Akkor most szerinted akik buszokat fotóznak azok hülyék és így te szabadon felhasználhatod a képeiket, mert neked jobb dolgod is van, hogy sajátot készítsél.
Sokan vannak itt akiknek saját oldaluk van fotókkal, van aki külön fel is tünteti, hogy a képeit ne illesszék be a fórumba. Ezt azért tiszteletben kellene tartani. Ha belinkeled akkor is meg tudják nézni. Ha pedig netalán lesz sajátod azzal azt csinálsz amit akarsz.
Velem is előfordult mikor először jöttem ide, mégsem így reagáltam le, hanem elnézést kértem és megértettem...
Ha majd többet olvasgatod a fórumot talán te is megérted.
Én úgy értettem, motorikusan használódnak legkevésbé az pesti járaton. Rányomják a tempomatot 100 ra, és se váltó, se fék, se kuplunkg, se ajtók semmi nem amortizálódik annyira.
A szemetet összeszedik a sofőrok, az bent van a munkaidejükben, de a javíttatás, karbantartás stb az már plusz pénz a volánnak.
"Mondjuk az is igaz, hogy a Zeg-Bp vonalon használódnak a legkevésbé a buszok, ez a volánnak se olyan rossz"
Nem a Zeg-Bp vonalon használodnak legkevésbé a buzsok, hanem azokon a járatokon, ahol a legkevesebb az utascsere, pl: Zeg-Bp.
Azért majd javaslom, hogy egy Zeg-Bp út után nézzél végig egy buszt. Sokszor több szemetet lehet összeszedni, mind egy olyan buszon, ami egész nap helyközi járatokat végez.
"a lövői busz a problémám. Na azzal igazi büntetés utazni 3 órán keresztül."
Ezzel egyetértek:-))
"A 19-es járat csak az egerszegieknek jó. Mert vidékről nincs busz,"
Azért van olyan része a megyének, ahonnan el lehet érni a 19h-ás buszt is. De az igaz, hogy a 17h-ás szinte mindenhonnan elérhető.
"Az viszont idegesítő néhány fasz utas miatt, hogy nem bírnak odajönni időben, vagy az utolsó pillanatban esnek oda, vagy"
Ha 17h-kor indul a járat, akkor elvileg 16:59-kor is ráérek odérni...
"Egyébként ki itt a Gratis, hogy ilyen dolgokban akadékoskodjon?"
Senki...de minden járatmódosításhoz neki is(mint mindenkinek aki az adott vonalon közlekedtett menetrendszerinti járatot) hozzá kell járulni, legyen az akár csak 1 perces módosítás is.
Az igaz, a legjobb buszokat küldi a volán pestre, meg pécsre. Mondjuk az is igaz, hogy a Zeg-Bp vonalon használódnak a legkevésbé a buszok, ez a volánnak se olyan rossz.
Ez lehet, hogy igaz, a többségnek jó a menetrend. Én csak azért vagyok néha mérges, hogy a hajnalban 3 járat van tőlünk, 6 órakor meg 2, egyidőben, és egyikkel se lehet beérni a pestiekre.
A vasárnap esti járatokkal egyedül a lövői busz a problémám. Na azzal igazi büntetés utazni 3 órán keresztül. Azért beültetném azt a pocakos csávót az egyik ülésre, aki kitalálta hogy az menjen vasárnap, és nem engedném kiszállni onnan 4 órán keresztül. Szűk a hely, rövid az ülés támlája, fejtámla nincs. Mindig kerülöm azt a buszt.
A 19-es járat csak az egerszegieknek jó. Mert vidékről nincs busz, amivel el lehetne érni. Még tőlünk se, pedig vasárnap is sok járat jár.
A beszállókártyás rendszer tényleg jó. Csak az a probléma, hogy ha 16:55 kor már a 159-edik kártyát is kiadják, akkor mért még mindig csak három busz áll bent, egy-egy utasra várva?
Az viszont idegesítő néhány fasz utas miatt, hogy nem bírnak odajönni időben, vagy az utolsó pillanatban esnek oda, vagy egyáltalán nem jönnek, és persze az első buszra van elővételi jegyük. Én bevezetném azt a rendszert, hogy 10 perccel indulás előtt legyen ott mindenki, aki elővételben veszi meg!
Egyébként ki itt a Gratis, hogy ilyen dolgokban akadékoskodjon? Egyébként sokszor így is 5:20 körül indul el, mert vagy a sofőr ismerőse nem ér be időben, vagy betelefonálnak, hogy várjon egy kicsit...
"Elég lenne azt 5:20 ra módosítani. Lehet ebbe beleegyezne a Gratis."
