Keresés

Részletes keresés

Dincsike78 Creative Commons License 2024.04.19 0 1 6438

Az egy dolog hogy szerepel a vonal a tervezet villamosításban. Kérdés lesz e belőle valami.  Az helyzet ilyen kis forgalom mellet jelenleg is van a vonalon ezt vonalat nem éri meg villamosítani! A 80-as 90 években még megérte volna a villamosítás mikor még sokkal nagyobb forgalom volt a vonalon.

Előzmény: Fizolti (6436)
jbaal Creative Commons License 2024.04.18 -1 4 6437

Azért ez a leépül a "vidék" --> leépül a tömegközlekedés dolog nem így van, ahogy azt egyesek elképzelik. Lehet, hogy a Telexen meg a HVG-n napi 28 cikket írnak arról, hogy Pest megyén kívül már csak zombik portyáznak mindenfele, de a valóság azért más.

Nem is lehet erről érdemi vitát folytatni soha, mert ha valaki kifogásolja, hogy miért kell egy stabil 80-100 km/h-s dízeles fővonal óránkénti közlekedését, vagy egy erős forgalmú mellékvonal (pl. Tiszalök, Kétegyháza-Mezőhegyes és hasonlók) 2 óránkénti ütemét szétbarmolni, akkor a nagy budapesti hangadó emberek rögtön nekiállnak vidékezni, tanyázni és kétvágány/160/railjetezni.

 

Csak arról van szó, hogy szeretnék az emberek megkapni az adott régióhoz, lakosságszámhoz, településszerkezethez illő szolgáltatást. Ez lehet Budapesten egy 2-3 percenként járó 120 méteres metró meg egy 10 percenként járó éjszakai busz, a kétvágányú nagy fővonalainkon egy óránkénti IC plusz egy IR, a nagyvárosok körzetében hétköznap félórásra sűrítve betétjáratokkal (pl. Püspökladány-Debrecen-Záhony, Miskolc-Szerencs). Bizonyos dízeles fővonalakon szintén az óránkénti közlekedés elfogadható (pl. Szeged-Béskéscsaba), máshol a kétóránkénti ütem óránkénti betétjáratokkal, máshol meg a tiszta kétóra.

 

Na ebből ami teljesül, az Budapest és Pest megye szolgáltatása, oké, hogy vannak ott is gondok, lehet kifogásolni a járművek minőségét és egyebeket, de legalább járatíritkításról és jegyáremelésről kb. 15 éve nincs szó, van egy kiszámítható sűrűs hálózat, tudod, hogy a fővárosban jövőre meg 3 év múlva sem lesz szükséged autóra, éjszaka is eljutsz bárhova.

Pest megyén kívül meg arról van szó, hogy már a Miskolc, Debrecen szintű városok helyi közlekedése is a béka segge alatt van, ezekben is autót kell tartanod, ha élni akarsz, a vasútvonalakat meg látjuk, dízelfronton pótlóbusz, bezárás, dögledező Csörgők, a fővonalakon szakadt Szili és tuskóporos posta Bhv, egyedül az óránkénti IC-k működnek még úgy ahogy.

És mindezt úgy, hogy a fővárosban még mindig alapjog a bliccelés, ellenőrzés alig van, ezt a szaros 9 ezer Ft.-os bérletet sem hajlandóak mevenni nagyon sokan, tombol a nagy pesti proletár öntudat, ha ezt valaki szigorítani akarja.

 

Az a fenenagy elvándorlás meg azért messze nem olyan szintű, ahogy azt elképzelik egyesek, és ebben jelentős szerepe van a közlekedésnek. Egy nagyváros körzetében kb. 60 km az a távolság, ahonnan még be lehet járni normálisan, ez nyilván egyre szarabb lesz, ha bezárogatunk mindent, és lehetne növelni is normális sebességgel. Nem fokozható a végtelenségig a nagyvárosok lakossága sem, mert marhára nincs elegendő minőségű és normális árú lakás, ennek látjuk már Budapesten az eredményeit, de ugyanez van/lesz Debrecenben és Szegeden is.

