Az tény, hogy a helyközi csuklós-park kissé el lett hanyagolva az utóbbi kb. 10 évben, a Conectókig nem is érkeztek ilyen új kocsik a 200-asok óta, szóval most ezzel jelentős javulást várok. Tényleg, most jutott eszembe, a Zalánál régen nem is voltak helyközi csuklósok, legalábbis erre utal, hogy a 280.17 és 280.54 altípusok teljesen hiányoznak az állományból! Csak a 280.03-ak elterjedése segített.
Csak aztán ússzuk meg a használt Conectók behozatalát is... :-) Jó, tudom, hogy nyugaton nincs olyan sok, de még ez sem lehetne kizárható alternatíva. Kár, hogy a távolsági kivitel nem terjedt el nálunk, épp az ősszel láttam Nagykanizsán egy piros überland Conectót, 1-0-1 ajtóelrendezéssel, Csáktornyáról jött. Egészen bejött.
Meg tudná nekem valaki mondani, hogy a kanizsán és egerszegen futó E94es helyisekben milyen alváz és motor van? Eddig azt hittem hogy Scania de elbizonytalanodtam....(Esetleg Alkaa?)
Köszönöm a választ! 6 új csuklós beszerzése gondolom 6 db Ik 280 leselejtezését is jelenti egyben :-(
De a Connectókon legalább látszik, hogy igazi buszgyárban készültek, pontos tervek alapján, nem olyan kidolgozatlan a belső terük, mint pl. a (már nem gyártott) Rábáké.
Azt beszélik, nem lesz Euro 4-es Conecto. Rá se rántsatok, 17 db már igen szép flotta, büszkék lehettek rájuk. :-) Majd vesztek ezután olyat, amilyen a központi tenderes helyközi csuklós lesz. (Ami érzésem szerint az alacsony padló miatt egyből menni is fog helyi járatba. :-))
Sziasztok, Tudtok információkat a Zala Volán beszerzéseiről- selejtezéseiről? Pl. mi lesz a zalaegerszegi telephelyen leállított rendszám nélküli IK 200-asokkal?