Nem egyezett bele a Gratis!!!Amúgy régen volt erre probálkozás, volt is egy időszak amikor 5:20-5:30 körül indult az 5:10-es. De a Grátis... Majd Carpy elmeséli:-)
"A 6:30-ra meg a csatlakozásokat kellene módosítani. "
Hát... Ez nagyon meredek:-)) Mivel általában 7:00-7:10-re érnek be Zegre a helyközi járatok minden falúból. Inkább a 6:30-ast kell 7:15-7:30-ra módosítani.
"olyan menetrendet állítson össze, ami a többségnek jó"
Olyan menetrend van összeállítva ami a többségnek jó! Olyat viszont ami mindenkinek megfelel, nem lehet összeállítani.
Ha az elmúlt másfél évre visszatekintünk, rengeteg pozitív változás történt a Zala Volánnál, mint a helyi, helyközi, távolsági menetrendben.
Hogy csak egy-két Bp-i járattal kapcsolatos példát említsek:
-Talán nem túlzok, ha azt mondon, hogy Zalaegerszeg-Budapest viszonylatban járnak az országban a "legjobb" autóbuszok.
-Tavaly szeptembertől az összes Bp-Zeg járat kapott másodrészt pénteki napokon, valamint csütörtökön a 18:40-es is:-)
-Sokak örömére beindult a vasárnap esti 19h-ás járat
- Szintén sokak örömére bevezették a beszállókártya alkalmazását a vasárnap esti járatokon, így elkerülhetővé vált a tolakodás, és minden utasnak jut ülőhely
- Idén szeptembertől -nem kis erőfeszítések árán- már harmadrészek közlekednek pénteken a 14:00-ás és a 18:40-es járatokon
Visszatérve a képre, nem tudtam, hogy vannak ilyen (íratlan) szabályok.
Saját képeim nincsenek, mert azért jobb dolgaim is akadnak, mint buszokat fényképezni! Csak gondoltam felteszem, mert érdekesnek találtam, sokat tudok arról a buszról, gyakran járok, jártam vele, többször a pótülésen ülve.
A legkevésbé meg az érdekel, hogy az index.hu mit tekint tulajdonának. Tőlem a római pápát is annak tekintheti!
Elég lenne azt 5:20 ra módosítani. Lehet ebbe beleegyezne a Gratis. A 6:30-ra meg a csatlakozásokat kellene módosítani.
Ez igaz, mindenkinek nem lehet a kedvében járni..
Tényleg, 9:10-re, hát akkor már nem is 6 órát utaztam, hanem csak 5 öt, de jó :)
Különben is a volán van az utasokért, nem pedig fordítva!: A volán az utasokból él, ezért járjon az utasok kedvében, olyan menetrendet állítson össze, ami a többségnek jó, stb, szerintem tudnád folytatni, hadd ne magyarázzam tovább... :)
Május 1-jén változott a menetrendje, mióta Balatonszárszótól Szentgyörgyig is autópályán jön. A két állandó sofőr nem szokott megállni, ha valaki idegen van, akkor elképzelhető.
Biztos nem volt abban a buszban tempo 100. :) Vagy nem a népligetből számítod. Jó esetben 20 perc mire kiér onnan az M7-re, onnan még kb 225 km, na hogy azt megtegye 2:25 perc alatt + 10 perc pihenővel, az még személyautóval is jó időnek számít :)
Az 5:10-est valóban nem lehet elérni vidékről, ennek írtam már az okát!
Az 5:20-as nem 10-re, hanem 9:10-re ér Bp-re, különbség!
"Ez minden csak nem ésszerű menetrend. Miért ülnek ott az öltönyös emberkék?"
Amivel egyetértek, hogy az 5:10-esnek 5:30-kor, a 6:30-asnak 7:30-kor kellene közlekednie.
Az 5:10-es 5:30-asra módosítását a Grátis akadályozza, mint már írtam. A 6:30-as járatot pedig a Volánbusz közlekedteti.
Azért azt ne felejstd, hogy ami neked esetleg célszerű változtatás lenne, az a többi utasnak már korántsem biztos, hogy az lenne. Nem lehet egyszere mindenkinek a "kedvébe járni":-))
"Különben is a volán van az utasokért, nem pedig fordítva!"
Ez a kedvenc mondatom, elmagyaráznád nekem mi is az értelme ezen mondatnak?
"A Volánbusz 17.00-s járata nem tart pihenőt! Máskülönben nem lehetne hazaérni 3 óra alatt."
Mikor Én utaztam vele, akkor tartott pihenőt és beért időben.
