Keresés

Részletes keresés

vaz05 Creative Commons License 5 napja 0 0 103248

Sziasztok. Létezik hogy 2022 december végén összevágott gyertyán még nem száradt ki? Nyitott oldalú fedett tárolóban van, és még kisebbre is hasítottam mint eredetileg terveztem. Próba képen azzal gyújtottam be, de nagyon vizes.

Fanyűvő14 Creative Commons License 2024.03.20 0 0 103247

Szia!

 

Hol méred a víz hőfokot? Hol van a hőcserélő a bojlerben, nem mindegy, hogy alul, vagy középen. Ha a felső harmadban mérsz, akkor alul a rétegződés miatt az nem annyi, tehát lehet, hogy nem 200 litert melegítesz 55 fokra , csak 100-at. Szóval szerintem a módszer nem jó. 

 

Üdv.  Fanyűvő

NAND708 Creative Commons License 2024.03.18 0 0 103246

A tüzelő víztartalmát hogy számoltad bele?

Előzmény: kiggyo (103245)
kiggyo Creative Commons License 2024.03.18 0 0 103245

Szia!

 

Egy rövid mérés sajnos nem mérvadó, számold bele hogy minden hideg amikor kezded (kazán, víz, stb) és a végén a felmelegített bojlereden kívül a rendszerben ottmarad egy rakás hő.

 

Én hosszú távon mértem, puffer után hőmennyiségmérő (azaz a pufferből kivett hő egy szezonon keresztül), így minden veszteség benne maradt.

Egy szezonnyi száraz fát és a hasznosult hőmennyiséget számolva 50% körül jött ki a négyjegyű függvénytáblázat fűtőértékhez képest. 

Szomorú, de ez van...

Előzmény: Szudan88 (103241)
umnyo Creative Commons License 2024.03.18 0 0 103244

Korábban évekkel ezelőtt itt is meg más hasonló jellegű topicban - puffer stb - sokan mértek házilagos módszerrel hatásfokot. Hát az 50% hagyományos vegyestüzelésnél sok esetben már jó értéknek minősült :-(. Pufferes rendszernél jó munkaponton is ekörül mozogtak jellemzően sajnos. De tény 25% az baromi kevésnek tűnik.

 

Mondjuk a lenti rendszernél eleve nehezen mérhető meg jól. 200 liter vizet melegített fel + 40 liter a kazánban, ekkora mennyiséggel korrekt mérést nem lehet végezni (mintha 2km-es távolságon akarnád meghatározni egy autó hosszú távú fogyasztását), mert a hibával összemérhető meg a tranziens folyamatokkal. m3-es mennyiségeknél korrektebb az összehasonlítás. 

Előzmény: sankó36 (103242)
Szudan88 Creative Commons License 2024.03.16 0 0 103243

Lehet... A ház 150nm födèm 20cm szigetelès, új ablakok, 7cm aljzat szigetelès, homlokzaton mèg nincs szigetelès, így 30kg aprítèk ha 0 fok van. Ami sztem nem rossz... Ezèrt lepődtem meg, hogy ilyen rossz a hatásfok.

Előzmény: sankó36 (103242)
sankó36 Creative Commons License 2024.03.16 0 0 103242

Nekem 25% jött ki de ez is kevés .Szerintem fűtés közben elgravitál a víz a rendszer felé és 

nem pontos adatokkal dolgozol. Sima vegyes kazánnak is tudnia kellene 50%-ot.

Előzmény: Szudan88 (103241)
Szudan88 Creative Commons License 2024.03.15 0 0 103241

Üdv urak! Szerettem volna kiszámolni hogy az aprítèk ègetőm hatásfokát. Csak a bojlert melegítettem 1 óra alatt 40ről felmelegítettem 55re a vizet kb 5kg faaprítèkkal 200l a bojler plusz 40l ami a kazánba van, tehát a víz fajsúja 4,2 kJ*kg^-1*°C^-1 ebből 4.2*240 *15  15120kj energiát vittem be. A faaprítègba az energia 12000kj/kg ebből 5kg 60000kj. Akkor a kazán hatásfoka 20 százalèk (ez elèg elszomorító). Vagy valamit nem kól számolok? Hozáteszem tüzifával mèg rosszabb a helyzet.

