Már a Hit atyja Ábrahám sem volt egynejű.
Izrael 12 nemzetsége isJákob magvából, két feleség és két ágyas által jött a világra.
Mégis vallásos berkekben a válást, a szingliséget, a többszöri újraházasodást elfogadhatónak tartják, míg a többnejűséggel szemben a tolerancia 0.
Én azt mondtam, hogy nincs arra bizonyíték a bibliában írtak alapján, hogy Isten beszélt volna Jézussal, de így Dáviddal sem, Péterrel sem, Pállal sem, Lukáccsal sem!
Az egy dolog, hogy valaki, persze írói szerkesztéssel kijelenti, hogy ATYÁMTÓL hallottam...., én is hallottam atyámtól sok mindent, de Istentől, az már más!
De, Jézus hol, mikor hallott az Atyjától bármit is a biblia szerint és az mi volt?
Ja az amit elmondott írója szerkesztésében, hisz maga Jézus semmit nem írt le, de tanítványai sem, sőt halála után vagy 40 évre rá emlékezetből valakik szájhagyományozták jézusinak a hitelveket!
Nem vitatom Jézus szerepét, azt sem, hogy beszélt hozzá Isten...., miért ne?
Csak a sok sok feltételezéseket, a hitből dogmatizált eszmeiségeket akarom ugye valamiképpen helyrerakni!
A Bibliában leírtak szerint...., Hóseással beszélt Isten, ellenben Jézussal nem, apostolokkal sem....., bár a likácsi Pál damaszt megtérése igencsak kétséges történet volt a galataiaknak megírt önéletrajza szerint...., vagyis Pál nem megtért, hanem már eleve kiválasztottként fickándozott az anyaméhbe, de előtte már Kálvini eszmékkel azonosult mint zanzásított ige...., tehát kezdetben volt Kálvin, aki isteni volt, ez kezdetben isten volt, majd isten lett, aki az emberek között sátrat vert, vagyis testet őltött, majd a sötét középkorba megszületett, mint bébike........, aki a spore evós játékban már főszereplőként is választható, annyira népszerű volt eleve elrendelten, hogy Pál utánozni kezdte...., de Pál nem volt akkora agy, mint Kálvin, ezért újra és újra megszületik valakiben...., hogy tételesen hírdesse az ő isteni tanait!
Na innen lehet venni, hogy Kálvinnal is beszélt egy belső hang, akiről oknyomozó énje kiderítette, hogy az örökké kísértő terrorszervezet mindenható keresztapája az 6730. dimenzió időáthasonulásai mögül!
1 feleség persze hogy egyet jelent, sok feleség is egyenként egyet jelent....., de ha biblikus akarsz lenni és nem egyházi, akkor nyugodtan légy többnejű, hisz Jézus sem ellenezte, de Isten meg főleg nem!
Nem mindent kell elhinni, mert mondotta Z Tekintély!
" dehát eszt jézus monta nem ? "
Jézus mondta????????????? Vagy az író adta Jézus szájából elhangzónak?????????????
Ha Nemecsek mondott valamit Bokának, az tényleg Nemecsek mondotta, avagy az író gondolta ki, hogy a cselekmények párbeszédeiben mi hangozzon el?
Igen Hóseással beszélt Isten, de Pállal, Péterrel, Németh Sanyikával?, netán melyik egyházi tiszteletessel, melyik hívővel manapság??
Ha presbiter akarsz lenni, semmi kétséged ne legyen a páli intéssel kapcsolatban, hisz ha jól tudom ő azt mondotta, hogy legalább egyfeleségű legyen, de nincsenek kizárva a kivételes esetek, mint a már meglévő négy feleséged...., elváló levelet sem kell adnod....., vagyis maradhat mind a négy!
Mert Pál kitételei szerint:
1Tim 3,12 A diakónusok egy feleségű férfiak legyenek, a kik gyermekeiket és tulajdon házaikat jól igazgatják.
1Tim 3,2 Szükséges annakokáért, hogy a püspök feddhetetlen legyen, egy feleségű férfiú, józan, mértékletes illedelmes, vendégszerető, a tanításra alkalmatos;
Tehát amint látod, nyugodtan lehetsz presbiter és nem is kell választanod a négy közül, hanem mind a négy nejt megtarthatod! :)
A feleség nem a (tőle/d származó) gyermek..........., a vér szerinti kötelék!
" Mert aki elbocsátott nőt vesz el az parázna "
Ez egy hazugság a sok közül, amit már megszokhatott az ember a keresztény adaptációs újszövetségi értelmezések terén!
Tehát, ha egy prostituáltat vesz el egy férfi, akkor szent?
Özvegyasszonynál mi a helyzet?
Mária, aki Józsefnek volt az asszonya...., mi volt? Parázna?