Mégis hogya  francba akarnak itt egyesek 10 millió embert beköltöztetni Budapestre? Így is egymást tapossák az emberek, munkából már csak a szar bolti eladói, építőipari és egyéb ganaj munkakörök vannak, diplomásokkal tömve van a város, a fieztések meg a béka segge alatt. Megfordult már az az évtiezdes tendencia, hogy a fővárosba áramlik az értelmiségi réteg, mert egyszerűen iszonyatos túljelentkezés van minden diplomás állásra. Kelet-Magyarországról az utóbbi 5-10 évben már csak az építőipari kisebbségi réteg költözik "fel", meg akit vonz a nagyvárosi élet, kvalifikáltabb munkerőnek már nem éri meg. Én is azt tapasztalom, hogy Debrecenben vagy a borsodi vegyiparban (Barcika, Tszaújváros) jóval rávernek a budapesti fizetésekre (mérnök vagyok), amire a fővárosban adnak nettó 600-700-at, az Derbecenben simán 900 ezer, plusz hajlandóak letelepedési támogatást és egyéb dolgokat adni. Ismerősöm is kapott már pl. Békéscsabáról messze jobb ajánlatot mint a pestiek. Egész egyszerűen túlkínálat van már Pesten irodai munakerőből, az egyetemek százasával ontják ki a sehova nem kellő embereket. Ismerem a legtöbb céget mint a rossz pénzt, látszik, hogy baromira válogathatnak az emerekből. De a fizikai, operatív munkakörökre is úgy kell már vidékről vezényelni mindenkit (mentősök, rendőrök, vasuatsok...stb.), mert nem akar senki menni, egész egyszerűen nem lehet ilyen fieztésekből megélni már, mikor arab, kínai, orosz ingatlanbefektetők mozgatják az árakat (nyilván felfele). Csak akik üzemeltetik a várost, azok vannak a legjobban szarba véve, az olajmilliárdos meg ül az ingatlanjain kényelmesen és nem tesz hozzá semmit a társdalomhoz. Semmivel nem adnak már többet Pesten mint máshol, de egyre inkább jóval kevesebbet is. Max. annak nagy ugrás a főváros, aki nincs tisztában a viszonyokkal és valami nagyon elcseszett kis faluban lakik, gagyi pénzért dolgozik, és valahogy beszervezik őt egy budapesit munkára. jellemzően ilyen ugye az említett építőipar meg az állami cégek.

Ha nem rohasztanák el mesterségesen a "vidéki" szolgáltatásokat, akkor bőven lenne megtartóerejük. Undorító módon azért lehetetlenítik el a fiatalok szórakozását, közlekedését, és mindenét, hogy ezzel is ösztönözzék a budapestre benyomulást, mert kéne oda az olcsó rabszolga.

Fizolti Creative Commons License 2024.04.18 0 1 6436

Gyöngyösi vonal még épp tud budapesti elővárosi vonalként működni - nem sokkal rosszabb a közvetlen vonat, mint a közvetlen busz. E mellett még épp befér a 80a menetrendjébe (Jászberény, a 78-as vonal, vagy valami értelmes vonat a 108-ason már nem). 

Jelenlegi menetidők mellett nem sokat segítene a közvetlen budapesti vonat a 81-esen, jobb irány lenne a salgótajáni elővárosi forgalom, illetve a szlovákiai kapcsolat. 

 

Jav. A 81 a 2050-ig tervezett villamosítások között szerepelt.  