Előzmény: akovacs1 (103240)
akovacs1 Creative Commons License 2024.03.13 0 0 103240

Eladó a víztérbe benyúló huzatszabályzó.

Kapocska Creative Commons License 2024.03.11 0 0 103239

Úgy néz ki ,hogy a gravitációs áramlás nem megfelelő ,ezért inkább egy „benyúlós”

termosztáttal kéne próbálkozni pl. :

 

 https://www.zsakos.hu/uploads/image/hofokszabalyzo-tuzhelyhez-50-300-c-1-fazisu-kapillaris-csovesb/4_h-fokszab-lyz-t-zhelyhez-50-300-c-1-f-zis-kapill-ris-cs-ves-_1248443.jpg

 

Érzékelő cső hossza, átmérője:160 X 3mm Kapilláris cső hossz mm: 1000 mm

 

Vagy VTC szerű megoldás amihez még villany sem kell.

Előzmény: t.zsolti (103238)
t.zsolti Creative Commons License 2024.03.10 0 0 103238
Előzmény: susos (103230)
akovacs1 Creative Commons License 2024.03.09 0 0 103237

Eladó a képen látható huzatszabályzó.

sankó36 Creative Commons License 2024.03.08 0 0 103236

Ha m3-re veszed a fát jobban jársz a vastaggal mert nehezebb, a vékonyabb meg könnyebb mert 

több a levegő közte.

Előzmény: DPTomi (103235)
DPTomi Creative Commons License 2024.03.08 -1 0 103235

Ha jól vettem ki, jobb a vastag a kazánba mert tovább tart, később ég el, de nincs olyan nagy különbség közöttük.

Előzmény: kiggyo (103234)
kiggyo Creative Commons License 2024.03.08 0 0 103234

tömegre vetítve jelentős különbség nem lehet (ha a nedvességtartalom azonos), hiszen ugyanazok az anyagok égnek el benne, max gyorsabban mivel lazább szerkezetű.

 

Ezért van hogy bármilyen fát veszel, durva különbség nincs MJ/kg értékben.

https://www.bakonytuzifa.hu/a-fa-futoerteke/

 

Térfogatra vetítve jelentős a különbség, és hajlamosabb is nedvességet felvenni a puhább szerkezetű fa.

Előzmény: DPTomi (103233)
DPTomi Creative Commons License 2024.03.08 -1 0 103233

Üdv.

Véleményetek szerint mennyivel rosszabb a fűtőértéke egy 10-15cm átmérőjű akácfának, mint egy 20-30cm nek? A vastagabb csak öregebb , masszívabb szerkezetű, vagy ez nem számottevő? A vékonyabbat nem kell hasítani, max félbe, kevesebb a munka vele. Esetleg a gömbfa lehet nehezebb ég, gyullad meg mint a hasított?  Sima puffer nélküli kazánról lenne szó.

smith Creative Commons License 2024.03.02 0 0 103232

A termosztát akkor kapcsol, amikor a beállított hőmérsékletet érzékeli. Szerencsésebb lenne közvetlenül a víztérbe lógatni egy merülőhüvelyt, abba tenni egy alkalmas kialakítású termosztátot.

Előzmény: susos (103230)
nagykunsági Creative Commons License 2024.03.02 0 0 103231

Milyen termosztát? 

 

Lejjebb kell venni a termosztátot. 

 

 

Előzmény: susos (103230)
susos Creative Commons License 2024.03.02 0 0 103230

Sziasztok!

Adott egy cserépkályha (igen, tudom hogy nem kazán, de a kérdés lényege független ettől), a probléma, hogy a víztérből felfele távozó csövekre van rákötve a keringető szivattyú és a termosztátja is, ami miatt gyakori jelenség, hogy a víz felforr (kuttyog, bugyborékol stb) a víztérben, mire a víztérből távozó cső felső részén lévő termosztát észreveszi magát és bekapcsolja a szivattyút. Emiatt mire beindul a rendszer az egy külön kálvária, aztán ha már melegvizet keringet a rendszer, akkor minden rendben megy. 