Amúgy Én már értem haza 2:45óra alatt is Bp-ről, pihenővel:-))
Az 5:10-es, az 5:20-as, a 6:30-as, a 8:40-es, a 12:30-as, Vasárnap a17:00-ás, a 19:00-ás, ezek mind gyorsjáratok, azért lehet válogatni bőven:-) "
Nem Egerszegről van itt szó, hanem átszállással! Felkelsz 4 órakor, bebuszozol egerszegre, hogy 5 perc híjján lekésd az 5:10 es járatot, és a másikkal 10-re felérj pestre. A 6:30-ast szintén nem lehet elérni, csak jóval korábbi helyközivel. 8:40-essel, és a 12:30-assal sz9ntén ugyanez a helyzet. Ez minden csak nem ésszerű menetrend. Miért ülnek ott az öltönyös emberkék? Különben is a volán van az utasokért, nem pedig fordítva!
A Volánbusz 17.00-s járata nem tart pihenőt! Máskülönben nem lehetne hazaérni 3 óra alatt. (Ha nem volt semmi gebasz az utakon, 8ra rendszeresen beértünk).
"A sofőrjeiknek meg gondolom szintén nem tetszik, hogy 2 órával többet dekkolhatnak pesten :)"
Ez nem lehet szempont a menetrend összeállításnál. Amúgy akik eddig 14:00-kor jöttek Zegre, azok most két órával hamarabb hazaérnek. 1:1.
"a többi járatot nem igazítják a Pestiekhez! "
Erre majd Carpy reagál:-))
De azért nem olyan egyszerű ám ez! Nem csak Bp-ről utaznak Zalaegerszegre, hanem Pécsről, Szegedről, Győrből, nem lehet mindent mindehez igazítani. És a "helyközi járatok" egyéb helyen lévő csatlakozásairól nem is beszélve.
"A felfele utazás ha lehet még rosszabb, egyedül a vasárnap esti 17.00-s járat van, amivel elfogadható idő alatt el lehet jutni pestre"
Ezt nem értem.
Az 5:10-es, az 5:20-as, a 6:30-as, a 8:40-es, a 12:30-as, Vasárnap a17:00-ás, a 19:00-ás, ezek mind gyorsjáratok, azért lehet válogatni bőven:-)
"Egyszerűen hihetetlen, hogy a reggeli 5:10 es járatot egyik faluból se lehet elérni"
Az ok nagyon egyszerű: A Gratis nem járul hozzá, hogy később indulhason. Mindenki tudja hogy 5:30 lenne az ideális.
"Ami még nagyon bosszant a pestről haza való utazásban, az a 10-15 perces pihenő. Ha a Volánbusz megteheti, hogy nem vár a 17.00-s járat, akkor a zalások mért nem? "
Én úgy tudom, hogy a Volánbusz is vár. A 17:00-ás járatával bizonyosan.
Lehet, hogy Te kibírod 3 órán keresztül mosdó nélkül, de a többség nem...
Sem az MAN (+Neoplan), sem a Mercedes-Benz (+Setra) buszain nem szokás a gyártási táblán az évjáratot feltüntetni. Az előbbi kettőnél egyébként a VIN 10. karaktere többé-kevésbé elárulja a modellévet (de nem az évjáratot), míg az utóbbi kettőnél még ilyen sincs.
A jövőben tartózkodj attól, hogy másnak a képeit told fel a fórumra, mivel az mindenkinek a saját szellemi tulajdona, amit lőtt, és az Index onnantól kezdve saját tulajdonaként kezel minden képet, amint feltöltötted őket. Szóval ez nem kóser. De nem tudhattad. Egyébként az átfestéssel nem függ össze a rendszám besárgítása. Az teljesen más történet.
Hát oda volt beütve a 2003, ahol a gyártási év szokott lenni. :) Ha mégse az volt, azt már én nem tudhatom. :)
Lehet, hogy az mondtatta velem, ezt, hogy 3 szor jöttem a 14.00-s járattal, mióta a lentiek csinálják, és mindháromszor lekéstem a csatlakozásomat a faszságuk miatt, és várhattam egy órát feleslegesen :)
Amikor én jöttem 14.00-al, mindháromszor 2-3 an utaztak tovább. Aki eddig akart eljutni a 14.00-s járattal lentibe, annak ott volt a csatlakozás 17:35 kor, ami meg is szokta várni őket ha esetleg késtünk. Hétközben alig alig voltak, csak pénteken, akkor meg ott volt nekik a közvetlen járat.
