Keresés

Részletes keresés

Frankie64 Creative Commons License 2025.05.07 0 0 540

Üdv!

Hát ez részben egybevág avval amit én is írtam, az új rétegrend kialakításával kapcsolatban. Én az olcsóbb Trend HS lemezt használtam, de az is modifikált bitumenes, és elég belőle egy réteg. 

Akkor a kenhető dolog nem jött be. Sajnálom! Nem tudok mást, ahogy írtam, én is amatőr vagyok :) 

Ahogy tapasztalom a felújítás során, a múlt hibáinak/hiányosságainak kijavítása bonyolultabb/drágább megoldásokkal lehetséges. Nem tudok tippet adni sajnos. Esetleg a vízszigetelő Miklós Zsoltot kérdezd meg kommentben, biztos válaszol, és jobban képben van. 

További szép napot! Kitartás!

Előzmény: P.E.K.K.A. (539)
P.E.K.K.A. Creative Commons License 2025.05.07 0 0 539

Üdv!

Köszi a segítséget ismét.  Rákérdeztem a mapei-nél a kenhető vízszigetelésre kapilárisan felszálló nedveség ellen aljzatbetonhoz, de sajnos nincs nekik ilyen szigetelési megoldásuk. Ide másolom a választ talán másnak is segít, amikor tájékozódik a témában. Te nem ismersz véletlenül valamilyen utólag felvihető kenhető vízszigetelőanyagot a mapeien kivűl, ami kifejezetten alulról felszálló nedvesség ellen véd?

A mapei válasza:

"Sajnos semmilyen kenhető bevonatszigetelésünk nem alkalmas alulról felszálló nedvesség elleni szigetelésre. Erre a célra csak lemezes szigetelések felelnek meg. A lemezes vízszigetelésre azonban kell készíteni egy leterhelő/védő réteget, pl. egy min. 5 cm vastag, a várható terheléseknek ellenálló esztrichet, mely tudja fogadni a padlóburkolatot.

Így ha a belmagasság és a nyílászárók megengedik, a meglévő betonra lehet teríteni Polyglass Idoprimer kellősítő felhordása után pl. a Polyglass Spider P Premium 2 mm vastag öntapadó bitumenes lemez szigetelés 2 rétegben, majd erre készíthető a min. 5 cm vastag Topcem/Topcem Pronto felhasználásával készült esztrich.

Ez melegburkolattal ideális körülmények között 1 hét múlva burkolható, hidegburkolattal 4 nap múlva.