A kérdésem, hogy létezik-e olyan termosztát, ami a cső végébe csavarható megoldás (most is ilyen van), és hosszú a szondája, hogy mélyebben leérjen a csőben, annak érdekében, hogy ténylegesen a víztér hőfokára szabályozzon?

 

Előre is köszönöm a segítséget!

 

Ádám

nagykunsági Creative Commons License 2024.03.01 0 0 103229

A 200 literes elég lesz kiegyenlítő tartálynak :)

Előzmény: Ikaruszki (103226)
Hobbit_G Creative Commons License 2024.03.01 0 0 103228

Szia

 

Abból indulj ki, hogy nálunk pl 2 emelet van, fent 210 belmagasság, lent 250, porotherm falazat, nincs szigetelés rajta, fafödémen 20cm gyapot. 

 

1500l puffer fullba töltve 75-78 fokkal, 0 fok mellet kint kB 8 órát tart ki, sajnos nem többet, 21 fokot tartunk a lakásban. 50 fokot küldök felfelé (meglepő hogy melegebb a cső mögötte, mint a gázkazán után, ami tekeroje szerint 70-et xd), visszatérő kB 30 fok. Sajnos ha lejjebb veszem az előremenőt már kevés a lakásnak (radiátoros fűtés)

 

Mennyi fa fogy neked szezon alatt? 

Mi baja szokott lenni a hőszivattyúnak? Mi elő és utószezonban klímázunk, más nem megy, 0 fok mellett is sokszor megy (hűtő - fűtő), de hidegben kell kiegészítés, mert csak előszobában van lent is fent is klíma, ha nagyon hideg a fal így kevés a szélső szobának. 

Előzmény: Ikaruszki (103226)
Ikaruszki Creative Commons License 2024.02.28 0 0 103227

Úgy tervezném, hogy a vegyes kazánnak lenne külön hőcserélője a tartályban, vagy akár kettő is, hogy kis kört fűtsön, és ne menjen 60 fok alá a vize. A hőszivattyút viszont közvetlenül kötném rá a tartályra, vagy akát a fűtőkörre, mert 40 fokos vízzel dolgozik (igrn, sajnos anno nem gondolták végig, hogy ez radiátorhoz nem épp jó, max. akkor, ha non-stop dolgozik). Haromosztatúval engedném rá a tartályból a vizrt a körre, attól függően, hogy mennyire van hideg a hazban.

 

Az is opció, hogy 16-17 fok korul tartanam a hazban ezzel a rendszerrel a jot, a tobbit klimaval emelnem ra.

Előzmény: Ikaruszki (103226)
Ikaruszki Creative Commons License 2024.02.28 0 0 103226

Sziasztok.

Puffertartály beépítésén gondolkodom.

A ház kb. 80-90 m². Vert fal, részben szigetelt plafon. Dupla fa ablakok vannak. Vegyes kazán+vizes hőszivattyú+lapradiátorok.

 

200 literes elég oda? Mindegyiket kazán rákötném. Illetve beépítenék egy vagy két 2,5-3 kW fűtőszálat a pufferba. Van olcsó áram éjjel.

 

Kérdesem az lenne, hogy az megoldás lehet-e, hogy ilyen tizenfokokban a már felfűtött házban tartsak a fűtőszálakkal meleget (35-40 fokos vizet), úgy, hogy a fűtőszálak kb. 14-16 órát fűtenének?

 

Hőszivattyú is besegítene, főleg hidrg időben, de nem tervezem a huzamosabb használatát, mert elég sokszor meghibásodik.

 

Vegyes kazánt csak hideg időben használnám, mert macera és nem is feltétlenül olcsóbb fűteni, persze csak akkor, ha nem "mindennel is" fűtenék.

 

Előre is köszönöm a véleményeket!

Kapocska Creative Commons License 2024.01.30 0 0 103225

",bevések egy saválló sarokidomot"

 

Miért nem egy T idomot ,akár szűkítővel ?

