Épül a Nyugati pályaudvar elővárosi vágányainál a peronzár, ami kísérleti jelleggel küzd majd a bevételkiesés ellen és az utazási kultúra megváltoztatása érdekében. A MÁV szerint nem kell aggódni, másutt már bevált a módszer.
És még azt mondják,hogy örüljek,hogy még ilyenek a vonatok.Mondván,a SZ@RT érkezése előtt a MÁV tönkretett mindent,és ők azon fáradoznak.Hát komolyan mondom,belelőném az összes ilyet a Dunába(a kijelentés nem hordoz faji tartalmat).
Mit tett a SZ@RT az érkezése után.Mármint sok virító plakát és szégyenkapuk kirakásán kívül.Az alkalmazottak is tudnának erről mesélni.Esetleg még a jegyáremelést.
Lásd meg,nemsokára privatizálják a MÁV-ot,lesz 2 óránként egy vonat ablakok nélkül,hogy jó klíma meg friss levegő legyen,plusz ülések nélkül,hogy mindenki kényelmesen felférjen.
Hát igen! A tarifa az külön megér egy misét.
Kis hazánkban csak az áremeléshez értenek meg ahhoz, hogy elmagyarázzák, hogy nekik miért jár 10x-es fizetésemelés, nekem meg miért nem jár semmi.
Évekig ültem egy olyan irodában, ahol minden reggel láttam, hogy a 7-8 kocsis Hungária EC 5 utassal elmegy Berlinbe. Azon gondolkodtam, hogy ha ez a vonat minden reggel ekkora veszteséget termel, akkor miért nem lehet felére levinni a jegy árát, és netán 50-en vagy 100-an lennének az utasok. Valószínű ekkor is veszteséget termelne a közlekedése, de mégse akkorát. Egy jó tarifával, kedvezményekkel, kultúrált utazási feltételekkel növelni lehet az utazási kedvet. Az utazás, a hazád megismerése alapvető emberi jog. Mennyivel szebb megismerni egy ország szépségeit és szeretetét egy nyitott vonatablakból, mint egy ország közutálatát egy páncélozott autóból golyóálló üvegen át. Ha ez más lesz, talán a karámba zárt pályaudvarokon is változik a helyzet.
Természetesen ami a MÁV-SZ@RT-nak jár, azt szedje be, de ne így!
A cég vezetői néha kiszállhatnának a szolgálati luxus gépkocsiijaikból és szembesülhetnének az általuk biztosított tarifával, mocsokkal, kosszal, bűzzel, késésekkel.
Hát...nemcsak az EU,lassan egész Európa szégyene,a legnagyobb sajnálatomra is.
Ukrajnában,ill. Fehéroroszországban is meg lehet oldani a kallerkérdést és a tisztaságot is.Vegyünk példaként a lesajnált,agyonköpködött szegény Ukrajnát:
A kocsik ajtajai előtt néha állnak karszalagos emberek,akik az elővárosi vonatok előtt kérik a jegyeket.Ez persze ritka,de a vonatban szinte minden második kocsira jut egy-egy kaller,mivel ott ötfős brigádokat vezényelnek ki.Meg hát ott nem olyan borsossak az árak,hogy blicceljen az ember.Másrészt a tisztaság igenis alapvető ott,nem úgy mint itt.Speciel egy mellékvonalon a dízelvonatban meleg(!)vízzel mostam kezet,ahol papírtörülköző és szappan is jár.A laza menetrend miatt ott jut is idő ezek gondoskodására.És ott az emberek nem a kosszal azonosítják a vasutat.
Sőt.
Nos,kérdem én: ugye,hogy nemcsak az EU-ban lehet példát venni?
Lehet,hogy ezek miatt megútáltam a máv-szart-ot,és szeretném ezúttal elnézésemet kifejezni minden becsületes dolgozó előtt,akik nem tehetnek a mocsokról és a szégyenkapukról.
Mivel vizsgával rendelkező vjv-k rendszeresítenek szolgálatot 90%-ban, lehetőleg induló vonat jegyét találja meg. Arra már szakosodtak, hogy lejárt vagy nem jó viszonylatú jegyeket igencsak ki tudnak szűrni.
