Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

svgyula Creative Commons License 4 napja 0 0 52681

Üdv Urak! Úgy néz ki nem csak egy embernek nem jó a töltés:-) Pénteken a kaposvári Bárdi-nál dolgoztunk jött egy szürke felicia. Valószínűleg halott aksi-töltés! 5 percig volt bent és utána már nem indult tolásra sem, kellett egy másik autó aki bikázza! Télen még érthető is lehetne na de 35c°-ban?? :-(

Előzmény: svgyula (52680)
svgyula Creative Commons License 2024.08.20 0 0 52680

Szia! A visszajelző lámpa úgy működik, hogy kap egy állandó pozitív szálat az aksiról. A másik fele a generátortól jön. Amikor ráadod a gyújtást kap egy +12V(névleges) és a generátor alkatrészein keresztül -12V feszültséget. Amikor elkezd forogni és áramot termelni akkor a generátortól jövő -12V már nincs ott is +12V lesz mert termeli az áramot. Vagyis az égő minkét pólusa azonos polaritású feszültséget kap így elalszik mert nem záródik az áramkör. Vagyis ha nem alszik el akkor a generátornál van a gond nincs termelés! Ne tévesszen meg a 14V nem az a lényeg hanem az áramerősség. Tehát még mindig a gerjesztés és/vagy a dióda a hiba forrása. Bár utóbbi hiba valószínűsíthetően felezné a mért feszültséget és nem menne 12V fölé az aksim mért feszültség és világítással nem jutnál messzire.

Kicsit megkergettem a káposztalevet a nyakam fölött és beugrott, hogy valamikor ~8 éve a 95-ös skodrinál volt egyszer ilyen gondom. Akkor szétszedtem kimostam a diódahidat átmelegítettem a forrasztásokat, lemostam a forgórészt felszabályoztam a csúszó sarukat. Az ember nem is gondolná mennyi sz@r tud lerakódni belül. Utána lecsiszoltam a szénkeféket az egész feszültség szabályozót lemostam(mindent csavarlazítóval) tisztára kifújattam(természetesen tele volt szénporral is mindenhol) mindent minden érintkezőt lecsiszoltam fémig, azt hiszem még valamelyik vezetéket be is futtattam cinnel mert gagyi volt az a préselt csatlakozás. Csapágyakat cseréltem azt a szívatós szegecses szarságot. Aztán ment vissza pár percig még volt pislogás a lámpánál de onnantól jól működött, megvolt a 14,4V töltés alapjáraton és fordulaton is.

Előzmény: Indián2 (52679)
Indián2 Creative Commons License 2024.08.18 0 0 52679

Sziasztok! A lenti dolgokat már leellenőriztem amikor előjött a hiba, de azok rendben voltak. kiszedtem a műszeregységet is hátha ott ment esetleg tönkre valami a túltöltés miatt, de ott is minden jónak tűnik. Ami furcsa az az hogy a generátorból kijövő vékony vezeték ami a töltés visszajelző lámpához megy, azon a földhöz képest 16V-ot mérek, míg az akku kapcsain 14 egész pár tizedet. Az a 16V gyanús nekem, bár nincs összehasonlítási alapom. Ezért gondoltam a diódahídra, vagy a fesz. szabályzóra.

Előzmény: svgyula (52678)
svgyula Creative Commons License 2024.08.18 0 0 52678

Szia! Még egy dolgot elfelejtettem leírni amit én is tapasztaltam! Az akkumulátorhoz vezető vastag vezeték csatlakozása a a generátorhoz nem lehet oxidált? Rosszabb eset amikor ez a csavar fellazul és belül keletkezik

oxidálódás. Mivel kifele álló csavar elég nehéz meghúzni de én azokat az érintkezőket is letakarítanám. Meg az akkumulátornál is. Valamint érdemes rámérni a generátor külső háza és az akkumulátor negatív pólusa közt van-e mérhető ellenállás! Én egyszer úgy jöttem haza németországból, hogy nem volt önindító. Aztán itthon mikor szétszedtem derült ki, hogy hiába a 2db csavar és a palást nem volt testelés! Annak csak drótkorong kellett és megint tökéletes volt. Nálad a szervó miatt máshogy van a rögzítés és nem mai gyerek egyik sem és a rozsda szeret mindent:-)

Előzmény: Indián2 (52675)
svgyula Creative Commons License 2024.08.18 0 0 52677

Na jól elírtam és itt nem lehet szerkeszteni! Tehát a forgórész csúszó gyűrűit kell szabályozni.

