN tartozott.

Előzmény: JOM-413 (20024)
JOM-413 Creative Commons License 4 napja 0 1 20024

most végigböngésztem a fotobust, tényleg nem EN12 már a Next, hanem GN12, de a sima econellek még EN12 voltak, nem tudom hol keveredhettem össze, bocsánat.

A két ajtós (NBF) Inovellek viszont még EC12 Vin számosak, a korábban legyártott 1-1 ajtósok meg már HC12, szóval ott is volt némi kavarodás. 

Előzmény: Alexander Pistoletov (20023)
Alexander Pistoletov Creative Commons License 4 napja 0 1 20023

Nem tudom, hogy a TRKGN12-ben mi kifejezetten az EN12.

 

A BN/EN világban a BN 12 TRKBN12-vel jött ki, ez EN 12 pedig TRKEN12-vel, a csuklósból a BN 18 TRKCN18-cal, az EN 18 TRKDN18-cal (már az utóbbinál sem értem, mi volt a logika a betűk elhasználásán kívül, de whatever), az EN 9,5 pedig TRKEN9X-szel. Ez folytatódott az Econellnél is, annyi kiegészítéssel, hogy a 13 méteresek erre az analógiára TRKBN13-mal és TRKEN13-mal jöttek ki, az Econell 10 pedig maradt TRKEN9X. Majd jött a Next, TRKGN12-vel és TRKKN18-cal.

 

Az Electronellé borult nagyon egyébként, ott TRKNN5E a szóló és TRKMN9E a csuklós.

Előzmény: JOM-413 (20021)
torqmatic Creative Commons License 5 napja 0 0 20022

Hát, ha olyan "jól" működik, mint a legújabb Citarókban (értsd: világít, rezeg, tutul kb folyamatosan, ha nem egy üres reptér futópályáján halad vele az ember), akkor túl sok életet nem fog megmenteni, de legalább fasza is árdrágító tényező ez is...

Előzmény: JOM-413 (20021)
JOM-413 Creative Commons License 5 napja 0 2 20021

az Uniós piacra szánt járműveket fel kell szerelni vele. Magyarország Uniós piac, még akkor is, ha csak itthon értékesítik őket.

Ártani nem árt, ha már 2 gyalogosgázolást meg három balesetet megelőztek velük megérte megcsinálni.

 

másik Credos zsenialitás: a legújabb nextek is még EN12 VIN számmal jönnek ki a gyárból.

Előzmény: kristoof (20019)
megaliner Creative Commons License 6 napja 0 1 20020

Oszt annak meg mi értelme van, hogy...............

 

A sarkantyú is elő van írva, mégis hátul hordjuk !

kristoof Creative Commons License 6 napja 0 0 20019

"...szériától kezdődően érkező példányok már a teljes, előírt ADAS-biztonságtechnikai csomagot tartalmazzák."

 

Oszt annak meg mi értelme van, hogy beépítették ezeket a rendszereket, ha nincs a típusnak típusbizonyítványa és még exportálni sem szeretnék?

Előzmény: Dante001 (20018)
Dante001 Creative Commons License 2025.12.01 -1 0 20018

"Az év végéig a győri gyártó összesen 269 darab Econell Next szóló autóbuszt szállít le; ezek közül az első száz jármű – az AO FV-651–750 rendszámtartomány – még a GSR II által előírt rendszerek nélkül készült, míg az új rendszámtartománytól, az AO IF-… szériától kezdődően érkező példányok már a teljes, előírt ADAS-biztonságtechnikai csomagot tartalmazzák."

 

https://magyarbusz.info/2025/11/30/kibovitett-biztonsagtechnikai-csomaggal-futnak-ki-a-gyori-gyarbol-az-uj-econell-next-ek/

D-Robi Creative Commons License 2025.12.01 0 0 20017

Üdv!

A gyárudvaron láttam egy Next csuklóst, középső kerekei megemelve, ilyen gurulásgátló bakon. Valami baja van talán?

Econell99 Creative Commons License 2025.10.30 0 2 20016

Egyetértek. Valóban az Inovell+-t kellene inkább

Előzmény: 7-es troli (20012)
Dante001 Creative Commons License 2025.10.29 -1 2 20015

A Next 12-t már több mint 3 éve mutatták be. Bőven lett volna rá idejük :D

Előzmény: Ikarus 120e (20014)
Ikarus 120e Creative Commons License 2025.10.29 -2 1 20014

Szerintem azért várnak vele ennyit, mert most el vannak foglalva az 1000 econell next gyártásával, úgyhogy amúgy sem tudnák gyártásba venni hamarabb. 

Előzmény: Dante001 (20013)
Dante001 Creative Commons License 2025.10.29 0 1 20013

Furcsa hogy eddig várnak vele, amikor műszakilag a padlószinten kívül 80%ban megegyezik a két modell.

Előzmény: Ikarus 120e (20009)
7-es troli Creative Commons License 2025.10.29 -1 2 20012

Akkor az Inovell+ típust kell továbbfejleszteni! Annak már használható méretű csomagtartója van, de megis magasabban ülnek az utasok, jobb a kilátás. A sima Inovell es az Optinell közötti állapotra készült, még ha kívülről szinte egy az egyben úgy is néz ki, mint az Optinell.