Csak az a bibi, hogy az ateisták, humanisták nem követtek el annyi szörnyűséget, rémtetteket, mint a kereszténység, akár, mint vallás, eszme nevében, akár Jézusa és istenei nevében....., több, mint ezer éven át a legundorítóbb tetteket!
Tudod, hitetlenként könnyű egy eszmét okolni a kegyetlenkedésekért, mert az ateizmusnak nincs temploma.
Ha az ateizmusnak lenne temploma és papjai akkor az összes kegyetlenkedésért amit nem egyházak követtek el, ők volnának okolhatók.
viszont a világnak parlamentjei vannak, meg miniszterelnökei, mégsem okolhatok minden ateistát egy két diktátor különös kegyetlensége miatt, mert az ateizmusban nincsennek a vérontásra buzdító eszmék. Ezek az eszmék a kereszténységből is hiányoznak. Az ateizmusból viszont minden más eszmeiség is hiányzik ami viszont jelen van a kereszténységben.
A kereszténység nem az amit egy pápa tett vagy mondott, hanem az amit Jézus tett vagy mondott.
Jézusnak nem voltak rémtettei. Az egyháznak viszont voltak, de a világnak is. olyan mindegy.
Kálvinnak nem volt igaza e téren sem, az olyan jellemtelen ember, mint Kálvin azt sem érdemelte volna meg, hogy életében öröm érje, de valami pszichiátriai baja lehetett!
Kálvinnak igaza volt mind a táncz, mind az egyszerű, puritán, nem a büszkeséget, érzékiséget, óembert, hústestet hízlaló öltözködés tekintetében. Abban nem volt igaza, hogy kötelezővé tette, hiszen az államnak és az egyháznak el kell különülnie egymástól...
Sajnos már nem az igazság számít, hanem a ködösítés, a minél nagyobb szelet szakítása mindenből, ami elérhetőek a számukra, bármi áron, akár a testvérgyülekezetekből is!
Nos, ha nagyon biblikus akarsz lenni, akkor még több feleséget kell szerezned, vagy ha komolyan gondolod a kereszténységet, akkor válasz egy feleséget, a többi lehet szerető, hisz a biblia egyáltalán nem zárja ki egy férj esetében, hogy egy el nem jegyzett menyasszony, avagy férjmentes leányzó, aki felnőtt és saját akaratából szeretkezik a férjjel, hogy tartson akár több szerelmetes virágszálat!
A keresztény egyház persze nem nézné jó szemmel, sem híveik, hisz nekik előírták a tenyológus okoskák, a miheztartást, de ez ne rettentsen...., bibliátlanok és nagyon irigyek! :)
" (1540 szeptemberében) a tanács visszahivta Kálvint Genfbe. Kálvin hosszas fontolgatás után, 1541. szeptember 13-án tért vissza Genfbe, ahol azonnal benyujtotta az általa készített egyházi rendszabályzatot. # 1542. január 2-án a tanács jóváhagyta a Kálvin által készített egyházi rendszabályzatot, amely Genf "egyházi alkotmánya" lett. Felállították a konzisztórriumot (egyháztanács]] felerészben egyházi, felerészben világi tagokból. Ezután a konzisztórium gyakorolta az egyházi hatalmat és közvetlen befolyása volt a város világi igazgatására is."
http://mek.oszk.hu/01300/01394/01394.htm
"Minthogy az egyébként jogi végzettségű Kálvin által írt egyházrendtartás a genfi egyház felépítését, életének működését pontokba foglaló szabályzat, jogi erővel felruházott okmány volt, kétségtelenül mutat formális egyezést az alkotmánnyal."
"" A névtelen áldozatok sokasága mellett neves gondolkodókat, mint Servet, Castellion és Bolsec, csak azért sújtott az állami büntetőhatalom, mert hit dolgában vitába szálltak Kálvinnal. Servet máglyán lelte halálát, Castellion és Bolsec számkivetetté vált. Sebastian Castellion (1515-1563), ez a tehetséges és következetes gondolkodó Servet pártját fogta Kálvin ellenében. 1554-ben adta ki Kálvin ellen írott munkáit, amelyekben korát messze megelőzve a lelkiismereti és a vallásszabadság mellett állt ki. Leszögezi, hogy a polgári hatóságok dolga a polgárok életének és javainak megoltalmazása, és nem a hitvitákban való hatalmi döntés. Ekképpen a hatóság köteles megvédeni mások támadásaitól a tudóst, ahogy megvédi a szántóvetőt, a kézművest és az orvost. A Servet-ügyről tömören így vélekedik: "Egy embert elégetni nem jelenti egy tan védelmezését, hanem egy ember megölését. ""
" A Kálvin által kidolgozott polgári törvénykönyv rendkívül szigorú és alkotójának gondja volt arra, hogy végrehajtassék. Genfben akkor körülbelől 5000 ember élhetett, férfikorban. Ezek közt négy év alatt 8-900-at fogtak el, 76-ot száműztek és 58-at végeztek ki. Különösen a varázsolók és a pestis előidézői ellen dühöngtek. Három hónap alatt (1545-ben) 34 embert végeztek ki, ezen bűnök gyanuja miatt.""
