Sem az MAN (+Neoplan), sem a Mercedes-Benz (+Setra) buszain nem szokás a gyártási táblán az évjáratot feltüntetni. Az előbbi kettőnél egyébként a VIN 10. karaktere többé-kevésbé elárulja a modellévet (de nem az évjáratot), míg az utóbbi kettőnél még ilyen sincs.
A jövőben tartózkodj attól, hogy másnak a képeit told fel a fórumra, mivel az mindenkinek a saját szellemi tulajdona, amit lőtt, és az Index onnantól kezdve saját tulajdonaként kezel minden képet, amint feltöltötted őket. Szóval ez nem kóser. De nem tudhattad. Egyébként az átfestéssel nem függ össze a rendszám besárgítása. Az teljesen más történet.
Hát oda volt beütve a 2003, ahol a gyártási év szokott lenni. :) Ha mégse az volt, azt már én nem tudhatom. :)
Lehet, hogy az mondtatta velem, ezt, hogy 3 szor jöttem a 14.00-s járattal, mióta a lentiek csinálják, és mindháromszor lekéstem a csatlakozásomat a faszságuk miatt, és várhattam egy órát feleslegesen :)
Amikor én jöttem 14.00-al, mindháromszor 2-3 an utaztak tovább. Aki eddig akart eljutni a 14.00-s járattal lentibe, annak ott volt a csatlakozás 17:35 kor, ami meg is szokta várni őket ha esetleg késtünk. Hétközben alig alig voltak, csak pénteken, akkor meg ott volt nekik a közvetlen járat.
Azért mondtam csak hogy rosszabb, mert így pénteken csak a 14:00-s közvetlen járat van Lentibe, eddig még ott volt a déli hétfőtől szombatig és a 14.00-s járatuk is péntekenként. (Persze az új 18:40 est nem számítva, ami nincs bent a netes menetrendben). Akik mondjuk pénteken jártak a délivel (nem kevesen voltak) és nem szeretnek átszállni, ők biztos egyetértenek velem. :) A sofőrjeiknek meg gondolom szintén nem tetszik, hogy 2 órával többet dekkolhatnak pesten :)
Minden más változtatás (pápai járat, meg a járatok pestiekhez igazítása stb) ésszerű.
Azt viszont nagyon rosszallom, hogy más településeken lakókkal nem törődnek, a többi járatot nem igazítják a Pestiekhez! Pókaszepetken lakom, napi kb. 35-40 járat jön egerszegről erre felé, de jóformán nem tudok úgy eljutni pestről haza, hogy ne kellene várnom 40 perceket. És ami a legbosszantóbb, hogy általában 5-10 percekkel az érkezés előtt mennek el az előző járataim!
A 12:15-ösről 40 percet kell várni, a 17:00-ról szintén 40-et, a 18:40-esről szintén fél órát, egyedül a 14:00-s volt jó, ha nem késett, amikor 5 percem volt az átszállásra. (A többi járatot inkább hagyjuk is.) Csak 3-4 járatot kellene a pestiekhez igazítani.
A felfele utazás ha lehet még rosszabb, egyedül a vasárnap esti 17.00-s járat van, amivel elfogadható idő alatt el lehet jutni pestre. Egyszerűen hihetetlen, hogy a reggeli 5:10 es járatot egyik faluból se lehet elérni, mert mindenhonnan az első járatok 5:15-5:20-ra érnek be
Ami még nagyon bosszant a pestről haza való utazásban, az a 10-15 perces pihenő. Ha a Volánbusz megteheti, hogy nem vár a 17.00-s járat, akkor a zalások mért nem? Főleg ilyen szar hidegben!
Amit a gyártási tábláján láthattál, az ilyen kinti hivatalos ellenőrzési adat, hogy ott van rajta a dátuma a szervízelésnek, vagy ilyesminek. Egyébként tényleg 1999-es a busz, a német buszbarát kollegákkal lett a gép ellenőriztetve.
Mikor én láttam ezen járatokat, mindig azt tapasztaltam, hogy a 12:15-ös Lenti járaton (a pénteket leszámítva) alig van átutazó. A 14-órási járaton pedig ennek pont az ellenkezőjét tapasztaltam: mindig voltak jópáran, akik átszálltak Lenti felé.
Nem utolsó sorban ezzel a cserével lehetet megoldani, hogy Lentinek a Pápára járó kocsija, ne álljon feleslegesen egy órát Keszthelyen 14:50-15:45 között. Így már Pápától közvetlen járat van Lentiig.
Aki mégiscsak a 12:15-ös járattal akar eljutni Bp-ről Lentibe, az most is ugyanúgy megteheti, hiszen 15:30-ra Egerszegre ér, és 16:00-kor mehet tovább Lentibe a pápai gyorsjárattal, érkezés 16:45.
E 98 –asból 6db van összesen.
1db Egerszeg
1db Lenti(régebben Egerszeg:-))
1db Nagykanizsa
3db Keszthely
Vegigolvastam az eddig hozzászólásokat, egy észrevételem lenne. A JOP-515 S317 GT HD 2003-as évjárat, láttam a azonosító tábláján. Valaki 99-et írt, de nem kötöszködni akarok. Nagyon jó kényelmes busz, csak egy kicsit vérszegény az egerszegi 315 GT HD (automata)-hez képest.
Meg nekem nem jön be eddig a csere-bere, mármint hogy a 12:15-ös meg a 14:00-s járatokat megcserélték, amikor jöttem velük, a lentiek mindig késtek... És szerintem a lentieknek se jobb, mert így napi egy busszal kevesebbjük van, a pénteki közvetlen járatuk sincs már 14kor, hétközben pedig eddig volt csatlakozásuk a 2 es járatról fél 6 körül. (Szerdán például 3 ember utazott BP-Lentibe).
Szerintem az lett volna az értelmes változtatás, hogy a 12:15 ös járat idejét eltolják 12:30 vagy 40-re, és akkor nem kell várnia egerszegen fél órát.
A 315GT-ről (IAB-864) nincs valakinek képe, ami előtte járt a Lenti-Bp vonalon?
Még egy kérdésem is lenne, hátha tudjátok. Ikarus E 98 ból hány van összesen a volánnak, és milyen "kiosztásban"? Eddig 6-ot számoltam... Egy Egerszeg, egy Lenti, a többit nem tudom. Ahogy nézegettem, az alvázuk, különböző...
Dede, és zöldék hosszú E94-ével akartam utazni Nagyatádra, csak nem az jött, ez a Setra pedig pont hiányzott VIN-ileg. Már majdnem az összes megvan. :-)
A JOP-499-ben a pótülés a legkényelmesebb - a sofőrülés után. :) A sofőrök tényleg jó fejek. 5. VOLVO Alfa rendszám: ABB-CDD típusú. Innen kilogikázhatod :)
Ma utaztam Zala Volánnal, mégpedig JOP-499 fedélzetén, elől, a pótülésen. Jó busz, jó sofőr, nagyon elégedett voltam. Ennek örömére megmondhatnád az 5. rendszámot, ami nem KMC. :-P Támogatlak benneteket, látod... :-)