Előzmény: svgyula (52676)
svgyula Creative Commons License 2024.08.18 0 0 52676

Szia! Emlékezetem szerint nem a forgó rész a teljesítmény az alapja a teljesítmény leadásnak hanem az állórész! A forgó rész kap egy gerjesztést a feszültség függvényében és itt vége is a feladatának! Az állórészen a tekercsek nagysága, a diódák terhelhetősége/fordulat szerint ad le teljesítményt. Ami inkább nálad a probléma forrása az állórész csúszógyűrűje! az ugye hozzákopott az előző szénkefékhez és 100% biztosan tojás alakú! Ezért a generátor gerjesztése lüktető rosszabb esetben szakaszos amitől lassan tud felépülni a mágneses erőtér és a terhelés miatt nincs meg sem a feszültség sem a teljesítmény. A mért alapjárati feszültségnek 14,4V körül kellene mozogni. Vedd le a generátort szabályoztasd fel a forgórész csúszósatuit(ha nem tudod megcsinálni?) ezt esztergagépen kell felszabályozni. A fúrógép és társai csak ront a helyzeten. Egyúttal lehet érdemes lenne  2db csapágyat is cserélni.

Előzmény: Indián2 (52675)
Indián2 Creative Commons License 2024.08.17 0 0 52675

Köszönöm az infót! Sokat segített. Találtam a megadott oldalon feszültség szabályzót is, amihez oda volt írva hogy 14V/70A, tehát az is más. Kimérem a diódákat, ha azok jók akkor biztos, hogy egy 90A-s szabályzót kell majd felhajtani hozzá.

 

 

Előzmény: zetaman (52674)
zetaman Creative Commons License 2024.08.17 0 0 52674

www.autoelektrika-janota.cz/diodovy-blok-skoda-felicia-14v-90a

 

Ezt leltem. 875 korona, raktáron van. Konkrét típust nem ír a hídra, csak hogy ehhez a generátorhoz való.

Előzmény: Indián2 (52673)
Indián2 Creative Commons License 2024.08.16 0 0 52673

Kedves Kollégák!

 

A feleségem 1.3 mpi felíciában világított a töltés visszajelző lámpa, mert 16-17V-ra felugrott a feszültség. Vettem egy új feszültség szabályzót (magnet marelli), beszerelés után a töltés 14V körüli lett, de a visszajelző lámpa továbbra is világít (alapjáraton csak parázslik). Ez egy szervókormányos, tehát 90A-es generátorral van szerelve. Több alkatrészboltban, de még a Skoda patikában sem tudták megmondani hogy a 70A-es generátor szabályzója más-e, mert általában ahhoz való amiket árulnak. A nem belevaló szabályzó okozhatja a téves hibajelzést? Gondoltam a dióda hidat még kimérem, ha kell cserélem. A diódahídra viszont a "patikus" azt mondta, hogy az biztosan más, és náluk nincs is, csak a 70A-eshez való.

Van valakinek tapasztalata, infója a kétféle generátor alkatrészeinek csereszabatosságáról? 

Egyébként ez a teljesítmény különbség nekem is újdonság volt amíg bele nem mélyedtem a dologba. Azt hittem, hogy csak a felfogató és az ékszíjtárcsa különbözik a szervós változatban. 

svgyula Creative Commons License 2024.08.06 0 0 52672

Szia! Sajna egyre kevesebben látogatnak ide. Olyanok akiknek ABS van azok pedig eleve kevesen voltak, mert ide hozzánk mindig is az egyszerű nagyrészt alapfelszereltségű autók jöttek.