Előzmény: Dincsike78 (6435)
Dincsike78 Creative Commons License 2024.04.18 0 0 6435

Nem lehet minden vonalat villamosítani a villamosítás csak nagyobb forgalmú vonalakon éri meg. A 33 ezres Gyöngyösnek van közvetlen vonat a Budapestre a 31 000 Salgótarjánnak nincs pedig Megyeszékhely! A Megoldás Dual űzemű vagy Akkus Flirt motorvonat lenne így nem kellene  Hatvanban Gépcserével Bajlódni.  

Előzmény: Fizolti (6434)
Fizolti Creative Commons License 2024.04.17 0 2 6434

Csehországban az utóbbi években az alacsony születésszám mellett is nőtt a népesség.

Az ország is kevésbé fejnehéz, az összességében hasonló teljes lakosság mellett Prágában több százezerrel kisebb a lakosság, mint Budapesten, cserébe a a legnagyobb vidéki városok megelőzik ebben a magyarországi megfelelőiket. 

 

- - - -

 

Pár évvel ezelőtti elképzelések szerint 2030-ig villamosítandó vonal a 81-es, bár egyelőre a semmi más nem utal erre. 

 

Komlón, Makón sincs már vasút, 20, 27 ezres városok nem kis falvak........, a 34 ezres Salgótarján sem fog nekik lelkifurdalást okozni

 

Itt az nem feltétlenül mindegy, mi az adott településen a szerepe a vasútnak. Komlón, és legkésőbb 2012 óta Makón minimális volt a forgalom, napi max párszáz embert érintett a bezárás, azaz a huszonezres lakosság 1-2%-át. Innentől kezdve leginkább jelképes jelentősége van, jár-e arra vonat napi szinten (nyilván mindkét vonal esetében egy kétórás ütem lenne a minimum, némi csúcsidei sűrítéssel). Salgótarjánban azért egyelőre nem ez a helyzet, de el lehet jutni odáig itt is (Az ötvenezres Vajdahunyadra, hetvenezres Zadarra évek óta nem megy személyszállító vonat). 

 

Zugbegleiter

 

A 81-es mint vonal túl fogja élni a leépülést, de hogy a személyszállítás megmarad-e rajta az már egy jobb kérdés.  

 

81-es most pont személyforgalomból erősebb. Milyen sűrűn is jár ott teher, heti háromszor egy pár kocsis tolatós?

 

 

Előzmény: FeNegyerek93 (6430)
benbe Creative Commons License 2024.04.17 0 7 6433

Budapesten 3,5 millió ember közlekedését kell megoldani, egy aránylag kis területen. Az lenne arányos, ha a fejlesztési források 65-70%-a szolgálná a régiót, azon belül is legalább 50% magát Budapestet. A lakosság növekedésével nem egyenesen arányosak a megoldandó problémák, sokkal meredekebben nőnek. Ma Magyarországon több autópálya van, mint Ausztriában, ahol átlós utak is vannak bőven, minden autópályaépítést az M0-on kívül már 5 éve le kellett volna állítani, mert semmilyen valós gazdasági érdek nincs mögöttük.

 

A vidéki fiatalok mert pont azért költöznek el, mert nincs se munka, se bulibusz, se buli.

Előzmény: jbaal (6424)
Zugbegleiter Creative Commons License 2024.04.17 -1 2 6432

Jól látod a magyarországi helyzetet. A cseheknél nagyobb a népsűrűség a miénknél és hagyományosan iparosodottabb is. A puszta számokon túl a magasabb iparosodottság azt is jelenti, hogy nagyobb a helyi öntudatosság, kevésbé lehet a lakosság torkán mindent következmények nélkül némi maszlaggal leöntve letolni. Magyarán nagyobb a helyi közösségek önvédelmi képessége. És a vasút csak egy kis részlet, mert a magyar körülmények között a mellékvonali hálózatot jórészt ki lehet váltani busszal, noha fenntartani sem lenne egy akkora nagy összeg. De minden másra igaz ez az úthálózattól, az oktatáson és az egészségügyön át a gazdaságfejlesztés hiányán, az EU-s pénzek értelmetlen felhasználásáig. OFF vége.

