Valószínűleg az a sofőr arra gondolt, amikor a nagyobb tempót emlegette, hogy 100-at mehet szabályosan,. nem?
Az is indokolná a nagyobb sebességet, hogy amikor kamiont kell előzni, amik mind -80-90-el mennek nem számít nekik, hogy autópáyla vagy közút, egy olyan busszal, ami 100 ig megy max, elég nehéz, és kockázatos.
De úgy összességében ehhez, amit te gondolsz, nem iylen szántóföldhöz hasonlító utak, meg szar kétsávos autópáylák kellenének. Mert például az M7 esen 30-40 km-ig nem is lehet 100-al normálisan haladni. Állandóan utolérsz valami kamiont, ami 85el megy, a belső sávban meg 160-al száguldoznak.... Ehhez legalább 3 sávos autópáylák kellenének, mint németországban. Épp ezt írtam korábban is, hogy az autósok többsége vagy 160-al száguldozik, a másik része a (kamionokat is ide értve) meg 85-90-el.
Traffipaxokat kellene az M7re is telepíteni, hogy kiszűrjék a száguldozókat, mennének ők is 130-al, és akkor nem tűnne olyan nagynak a különbség, és lehetbne normálisan haladni a busszal is, nem kell kétszer is meggondolni egy kamion előzését....
De nézd csak meg, németeknél sebességkorlátozás elvileg nincs is az autópáylán, a buszok mégis max 105nél szabályoznak le....
Vannak itt érvek a dolog mellett is, meg ellene is. Valószínűleg változás nem lesz :)
Sajnos úgy kéne kérni a buszokat hogy T-100 nélkül! Régen talán volt is erről szó valamelyik újságban valami volános vezető azt mondta, hogy olyan buszokat szereznek be ami képes a nagyobb tempóra! Úgy látszik elk_rta vagy nem lehetett, de ami rossz azon változtatni kell! Aki ezt kitalálta leszabályoznám a kocsiját 90-re had szenvedjen!
+ A legtöbb baleset abból van, hogy gyorshajtás?- szerintem meg abból hogy állandóan töketleneket meg kamionokat kell előzni+buszokat itt is több a korlátozás kára mint haszna természetesen az ADR-es gépjárműveket még szigorúbban szabályoznám kötelező sárga villogó stb. Kb35000km-t levezettem (több mint 3 éve van jogsim) 1 balesettel amikor valszeg pont azért nem haltam meg mert lakott területen kívül a megengedettnél jóval lassabban mentem-frisss hó esett, csak valami nem látható jégfolt és borulás-ezt csak azért írom mert ha nem lehet én sem merek gyorsan menni, de normál esetekben nagyon veszélyes a tökölés!
A Setráról Valami KMN talán a rendszáma szürke setra előlap, elöl dupla ajtó a busz talán kb3 évesen került ide, délelőtt csinál néhány 2-est az biztos 17-20-kor pedig 26-os, szombaton is dolgozik pl:17-10-kor 24-est csinál! Telephelyet pontosan nem tudok!
Ebben igazad van, a buszok balesetét nem a gyorshajtás okozza túlnyomórészt. Sőt, a buszbalaestek nagyrészét nem is a buszsofőrök okozzák. Gyakran buszozom, és látom, hogy a buszsofőrök kétszer, ha nem háromszor annyira körültekintőek, mint egy személyautó vezető.
De ez nem a magyar KRESZ hibája, hogy tempo 100 van, ez nemzetközileg is így van. A németektől behozott setrák, mercedesek, MAnok is leszabályoznak 100-nál.
De ugyanúgy a személyautó vezetők is ugathatnának, hogy a 130 autópályára túl kevés.
A 30 km/h sebességkülönbség szerintem indokolt a busz és a szeméylautó közt, csak az a vicc, hogy alig van személyautó, amelyik betartja a 130-at autópályán. (vagy 90-el szüttyügnek,ilyen suzukisok, vagy 160-al száguldoznak) A busz meg kénytelen betartani a 100-at, merthogy nem megy többet...
Egyébként meg hihetetlen jó fék van a buszokon is, amelyik ABS.-el felszerelt....
"Ha itt lenne egy normális vasútvonal mint pl:BP-Szeged, BP-Debrecen, BP-Miskolc kiváncsi lennék akkor is ilyen népszerűek lennének-e a buszok!"
Pontosan ezért van itt ilyen jó buszközlekedés, merthogy a vasútvonal szar.
"Zeg új alig használt Setráját ami bár külső telephelyes szinte egész nap a városon belül dolgozik!"
Erről eddig én nem is tudtam, senki nem is írt róla. Te vagy az első. Akkor beszéljünk róla: Hol telephelyes, milyen típus? Alacsonypadlós? Milyen fordulókat csinálnak vele?
Hiába van viszonylag most már majdnem kész a 7-es-76-os körforgótól az Autópálya amiatt a nyüves Tempo 100 miatt jó ha 10 percet rövidült a menetidő!!!
Ha itt lenne egy normális vasútvonal mint pl:BP-Szeged, BP-Debrecen, BP-Miskolc kiváncsi lennék akkor is ilyen népszerűek lennének-e a buszok!