Azért mondtam csak hogy rosszabb, mert így pénteken csak a 14:00-s közvetlen járat van Lentibe, eddig még ott volt a déli hétfőtől szombatig és a 14.00-s járatuk is péntekenként. (Persze az új 18:40 est nem számítva, ami nincs bent a netes menetrendben). Akik mondjuk pénteken jártak a délivel (nem kevesen voltak) és nem szeretnek átszállni, ők biztos egyetértenek velem. :) A sofőrjeiknek meg gondolom szintén nem tetszik, hogy 2 órával többet dekkolhatnak pesten :)
Minden más változtatás (pápai járat, meg a járatok pestiekhez igazítása stb) ésszerű.
Azt viszont nagyon rosszallom, hogy más településeken lakókkal nem törődnek, a többi járatot nem igazítják a Pestiekhez! Pókaszepetken lakom, napi kb. 35-40 járat jön egerszegről erre felé, de jóformán nem tudok úgy eljutni pestről haza, hogy ne kellene várnom 40 perceket. És ami a legbosszantóbb, hogy általában 5-10 percekkel az érkezés előtt mennek el az előző járataim!
A 12:15-ösről 40 percet kell várni, a 17:00-ról szintén 40-et, a 18:40-esről szintén fél órát, egyedül a 14:00-s volt jó, ha nem késett, amikor 5 percem volt az átszállásra. (A többi járatot inkább hagyjuk is.) Csak 3-4 járatot kellene a pestiekhez igazítani.
A felfele utazás ha lehet még rosszabb, egyedül a vasárnap esti 17.00-s járat van, amivel elfogadható idő alatt el lehet jutni pestre. Egyszerűen hihetetlen, hogy a reggeli 5:10 es járatot egyik faluból se lehet elérni, mert mindenhonnan az első járatok 5:15-5:20-ra érnek be
Ami még nagyon bosszant a pestről haza való utazásban, az a 10-15 perces pihenő. Ha a Volánbusz megteheti, hogy nem vár a 17.00-s járat, akkor a zalások mért nem? Főleg ilyen szar hidegben!
Amit a gyártási tábláján láthattál, az ilyen kinti hivatalos ellenőrzési adat, hogy ott van rajta a dátuma a szervízelésnek, vagy ilyesminek. Egyébként tényleg 1999-es a busz, a német buszbarát kollegákkal lett a gép ellenőriztetve.
Mikor én láttam ezen járatokat, mindig azt tapasztaltam, hogy a 12:15-ös Lenti járaton (a pénteket leszámítva) alig van átutazó. A 14-órási járaton pedig ennek pont az ellenkezőjét tapasztaltam: mindig voltak jópáran, akik átszálltak Lenti felé.
Nem utolsó sorban ezzel a cserével lehetet megoldani, hogy Lentinek a Pápára járó kocsija, ne álljon feleslegesen egy órát Keszthelyen 14:50-15:45 között. Így már Pápától közvetlen járat van Lentiig.
Aki mégiscsak a 12:15-ös járattal akar eljutni Bp-ről Lentibe, az most is ugyanúgy megteheti, hiszen 15:30-ra Egerszegre ér, és 16:00-kor mehet tovább Lentibe a pápai gyorsjárattal, érkezés 16:45.
E 98 –asból 6db van összesen.
1db Egerszeg
1db Lenti(régebben Egerszeg:-))
1db Nagykanizsa
3db Keszthely
Vegigolvastam az eddig hozzászólásokat, egy észrevételem lenne. A JOP-515 S317 GT HD 2003-as évjárat, láttam a azonosító tábláján. Valaki 99-et írt, de nem kötöszködni akarok. Nagyon jó kényelmes busz, csak egy kicsit vérszegény az egerszegi 315 GT HD (automata)-hez képest.
Meg nekem nem jön be eddig a csere-bere, mármint hogy a 12:15-ös meg a 14:00-s járatokat megcserélték, amikor jöttem velük, a lentiek mindig késtek... És szerintem a lentieknek se jobb, mert így napi egy busszal kevesebbjük van, a pénteki közvetlen járatuk sincs már 14kor, hétközben pedig eddig volt csatlakozásuk a 2 es járatról fél 6 körül. (Szerdán például 3 ember utazott BP-Lentibe).
Szerintem az lett volna az értelmes változtatás, hogy a 12:15 ös járat idejét eltolják 12:30 vagy 40-re, és akkor nem kell várnia egerszegen fél órát.
A 315GT-ről (IAB-864) nincs valakinek képe, ami előtte járt a Lenti-Bp vonalon?
Még egy kérdésem is lenne, hátha tudjátok. Ikarus E 98 ból hány van összesen a volánnak, és milyen "kiosztásban"? Eddig 6-ot számoltam... Egy Egerszeg, egy Lenti, a többit nem tudom. Ahogy nézegettem, az alvázuk, különböző...