Előzmény: FeNegyerek93 (6430)
Fizolti Creative Commons License 2024.04.17 0 3 6431

Abban az 51 CAF-ban erősen benne van, hogy egy régi keretszerződés ma már nagyon alacsony egységárú utolsó darabjai, amire van lehívható forrás. Ha 5-6 éve kötnek egy ketetszerződést regionális motorvonatokra, akkor most nagy eséllyel arra menne a rövid időn belül felhasználható EU pénzek egy része. 

 

A városvezetés pedig elvileg most a következő villamosos közbeszerzés összeállításán dolgozik, megint csak lesz mire költeni támogatást, ha lesz mit. 

Előzmény: FeNegyerek93 (6425)
FeNegyerek93 Creative Commons License 2024.04.17 -1 1 6430

Féloff: Nyilvánvaló, hogy nem kis szerep jut a népességfogyásnak (ugyanakkor feltételezem, hogy ez a Cseheknél sincs nagyon másképp, mégis van értelmes tömegközlekedés vidéken....). A fő gond vidéken az, hogy a falvak nagy részének semmi gazdasági megtartóereje nincs. Sok helyen még vannak fiatal generációk, akik viszont elköltöznek, mert kb. csak közmunka van, más nincs. Néhány sebtapaszt kivéve az eddigi kormányzatoknak nincs és nem is volt koncepciója, de ami az igazi baj, hogy szándéka sem arra, hogy valamit kezdjenek a falvakkal. Csiripelik a madarak, hogy Baranyában már buszos módváltás is lesz, sofőrhiány miatt (értsd busz helyett marad az autó). ON:A magyar vasút ugyanakkor "speciális" abban a tekintetben,hogy vélhetően vannak konkrét személyek, vezetői rétegek, tanácsadók, stb., akik évtizedek óta iszonyú károkat okoznak. Ezért, ha nem változik a MÁV, Volán középvezetői réteg, nem lesznek mások a szakpolitikusok (akik a miniszernek osztják az észt), akkor a magyar vasúti személyszállítás jelentős részének kampec lesz. Már pedig nem úgy néz ki.  Temrészetesen így egészen biztosan meg vannak számlálva a 81-es napjai is személyszállítás tekintetében. Sőt feltételezem, hogy villamosított vonalak is bőven lesznek a listán. Komlón, Makón sincs már vasút, 20, 27 ezres városok nem kis falvak........, a 34 ezres Salgótarján sem fog nekik lelkifurdalást okozni. A vezetők tekintetében, Mosóczi László beszélt a "vasút jövőjéről", ahol egy szó nem volt a villamosítatlan vonalakról. Látszik, hogy max. Budapest és a nagyvárosok közötti személyszállítás és némi előváros itt-ott, ez a "koncepció". A vidék teljes elsorvadása folyamatban van. L. János irodájában pedig szerintem ki van téve, hogy "Tudjuk, merjük, tesszük"....

Előzmény: Zugbegleiter (6429)
Zugbegleiter Creative Commons License 2024.04.17 0 1 6429

A magyar vidéknek nagyjából harangoztak, kivéve a Balatontól északra található területet a Dunántúlon és talán a Kecskemét - Szeged vonalat a román és a dél-szláv korridor miatt. A gazdasági bajok még erős konjunktúra esetén orvosolhatók lennének, de a demográfiaiak (elnéptelenedés) nehezen vagy sehogy. Ebből következik sajnos a vasúti mellékvonali hálózat sorsa is. A 81-es mint vonal túl fogja élni a leépülést, de hogy a személyszállítás megmarad-e rajta az már egy jobb kérdés.  

