Keresés

Részletes keresés

Alkaa Creative Commons License 2006.12.31 0 0 345
Azok a MAN-ok se újak, csak 2-3 évesek, mint ahogy a Zala is (alig) használtan szerzi be a Setráit. A régiek miatt nem kell aggódnod, pár év múlva már ennyit se fogsz látni.
Előzmény: V_Carvalho (344)
V_Carvalho Creative Commons License 2006.12.31 0 0 344
Bocsánat :) - de azért már illene kiselejtezni őket. Érdekes, hogy a Volábusznak a Fehérvár-Veszprémi és Tatabányi járatain, vagyis nagy megyeszékhelyek és Bp. között is ilyenek járnak még 2006-ban (bár legutóbb egy vadonatúj MAN-t láttam helyette befutni). Vidéki volánoknál már csak elvétve látni őket. És sokkal jobb állapotban!
Előzmény: Alkaa (342)
V_Carvalho Creative Commons License 2006.12.31 0 0 343
És erről mit tudtok?

" A vonattal párhuzamos, száz kilométernél hosszabb Volán járatokat tehát ugyanúgy felszámolják majd, mint a vasúti szárnyvonalakat. " (forrás: http://index.hu/gazdasag/magyar/kokakozlref/ )

Ez nálam azt jelenti, hogy megszűnik minden Keszthely-Bp. járat, mert vannak itt ilyen sínen vánszorgó izék is, amiket néhányan vonatnak is neveznek. (Menetidejük egyébként 3:40-től a 4:20-ig terjed, átlag 4 óra, vagyis 50km/h :D. De az InterCitynek titulált pénzbehajtó intézmény is 3:20-3:30-at megy, vagyis 57-tel repeszt... :D)

Sőt extrém esetben az is kiolvasható az idézett mondatból, hogy a Zeg-Bp. járatok is megszűnnek, hiszen a 230 km-ből 180-on a kanizsai vasútvonal mellett haladnak a buszok: eseteg Keszthelyen/Szengyörgyön átrakják az emberkéket vonatra, hiszen onnantól párhuzamos... na jó, ilyen azért biztos nem lesz.
Ami viszont lesz, pontosabban nem lesz: Zala Volán... a regionális összevonások miatt várhatóan összeolvad a Kisalföld, Vasi, és Zala Volán egy gigantikus regionális akármivé. Méghozzá 2007-ben...
Alkaa Creative Commons License 2006.12.31 0 0 342
Setra S317UL. Azért az Ikarusokat ne nevezd fosnak. Régebben születtek.
Előzmény: V_Carvalho (341)
V_Carvalho Creative Commons License 2006.12.31 0 0 341
Sziasztok !
Először is köszönöm az infókat.

" A HPE-267 tényleg "lassan" megy, de szerintem inkább a menetidő tartása miatt. " - ezt meg kell hogy cáfoljam. Ez a járat ugye Siófoknál megy fel az M7-re. Siófoktól a Kosztolányiig 1:25 a hivatalos menetideje, de ha néha sikerül időben elindulnia, ezzel a 90-es tempóval is 10 perccel hamarabb fent van. Viszont ha a szokásos 15-20 perces késéssel indul, akkor is ezt a sebességet tartja! Különben is, Siófok után már nem száll fel senki, az meg mindenkinek jó (de biztosan nem rosszabb), ha előbb ér a végállomásra - miért is kellene emiatt lassítani?
Fehérvári haverom is nagyon csodálkozott, hogy a Zalás buszok 100 fölött mennek - azt mondta, hogy Fehérvárig minden busz 90-nel megy az M7-esen, a fos Ikarusok meg 80-nal. A 80/100-as szabályt én is így tudtam, de akkor honnan jött ez a 90?

A 17:00-s járattal még eddig nem utaztam (át kell róla szállni), de egyszer (ha jól emlékszem dec. elején) Népliget környékén volt dolgom, és megnéztem hogy miféle - Merci volt.


A híres JOP-499 milyen típus? Ha jól vettem ki, Pécsre jár.
Előzmény: Törölt nick (339)
setra415HD Creative Commons License 2006.12.31 0 0 340

"a szegedi Setra, meg az új MAN 100 alatt szabályoz le. "

 

Ezt erősen kétlem...:-))

 

"A legtöbbet a 415HD megy, 105 öt eléri."