 

Előzmény: Littlemouse44 (103224)
Littlemouse44 Creative Commons License 2024.01.28 -1 0 103224

Sziasztok ! Abszolut laikus vagyok , tanácsot szeretnek kerni! Örököltem egy hazat , a kemenyt szeretnem felújítani , ugyanis szelel a kemeny , most egy 120 as füstcső lóg ki a kemeny tetejéből , egesz jo huzat van igy  , de felek hogy baja lessz a stucni felol ,nem merek nagyon tüzelni. Mindenféleképpen béleljük a kéményt 120 as saválló lemez fér el kényelmesen , egy 4,4Kw os kandalló menne csak róla DE most jon a java es amiert valojaban ide írok , a piros cső van felfelé kb 3 méter magas, ki lessz cserélve savállóra ,viszont a (sárga)lenti csatlakozas kb3,5 meter hosszan aminek az aljaba ott a tisztitonyilas is nem passzol osssze , ugyanis van benne egy törés, sot ahogy neztem a lenti resz kb 110-115 mm lehet tehat el se ferne a cső , kérdésem lehet belőle baj , ha a felső részt teljesen elkülönítem ,bevések egy saválló sarokidomot , azt a kémény fele kimenő savállóval összekötök, , tisztítónyilás nélkül használom a kandallót , 2-3 havonta szetszedem , kitakaritom ? Egyéb ötleteket meghallgatok , szerintem ennél egyszerűbb megoldás nincsen rá , az alsó kémény szűkössége miatt.

Willerbi Creative Commons License 2024.01.21 0 0 103223

Szia! Látom rossz képet tettem fel.Felteszem a jót,de ez nem nyerő így. Akkor még gondolkozom.

 

 

 

 

Előzmény: Kapocska (103222)
Kapocska Creative Commons License 2024.01.21 0 0 103222

"Három szelepet nézegetek,ezek rajta vannak a rajzon.”

Pontosan hol?

Mert az egyik keverőszelep a másik kazánvédő a harmadik lenne a visszacsapó?

A BRH keverőszelep így nem funkcionálna keverőszelepként

(max. váltószelep,de az meg minek) a TSV meg azért felel,

hogy a benne lévő patron értéke fölött engedjen a rendszer (indirekt, radiátor….) felé vizet.

Az indirekt meleg v. hideg ágába  kellene egy ilyen szelep:

https://szerelvenyharaszti.hu/BRH-term-zonaszelep-kapill-termofej-1KB-hollandere

A kapilláris érzékelő mondaná meg kell e melegíteni  a HMV oldalon.

Előzmény: Willerbi (103221)
Willerbi Creative Commons License 2024.01.21 0 0 103221

Sziasztok!

Egy indirekt tároló /bojler/ kapcsolatos lenne a kérdésem.

Jelenleg egy golyos csap segítségével üzemel,elég macerás.

Szeretném egy háromutas termosztatikus szeleppel üzemeltetni,de a motoros és egyéb vezérléseket mellőzném.

Készítettem egy vázlatrajzot a bekötésről.Három szelepet nézegetek,ezek rajta vannak a rajzon.

 Kérdésem hogy ez így megvalósítható?

 Valamint a három szelep alkalmas erre?

Ha igen melyik szelep lenne a legjobb választás?

Köszönettel

 

Kapocska Creative Commons License 2024.01.20 0 0 103220

a jettő együtt nem OK.

 

Ok az ,ha gravitációs üzemmódot akarsz .

Szivattyús üzemben meg szabályozó szelepnek használhatod azt a kézi szelepet.

Előzmény: Ikaruszki (103214)
Kapocska Creative Commons License 2024.01.20 0 0 103219

"Sikerült befűtenem a lemezkazánt 120 fok/2 barig :D"

 

Közel voltál a forrásponthoz  120 /1,99     121fok  2,05bar (az is lehet,hogy helyi forrás volt).

 

Szerintem a szivattyúd 110fokig bírja (nincs ráírva TF 110  ?).

2 bar túlnyomás esetén nem megy bele a rendszerbe annyi levegő (pláne,hogy függőleges szakasz)

,hogy a szivattyú ne tudna nyomást csinálni (persze,ha a járókerék  összehajlott ,deformálódott.tengely kapcsolat…….   fellazult ............akkor nem).

 

Előzmény: Ikaruszki (103218)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!