Előzmény: FeNegyerek93 (6427)
trebront Creative Commons License 2024.04.17 0 1 6428

OFF:

szerintem minden falu kihalófélben van, ami nem tud egy nagyváros elővárosa lenni, vagy nincs valami helyi gazdasági vonzerő (pl. Balaton).

miskolc, debrecen, szeged = évekkel ezelőtt kapott komplett uj villamos és buszflottát. ezeket még évekig/évtizedekig nem kell újra cserélni.

a tanyavilág az én szememben "hobbi". de aki arra vágyik (nem ítélem el, van ilyen), az ne várja el azt, h arra menjen és ott álljon meg óránként a RailJet.

falu/várostól távoli vidék: hát ők megsz.pták... ahol már egy Bz is "szerencsés ajándék".

most is elvettek milliárdokat vasúttól, aztán hozzádobták a propagandához, szemérmetlenül kiplakátozni, h "mások lopnak".. mindenre van pénz, csak vasútra nem.

valahogy mindig lecsúszunk a csehek/szlovákok/bolgárok használt vételeiről. németeknek jó volt, cseheknek jó lett, de nekünk valamiért sosem jó üzlet. persze ha bezárjuk a vasutat, nem is kell rá kocsi :)

M6: kedvencem.. szerintem az M0-tól az 51-est kellett volna autópályásítani (az van félúton az M5-M7 között), Pécs felé pedig valahol  Siofoknál rákötni az M7-re az "M6" alját. A mostani nagyon közel indul az M7-hez, de annyira már mégsem, h a balatoni csúcsokba besegítsen. -persze mindez adatok nélküli ötletelésem volt.

csókos debrecent elöntötték munkahellyel.. a bűnös szeged csak azért kaphatott, mert a kinaiak azt mondták, h vagy oda - vagy sehova.

szóba jött pár hete h pécs fölé is települ valami nagy..

Előzmény: FeNegyerek93 (6427)
FeNegyerek93 Creative Commons License 2024.04.17 -2 1 6427

OFF:

Nem alaptalan, pl. az M6-os utolsó szakaszát elég lett volna most "féloldalasan" megépíteni, ami aztán hosszú távon bővíthető lenne természetesen 2X2 + leállósávra  A megmaradó összegből meg simán mehetett volna tömegközlekedésre (leginkább pályarekonstrukció, használt motorvonat beszerzés vagy felújítás, de akár még egy pár busz is beleférhetett volna, de hát ugye ugyanakkor a döntéshozók nem akarnak egy fityinget sem a vasútra költeni..). Ha ránézünk a térképre, akkor az autópályák is mind Budapest felé vezetnek, amelyik sztráda elkerülné Budapestet, az sehogy sem áll lényegében (M8, M9, M47...). Végső soron egyetértek az első hozzászólóval, Budapest igenis felülreprezentált a fejlesztéseket illetően, egy-két másik nagyvárost (pl. Debrecen) kivéve a vidék teljesen másodlagos, és a vidéken épülő autópályák is áttételesen, de Budapestről szólnak. 

Pl. a pécsi egyetemisták elhagyják a várost, mert semmi munkalehetőség, semmi perspektíva nincs környéken, a lakosságszám meredeken csökken. A baranyai falvak kihalófélben vannak, a kormányzatnak pedig ötlete és (néhány apró kivételt eltekintve) szándéka sincsen a helyzet kezelésére....Az ország továbbra is súlyosan vízfejű. 

Budapestnek most jön 51 új Caf, vidékre meg már valahol egy szakadt Bzmot sem jut, bármennyire olcsón is lehetne használt motorvonatot vásárolni. Számos jele van annak, hogy az ország bizony vízfejű....

Előzmény: trebront (6426)
trebront Creative Commons License 2024.04.17 0 2 6426

már rég megszűnt a költség-haszon elemzés, a budapest-vidék ellentét fejlesztési különbség.

csak egy számít: választási matek és helyi potentátok kiszolgálása.