A 90%-os jegy az oké, mert a kedvezményre jogosító iratot szerintem nem áll módukban elkérni.
Szerintem sok-sok humánus és jelentős költséggel nem járó megoldás létezik, de nekünk sikerült megint a leghülyébb, a legrondább, a legundokabb, legvisszataszítóbb megoldást megtalálni. Megoldás lehet, hogy pl. az IC vonatokon a kalauz vegye a fáradságot és menjen végig a vonaton és ne az első osztályon heverésszen. (A GySEV vonalakon még olyat nem láttam, hogy a kalauz ne jött volna.) Vagy adott vonatra szóló jegyet adjon ki a MÁV, amely a vonat leközlekedésével érvényét veszti és nem lehet újra felhasználni. Vagy legyen a vonat pontos és ne féljen a kalauz végigmenni a vonaton a tömegben. Vagy büntetés helyett adjon felár nélkül jegyet, mint azt a sógorok csinálják. Vagy járják sűrűbben az ellenőrök a vonatokat. Legyenek a vonatok tiszták, kultúráltak, hogy az utasoknak kedve legyen jegyet venni, mert tudja, hogy a jegy áráért jó szolgáltatást kap. Stb. Egyébként a Keletiben a csarnokot lezárni a legnagyobb pofátlanság. Ezzel az egésszel csak Európa és az Unió szégyenei leszünk. De, hát ez kell nekünk.
Kíváncsi lennék arra az esetre mikor beeseik az 1-2-3-4-re a Miskolci City s van ideje 10 perc alatt átérni a 13.-hoz a Soproni Cityhez.
Lényeg:
Először kijövet nyogodtan megkeresi, előveszi. Van még 6 perc az indulásig. Mire megkerüli, indulásig már csak 2 perc maradt. Kapkod, keresi s nem engedik be, a vonatot lekési s a kapuőrnek meg majd kicsit fájni fog az orra.
Már a Keletiben is üzemeltetik azokat a szégyenkapukat.Most egy magyarul nem tudó épp a nemzetközi vonatra igyekvő utas álljon neki keresgélni azt a sok jegyét?Vicc.
Jó benyomást kelt majd ez a pl.Németországból érkező utasoknak az egész állomásra ordibáló peronőr...
De lefogadom,hogy a sokezer táskájával a Tiszával érkező kigyúrt ukrán piacozót ez nagyon fogja majd érdekelni... :)
Gratulálok máv-st(/z)art!Meg a váci vonalon lévő fiető utasoknak blablabla feliratokhoz.Bezzeg a hernyón az utas fűtést utóljára januárban látott,WC-ben vizet és elfogadható szagokat pedig vagy 4 éve jó esetben.A Nyugati meg egyéb elővárosi helyeket megértem,de Budapest FŐ pályaudvara?hm.....
Egy biztos,én eljátszom a "nembészélmágyár" ukrán turistát amikor a Tiszával megyek.Kíváncsi leszek rá.
Valami zűr lehetett a "hideg" oldalban ,hogy ide járatták a vonatokat. (pl. biztber probléma), egyébként naponta több olyan vonat is van, ami az állomási technológia alapján a 10-11-12-es vágányról indul vagy odaérkezik.
Ilyen alapon pedig egy ceglédi vonat sem jöhetne és indulhatna az 1-9. vágányokra, pedig ott is előfordul...
Ezért kellet megépíteni a kaput hogy utánna a 70-esen közlekedő elővárosi vonatok ne oda érkezzenek???Képpel is tudom bizonyítani ma reggeli képek a Nyugatiban:
Hasonló a véleményem, hogy ez volt a valódi ok. Gondolom, ha megnéznénk a kiszámlázott díjat, otthon magamnak negyede pénzből megcsinálnék ugyanennyi kerítést :) Majd meglátjuk, hogy mit hoz ki a kozmetikázott statisztika az év végére. Mindenesetre Dezsőkére többen szálltak fel Újpestnél mint a Nyugatiban, legalábbis Nyugatiban még eléggé hézagos volt a népsűrűség, de amikor átgördültünk az ICE sebességre is alkalmas Északi összekötőn, igen csak sokan voltunk már, sőt nagyon sokan!
