Minden amit az újra előtérbe kerülő megújuló energiaforrások eltüzelésére alkalmas készülékekről tudni érdemes, hogyan kell kiválasztani, hol lehet kapni, hogy lehet csinálni
Igen, az a fajta.. Ne de raktam bele +terelő lemezt a samott lap alá, 30 cm hosszan, sima trep lemez 5mm vastag. Bezártam a barometrikus, hogy legyen jó huzatom. Ezután már a lemez körül is fehéres lett a korom,a kazán oldalán. Ennyit számítana ez a lemez!?
Volt az is de már kilyukadt, amúgy is nagy hazafi vagyok. A múltkor egy tagnak húsz ezer euróba fájt a kazánház amit csináltunk neki, csak azért hogy a hobbijából származó fahulladékot legyen hol elégetni. Normális?....
Ez egy kemence hőmérő, ott jól működött, legalábbis nem égett el a pizza-:) Persze gondolom rohadtul nem mér pontosan, mert nincs a füstjáratba dugva csak a cső oldalára rögzítve.
Elég jól engedi befelé a levegőt. Nekem is, a kazánomhoz 20pa kell, én kB 23 pa értékig tekertem ki, de nekem tőle a lángok színe a végének, fehéres helyett olyan narancs sárga lett, meg látom a füstöt a kémény végén. Miért? A füsthő alig csökken, de viszont nem hallom azokat a fura döngő hangot a kazánból. De az minek a hangja?? Passz
Kedves Olvtársak! Tudna valaki segíteni hogy egy informatikához hülye ember (én) egy mobiltelefonnal készült videót hogy tudna feltenni ide? Nekem nem megy. Köszi
Lehet hogy igazad van, nem rájuk gondoltam szerintem ők már léptek a biomassza felé hanem a Marabura. Mindegy, szerintem Nikon kolléga már tudja a dolgát-:)
Tiszuka69 és Smith, használom mind a kettő megrakási módot.Igazából lényegi különbséget nem érzékelek a két formáció között. Talán annyi, hogy mivel nagyon hosszú a kazán belseje, 53 cm mély, ezért az én 33-38 cm-es hosszúságú hasított fáim elől mindig hagynak helyet. Ha így rakom, akkor a tűztér elejét felszoktam tölteni gyújtóssal, és akkor előlről hátrafelé ég le a rakat.
Ilyenkor a rakatot is úgy szoktam felépíteni, hogy egy réteg szén, egy réteg fa, egy réteg szén, és még egy réteg fa, elé meg a gyújtós réteg.Többet nem merek berakni, azt meghagyom a -10 fokos időre, ráérek akkor kipróbálni :)
Nincs ellentmondás a kettő közt. A fentről elgyújtott széntöltetben alulról érkező huzattal fentről lefelé pont az történik, amiről írsz. A belinkelt anyag pedig pont egy mozgórostélyos kazán gyártói oldala, talán értenek hozzá... :-)
Nos ezzel nem értek egyet, foglalkozom kovácsolással abszolút hobbi szinten, szakkönyvekben olvastam és magam is tapasztaltam hogy a szén égése akkor a legtökéletesebb ha szép fokozatosan éri el az izzási hőmérsékletet. Magyarul ha az izzó szén mellett nem felett ott van még a még nem izzó de már fokozatosan hevülő következő jelölt. A végtelenített mozgó rostélyos kazánok is így működnek. Mi anno úgy szoktunk begyújtani, hogy megtöltöttük a tűzteret rézsurtosan a hátsó fal felé emelkedve elö a rostélyon egy kis rést hagyva és fával meggyújtva. Mivel lassú az égés, kis primer levegő a hamuajtón. Huzatszabályzó nem volt ismert+ csonk sem volt a kazánon. A reggeli kellemes meleg és parázs garantált volt.
Smith, köszönöm! Pontosan így csinálom. Alul elterítem a szenet, és fölé pedig építkezek fával. Mondhatni középről gyújtok be. Rárakásnál ugyanez, a parázsra elterítek 1,5-2 kg szenet, és megy rá kb 4-6 kg fa, ezzel most elvan a kazán 3-4 órán keresztül, a lakásban pedig 22-23 fok van.
Begyújtásnál picit több a szén. (Cseh kocka szenem van).
A különböző anyagok együtt tüzelését co-firing néven illetik. Sok ezerrel lejjebb a topikban is volt róla szó. A szén megemeli a tűztér hőmérsékletet és ezzel javítja a fagáz kiégést. http://www.carborobot.hu/HU/Keverek.htm
A szenet a tűztér aljára terítsd, gyújtsd el fentről fával, nem fog az tombolni (az épp a fának sajátja), viszont sokkal tovább fog égni, mert a fával ellentétben a szén égését kézben lehet tartani pl. automata huzatszabályzóval.
Spay01, Grundfos Alpha 1, 25-60 180-as szivattyúnk van. A leglassabb fokozaton használtam.
Addig amig "csak 250 liter volt a rendszerben minden rendben volt, most hogy 350 liter lett, így picit más a képlet, elképzelhető, hogy picit sok a víz.
Olyat már hallottam ismerőstől, hogy neki Wilo szivattyúja van, és azon nem sebesség fokozatok vannak, hanem lehet külön a sebességet, vízoszlop magasságot stb. külön beállítani, és ő direkt úgy állította be, hogy direkt nagyon lassan vigye csak ki a kazánból a melegvizet, hogy minél tökéletesebb legyen az égés. Kvázi olyan lassan viheti ki a meleg vizet az övéből mint nálam a gravitációs állapotban, mert neki is langyon a visszatérője.
Kapocska, akkor feltételezhető, hogy a gravitációs fűtéssel jelenleg a kazánom "ideális ütemben" kapja a hideg (langyos) visszatérőt, ezáltal optimálisabban tud működni?
Egyébként ma végig gravitációsan hagytam, csak reggel indításnál kapcsoltam szivattyút, és egyenlőre úgy néz ki, hogy kevesebb tüzelővel működik a rendszer gravitációsan.
És még meg sincs izmosan pakolva a kazán...szóval fázni nem fogunk télen, még nincs kihasználva a teljes adottsága a kazánnak. Ugyanakkor én csak azt szeretném, hogy optimálisan működjön a rendszer.
De tavaly és tavalyelőtt nem volt ezzel gond, csak most, hogy a felső szint be lett üzemelve, és cirka 100 liter vízzel több lett a rendszerben.
Hidd el ahogy már írtam, boldog lehetsz hogy a rendszered jól működik gravitációval. A faterom 50 éve fűt ilyennel, az első kazán 35 évet ment szinte csak szénnel fűtve, maszek lemezkazán volt. Nem ismerem a Demradot, valószínűleg mivel öntvény vizrostélyos, az megmagyarázza az általad leírt jelenséget. - Napocska nem fog megsértődni, mert ő gyakran gyújt fényt sötét fejekben....