OFF útépítés pl. csak Bp-től távol zajlik, amiknek a fele a költség-haszon elv alapján az első körben elbukna

Előzmény: FeNegyerek93 (6425)
FeNegyerek93 Creative Commons License 2024.04.17 -1 0 6425

Így van, Budapestre jön nemsokára 51 Caf (alapvetően persze örülök), de vidéken meg egyes helyekre Bzmot sem jut már lassan. Illetve a meg mellékvonalakba, sőt még másodrendű fővonalakba sem hajlandók a korridorok felújításából származó anyagot beépíteni, inkább bedarálják, a mellékvonalakat (meg most már lassan egyes fővonalakat) meg szépen bezárják....

Előzmény: jbaal (6424)
jbaal Creative Commons License 2024.04.17 -1 1 6424

Persze, mert az dél-pesti prolivonal, arra nem költenek, csak az északnyugat-budai előkelő népekre. Ugyanezért van szép, légkondis Alstom az M2-esen meg az M4-esen, az M3-ason meg tudjuk mi.

 

Ugyanígy országos szinten sem érdekel senkit a salgótarjáni vonal, Budapestre viszont akármennyit elköltenek, ott van pénz éjszakai bulivonatra és 900-as bulibusz-hálózatra is (ami amúgy helyes dolog), míg máshol munkába is autóval kell járnia az adófizető embernek. Lehe itt filozofálgatni meg cáfolni, de ez mindig is így volt oldaltól függetlenül, hogy a budapesti, azon belül pedig az előkelőbb kerüeltek mindig is fontosabbak voltak a politikusoknak mint a szegényebb, "proli" régióban lakók.

Előzmény: SÜNÖCSKe (6423)
SÜNÖCSKe Creative Commons License 2024.04.17 0 2 6423

A 142-es is budapesti elővárosi vonal, meg lehet nézni, milyen az állapota. A 81-es hozzá képest kiváló állapotban van.

Előzmény: Dincsike78 (6421)
kopterg Creative Commons License 2024.04.17 0 2 6422

Azért Salgótarján sem a világ vége.  És látod, Gyöngyös is kapott rendes vonatot, pedig ment a mantra, hogy minek, nem lesz azon senki, felszáll inkább a buszra.


Amiatt írtam példának a 2-es vonalat, mert ott sem azért lett akkora forgalom, és ez a mai szint, mert fent úgy döntöttek, hanem az élet alakította így. Lepukkadt semmi volt, és tényleg vonattal az ment aki ragaszkodott hozzá, inkább buszra szálltak. Emlékszem a tömegnyomorra a Volánbusz csuklósain.  Csak aztán megnőtt a forgalom a közúton, jöttek Uzsgyik, ami azért kapásból egy más szint volt, és szépen rászoktak az emberek a vonatra inkább. (Sajnos a Bz-k már akkor sem voltak különbek belül)

 

 

Előzmény: Dincsike78 (6421)
Dincsike78 Creative Commons License 2024.04.16 0 1 6421

Azért a Budapest-Esztergom vonal egy Budapest elővâroai vonal. Ami elsőbbséget élvez. Az kérdés a kormány hajlandóak e költeni a fejlesztésre.

Előzmény: kopterg (6420)
kopterg Creative Commons License 2024.04.16 0 3 6420

Kegyetlen vagy! :-)

 

De azért ilyenkor mindig eszembe jut az, hogy mivel utaztunk a 2000-es évek elején Esztergomba. Akkor a Bz kígyón ülve a büdös életbe nem gondoltam volna, hogy annál jobb lesz valaha is....Sosem tudhatod mit hoz a jövő, mit terveznek.

Lehet hogy még ilyen sem lesz mint most, de lehet hogy jobb.

Előzmény: Angyal K. (6419)
Angyal K. Creative Commons License 2024.04.16 -1 2 6419

https://seznam-autobusu.cz/dokumentacka/307281

 

Én személy szerint megelégednék már a linken látható motorvonattal vagy hasonlóval is, akár a jelenlegi egy vágányon,

ha az rendbe lenne rakva annyira, hogy 80-100 km/h-val járható lenne ahol a domborzati viszonyok és ívek engedik.

