Nem kukás hanem king IKARUS-280.:) De ahogy elnézem(képeket tekintve) ebben a topikban szinte mindig csak a luxus túrista meg távolsági buszokról van szó. Beszélni kell a jó kis 260 meg 280-as helyi buszokról is.:) Én annak idején a buszmegallo.fw.hu oldalról ismertem meg Nagykanizsa helyi buszait. Mái napig vissza sírom azt az oldalt mert nagyon jó volt.
Hát ahhoz képest, hogy biciklivel egy fél nap kellene, hogy megtegyem azt a távolságot, a 4 óra nem olyan rossz. :) De ha a gyorsjáratok 3 órájához hasonlítjuk, eléggé lehangoló tud lenni :) Hosszú busz kelll persze, erre nagyon jó lenne a zalalövői paraszt city :)
8:40 Zeg-Hévíz-keszthely-Bp, ez gyorsjárat, és a hosszú is kell erre a járatra.
15:40 Bp- Balmádi-Bfüred-Keszthely-Hévíz-Zeg. Ez is gyorsjárat, persze nem az Egerszegieknek. De a 243Km-t 4:10 alatt teszi meg, ami nagyon jó idő, és ide is kell a hosszú.
A JMD lesz az áldozat. Persze még ez sem 100%. Majd ha forgalomba állnak (remélhetőleg még ebben a hónapban) akkor minden kiderül:))
Én biztos, hogy a JRX-et cserélném le, eléggé luxus azt a buszt arra a "falujáratra" közlekedtetni. Áttenném vasárnapra 17:00 kor első busznak. MEg csütürtök-pénteken mentesítőnek a 18:40 es járatra. Esetleg belföldre különjáratnak.
De valószínű nem így lesz. :) Az ICE-nek áll ki a leginkább a szénája, hisz gyakran használják különjáratnak. Bár mondom, hétközben alig van utas 18:40 kor hazafelé, én egy időben rendszeresen utaztam vele haza szerdán este, és jó, ha 25-en jöttünk..., szóval oda 3 tengelyest tenni nem túl ésszerű :)
Nem szorosan ide tartozik, de észrevetted már, hogy a háromtengelyesekkel bátrabban lehet a kanyarokat venni? Az a plusz tengely sokat számít, főleg a 317 típusúnál, ami alig hosszabb, mint a sima 12 méteres....
"Gondolom eljön keszthelyről zegre, innen elmegy veszprémbe, majd veszptémből visszamegy keszthelyre. "
Pontosan.
És van ennek egy ellenpárja is. Ő reggel Keszthelyről felmegy Veszprémbe, onnan 10:15-kor lejön Egerszegre, majd Zegről visszamegy keszthelyre. EFU-351 járja ezt a fordát:))
"Az állandó járatok közül az összes "magasított" setra, azokat úgy néz ki (amíg szét nem hullik valamelyik) nem cserélik le"
Pedig a madarak csiripelése szerint egyik magasított lesz az "áldozat":))
Ha jól sejtem, ezt a járatot akkor minden nap másik busz "csinálja". Egyszer jöttem Hévizről vele (Veszrpém-Tapolca-Zeg), egy leharcolt E95 jött, hévizre épp akkor ért a párja zegről (akkor épp egy E98).
Gondolom eljön keszthelyről zegre, innen elmegy veszprémbe, majd veszptémből visszamegy keszthelyre.
Szóval akkor úgy néz ki, erre kerül a másik setra.
Viszont a másikról lövésem sincs. :) Az állandó járatok közül az összes "magasított" setra, azokat úgy néz ki (amíg szét nem hullik valamelyik) nem cserélik le. Csak a csütörtök-péntek vasárnap maradt rásegítőként, de arra nem luxus ilyen buszt alkalmazni, hogy csak három nap használják?
Lehet ha lenne 50 db egyforma busz, tartanának raktáron.
Lehet, hogy a sárga fekete setrát váltják le? Hétközben semmi nem indokolja, hogy nagyobb (és nem annyira "komfortos") busz közlekedjen azon a vonalon, csütörtök-péntekenként meg az a 6-8 plusz hely nem lesz elég. És még mindig az egyik legjobb busz egerszegen... tényleg siklik az autópályán, ahogy korábban írtad :)
Vagy a másik tippem a Lövői 3 tengelyes lecserélése. Mert azért elég nagy büntetés az utasoknak azzal utazni 160 cm testmagasság felett :) Viszont vasárnap kivételével Lövő-Zeg vonalra tökéletes...
"Valami olyasmit csiripeltek a madarak, hogy csak ez egyik fog Egerszegen maradni, az pedig arra felé fog járni, merre Te is utazol:-)))"
Bár a másik is erősen kötödni fog Egerszeghez. Olyan távolsági járaton fog közlekedni melyet nem az Egerszegi üzem üzemeltet, de mégis Zalaegerszegről indul:-)) Van tipped?:)
Az agyamat dobom el, hogy a gyári metálfényezést lemázolták fehérre! Hülyék ezek? Rávernek 3-4 száz ezret, hogy két hérom év múlva meg újra lehessen festeni?
Mondjuk azért áznak el a zalaiak, mert már lassan nincs két egyforma típusú busz, amiben azonos alkatrészek lennének. És ha az egyik setrában beszarik valami, akkor ők is beszarnak, ha németektől kell hozatni alkatrészt és ki kell fizetni. Nézd csak meg, a magasított setrák közül a lentinek, az egerszegi sárga feketének (meg ha jól emlékszem az automata váltósnak is) "össze van törve a szélvédője" már kb fél éve. Nincs pénz kicserélni? Átengedik így a műszaki vizsgán? Főleg a sárgát a nemzetközin?
Nincs infód róla, hogy melyik járatra fognak kerülni az újak? Én úgy hallottam egyik lehet a szegedre járó setrát váltja, vagy ha GXG rendszámú maard, akkor a gyorsjáratra teszik be. De messze nem biztos, azért kérdezlek!