Csak tudod,ezután is egymás mellett dolgozva,ennek jár munkaruha,védőital,szappan,kézvédő krém,WC papír stb,stb,a másiknak meg nem csak jár,de meg is kapja.
A munkavállalók jogi képviselője bizonyítani tudta a bíróság előtt, hogy ügyfelei roma származásúak és hátrány érte őket.Ez abban jelentkezett, hogy a kiszervezéssel már nem állt mögöttük szakszervezet, szociális háló, a bérük csak 1 évig volt garantálva és máshol is kellett dolgozniuk.
Nem lettek állástalanok, de azzal - mondta az ügyvéd -, hogy a MÁV kötelékéből egy újonnan létrehozott kft.-hez kerültek, többfajta kedvezménytől és szociális juttatástól is elestek.
Jogsértően kiszervezett romák A MÁV-nak fejenként félmilliót kell fizetnie Népszabadság - Czene Gábor - 2007. július 27.
A bíróság bizonyítottnak látta, hogy a sajószentpéteri MÁV-részleg jogsértő módon, származása miatt vált meg nyolc cigány alkalmazottól. A vasúttársaságnak kártérítésként fejenként félmillió forintot kell fizetnie a sértetteknek.
Elindult egy érdekvédelmi blog, a Homár testvérblogja: a http://megintallunkvazze.blog.hu/ Akit valamilyen inzultus ért, amit nem tart jogosnak, vagy olyasmivel találkozott, amit felháborítónak talált a MÁV házatáján, kérem dobjon egy emailt a megintallunkvazze@gmail.com címre. Publikáljuk és megpróbálunk tenni valamit, hogy nyilvánosságot kapjatok.Segítsetek, hogy tehessünk valamit mindkét oldal változásáért!
De - szerintem a lap összedobója maga sem tud róla - van egy-két elfogadható ötlet rajta, legalábbis elgondolkodtató. Ilyen pl. az általános árcsökkentés. Mintha a németek csináltak volna ilyet igen sok évvel ezelőtt, és nem is lett olyan rossz az eredménye, nem?
Persze ehhez fel kellene mérni a helyzetet, és a politikának igen keményen letenni a garast (meg a forintmilliárdokat...) a vasút elsődlegessége mellett a tömegközlekedésben.
Ugyanis szerintem ha belátjuk, hogy annyiért senki sem fog a mai Magyarországon utazni, amibe ténylegesen kerül (főleg, ha az eszközök bekerülési árát is ebből kellene kigazdálkodni), akkor adjuk annyiért és olyan minőségben, hogy minél többen vegyék igénybe, mert ez az egész közösség érdeke (nagyon kíváncsi lennék arra, hogy ha mondjuk -30%-ot levennének csak a bérletek árából, az hány embert ültetne át autóból vagy buszról a MÁV-ra önmagában; és a csökkenő autószám miatt mennyivel lassabban használódnának el Budapest útjai - ezáltal ritkábban kellene felújítani -, és mennyivel csökkenne a pesti szmog, ami az emberek egészségére hatna igen kedvezően. Ha ezen megtakarításokat is beleszámoljuk a gondolatkísérletbe, nem is olyan biztos, hogy annyira negatív lenne a mérlege az intézkedésnek).
És azért kellene árcsökkentéssel embert nyerni, mert rövid távon minőség-emeléssel nem tudunk. Hiszen a 30-40 éves kocsikat, gépeket akármennyit takarítjuk és szerelgetjük, nyilván nem fogja azt hozni, ami esetleg elvárható volna a 21. században*. És még ha találnának is valahol forrásokat mondjuk a teljes géppark lecserélésére és nagyarányú motorvonatosításra, (ha nagyon akarnának, találnának...) akkor is a kötelező eljárások miatt legfeljebb 3-4 év múlva gurulhatnának az első új ezsközök a magyar pályákon De ne álmodozzunk tovább... :(
*És ezzel nem akarom megsérteni a Szilik, Csörgők, By-onok, A és B-kocsik, és hadd ne soroljam... elszánt kedvelőit. Én is nagyon szeretem a mostani vasutat is (nem a céget, persze...), de be kell ismerni, hogy mondjuk a Debrecen felé induló A és B kocsikból álló távolsági gyorsvonat, meg az Esztergomba induló helyi személy Desiro-ja egészen érdekesen néz ki egymás mellett.... A nem vasútbaráti szemmel nézelődőknek főleg.