A komolyság? Arról ne is beszéljünk. Mai napon az egyik a jegyet kérő utasoknak sorba mondta, hogy ajándék. Így aztán semmi értelme ennek a kapus rendszernek.
Szerintem csak azért kellett ezt a cirkuszt csinálni, mert az egyik fejes haverjának van egy ilyen kerítést gyártó cége és valahogy nem ment kellő mértékben az üzlet. Így kitalálták, hogy sok pénzért egy állami cégnél csinálnak kapukat.
Igaz 1 hete volt, de azért akt. Voltam Desirozni és délután fél3 körül semmivel nem tartott tovább bejutni, mint Peronzár előtt - bár az ellenőrzés komolysága is megkérdőjelezhető :)
Egy igazgató felkér 3 vállalkozót,hogy mondjanak árat egy kerités megépitésére.
Az első vállalkozó,Feri azt mondja: -10 millió a munkadij,10 millió az anyag.20 millióért vállalom.
Az második vállalkozó,Béla azt mondja: -5 millió a munkadij,10 millió az anyag.15 millióért vállalom.
Aharmadik vállalkozó,Józsi azt mondja az igazgatónak: -Én megcsinálom 35 millióért! -Miért ennyi? - kérdezi az igazgató. -10 millió az enyém,10 millió a magáé.15 millióért meg mecsinálja a Béla!
Igazad van neked is magyaron hát nem épp a kultúráltságukról híresek egyes emberkék sajnos igazad van addig nem lehet európai szintű vasutat létrehozni amíg fel nem nőnek.
Te jó ég már a kallert is ledobják, de remélem állt a vonat.
Sajnos az emberek nem örülnek a szépnek újnak mert én igen alig vártam a combinékat a nagykörútra tessék már összerondították, így lesz ez a Flirtekkel és a Talentekkel is nem hogy örülnének, hogy na végre szép új gusztusos sőt még élvezetes is az utazás az új vonatokkal inkább összefirkálják rongálják.
Ez a baj a magyarokkal.
Emlékszem amikor mesélték, hogy bécs felé vezető út egyik településén ki volt írva egy ház tűzfalára "magyarok ne lopjatok" felírat és plyat is hallottam, hogy valaki vásárolt a zödségesnél egy banánt és az eladó közölte vel, hogy a héját a szemetesbe kell dobni.
35 milliós kerítés igen valakinek nyaraló épült vagy luxusautó lett belőle 35 millióból sokmindent lehet csinálni pl. egy-pár lerobban szutykos kocsit felújítani legalább a külsejéről eltávolítani a graffitit vagy kitakarítani stb.
Itt nekem valami bűzlik valaki/valakik megint lenyúltak, egyet tudomásul kell venni magyar ember csak akkor nyúl valamihez, ha neki busás haszna van belőle.
Írtam már róla itt a fórumon szerintem hatalmas visszafejlődés ez, és miért van bliccelés? mert sok munkaadó nem fizeti a bejárást, sokan állást keresni jönnek be a vonatjegy/bérlet igen drága mihez képest a 2-3 százezres fizuhoz (nettó) képest olcsó viszont a minimálbér és társaihoz drága azt kellene megnézni, hogy mi az oka mert mindennek van oka és ezért az állambácsi azaz mindenért az állam a hibás.
Lásd '90-es évek eleji gyárbezárások elbocsájtások stb. sajna ezért is azt kell mondjam az állam a hibás, nem különben az alacsony éhbérekért és a munkaadó, ha nem fizeti a bejárást akkor nem fizeti törvények hiába vannak minden törvény annyit ér amennyit betartanak belőle.