Ja Tempo 100 biztos sokan lehurrogtok, hogy az kell meg fontos meg a busz nem szgk., de talán pont erre van az ABS és a Retarder ha meg pályán hirtelen kell megállni az már így is régen rossz. Persze nem azt mondom hogy száguldozzanak a buszok de a vezető ítélőképességében azért lehetne bízni és így ki lehetne jobban a pályát használni! Amit meg más járatok csinálnak pl: Pécs-Szombathely 65-70 nel szüttyögnek az megint elgondolkodtató! Ha jól tudom a kresz buszokra 50/70/80 a max de ha ezt mindenhol tartanák mikor érnének oda! Egy kicsit talán ha ezeket rugalmasabban vennék és nem lenne kétszer olyan hosszú egy busz menetideje mint a személygépkocsié, talán többen esetleg busszal járnának! Ja és egy kérdés a buszbalesetek többsége a gyorshajtás miatt következik be? Szerintem nem:lásd utobbi évek Siófok vasuti átjáró, 7-76 körforgó vagy a pesti gyorsforgalmi!
Ja és jó lenne ha legalább 1-2 gyorsjárat BP-Zeg tényleg az lenne pl: a 18-40 es Keszthelytől minden faluban megáll ezt pont neki kell csinálnia? Ja és aki a Tempo 100-at kitalálta azt javaslom neki hogy hetente legalább egyszer utazza végig a Zeg-Bp vonalat kíváncsi vagyok a véleményére!
Senkit nem akarok megsérteni ez csak saját véleményem lehet, hogy tévedek!
Jó lenne ha néha a helyijárat is téma lenne pl: kb két hete állította forgalomba a Zala Volán Zeg új alig használt Setráját ami bár külső telephelyes szinte egész nap a városon belül dolgozik!
Ha jól vettem ki a hozzászólásokból akkor a nemrég beindult reggeli Keszthely-Bpest gyorsjáratról van szó most ;-PPP
Alba sztem bólintana(a közelben nincs időben egy fia járatuk sem, 7.35kor megy el...), azonban a Veszprém megyei "banda" zörögne ezerrel, hogy nem biztos hogy kéne.(8.45-9.00 körüli Szfvári betérést számolva)
Persze egy jó hónap biztos kellene annak is, hogy kiderüljön, úgy mennyien utaznának.
De egy kis fehérvári kitérőt szerintem már most be lehetne iktati pest felé is. Onnan rengetegen utaznak pestre mindig. Azzal 15 perccel nüvekedne a menetidő. NEm ördöngős....
"Valószínűleg a Volánbusz 15-20 utasa ült át, sokan a 17:27-es vonatról, néhányan meg az IC-ről."
Szerintem meg az IC-ről többen ültek át,mint a gyorsról,melyen azért indulóban most is voltak vagy 100-an... Meg lehet ültek át a korábbi buszról is 1-2-en...
Persze várjunk,de az a baj,hogy a reggeli időpontban alkalmi utas nem nagyon volt eddig sem a párhuzamos vonaton,s azért hétfőn is 8-ból 5 volt az egyetemista diák...
"Amúgy az esti IC-re kihordó Bz-n csak kb. 20-an voltak,pedig anno a közvetlen vonaton meg 120-an...Szóval főleg onnan szedett el utast."
Decembertől márciusig vajon hányan lehettek az esti IC-n? Én nem tudom, de nagyon közel került hozzá egy közvetlen gyors (17:27), hosszabb lett a menetidő, és már át is kell szállni. Szóval csak megrögzött IC-sek mentek vele szerintem (bár nem láttam).
Valószínűleg a Volánbusz 15-20 utasa ült át, sokan a 17:27-es vonatról, néhányan meg az IC-ről.
"De a hétközbeni llapotokra kiváncsi lennék"
Az időpont mindenesetre ideális. Ennél jobbat nem találhattak volna neki. Szerintem is várjunk vele, talán "be fog indulni".
"meg később is fog állítólag menni"
Erre kíváncsi vagyok - vajon mennyivel később? Gondolom szentgróti busz fogja továbbra is csinálni. Csak kiigazítják a szűkre szabott várakozási időt, az eggyel későbbi szentgróti megy majd tovább, esetleg változik a büki menetrendje is? Mást én nem tudok elképzelni.
Passz..lehet...meg később is fog állítólag menni.... Amúgy az esti IC-re kihordó Bz-n csak kb. 20-an voltak,pedig anno a közvetlen vonaton meg 120-an...Szóval főleg onnan szedett el utast.
De a hétközbeni llapotokra kiváncsi lennék,mert ha a hétfő reggelihez hasonló a kihasználtság,akkor értelmetlenek..:(
Tegnap a ZVR-102-es ment...teli...sőt,ahogy én láttam lentről,jópár álló utassal..de láttam olyanokat is,akik a tömeg miatt inkább átmentek a sínekhez... Meg a sofőr valami olyat mondogatott,hogy 3 hét múlva már később fog menni...
Minden Volán mellett vannak olyan fanok akiket az adott volán busz állományának 90-%-át kitevő helyi és helyközi kocsik nem érdekelnek, de a 10%-nyi távolsági vagy különjárati flottáról még a sofőrök fütyi hosszának átlegát is tudják.