 

A 105-öt még az FEY-999 is eléri:-))) (Ik 395) Igaz ő már nem jár pestre-:((

 

A JOP-499 is 105-nél szabályoz le. Ezt 100%-ra állíthatom. Bár lejtőn lefelé ami csak belefér...:-)))

 

"A 15:40 esnek is van rásegítője? Mióta? Csak keszthelyig megy, nem?"

 

Ejjjjjnye bejjjnye figyelmetlenek vagyunk??:-)))

 

Hiszen írtam már, hogy pénteki napokon az összes Bp-Zeg járatnak van másodrésze. A 14h-nak és a 18:40-enek harmadrésze is van:-)

 

Amúgy a 15:40-es másodrésze végig az M7-esen jön gyorsként Egerszegre, csak betér Keszthelyre, Hévízre.

Előzmény: Törölt nick (339)
Törölt nick Creative Commons License 2006.12.31 0 0 339

„Az autópályán a Tempo 100-al rendelkező autóbuszok maximális sebessége elvileg 100Km/h. A Tempo 100-al nem rendelkező autóbuszoké pedig 80Km/h.”

 

Ez olyan szabály hogy lakott területen kívül a sebesság 90 km/h. :) Hányan tartják be? :)

 

 

A zalás sofőrök akik pestre járnak nemnagyon törődnek vele, hogy tempo 100 vagy nem, általában annyit mennek, ami a csövön kifér. Vasárnap sokszor jön olyan busz, ami biztos hogy nem tempo100 (még retarder sincs benne) mégis elmegy 100 ig.

 

A CJS-216 is elvileg 80 al mehetne, ezt a sofőrje, az Imre mondta, és ha lepadlózza a gázt, 109-110-nél szabályoz le, ezt a saját szememmel láttam.

 

 

A Setrák általában 100 felett szabályoznak le, de a lövői háromtengelyes Setra a szegedi Setra, meg az új MAN 100 alatt szabályoz le. A legtöbbet a 415HD megy, 105 öt eléri.

 

A HPE-267 tényleg "lassan" megy, de szerintem inkább a menetidő tartása miatt. Annyi a magyarázat, hogy a 17:00-s gyorsjárat meg 100 felett jön. :)

 

Még mindig az a MAN jár 17:00kor? Én úgy hallottam, hogy mostanában már újra a Merci. Oktőber körül jött először a MAN, 2-3 napig, aztán újra a Merci, aztán november-december körül egy ideig újra a MAN, aztán megint a Merci.

 

A 15:40 esnek is van rásegítője? Mióta? Csak keszthelyig megy, nem?

setra415HD Creative Commons License 2006.12.30 0 0 338

A távolsági autóbuszok általában 105Km/h-nál vannak lekorlátozva.

Az autópályán a Tempo 100-al rendelkező autóbuszok maximális sebessége elvileg 100Km/h. A Tempo 100-al nem rendelkező autóbuszoké pedig 80Km/h.

 

A 17h-ás egerszegin mostanában már nem Mercedes, hanem MAN jár:-)

 

Elvileg a pénteki 15:40-es másodrész végig az M7-en jön. Ugyanazon az útvonalon, mint a 18:40-es.

Előzmény: V_Carvalho (337)
V_Carvalho Creative Commons License 2006.12.30 0 0 337
Sziasztok!

Rendszeres utazó vagyok Keszthely-Bp. között. Egy furcsa jelenség magyarázatát szeretném megtudni.

Az M7-esen a ZV-s járatok (főleg ICE-568 és JRX-818-at szoktam igénybe venni) átlagsebessége 102-104 km/h. (a "méréshez" a kilóméterköveket és az órámat használom, meg a matematika tudományát)
Sokszor megyek a Volánbusz Zeg.-Kh.-Siófok-Bp. "lassú" járatával is (ami a HPE-267-es Intouro), ennél meg mindig 88 körüli értéket "mérek". Mi magyarázza a különbséget? Gondolhatnánk, hogy az Intouro megengedett végsebessége 90 - de akkor hogy lehet Egerszegen 3:05 alatt a 17:00-ás Intouro?

Szóval hogyan működnek ezek a végsebességek?

És azt nem tudjátok, hogy az egyik pénteki 15:40-es közvetlenül végig az M7-esen jön-e Kh.-re?
boz-021 Creative Commons License 2006.12.30 0 0 336
setra415HD Creative Commons License 2006.12.30 0 0 335
Remélem, hogy a megemelt viteldíjból, futja majd némely busz klímatizálására...:-)
Előzmény: Carpy (334)
Carpy Creative Commons License 2006.12.30 0 0 334
végre kezdik tükrözni a viteldíjak a szolgáltatás színvonalát :)
Előzmény: setra415HD (333)
setra415HD Creative Commons License 2006.12.29 0 0 333

Csak egy picit lepődtem meg, mikor megvettem a januári bérletet...:-))

A buszjegy ára  buszon: 220Ft/db

Elővételben 160Ft.