Illetve az állomásokon a peronokat napjaink elvárásainak megfelelően megépíteni.

 

A Szlovák- Magyar határ-menti vasúti közlekedésben annyira hiszek mint a 80-as években felreppent villamosítás hírében.

De a mézes madzag elhúzásában ugyan ilyen szép munka volt a Siemens Desiro bemutatása, illetve az országban turnézott DB-s emeletes vonat megvillantása is.

 

Úgy gondolom, hogy aki ebben a pillanatban a jelenlegi állapothoz képest mer jobbat, szebbet álmodni annak nem szabad teli gyomorral lefeküdni, mert a végén Darth Vader fogja a jegyeket kérni az "álom vasúton"!

Fizolti Creative Commons License 2024.04.16 0 0 6418

Igen, így kéne valahogy.

Salgó-Salgó külső azért lenne jó kezdésnek, mert ott ugye most is megvan a két vágány, meg a Salgótarjáni D55 is elér a főtérig, csak ezt kéne kicsit kibővíteni. 

Előzmény: benbe (6415)
benbe Creative Commons License 2024.04.16 -1 0 6417

Iker-Bézé a legvalószínűbb, abból nemrég szabadult föl.

Előzmény: kopterg (6416)
kopterg Creative Commons License 2024.04.16 0 1 6416

Ezzel kapcsolatban mennyire reális hogy a Szlovákok is adnának ki járművet egy Losonc-Hatvan viszonylatra? 
ER ként ez teljesen elfogadható lenne, mondjuk fele fele arányban. Kérdés hogy nekik mi lenne erre a célra, na meg a Startnak...

benbe Creative Commons License 2024.04.16 -1 4 6415

A Kórháznál és a Beszterce-lakótelepnél mindenképp kellene egy megálló. Komplett kétvágányúsítás helyett itt is a kétvágányú szigetek lennének jó megoldások, Zagyvapálfalva és Salgótarján, Nagybátony és Kisterenye, Tar és Pásztó, Jobbágyi és Szurdokpüspöki között ez aránylag egyszerű lenne. A 84-esen Nemti mindenképp jó célpont lenne egy ilyen S-Bahnra, a berlini stílusú főtéri megálló miatt Tarján amúgy is remek hely lenne egy ilyenre. Bilibe lógó kézzel én Mátranovák-Homokterenyéig tudnám elképzelni. :)

Előzmény: Fizolti (6414)
Fizolti Creative Commons License 2024.04.16 0 1 6414

Szerintem ma semmi olyasmi nincs Kisterenyén, ami miatt pont odáig lenne értelme kétvágányúsításnak Hatvan felől. Ugyanígy erősen indokolatlannak tűnik az is, hogy épp odáig legyen 120 Km/óra (Ha egyszer lesz sebességemelés, az logikusan úgy nézne ki, hogy egységes sebesség, kivéve ahol az ívviszonyok kevesebbet engednek) illetve felmerülhet még egy célmenetrend alapján csinált nyomvonalkorrekciókat is tartalmazó felújítás. 

 

Ami nekem még kisebb fejlesztésként életszerű lenne: a korábban vázolt főtéri második vágány használatával a csúcsidei órás ütemen felül néhány sűrítővonat Salgótarján elővárosában kb. 30 perces követése mellett, és új megállóhelyek. Vizsgálatra érdemes, hogy ennek a vége hol legyen, itt felmerülhet a 84-es vonal egy szakaszának használata is. 

 

 

Előzmény: Dincsike78 (6413)
Dincsike78 Creative Commons License 2024.04.16 0 1 6413

Azért ez több a semminél de nem a vonal fejlesztése  olyan túzoltás jelegű munka. Kisterenyéig kellene kétvágányúsítani Addig 120 km/h alkams pálya Onétől Salgótarjánig 100 pálya.