Én annyit tudok nem egy hanem 2db biztosíték van. Az egyik az elektronika védelme, a másik pedig az ABS szivattyúnál van. Sajna nem találtam a nálam fellelhető leírások között erről semmit. Csak a visszajelző lámpa helyzetéről. Azért én megnézetném egy megbízható szakemberrel. Hátha csak kontakt hiba zavar bele a működésbe. Előtte fékolaj csere(ez kötelező ABS esetén min 2 évente) a csatlakozó letakarítása. Ha ez nem segít akkor->szerelő. Nem gondolnám, hogy jó ötlet lekötni. Nyilván amiben nincs az nem azonos felépítésű azzal amiben van. A teljes kiszerelés és átalakítás lenne opció de ugye ahhoz pedig a csöveket is cserélni kell

mert az átalakításhoz rövidek. Az elsők még elviselhető 4-5eft/oldal és aránylag könnyen cserélhetőek. A hátsóknál már más a helyzet.

Előzmény: Eseries (52671)
Eseries Creative Commons License 2024.07.31 0 0 52671

ABS jeladó probléma megoldására szeretnék egy gyors átmeneti megoldást találni, ameddig nem sikerül pótalkatrészt találni és beszerezni hozzá. 

 

Faceliftes példányról van szó, azt a hibajelenséget csinálja, hogy miután gurultam néhány kilométert az autóval, valamelyik fékezéskor (gyenge fékezéskor is) elkezd működésbe lépni az ABS teljesen száraz úton, remeg a fékpedál, miközben egyáltalán nem blokkolt a kerék. Ez azzal végződik, hogy felvillan a műszerfalon az ABS hibalámpa és a fékfolyadék hibalámpa és onnantól kezdve nincs is ABS, de legalább lehet "normálisan" fékezni. A következő leállításig, indításig a két hibalámpa égve marad, ABS ilyenkor nincs.

 

Hibakódot is kiolvastam:

00283 - Baloldali első ABS fordulatszámjeladó (G47)

 

Emlékeim szerint az ABS biztosítéka nem az anyósülésnél lévő biztosítéktáblán van, hanem a motortérben.

Melyik biztosítékot szedjem ki pontosan, hogy ne is próbáljon meg az ABS működésbe lépni? Elég kellemetlen és egyben balesetveszélyes is, hogy normál fékezésnél elkezd dolgozni az ABS és ezáltal megnöveli a fékutat.

 

felicia 83000 Creative Commons License 2024.07.27 0 0 52670

Szép napot !Kuplung Tàrcsa cseréről találok leirást? Most lenne az első videón nèzegetem más autokat jo szèt kell szedni!

svgyula Creative Commons License 2024.07.21 0 0 52669

Egy dolgot még nem írtam! A hátsó lengéscsillapító vásárláskor nem jár hozzá felső rugótányér! Bármennyire is

lelkiismeretes a szerelő ha a régi elrozsdásodott tányérral rakta vissza akkor lehet az első nagyobb gödörnél szétment!

Ha megnézed ez nem egy nagyon vastag anyag! https://skodapatika.hu/spd/6U0512113/Skoda-Favorit-Felicia-hatso-rugotanyer-felso

Nálam a 2001-es megkímélt műanyag dobbal ellátott autónál is rendesen rohadt amikor cserlétem a lengéscsillapítót. Én fémtisztára csiszoltam az amúgy porfestett tányért és rendesen újrafestettem.

Mint már írtam az egyel előtte lévő autómnál ez konkrétan hiányzott a rozsda miatt.

Előzmény: mostez (52667)
svgyula Creative Commons License 2024.07.19 0 0 52668

#51917 képek a toronygumiról.

Előzmény: mostez (52667)
mostez Creative Commons License 2024.07.19 0 0 52667

Aha. A javítás előtt minimálisan koppant is hátul felütéskor. Utána nem. Viszont olyan lett, mint pl egy trabant. Nem kopog, csattog csak együtt pattan fel az egész autó hátulja. Mintha egy agyonültetett rally autóval száguldanék át egy fekvőrendőrön.