Különben erröl beszélek. Most pl. a Vác - Veröce közti fv. szakadásról. Ma reggel 9-ig nem ment fel Szobra vonat, mert nem tudnak kiküldeni 1-2 dízel gépet, ami felhúzná Szobra a vonatot. Arról már nem is beszélek, hogy hány vonat maradt fent. A mv.-knek eseménylap, és lehet, hogy a kallereknek is. (Ha jól tudom náluk 16 óra norma.) Tegnap amikor az IC764 elcsapta a csajt az állatkertnél nem találták a fejét. Csak valamikor este. Gálvölgy Show elbujhatna a MÁV hülyeségei mellett.
Honnan intézkedne szerinted? Nem a Sanyi, a Nyugatis kaller, hogy mit kénne bezárni, és mit nem. Ha jól tudom a GySEV idén átvett egy vonalat a MÁv-tól. Hála a jó egnek, mert szerintem azt is bezárták volna. Menetrend? Hagyjuk... Aki tehetne a vasút helyzete ellen, az nem tesz semmit. Aki viszont nem tehet semmit, az hegyet mozgatna.
Ide nem ilyen vezetés kell. és ez márcsak rosszabb lesz. A MÁV helyzete bizonyos szemszögböl egy betegség, amit még ha idejében észre vesznek, akkor gyogyitható. De ha késön veszik észre akkor...
Ez így igaz. Olcsóbb leállítani egy vonalat, és hagyni hogy a "rezes banda" széthordja, és utána azt mondani hogy: jaj hát ellopták a pályát, és nem tudjuk újjáépíteni mert nincs rá pénz és nagyon drága lenne....
A forgalom szüneteltetése nem egyenlő a vonal megszüntetésével, igaz? :-) Egy vonal megszüntetése óriási összegeket emészt fel (elbontás, rekultiváció), amit törvény ír elő. Hogyan spórol állam bácsi? Így! Maj' elhordják a népek amit lehet, a többit meg benövi a gaz. Ez nem vonalmegszüntetés?! Kókát illetően egyetértünk! Sőt! Szerintem még a pöcörőjét is húzgálta amíg a szomszéd gyerek játszott. Hogy kinek mennyit is kellet iskolába járnia? Hm. Ez, leszámítva a kötelezőt inkább egyénfüggő, nem?
"észrevettem, hogy MÁV magasról intézkedik arra, hogy hány vonala szűnik meg!
a gysev legalább egy épeszű vasúttásaság, amely nem hagyja veszni a vonalait!"
Nincs egyiknek sem vonala!Nem szünt meg vonal idén sem!
"A kóka tuti, hogy gyerekkoárában irigyelte a szomszéd gyereket, mert a szomszéd gyereknek volt modellvasútja, neki meg nem!::::::)))))))))))))))))))))"
Meg azért is irigykedik,mert neked nem kellett iskolába járnod!
"árakat nem a MÁV emeli (tudtommal), hanem az Ország Gyűlés"
Az árakat - törvényi felhatalmazás alapján - a Kormány rendeletében határozza meg. Azt pedig más című fórumon lehetne megvitatni, hogy kinek és miért érdeke az, hogy mindenki a MÁV-ra legyen dühös emiatt, és ne nézzen tovább...
Vannak olyan események,amiket vis maiornak nevezhetünk. Azt hiszem, egy drótszakadás mindenképpen ide tartozhat; néha egy gép-döglés is. Ami itt fontos volna, az az, hogy minél több olyan, bármikor mozgósítható tartalék legyen a rendszerben, amivel azonnal lehet reagálni. Magyarul: egy drótszakadásnál nagyon nem mindegy, hogy honnan és milyen dízelgép tud elindulni... És egy példa "régi" időkből: téli hidegben lerohadt mozdonyú ICR vonatért lehetőleg ne 60-70 km-ről induljon el egy Szöcske, mert az nem az igazi (megtörtént....)!
