A Fő tér átépítésével kapcsolatos tömegközlekedést érintő közlekedési koncepció elemei:
A Fő tér ill. a történelmi városközpont átépítése során jelentős változások állnak be a helyi és helyközi autóbuszok útvonalában az alábbiak miatt:
- megszűnik a Kossuth L. utcáról a Bem utca felé közlekedés lehetősége.
/ 6350-es vonalszám alatti járatokat, valamint az 1, 2, 3, 5-ös helyi járatokat érinti /.
- megszűnik a Kossuth L. utcáról a Széchenyi utca felé közlekedés lehetősége
- a Szent Miklós utcán új megállóhely létesül a jelenlegivel szemben
- a Bercsényi úti megálló áthelyezésre, és kibővítésre kerül (ideiglenesen a Margaréta étterem mellett kerül kialakításra 3 megállóhely)
A helyközi járatok útvonala az alábbiak szerint változik:
- Az Alsópáhok, Hévíz, irányokba közlekedő járatok a Szent Miklós utca Bercsényi út útvonalon közlekednek, és a távolsági járatok kivételével megállnak a Szent Miklós utcai megállóban. Fenékpusztára a 3-as helyi járat útvonalán közlekednek.
- A Várvölgy irányába közlekedő járatok az Erzsébet királyné utca-Bem utca
útvonalon közlekednek.
- A városokat összekötő nem távolsági, és nem helyi járatként is közlekedő járatok a Bercsényi u. – Szent Miklós u.- Autóbusz-állomás útvonalon közlekednek megállva a felsorolt helyeken.
- A helyi ill. helyi járatként is meghirdetett helyközi járatok (H betűs helyköziek),
valamint az egyéb helyközi járatok továbbra is a Bercsényi út – Sörház u.- Csók I. u.- Autóbusz-állomás útvonalon közlekednek
Különböző helyijáratok menetrend és útvonalmódosulása:
Tegnap este valóban kevesen utaztak az utolsó (LVB-611) Zeg-Bp járattal (Hévízre be is ért időben és pontosan indult is). Jó ez az új Travego, szép, tiszta, de az ülések közti távolság számomra akkor is a ZVR 102-nél a legkényelmesebb. :)
Meglepő módon már a legelső pihenőnél megálltunk (nem sokkal azután h ráhajtott a pályára) egy kis egészségügyi szünetre. :D Népligetes érkezés pontosan, soha rosszabb utat! (végre nem volt fullon nyugdíjasokkal :D )
Reggel szokásos Macis-LGT járattal vissza, ami viszont már tömve volt! 1-2 hely talán megmaradt szabadon. (Bp-Bfüred-Hévíz járatnak indult másodrésze Füredig, mindkét busz szépen megtelt.)
FSJ 358 Keszthelyen 9.49-kor kanyarodott be az állomásra, kissé megcsúszott. :)
szerintem igen ott állt a ferdében a zegi pályaudvaron az a baj,hogy rendszámot nem olvastam,mert siettem kellet utána meg már nem volt ott aztán lehet,hogy képzelődtem erről azért kíváncsi vagyok,hogy mi az igazság:D
Hát igen elég furcsán néz ki élőbe az utólagos csíkozás ráfestve.A rendszámot megkellet néznem,hogy ez a ZVR-103-e,mert nem amikor utoljára láttam kb.1hónapja Keszthelyen akkor még nemvolt rajta ez a festés.
Szerintem azért lett ráfestve,hogy egységes legyen.
Asszem tegnap láttam egy SETRAT ami ugyan így meglett csinálva csak szürke helyett sárga az alapszín.Az már tényleg érdekes látvány volt számomra....
OFF Amit viszont nem értek, hogy ezeket a "meglepő" (vagy nem meglepő) fejleményeket nem _akarják_ lekezelni... Jó pár éve volt már, valami tavaszi szünetes egyetemistavasárnapon, hogy úgy kábé 40-50 ember várt Baján 19:30 körül Szeged felé (én is), és becsorog 1 db Pécs-Szeged lassújárat, kábé megtelve (sulivasárnap van +3 busz). Nos, ott egyezkednem kellett a sofőrrel meg a többi utassal, hogy én Kaposvárról jövök, nehogy itt hagyjon már, nincs kedvem itt aludni, és egy rakás potenciális utas szépen lemaradt "f*****, akkor visszamegyek holnap reggel" felkiáltással. Hogy még ilyenkor sem képesek telefonálással leakasztani egy extra buszt (például a Bács Volántól kérve), azt így egyszerű halandóként értelmezni sem bírom. A tesóm meg tavaly június második felében utazott egy 16:30-as Budapest-Kaposvár utat pénteken úgy, hogy 16:10-es kihúzva, a 16:30-ason meg egy 2 tengelyes Irizar a szokásos 3 tengelyes helyett (valószínűleg műszaki hiba miatt). Hát, Kaposvárra úgy érkezett be a járat, hogy nem tudtam elképzelni, hogy Tab előtt hogy nézett ki a kihasználtság... ON