Azt viszont feltételezem erről a szerelőről, hogy cserélte az alkatrészeket, így a toronygumik, alátét stb, ha kellett cserélte, tehát újak, elvileg. De a gumilap ötletet átveszem. Be fogom rakni, na meg megnézem maga az új gumi nem e esetleg silány és ennyitől már odalenne?

Nem kombi, sima ferdehátú. Azért gondoltam cseréltetni a rugókat is, mert 23 évesen már csak el lehet "fáradva", megérdemli az újat. Mondjuk remélem nem kombi rugókat rakott alá. Erre egyébként én is gondoltam. "Ez volt polcon, jó lesz az" jeligére. Viszont, akkor szerintem jobban ki is emelkedne hátul, nem? Most jelenleg olyan érzet, mikor beülünk ketten előre (hátul senki, csomagtartó üres), mintha felfelé állna az eleje. Jellemzően egy gyerek szokott hátul ülni. Ha hárman, akkor gyerek mellett is max két 60-80 kg-os. De ha ülnek, ha üres ugyanaz a jelenség. De jelen állás szerint patt helyzetben érzem magam. Biztosan nem ilyen komfort megoldásra tervezték ezt a futóművet sem, hiába nem egy 750-es bmw, akkor is tuti jobbnak kellene lennie ez biztos. Meg mikor hozzánk került nem tapasztaltuk ezt. Azóta futózott is valamennyit, elfáradt aztán javítás és lám nem lett jó. Szóval sajnos feladat van vele.

Mikor tehetted fel kb. a képeket, jó pár évre nézzek vissza?

Előzmény: svgyula (52666)
svgyula Creative Commons License 2024.07.17 0 0 52666

Szia! A hátsó lengéscsillapítónál pontosan az a gond mint az elsőnél! A különbség annyi, hogy ha az első toronygumi összenyomódik akkor kopog és a kanyarban instabil lesz az autó! A hátsónál meg kopog-csattog és igen a hátul ülőknek kényelmetlen. Én a helyedben kiszedném mert az nem egy nagy mutatvány. A legfontosabb ott a felső tányér állapota! Nekem anno a 95'-ös skodrinál már nem volt felső tányér csak egy rozsdás perem! A hátsó lengéscsillapító rögzítésnél van egy alsó kúpos gumi és egy felső amit egy nagy tányéros alátét rögzít a helyén. Az alap probléma, hogy az alsó kúpos gumi a terheléstől összenyomódik és feljebb csúszik és ekkor már az alátét és a felső gumi között lesz egy rés. Ez pedig azt jelenti, hogy a fel-le ütésszerű mozgástól kopog-csattog, ráadásul a gumik nem érnek megfelelően az aszfalthoz és nem is lesz stabil az autó!

Én vettem sima gumi lemezt valamelyik autós boltban azt hiszem előre egy 10mm-es(10cm-es csítokt a táblából) hátra pedig 5mm-es(szintén 10cm széles a táblából) és vágtam két karikát és beraktam az alátét alá úgy hogy az alátéthez ragasztottam pillanatragasztóval amíg meghúztam:-)

Az első kicsit bonyolultabb ott a helyén le kell venni az alátétet és egy fordított kúpos gumival a 10mm-ből vágva ki kell tölteni az üreget a gyári gumibakban. Utána észrevehetően stabilabb az autó és nincs kopogás.

Régebben raktam fel erről képet is ide.

A Hátsó résznél ha nem cserélték kombira(nem tudom az-e a tied?) akkor a gyári rugónak jónak kell lenni. Persze szekrényhátú 150kg-os utasoknál már lehet gond:-)

Előzmény: mostez (52665)
mostez Creative Commons License 2024.07.17 0 0 52665

Tapasztalati kérdésem lenne a következő. Hátsó rugóstaggal kapcsolatban.