Az Inovell + már könnyebben alakítható távolsági irányba.

 

Inovell:

https://credobus.hu/archive/autobuszok/inovell/

 

Inovell+:

https://credobus.hu/archive/autobuszok/inovell-plus/

 

Optinell:

https://credobus.hu/archive/autobuszok/optinell/

Előzmény: Econell99 (20010)
Ikarus 120e Creative Commons License 2025.10.29 -1 4 20011

Econellnél se volt túl nagy változás, így én itt sem számítok rá... Jó lett volna ha az ITK nem cseszi el és a reform 600 IC elterjedt volna a volánnál az Inovell helyett.... 

Előzmény: Econell99 (20010)
Econell99 Creative Commons License 2025.10.29 -1 4 20010

Remélhetőleg távolsági irányba viszik el a kialakítást, mert a meglévő Inovelleké totális zsákutca. Falujárónak túl távolsági, távolságinak meg túl falujáró.

Előzmény: Ikarus 120e (20009)
Ikarus 120e Creative Commons License 2025.10.29 -1 1 20009
7-es troli Creative Commons License 2025.10.22 0 1 20008

szomorú baleset Szolnokon egy BN12-vel. 2db mentőhelikopter is vitte a súlyos sérülteket a helyszínről.

 

https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=pfbid0rNNqrgahE9C7Ezi5tHGDn3fXA6DXaUab6iM7mR7G8ML5Jqs57XKGVd7SEThULnTgl&id=100057761154326

Econell99 Creative Commons License 2025.10.20 0 0 20007

Pontosítok: Inovell volt még, de azokat mostanában cserélgették el Econellre, mert Szabolcsnak nem igazán van távolságija, amire kéne.

Előzmény: Econell99 (20006)
Econell99 Creative Commons License 2025.10.20 0 1 20006

Még mindig sokkal jobb flotta van HB-ban, mint mondjuk egy megyével északabbra. De más megyékben is van sokkal gázabb flotta. Az SSM-ek előtt pl. Szabolcsban az utolsó új beszerzés a 2009-es!!! EC12-esek. 2009 és 2020 között kb. nem érkezett új busz a megyébe. A flottának alsóhangon 2/3-a instant kukaérett. Az országos összevonások és az évekig tartó beszerzési stop ennek az oka, ahogy más megyékben is.

Előzmény: torqmatic (20004)
HPéter1978 Creative Commons License 2025.10.20 0 0 20005

...utastájékoztató rendszert

 

Pöpec is.

Mikor a Gépnéni nem lejátsza, hanem felolvassa: "kovmegempéhárom". Szerencsére a pontot kihagyja. :-)

Illetve arra sincs szegény megtanítva, hogy vannak nem magyar nevű megállók.

Oroszlányban a Wescast az ahogy írjuk úgy mondjuk szabály szerint felolvasva érdekesen hangzik.

 

Már elnémították a hölgyet, de nehezen feledhető.

Előzmény: Ikarus 120e (20003)
torqmatic Creative Commons License 2025.10.20 0 0 20004

Hát nem tudom, ez a Hajdú Volán idejében valóban így volt, de az egyesítések, összevonások után - valószínűleg pont ezért - eléggé szopóágra került a megye, szerintem manapság már az országos átlagra züllött...

Előzmény: Econell99 (20002)
Ikarus 120e Creative Commons License 2025.10.20 -1 0 20003

Úgy néz ki, hogy a most átadóban lévő nextekhez már a HC linear szállította az utastájékoztató rendszert. 

Econell99 Creative Commons License 2025.10.17 0 0 20002

Meg nem mellesleg HB megyének van az egyik legjobb flottája, bőven van sűrgősebben cserélendő más megyékben.

Előzmény: torqmatic (20001)
torqmatic Creative Commons License 2025.10.17 0 3 20001

Hajdú-Biharba most csoportosítottak át Reformokat és gondolom ez a jövőben is folytatótni fog, valószínűleg azért... Jászt nem tudom.

Előzmény: diamond way (20000)
diamond way Creative Commons License 2025.10.17 0 0 20000

Hajdú és Jász megyék miért nem kapnak Credo Next12-t ??

ROJ-537 Creative Commons License 2025.10.08 0 1 19999

Tegnap a 269 darabból hármat hoztak Szekszárdra AOFV-694, -695, -696 rendszámmal!

Előzmény: Dante001 (19998)
Dante001 Creative Commons License 2025.10.05 0 2 19998

Szerintem a 2 típusban ugyanaz a klíma van, ahogy a motor+váltó kombó is, ez lenne a logikus.

 

Most megnéztem a legújabb keretszerződést egyébként, 30 kW-os klíma van bennük.

 

Más gyártók:

 

Mercedes Intouro - 32 kW

Lion's Intercity - 32-33 kW

Iveco Crossawy - 32 kW

 

Más, legyen meg itt is: A következő 269 db-os adagból átadták az első 55-öt.

Előzmény: Mohawks (19997)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!