Előzmény: Fizolti (6411)
benbe Creative Commons License 2024.04.15 0 1 6412

Ebben az is probléma, hogy Füleken nem állnak meg a gyorsvonatok, így akár Rimaszombat, akár Zólyom felé elég problémás eljutni onnan. Célszerű lenne a losonci személyekkel összevonni a Hatvan-Somoskőket, és szerintem ez is a terv a szlovák közlemény alapján.

Előzmény: Fizolti (6411)
Fizolti Creative Commons License 2024.04.15 0 1 6411

Pályát azért kisebb munkákkal járható állapotban tartják, pl. ebben a hónapban is lesz vágányzár, nagygépes vágányszabályozással. 

 

V/2024/958/0 adatlap - K2 (kapella2.hu)

 

Jármű közismerten gyenge pont országosan, de azért jelenleg tucatnyi vonal van még, ami nagy eséllyel hamarabb lesz bezárva, mint ez. 

 

 - - - 

 

A felmerült füleki hosszabbításra:

Az lenne jó, ha a meglévő járműmennyiséggel ki lehetne adni. A struktúrához való komolyabb hozzányúlás nélkül az kéne, hogy a Salgótarján külső-Fülek és vissza menetidő fordulóidővel együtt egy órán belül legyen. Ha ez önmagában nem megoldható, akkor a Tar-Fülek között kéne annyira rendberakni a pályát, hogy két órán belül meg lehessen járni. Ennek az olcsóbb verziója az, hogy visszatérünk a sűrítők Salgótarján megállóhelyen fordulásához (így kétóránként mehetne vonat Fülekig, ellebben Somoskőújfalun hétköznap is csak minden második órában lenne vonat - nyilván csúcsidőben lehet nem tiszta ütem, hanem mérlegelni, hogy a Fülek tiszta kétórás, vagy Somsokőújfalu esetenkénti órás kiszolgálása a prioritás-e). Drágább verzió, ha Salgótatján megállóhely után beépül két új kitérő (bekötve Salgótarján külső berendezésébe), és a külsői kereszteket oda áttenni. 

Előzmény: Dincsike78 (6408)
Reformáció Creative Commons License 2024.04.13 -1 0 6410

Tudja valaki meddig csinalták ezt a hidat kb?Félév?Teljesen megváltozott a környék arculata..

 

Előzmény: Törölt nick (998)
Reformáció Creative Commons License 2024.04.13 -1 0 6409

Ha így lenne,busszal lehet pótolni.

De inkább fejleszteni kéne .Aki mozdonyvezető,vagy kaller az buszon nem fog dolgozni szerintem.( Lehet egy két mozdonyvezető átülhet buszra, de a kalauz buszellenőrnek sz is lehet)

Tarjanban úgyis szolnoki stb.ellenőrök vannak( már ha vannak)a vasutasok biztos tarjaniak vagy környékiek max.Jól jöhetnének .Ha esetleg bezárhatják a vonalat ezek perspektívák lennének a vonalon dolgozóknak.(Kb 20 ember lehet ?)a máv nem tudná máshol alkalmazni őket ami nekik is megfelelőek.Takarítónak Hatvanba szerintem durva alábukás lenne, de amúgy is ott van több  fiatal csaj aki ezt a munkát végzi, ő mellettük  komolyabb végzettséggel esetleg diplomával beállni takarítani ...nekik nem opció.Nem nézem le aki takarít.Amúgy az helyileg megoldható lenne még

Szóval drukkolok hogy ne omoljon össze a vonalon a közlekedés, alap lenne fejleszteni, akkor nem kellene azon gondolkodni hogy mi lesz a vonalon dolgozókkal egy újbóli, már bezárasra itélő változás esetén.

Nógrádban nem lesz vasúti közlekedés az évtized végére.Ha így folytatódik a dolog.

 

Előzmény: Dincsike78 (6408)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!