Jelenség az volt, hogy belemenvén bármilyen komolyabb úthibába, olyat ütött fel az autó, hogy nekem is kicsordult a könny elöl. Szabály szerűen dübbent az autó. Persze gondoltam idős már elhasználódott. Elment szerelőhöz, kértem kompletten cseréljen mindent. Lengéscsillapító, rugó, gumi ütközők stb. Mindent. Ne kelljen ezzel foglalkozni megint pár évig.

A "javítás" (május) után kb egy hónapra (kb. 1-2000 km) már jelentkezett a jelenség, annyiban módosulva, hogy már nem minden komolyabb úthibánál dübben, tehát lett javítva a dolog, de akik eddig hátul ültek, kiszállva könyörögtek, hogy a visszaúton a tetőcsomagtartón jöhessenek. Olyan, az autó, mintha egy vasdarab lenne behegesztve a rugóstag helyett.

Emlékeim szerint, szüleim felíciájában hátul utazva egyáltalán nem volt kényelmetlen, szóval ki-mire tippel? Vagy ez tényleg ilyen kemény lenne és az emlékeim koptak meg? Bár ezt nem hiszem.

Amit láttam, hogy a lengéscsillapító tényleg másik. Hogy új, belevaló vagy nem úgy érzem azt én már nem tudom meg a szerelőtől. Mint, ahogy azt sem, hogy a rugó stb ki lett-e újra cserélve. A régi is szemre sérülés mentes volt ahogy alánéztem és javítás után is újszerűnek tűnt.

Jövőre tervezem magam cserélni, hátha végre jó lesz. Addig se idő se pénz megint erre, mert nem volt olcsó sem a művelet. Meg jövőre megint kell több mindent is, ami eddig nem került előtérbe.

Szóval:

Melyik az a lengéscsillapító, ami tényleg jó bele, márka, típus szerint? Gyárinak az ATESO-t láttam, az tuti választás lehet? Olvastam, hasonló jelenségekről már, másik márkánál, ott felhozták, hogy bár cikkszám szerint helyettesíthető volt más lengéscsillapító, de mégsem volt ideális a típushoz, cserélni kellett hiába vadi új. 

Ugyanez rugó szempontjából. Melyik a legideálisabb, akár márka szerint is, de gondolok itt olyanra is, hogy favorité passzol hozzá esetleg azzal jobb, ahhoz nézzek vagy kinek mi a tapasztalat, ha cserélt már? Esetleg üzlet, ahonnan vett?

És, akkor ezek tényleges cseréjével kényelmesebb lesz vagy ne reménykedjek komolyabb javulásban?

mostez Creative Commons License 2024.07.17 0 0 52664

Szia!

Kicsit későn tudok reagálni. Kiszedtem a szerkezetet, szétszedtem, bezsíroztam a motornál a bowdentárcsát a fogaskereket, megkentem a bowdeneket és a pályát. Az előző szerkezetben bosch motor volt. Azt takarítottam, kommutátort, szénkefét és egy az egyben tudtam cserélni, most azzal megy. Illetve kapott új kapcsolót, mert az is hibásan, szaggatva működött már. Most könnyebben mozog és azóta nem csinálja a hibát. Lehet hogy a kapcsoló miatt beéghettek a szénkefék? Az újnak a motorja elég 'szétszedhetetlenül' van összerakva, az még idő lesz, mire meg tudom nézni és csinálni.

Igen, semmi bonyolultat nem találtam a rendszerben. Faék elektromos ablak az egész, már amennyire volt időm belenyúlni. Nekem viszont gyújtás kell a működéséhez. Nem volt még időm végig menni a "vonalon", ezért fogalmam sincs mihez köthette anno, aki belerakta. Azt sem tudom a riasztóhoz lehet-e köze, mert az ki lett "iktatva", (szerintem csak levágták a hangszóróról, elvileg ennek beázik az alja és berohad a panel alsó része, nem néztem még) hozzám már úgy került. Elvileg az úgy működött, hogy távkapcson gombnyomásra, ahogy lezárt fel is húzta az ablakot, de vagy, vagy nem. Ez annyira nem érdekel. Mivel az egyik távirányítót nem kaptam meg a stadiGabi sem tudott még segíteni életre kelteni. Azaz csak telefonon beszéltünk, amíg nem találok hozzá passzoló másik távirányítót, addig nem tud vele mit kezdeni. A központit megcsináltam, mert az sem akart működni egy idő után. Most szépen zár mindkét oldalról, az ablak is emel szépen mindkét oldalon. A lényeg, egyelőre az elektromos ablak sztori, ha szerencsém van megoldódott.

