Köszönöm! Amiért kérdezem: Az MNL-ben megtaláltam a Pannónia út - Dráva u. sarkán 1963.06.23-án történt baleset anyagát. Ez nem a teljes vizsgálati anyag, de megtalálható benne a bíróság által hozott I. fokú ítélet, mely részletesen leírja az eseményt. Csak éppen a villamos pályaszáma maradt ki belőle. :(
Még egy képet találtam neked ebből az időből, ezt John Howard topiktárs egy 1963-as Autó-Motor újságból szkennelte be, és egy 1700-as ikerkocsi látható rajta a Dráva utca és a Váci út sarkán. Jellemzően Újpest kocsiszínhez tartozó járművek közlekedtek a 15-ösön (1000, 1600, 1700, 1900, 3600).
Hamsternél olvasható ez a Dráva utcát keresztező vizafogói iparvágány-keresztről:
"1963. június 23-án egy, a 15-ösön közlekedő 1600-as motorkocsit gázolt itt el egy szabálytalanul tolató tehervonat: a felborult és kigyulladt motorkocsiból az utasok az ablakokon tudtak csak kimenekülni."
Az a 1717 filmgyári kocsi picit átalakítva (B-végi homlokfal) 1976-ban Dunaújvárosnál (folyóparti jelenet). A zárójelenetben pedig angyalföldi 1700-as ikrek szétcsatolva a 41-es budaörsi hurokvégállomásánál.
"Ezekben van pár mulatságos dolog, pl. a vontatott 1500-as az első film végén"
Mulatságosnak nem nevezném, esetleg szokatlannak. Anyaghiány miatt a motorkocsik egy részét pótkocsiként helyezték üzembe, és csak a '40-es évek második felében kaptak villamos berendezést.
Ezekben van pár mulatságos dolog, pl. a vontatott 1500-as az első film végén, vagy ahogyan a történelem ismétli önmagát: a második film végén a gyerekek éppen a 436-ost özönlik el, éppúgy mint idén húsvéthétfőn Hűvösvölgyben.