Valaki az IC-kocsiszámról is írt: már régebben gondolkozom azon, hogy tényleg jó lenne-e az IC-parknak nem csak a minőségi, hanem mennyiségi fejlesztése is, és milyen méretekben. Ha őszintén megnézzük: péntek és vasárnap délután (és néhány ünnepen) kívül szinte minden vonalon és vonaton elégséges a kapacitás. Na most több száz milliós értékű eszközöket beszerezni, karbantartani, őrizni pusztán azért, hogy heti 168 órából 150-ben aztán használva se legyenek, szerintem elég húzós. Ezzel nem biztos, hogy meg lehetett nyugtatni azt, akinek pont nem jut jegy (én is jártam így nem egyszer) az IC-re a kérdéses időszakban, mégis a MÁV és az ország anyagi helyzetének ismeretében jogosnak érzem ezt a kérdést.
Amivel talán ki lehetne küszöbölni ezt, az az, hogy eljussunk odáig: a gyorsvonatokról a többségnek ne a hányinger jusson elsőként eszébe. Ha az IC-ről lemaradtaknak biztosítani lehetne kulturált kinézetű gyorsvonatokban az utazást - bizony, még úgy is, hogy az ilyen kiemelt csúcsidőszakokban rövidebb szakaszokon esetleg állni kell - akkor nem is volna olyan nagy ez a probléma, nem?
Ha dönteni kell, hogy a meglévő anyagi forrás IC-beszerzésre, vagy pályázásra menjen el, én inkább a pályára tölteném - mert ez minden vonatnak hasznos.
A Kormány eu-buziságához: az EU mintha éppen a vasúti személy-és teherszállítást propagálná minden erővel... Ja, találós kérdés: mennyi most az EU összátlagában a tehervonatok átlagsebessége? (tudom, nem a kvíz topic, csak ha már előkerült)
A vasutasok fizetéséről meg annyit, hogy nem kellene mindenkit a mozdonyvezetők fizetése alapján megítélni. Hogy mást nem mondjak, a pénztárosok fizetése a bányászbéka hátuljának a színvonalát közelíti, pedig a jegyvizsgálókkal együtt ők lennének a 'vasút arcai', nem szólva arról, hogy egy-egy nagyobb állomáson mennyi pénzzel bánnak...
Arról, hogy ennek a PoliDiliben van-e a helye, vagy itt, én úgy gondolom, hogy itt. Tanuljuk meg végre szétválasztani a pártpolitikát és a szakpolitikát! A MÁV szidása vagy értékelése, megoldási javaslatok előadása, stb. nyugodtan a vasutas topicba tartozhat szvsz. Még akkor is, ha időnként valaki leírja, hogy a feladat megoldására szerinte a közlekedésért felelős miniszternek ezt kellene tenni, a kormánynak meg azt... Aminek itt nincs helye - és remélem, hogy nem is lesz - az a kormány, pártok stb. pártpolitikai felhangú pocskondiázása, ilyen stílusú ömlengések...
Na jó hosszú lettem, remélem megbocsátja mindenki. Egyébként a hozzászólás egyes részeit vitaindítónak szántam - pl. az IC-kocsikról szóló részt - ha valaki úyg érzi, nem jót írtam (ne adj'Isten egyenesen hülyeséget), ám beszélgessünk róla! Higgadtan, érvekkel! :))
Nem gondolod, h az arányok arányosak? A különbség csak annyi, h a GYESEV-nél hozzá értő emberek vannak azokban a póziciókban amikre ki lettek nevezve. Jó marketing, jó logisztika és persze a stabil alap amire épül a társaság. ( Májusi Indóház ) A MÁV-nál is működhetne a dolog.... csak akarni kellene.