Előzmény: svgyula (52659)
svgyula Creative Commons License 2024.07.14 0 0 52663

Ja én ezt akkor csináltattam amikor megvettem az alu felniket (gumi nélkül vettem) és átrakattam arra a gumikat. Így nem volt plusz költség.

Előzmény: zetaman (52662)
zetaman Creative Commons License 2024.07.13 0 0 52662

Hááát! Én meg egyben leadtam a hulladékudvarba, pár ezresért nem fogom leszereltetni a felniről, meg utána autózgatni vaskereskedést keresve.

 

Ha nem kellett senkinek, jó lesz újrahasznosítva.

Előzmény: svgyula (52661)
svgyula Creative Commons License 2024.06.27 0 0 52661

Hááát! Én ezért csak a felniket tartottam meg azt legalább le lehet adni a vastelepen :-)

Vagy ha van kert lehet valami talpat faragni belőle és nem kell a gumikkal bajlódni.

Előzmény: zetaman (52660)
zetaman Creative Commons License 2024.06.26 0 0 52660

Ha valakinek szüksége van 4 darab Felicia acélfelnire, rajta 165/70 r13-as keveset futott téli gumikkal (2011 37. heti gyártás), a publikus e-mailen elér.

 

Ár: érte kell jönni, Budapest.

svgyula Creative Commons License 2024.06.12 0 0 52659

Ezt furcsának találom. Az ablakemelőnek nincs külön vezérlője. Nálam is mind a 4 működik kulcs nélkül is! a kapcsolók állandó feszültséget kapnak. Az ilyen cuccban nincs végállás kapcsoló mint a gyáriban ami figyeli a felvett áramerősséget és leállítja. Legalább is én még ilyennel nem találkoztam. Cseréltem az első két emelőt de azok is ill. ahol néztem mind 2 vezetékes. A működési irány pedig polaritás függő. Tehát nem tudom mi az aminek fél óra kell az újra működéshez! Nem lehet az, hogy valahol megtörött a vezeték? Vagy hozzádrótozták valamihez aminek a reléje kezd haldokolni?

Előzmény: mostez (52658)
mostez Creative Commons License 2024.06.11 0 0 52658

Szia! Annyi a helyzet, hogy némi elfoglaltság után lementem megnézni mi újság vele. Ugye az a csoda 30 perc eltelt nem csináltam semmit csak ráadtam a gyújtást és lám, mindkét oldali megint hibátlanul működik. Le fel huzigáltam többször, semmi probléma. Biztosíték, kapcsolók jók. Szóval egy biztos, a kapcsolt áram pontig vissza kell néznem mi van a körben, mi lehet kontakt vagy egyéb hiba oka.

Elmondásod alapján utólag beszerelt lehet benne. Mikor hozzánk került rá kb egy évre a bal oldali motor meg is adta magát ott kompletten cseréltem ugyanolyanra. A szerkezete: két oldalsó sínpáron mozgatja a bowden a két csuszkát, amikbe az ablak ül, a motorhoz pedig kereszt alakban megy a bowden. Egyik erről, másik vég másik irányból a motor tengelyére szerelt orsóra csavarva. Gondolom így húzza egyik irányba fel, másikba le. A régi szerkezetet anno szétszedtem, hátha újra tudom tekerni, de nem lehetett, mert teljesen felgyűrte az orsó a bowdent és kicsit elkoptatta az orsó vájatait így kiugrott újra. Mindegy is az újat, hogy beraktam ugyanez a rendszer. Szabadon mozogva nem szorul, márciusban kentem át. Csak az ablakhoz beszerelve mozog nehezen. De lehet a motornál is szét kell majd szednem az orsót zsírozni.