Tudni illik szinte minden gyár már magántulajdonban van tehát ahogy az ÁPV RT mint a magyar állam jogos képviselője és a vevő (továbbiakban vevő/uj tulaj) aláírta a szerződést és pecsét is van rajta attól a másodperctől kezdve nincs az államnak beleszólása.
Ezért élnek vissza a munkavállalók jogaival.
Másik: az állam sem figyel oda jobban az állampolgáraira, hogy milyen munkakörülmények, jövedelem stb. a munkavállalónak vannak jogai, de jobb ha hallgat.
Tehát ezeket azért írtam mert mindenben az OK/OKOZAT ÖSSZEFÜGGÉST VAGYIS MI MIÉRT VAN kell keresni illetve megvizsgálni.
Ha lennének munkahelyek és jó jövedelmek akkor 35 millás kerítésre sem lenne szükség és mindenki megvenné a jegyét vagy bérletét.
A 35 miilán inkább pár hajléktalant vagy munkanélkülit alkalmaztam volna kerítés helyett és akkor még segítettem is rajtuk tehát munkahelyet biztosítottam nekik és jót is cselekedtem.
De jó lesz még ez a kerítés gondoltam megyek forgatni 15 perc fér az 1 gigás memórikártyámra na ki jön statisztának?
Ezeken kellene elgondolkozni mindenkinek és az államnak is.
Nincs meg a körforgás pl. valaki mondjuk aki olvasod soraimat alkalmazott vagy mondjuk a MÁV-nál a béred mondjuk 160 bruttó ebből lejön tb adó stb fizeti a MÁV mint munkaadó és te is csak kevesebbet mint munkavállaló készhez kapsz mondjuk legyen 100 ezer hazaviszed fizeted a közműveket víz, gáz stb. majd vásárolni mentek közértbe, ruhaüzletbe. műszaki cikk stb. tehát nem csak a kereskedések és a gyártók valamint a szolgáltatók hasznát fizetitek meg hanem velük együtt az adókat is áfa, útadó stb. tehát, ha állam nem ad/biztosít munkahelyeket akkor ez a körforgás ami örökké él veled együtt megáll legalább is leapad nincs forgalom üzletek bezárnak gyárak megszünnek ja és szállítani való sem lesz mert te mind tegyük fel masiniszta vagy és épp most húztad a V63 038-as gigantall azt a tehervonatot ami a cipődet vagy DVD lejátszódat hozta a BILK-be.
......és lehetne folytatni ugye milyen hatással van az, ha emberek százai ezrei maradnak munkanélkül, de állambácsiék még ezen nem gondolkoztak el, Ők csak a parlamenti olcsó büfében esznek isznak és tengetik napjaikat az utazási hozzájárulásukat sokan megirigyelnék, dejó lenne ha ennyi lenne a fizetésem?!
Egyszerűen nem a kapun mész be, hanem megkerülöd az egészet. Egyik.
Másik. A fotó engedéllyel ugyebár jelentkezni kell az adott helyszín vezetőjénél, aki szükség szerint kisérőt biztosít. Tehát a legtisztább, ha elmész a Nyugatiba és megkeresed az állomásfőnököt és közlöd vele, hogy itt és itt akarok fényképezni. Akkor nagy valószínűséggel fogsz tudni ott fényképezni.
Erre én csak azt tudom mondani, hogy Egerben és Füzesabonyban is nagy betűkkel idézik a MÁV személyszállítási üzletszabályzatának egy passzusát: a várótermben és az utasforgalomra megnyitott területen csak érvényes menetjeggyel lehet tartózkodni. Szóval veszel egy 10 Km-es diákot, ami nem több mint 50 ft /nagy összeg/ és bemész fotózni, ha van engedélyed, ha nincs.
Ha teljes árú jegyet veszel, az is 150 ft durván.
De amúgy van egy vendégkártya nevű baromság, ami erre, meg abból a célból jött létre, hogy a rokonok az idős utast kikisérhessék.
És most akkor valaki azt mondja meg nekem, hogy engem, mint vasútbarátot beengednek-e fotózni a lezárt területre? van belépési és fotóengedélyem, de ezek csak akkor engednek be, ha van jegyem? :S