" Gondolom valahol a Szentiván-Nagykanizsa közötti szakaszra akarják becsatlakoztatni a Sármelléket, de ennek mi érteme van, azt nem tudom. "
Hát igen. Kíváncsi vagyok, mire alapozva sikerült ezt kiokoskodni, mert még a vasútmániás topik szintjén is hajmeresztő butaság, nemhogy egy minisztériumi szakmai anyagban.
A Hodoš-Egerszeg vonatok is szinte üresek, pedig annak mentén valamivel nagyobb települések vannak, és a végpontja is értelmes. Itt a megyeszékhely helyett lenne egy Balatonszentgyörgy. Maradnak a budapesti átszállók: a magasan legfrekventáltabb vasárnap esti időszakban van belőlük mennyi is? 10-15 ember talán, aki Pacsán és Sármelléken száll fel a buszokra. Meg az év két hónapjában az a pár strandoló, aki a jóval kézenfekvőbb Keszthely helyett a déli partot választa.
És még csak nem is az üzemeltetés a kérdés, hanem egy teljesen új infrastruktúra kiépítése annyira nulláról, hogy leülnek a mérnökök megtervezni a nyomvonalat. Egyáltalán ki adhatta ehhez bárki a nevét? LOL
" talán még a keszthely-héviz villamosvonal is megelőzi :) "
Meg az is... tartsa fel a kezét, aki szerint értelmes, mert szerintem nagyon nem az. :)
Buszt lényegében nem lehet vele kiváltani. Vágják szét a Sopron-Pécs, meg Győr-Nagykanizsa járatokat, hogy utazz szépen villamossal a két város között, és a végállomáson szállj át egy másik buszra, vagy mi? :) A nyomvonal általam ismert verziója meg nem érintené az elég népes Kertvárost, így ennek ellátására a lassújáratok jelentős részét is meg kellene tartani (főleg, hogy sokuk eleve tovább is megy Hévíznél).
Persze, hogy nem ott van. Viszont a domborzati viszonyokat figyelembe véve ez tűnik a legideálisabb vonalvezetésnek. Zalabér-Batyktól már nincs messze Zalaszentiván, sőt már a sínek is megvannak :-)
Üdv. A LOY-419 eredetileg mennyi idős? Ma láttam ponz a "telephelyén"Budapest táblával. Nem tudom ma volt e, vagy holnap lesz. Egyébként vizsgaidőszak van, szóval most már csak elvileg 1 busz megy Lentiből holnap. De majd kiderül
Nem hinném. Zalaszentgrót nem a Szombathely-Zalaszentiván-Nagykanizsa vonalon van.
Gondolom valahol a Szentiván-Nagykanizsa közötti szakaszra akarják becsatlakoztatni a Sármelléket, de ennek mi érteme van, azt nem tudom. Halva született gondolat a többivel együtt, ráadásul jelenleg a 28-adik proiritás, talán még a keszthely-héviz villamosvonal is megelőzi :)
— Sármellék kötöttpályás összeköttetésének fejlesztése, valamint az ennek a vonalnak a meghosszabbításaként a Nagykanizsa - Zalaszentiván - Szombathely (17. sz.) vasútvonalig történő pályakiépítésének vizsgálata.
Na erre kíváncsi lennék, milyen nyomvonalon :-) Gondolom nem a felszedett Sármellék - Zalaapáti - Zalacsány - Kehidakustány - Zalaszentgrót vonal visszaépítésében gondolokodnak.
"Közúti tömegközlekedési probléma, hogy Zalaszentgrótról közvetlenül autóbusszal sem lehet például Budapestre elutazni, csak Zalacsányban való átszállással."
Megvalósíthatósági tanulmány készül a Balaton vasúti megközelíthetőségének javítására és körbejárhatóságának fejlesztésére 2011. május 25. 11:39
A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. kiírta a Balaton kötöttpályás körüljárásának és megközelítésének fejlesztése keretében elvégezni szükséges munkák meghatározása, megvalósíthatósági tanulmány készítése pályázatot.
A feladat a Balaton kötöttpályás körüljárásának és megközelítésének fejlesztése keretében elvégezni szükséges munkák meghatározása, megvalósíthatósági tanulmány készítése.
A megvalósíthatósági tanulmány keretében az alábbi vasútvonalak fejlesztése vizsgálatát kell elvégezni:
Az ajánlattételi határidő: 2011. július 7. Eredményhirdetés tervezett időpontja: 2011. augusztus 5. Szerződéskötés tervezett időpontja: 2011. augusztus 15.
Egy nagy piros pont az üzemegységnek,hogy ilyen gyorsasságal összerakták,hogy újra használható legyen.:)
Balesetmentes közlekedés kívánok minden soffőrnek és fórumozónak a megnövekedett Balatoni forgalomra tekintettel,meg minden időszakban!
Hát inkább, mert annak kultúráltabb sokkal az utastere, a Marcali sofőrök nagyon vigyáznak rá, ahhoz képest hogy hogyan érkezett ide, mára már egy elfogadható autó.
Én is láttam ma JWC-t a keszthelyi telepen, nem tudtam mire vélni; aztán nemrég olvastam itt a fórumon, h mi történt. :
Vonyarcvashegy magasságában láttam KKA 699-t, 17.10 körül (alig voltak rajta), csak nem az LJL helyett volt? :) bár lehet h azt csak nem vettem észre a buszon ülve.
A saját lábán közlekedik,akkor ezek szerint nem kapott a motor akkorát.A hátsó ablakot ideiglenesen plexivel van helyetesítve.A bal hátó lámpa megvan ragasztva szalaggal és a motortérajtón olyan méter magasan horpadás látszik rajta.Kint áll a műhely elött a hátsólya a kapu fele néz.Pénteki napban nem vagyok biztos,hogy már ő fog dolgozni,de szerintem hétfő hajnalba újra lehet vele találkozni járatba.
Délután 6 óra körül már láttam a telepen, a hátsó szélvédője hiányzott, viszont a hátulján lévő többi alkatrész úy tünt hogy egybe van. Gondolom egerszegen összefoltozgatták, mert minél előbb kell az autó vissza járatra. Szerintem még egy jó 2 három munkanap hiányzik és kész lesz, sztem jövő héten szerda körül remélhetőleg már menni fog Bp-re.