Illetve, ahogy néztem a bowdenvezetőn sem láttam semmilyen sérülést. Természetesen majd rá kell akkor néznem arra is megint, ahogy írod.

Ahogy engedi az időm tovább boncolom.

Köszi, Üdv,

Előzmény: svgyula (52657)
svgyula Creative Commons License 2024.06.11 0 0 52657

Szia! Segíteni annyit tudok, nem gyári emelőmotor és mechanika van benne akkor sanszos, hogy elfáradtak esetleg elrepedt vagy eltört az a műanyag cső amiben csúszik a spirál ugye ezt egy kis kerék mozgatja amin kifele van egy kurbli(kézi emelő) Ezt megszüntetve oda lehet az univerzális emelőt csatlakoztatni és kvázi ugyanaz a mechanika csak a motor teker.

A gyárinál egy fém!! cső van a motortól és ide nem is lehet visszarakni a kézi kurblit.

Nekem már volt szerencsém a műanyag csöveket cserélni! Hááát nem egy leányálom!

A legszebb az egészben, hogy vettem "bontottat" amit ideküldtek ugyanolyan törött állapotban :-(

A probléma az ilyen rendszernél a műanyag külső cső ha elreped és kimozdul bármerre a spirál azonnal megfeszül és utána csak kézi emelés az üvegen, plusz motor tekerés marad!

Ez a cső sajna nem ragasztható/javítható! Ennek a cseréje nem is gond de! a spirált is ki kell venni és annak a vége préselve/ponthegesztve van sajnos. Tehát a visszarakáskor át kell fúrni óvatosan és megszegecselni és körbeforrasztani. Mert ez a kis fül csatlakozik és mozgatja az üveget.

Előzmény: mostez (52656)
mostez Creative Commons License 2024.06.11 0 0 52656

Sziasztok!

 

Ismét kardinális kérdés merült fel. Elektromos ablakemelő.

Gyanítom gyári vagy utólagosan márkaszerviz általi beépítés lehet. Hozzám így került már. A probléma, hogy mostanában darabig működik rendesen, aztán gondol egyet, "megfárad" és se le, se fel egyik oldalon sem. Ha működik, akkor mindkét oldali, ha nem, akkor egyik sem. Bár a vezeték kiosztásokat nem ismerem, de "mindent mindennel" mérve áramot találtam annó az egyik (már nem emlékszem melyiken) kiosztásán a kapcsolónak. Ez kapcsolt áram. Pár hete volt az első ilyen gond. Mikor néztem, hogy egyáltalán kap-e áramot, kapcsolók jók-e, a biztosíték jó volt, kb 30 perc volt az egész kínlódás, egyszer csak fogta magát és működött, álltó helyében helyrejött. Azóta folyamatosan működött gond nélkül.

Most jelentkezett megint a hiba ugyanígy. Működik, ilyen melegben muszáj volt használni többször is, mire hazaértem lakás előtt parkolóban mire az egyik oldali felment a másik már nem és félúton megállt. Megint egyik se le, se fel. Bár a bal oldali szorul kicsit, hiába kenem (gondolom a 25 éves kasztni), de múltkor csak a jobb oldali volt használva az könnyen mozog, úgy jött a hiba.

A fentiek alapján, a kapcsoló, a motorok és a biztosíték hibáját azonnal kizártam, bár a biztosítékra most megint ránézek majd.

Most várok megint, egyrészt időhiány miatt, másrészt remélem, megint megpihen és újra felmegy. De muszáj lesz kimérni egyáltalán kap-e áramot? Vagy mi lehet a búja-bánata? Mert panel parkolóban csak nem hagyhatom így sokáig. Na meg ha megint esik.