Az  összvonalas bérlet ára majd 1000Ft-al lett több...

Előzmény: Carpy (329)
zaronka Creative Commons License 2006.12.29 0 0 332

Akkor melyik IK-k hullanak ki?

A kocka mercik fordája hogyan változik meg merre fognak járni?

Melyik a másik 3?

 

Előzmény: Carpy (331)
Carpy Creative Commons License 2006.12.29 0 0 331
a másik 3 sorsa nem érdekel? :)

A kockamercik maradnak forgalomban, a sor végéről hullik ki a két legidősebb Ikarus.
Előzmény: zaronka (330)
zaronka Creative Commons License 2006.12.29 0 0 330

Szia!

Érdekelne a két váltott busznak mi lett a sorsa, hova kerültek?

 

Előzmény: kettőhatvanhatos (321)
Carpy Creative Commons License 2006.12.29 0 0 329
"egy egész fiatal E95-öst váltott."

Így van. Az meg tipizálódott, és továbbgörgette a láncreakciót :)

Setra koma:
Nahát, ilyen drága a bérlet? :-)
Mégis vesznek. Sejhaj lulululu lárom :)
Előzmény: kettőhatvanhatos (321)
RIKA424 Creative Commons License 2006.12.29 0 0 328
Köszönöm.
Előzmény: setra415HD (323)
RIKA424 Creative Commons License 2006.12.29 0 0 327
Hmmm.
:-)))
Előzmény: Carpy (320)
Törölt nick Creative Commons License 2006.12.29 0 0 326
ja, jó.
Előzmény: Alkaa (325)
Alkaa Creative Commons License 2006.12.29 0 0 325
Emberünk lusta Alfának nevezni. Teljesen átlagos, Euro 3-as, B12B Regiók.
Előzmény: Törölt nick (324)
Törölt nick Creative Commons License 2006.12.29 0 0 324

de ezek most miféle volvók? alfák?

 

követem a topicot nagyjából, de visszább is volvókat látok emlegetni.

Előzmény: kettőhatvanhatos (321)
setra415HD Creative Commons License 2006.12.29 0 0 323

A Tanuló/Nyugdíjas bérlet ára Zalaegerszeg helyiben:

2006 December: 1190Ft

2007 Januártól: 1500Ft.

Előzmény: RIKA424 (319)
RAN 19-77 Creative Commons License 2006.12.29 0 0 322

Ha valakit érdekel:

 

naná  :o)

 

ha esetleg látod Zalában a többit is,akkor.....   ;o)

Előzmény: kettőhatvanhatos (321)
kettőhatvanhatos Creative Commons License 2006.12.29 0 0 321

Ha valakit érdekel:

Új zeg.-i Volvók:

KMC-044 zalaháshágyi telephely, egy egész fiatal E95-öst váltott.

KMC-047 lenti telephely, MB O 405-öst váltott.

Carpy Creative Commons License 2006.12.28 0 0 320
Szia!
Gőzöm sincs.
:)
Előzmény: RIKA424 (319)
RIKA424 Creative Commons License 2006.12.28 0 0 319
Sziasztok!

Carpy!
Mennyibe kerül nálatok egy helyijárati bérlet?
Törölt nick Creative Commons License 2006.12.27 0 0 318
De gondolom lövőn telephelyes... Végül is mindegy, a lényeg az, hogy büntetés utazni vele 3 órán keresztül. :)
Előzmény: kettőhatvanhatos (312)
Törölt nick Creative Commons License 2006.12.27 0 0 317

Én azt a faszit bírom a legjobban, aki legtöbbször a 415HD-n van (nem a Csoki), néha a JMD-609-en helyettesít. Nagyon laza, nála nem élveznek elősbbséget az elővételisek, nagyon jól vezet, akkor előz, amikor kell. :)

 

Carpynak mondom, amikor vele jöttem, akkor értem el a 17:10 est :) De ez is csak egyszer.

Törölt nick Creative Commons License 2006.12.27 0 0 316

A saját fülemmel hallottam, amikor mondta róla a sofőrje, a Józsi, hogy 96-os.

Egyébként az ülései, a belső kialakítása is régebbi, hozzá hasonló 99-es buszoké.

 

Előzmény: setra415HD (311)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!