"" A consistorium, mely 6 lelkészből és 12 presbyterből állott, birta a főhatalmat. Gondoskodásuk kiterjedt mindenre. A fényűzést nagyon üldözték, még a legártatlanabb játékokat és mulatságokat, zenét, tánczot is keményen büntették, jaj volt annak, ki isteni tisztelet alatt mosolygott. A templomból eltünt minden dísz, minden szertartás. Hitszónoklatból, imából és a Marot-féle zsoltárok énekléséből állott az istenitisztelet. Alig volt nap prédikáczió nélkül, vasárnap pedig négyszer mentek templomba. Világinak sem volt szabad elmaradni soha. ""
" Hasonlóképpen elszigetelt maradt Kálvin alkotmánya, amelyet Genf polgársága 1541-ben népszavazással fogadott el. "
http://boobaa.ajrg.hu/beadandok/kalvin_janos
"" Kálvin hirdette az újkor küszöbén először a paraszti és kereskedői munka értékét. A parasztságról csak lekicsinylően szóltak előtte; a kereskedői munkát pedig egyszerűen elítélte a középkori egyház: “Egy keresztény sem lehet kereskedő, ha mégis az akar lenni, ki kell zárni azt Isten országából.”""
http://www.ujexodus.hu/index.php?cikk=121
" Genfi hétköznapok és ünnepnapok Kálvin uralma idején
Genf minden polgára köteles volt esküt tenni a Kálvin által megfogalmazott egyházi rendtartások megtartására. Letelepedni is csak úgy lehetett a városban, ha az illető esküt tett, hogy "a szent reformáció szerint él". Az egyházi rendszabályok betartására a konzisztórium felügyelt, amelybe tizenkét presbiter, azaz tekintélyes világi személy tartozott. Feladatuk az volt, hogy szigorúan szemmel tartsák az egyháztagok vallási és erkölcsi életét, feddésben és büntetésben részesítsék a vétkezőket. Bármikor beléphettek a polgárok házaiba, hogy ellenőrizzék, vajon betartják-e az egyes előírásokat. Rendelet mondta ki, hogy az ellenőrzések során "nem kell takarékoskodni az idővel, hogy nyugodtan végezhessék a vizsgálatot". Annak érdekében, hogy az ellenőrzést még hatékonyabbá tegyék, mindenkit köteleztek arra, hogy följelentse azt a polgártársát, akinél bármiféle kihágást észlelt." Az istentiszteletre parancsolt népnek Kálvin megszabta, hogy miként kell viselkedniük a templomban. Főművében, az Institutióban ezt írta: "A prédikációk alatt csend és nyugalom legyen, és mindenkinek meghatározott helye." Ennek megfelelően, aki megtörte a csendet, és bármi zajt csinált, azt szigorúan megbüntették – miként ezt a konzisztórium jegyzőkönyvei tanúsítják. Volt azonban olyan is, aki annyira csendben maradt, hogy közben el is aludt. Őt szintén megbüntették. Kálvin egyik fő alapelve a szigorúság volt. Mint írta: "Gyakorolom magam a szigorúságban, hogy ezáltal legyőzzem az általánosan elterjedt bűnösséget."
Másik fontos alapszabálya a komolyság volt. Ezt tekintette a leginkább keresztényekhez illő magatartásnak, és mindent megtett, hogy híveinek meghatározó jellemvonásává váljon. Ezért például megtiltotta, hogy az egyházi esküvőre – a korábbi szokásnak megfelelően – vidám zeneszóval vonuljon az ifjú pár. Az új előírás szerint csak lantok és dobok nélkül, "keresztényekhez illő komolysággal" érkezhettek a templomhoz. Hasonlóan járt el a csecsemőkeresztség vonatkozásában. Míg a korábbi katolikus időkben vidám zenével és dobszóval vitték a gyermekeket a keresztelőre, most Kálvin sajátos módon megreformálta ezt a szokást. Nem a hitből történő felnőttkori vízkeresztséget állította helyre a bibliai mintának megfelelően, hanem épp ellenkezőleg. Meghagyta a csecsemőkeresztséget, de eltiltotta a zeneszót. Hogy a komolyságot mennyire szigorúan számon kérték, azt jól mutatja, hogy egy férfit azért állítottak a konzisztórium elé, mert egy gyermekkereszteléskor mosolygott. Büntetése háromnapi elzárás lett. Egy másik személyt azért büntettek meg, mert istentisztelet alatt nevetett. Még az enyhe tréfákat is súlyos retorziók követhették. Az egyik polgárt, aki szamarának ordítását úgy kommentálta, hogy "ejnye, milyen szép zsoltárt énekel ez", három hónapra száműzték a városból. A világi zenét és éneket az egész városban betiltották. A tilalom megszegőire ezúttal is szigorú büntetés várt. Egy vak hegedűst, mivel táncnótát játszott, kiutasítottak a városból. Egy férfit pedig, aki jókedvében énekelt az utcán, a konzisztórium elé idézték, és őt is kiutasították, mondván: "énekeljen kint", azaz Genfen kívül.