Ehhez valakinek esetleg ötlet, hogy mi kínja lehet? Van esetleg valahol egy relé, ami kínlódik (de akkor hol, mert fogalmam sincs merre)? Lehet valami vezérlője valahol, ami túlmelegszik valamiért? Vagy csak valami kontakt hiba lehet ilyeneknél?

Igazándiból szét kell bontanom idővel a teljes kört fixálni véglegesen, csak merre érdemes elindulni, bontani kell a műszerfalig vagy valami támpontot tud-e adni valaki?

Köszi,

mostez Creative Commons License 2024.06.11 0 0 52655

Szia!

 

Köszi az infót. Elég ritkán van időm böngészni, de muszáj, mert a csoda ad néha rá okot. :-) Most is van egy felmerülő, ezért is lépek fel, de mindjárt külön kiírom.

Egyébként a spirál könnyen kijött, megoldódott, s a szint is rendben volt. Bár lassan cserélve lesz megint az olaj úgy is.

Előzmény: ez a nev mar fogalalt (52649)
svgyula Creative Commons License 2024.06.06 0 1 52654

Hát ha jól emlékszem az a ködlámpa reléje:-)

Itt nincs tartalék. Ha be van kábelezve akkor is csak világítással lesz ott villany.

A műszerfal kiszedése 5 csavar plusz a km spirált kikötöd a motortérben első alkalommal ~30perc

Ahogy veszed ki kényelmesen le lehet húzkodni a csatlakozókat. Elméletileg egy kötegben maradnak és nem keveredik össze. A kijelzőn hátul 3db bepattintós de simán kihúzható színre színt :-) csatlakozó +km spirál nem tekerős! oldalt megnyom és kihúz! Ezután elméletileg ki lehet billenteni az egészet. Vagy leveszed a kormány burkolatát lehúzod a csatlakozókat alul van 4db csavar ami rögzíti és után leengedve hozzáférsz a gyújtáskapcsolóhoz. Ennél arra kell figyelni, hogy könnyen lecsúsznak a betétről a saruk mert rövid a vezeték.

Előzmény: a_motor (52653)
a_motor Creative Commons License 2024.06.05 0 0 52653

Köszönöm!

Nagyon nem jutott idő a játékra :)

A müszerfal bontásától rettegek...A táblára azért gondoltam, mert a golfnál voltak tartalék saruhelyek rajta (állandó és csak gyújtással működő is)

Gyorsba ezt találtam, remélem nem okoz galibát:

Előzmény: svgyula (52652)
svgyula Creative Commons License 2024.05.28 0 0 52652

Szia! A biztosíték tábla nem jó ötlet! Oda a hátul rádugott csatlakozók mellé nem igen tudsz másik fogyasztót

berakni. A vezetéket megbontani pedig nem szerencsés. Az autórádiónál kell lenni egy ACC megnevezésű vezetéknek. Ez elméletileg a szabvány szerint egy kapcsolt 12V. Figyelni kell mert van ott(kellene!) egy állandó 12V is ez a memória részre, hogy megmaradjanak a tárolt adatok, előbbi a rádiót és a végfokot látja el árammal, amikor van gyújtás. Én a magam részéről egy közvetlen szálat hoztam el a gyújtáskapcsolótól és egy sorkapocsba rögzítettem a kesztyűtartó mögött. Innen üzemel pár olyan cucc ami nem a gyári felszerelés része.

Van időzítő ami a beállított idő után ezt az egészet lekapcsolja. Pl a kamerás menetrögzítő nem kapcsol ki azonnal hanem még a parkolóban is rögzít amikor kiszállok. Ez már kicsit bonyolultabb megoldás de nekem kellet a rádió miatt azt csak 15 percre lehet beállítani és ha tovább voltam egy helyen akkor meg kellett várni a teljes indulást gyújtás alatt mire indíthattam a gps részét. Az időzítővel már nincs ilyen gond. Valami hasonlót használnak a mostani autóknál ezt valami Echonomic(?) módnak csúfolják. 

Előzmény: a_motor (52651)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!