Betiltották a táncot is. Amikor egy menyegző alkalmával a násznép néhány tagja jókedvében táncolni kezdett, súlyos felelősségre vonás következett. A vádlottakat – köztük két városi tanácsost, a városi főkapitányt és annak feleségét, valamint annak apját – börtönbüntetésre ítélték. Ez utóbbi kétségbeesetten kiáltotta a többi polgárnak: "Kálvin jobban gyötör benneteket, mint négy püspök."
Mindenféle játékot is betiltott Kálvin Genfben. Nemcsak a kártyázást és a kockázást, hanem még a kuglizást, sőt a korcsolyázást is. Két polgárt, akit kuglizáson kaptak, börtönbüntetésre ítéltek, egy lányt pedig, aki korcsolyázott, a konzisztórium elé idéztek, ahol megrovásban részesült.
A felügyelő testület olyan buzgósággal végezte munkáját, hogy a városi börtönőr időnként kénytelen volt közölni a tanáccsal: a börtön teljesen megtelt, több elítéltet nem tud átvenni…
Még az emberek ruháinak is a Kálvin által megkövetelt szigorú és komor genfi hangulathoz kellett igazodnia. Kortársai egyébként kifejezetten búskomor, depressziós emberként jellemezték Kálvint. Az öltözködésben a nők számára is tilos volt minden harsány szín viselete, különösen a pirosé. Tilos volt a szabóknak újfajta, divatos ruhát készíteniük a hatóságok engedélye nélkül. Minden ember ruházatának mennél dísztelenebbnek kellett lennie: nem lehetett rajta arany- vagy ezüsthímzés, csipke vagy fodor. Megtiltották a karkötő, az aranylánc és drágaköves ékszer viselését is. Az előírások megsértőire ezúttal is büntetések sora következett. Egy divatárusnőt például, aki egy genfi menyasszony számára díszes ruhadarabokat adott el, kétnapi börtönbüntetésre ítéltek, sőt fogságot kellett szenvednie a menyasszony "cinkostársainak" is: anyjának és két barátnőjének, akik segítettek neki az öltözködésben. A hajviseletet is szabályozták. Tilos volt a nőknek hajukat tupírozni, bodorítani.
Kálvin figyelme a polgárok étkezésére is kiterjedt. Így tehát a gondos ellenőrök nemcsak a ruhatárak darabjait vizsgálták át, hanem az éléskamrák tartalmát is. Tilos volt pástétomot, déligyümölcsöt és édességet enni. Megszabták, hogy lakodalmakban és egyéb összejöveteleken hányan lehetnek jelen, milyen ételeket és hány fogást lehet felszolgálni számukra. Aki mást vagy többet merészelt feladni az asztalra, azt szintén felelősségre vonták. "
Kálvin saját alkotmányt írt Genf városlakói számára, még sex kommandó is volt, sőt függönyt nem volt szabad az ablakra tenni, nehogy a felügyelők vétkes pózba találják a házastársakat.... :)
A másik felét küldte máglyára..... Egyébként egy koncepciós per keretén belül ítélték el Servet Mihályt , egyik fél sem engedett elveiből, de a tekintély volt a döntő egy vallási bigott hívő közösség előtt! A bigott hívők meg szaporodnak azóta is...., demár nincs hatalmuk végjhez vinni azokat a bűnöket, amikkel maguk lelkét fehérítették...
Ha elolvasod előbb a Nemo honlapján (vagy máshol) Pruzsinszky Pál: Kálvin életéről szóló könyvét, aztán megkérdezed még egyszer, akkor - ígérem - válaszra méltatlak....
Ha ismernéd Kálvint, ő is azok közé a tanítók közé tartozott, akik azt vallották: "mi ezt és ezt tanítjuk a Szentírás alapján, aki minket szintén az alapján jobbra tanít, annak készséggel engedünk".
Úgyhogy vannak még ilyen tanítók - ha kevesen is....