Keresés

Részletes keresés

saintus Creative Commons License 3 napja 0 0 43426

A programszervező működésében kis változás áll majd be. Aki érintett nézzen át ide.

edesviz Creative Commons License 4 napja 0 0 43425

Ez is könnyen szállítható: https://www.super-kayak.com/

 

Rami72 Creative Commons License 2021.04.02 0 0 43424

igen, a Thule megoldása a másik befutó.

 

Előzmény: morrgo14 (43422)
gólyás Creative Commons License 2021.03.31 0 0 43423

Azért a Dockgrip-pel is oda kell figyelni, hogy jól legyen beállítva az adott kajakhoz.

Mi különböző PE hajókat szállítunk vele, a kereszttartón megjelöltem, melyikhez hol kell legyen a tappancs. Nyári melegben, nem pontosan illeszkedő hajótestet enyhén horpasztott meg már ez is. Persze kárt nem tett, kirúgta magát.

Összességében nagyon fogja a hajót: elfelejtettem lekötni, kb. 3 km-t mentem 50-60-nal, de meg sem mozdult..

 

Láttam olyan 3 rétegű hajót, amit 10 évig csak kereszttartóra fogattak hevederrel: mindkét lefogatási helyen masszívan megrogyott a gerinc, egyiknél a belső réteg már be is repedt. A racsnis heveder meg a gondatlanság kivégezte...

 

Ugyanakkor hoztam haza Németországból hajót csak kereszttartón, sima hevederrel + elöl-hátul lekötve, gond nélkül. Mint sokan mások is...:)

Előzmény: morrgo14 (43422)
morrgo14 Creative Commons License 2021.03.30 0 0 43422

Thule Dockgrip az első olyan tartóm, amely nem horasztja a PE hajót.

Ára is korrekt és szinte bármilyen hajóívre ideális. 

Előzmény: Rami72 (43418)
saintus Creative Commons License 2021.03.30 0 0 43421

Ha nem mész messze, és nem sajnálod a kajakod, persze. Pár kilométerért, valami öreg lavórral, kár vesződni. A kocsi után kötöd spárgával, mint Bazsinéni a komondort, oszt uzsgyi!

Azért normális hajót, pláne üvegszálast nem dobunk keresztvasra. Hosszú úton se ildomos, mert ott meg a PE-nek túl sok ideje van összenyomódni, lelazulni, elrepülni, vagy bősz utánszorítgatással, deformálódni. 3 kajak szállítása esetén pedig úgyis csak élén fér a cucc. Az én véleményem, hogy egyszer kell beruházni egy jó tartóba, és sok felesleges munkától szabadulsz meg.

Előzmény: Rollende Landstrasse (43420)
Rollende Landstrasse Creative Commons License 2021.03.30 0 0 43420

Egyszerűbb lefordítva két keresztsínre rakni.

Előzmény: saintus (43419)
saintus Creative Commons License 2021.03.30 0 0 43419

Nekem Thulle Hull-a-Port pro nagyon bevált. Minden kajak jól feküdt benne eddig. Már két új verziója kapható csak, amik rámennek T-sínre is. A régit is lehetett rögzíteni bármilyen sínen, de csak hagyományos bilincses rögzítéssel. Az, hogy a T sín hogy viseli, egy 30 kilós kajak ugrálását, másik kérdés, de legalább ellopni nehezebb a tartót.

Előzmény: Rami72 (43418)
Rami72 Creative Commons License 2021.03.30 0 0 43418

Sziasztok, kajaktartó témában kérnék Tőletek segítséget:

Az autómon Thule Wingbar tartók vannak. (ez a "T" sines rögzítőrendszer)

Mostanában vettem egy Dag Tiwok hajót, hozzá keresek tartót.

(van egy Eckla flat tartóm, ez "T" sines, de nam passuol hozzá a hajó formája)

"J" tartóban gondolkodom, könnyebb is rá feltenni szerintem a kajakot.

a Riber-nek lenne egy szimpatikus tartója, de sajnos nem "T" rögzítős.

 

Mit tudtok javasolni? köszi a segítséget

Kattara Creative Commons License 2021.03.24 0 0 43417

Köszönöm.

Majd a tapasztalatok, vélemények eldöntik ...

Előzmény: saintus (43416)
saintus Creative Commons License 2021.03.22 0 3 43416

A reverz ozmotikus víz szűrés elég régi találmány, és elterjedt. Jómagam pl. a kávét is így szűrt vízből készítem, mivel a laboromban van Milipore víztisztító készülék, és így megúszom a vízkőtelenítést.  A masina karbantartási költségei ellenben elég húzóssak, szóval otthonra nem vennék.

Mint kajakos, régóta szemezek ilyenekkel. Sajnos a kicsi több mint 1000$ és 0,8l/óra a termelékenység elriaszt. Az általad linkelt ehhez képest ajándék. 2-3 l/órára teszi a kapacitását, ami azért lássuk be, még mindig nem nagy öröm, ha napi egy órát kell pumpálnod, a betevő vízért, de jobb mint szomjan halni. Mondjuk igazából ez a lehetőség még sem fenyegetett soha. 2-3 hetes túrákon vagy van elég patakvíz (északon főleg) vagy elegendő bolt (melegvízű tengerek környékén) hogy ne kelljen ennyit szenvedni a vízért.  Volt, hogy 2 hétre kb. 60 liter vizünk volt 2 kajakban, amikor olyan helyre mentünk, és az is elfér, ha muszáj. Nehezen tudom fejben beilleszteni egy kajaktúra normál menetébe, hogy 4-5 órát pumpálunk valahol.

 

Ez a masina papíron jól hangzana. Kicsi, könnyű, elfogadható árú és termelékenységű. Kérdés, mi lesz igaz ebből, mennyire lesz tartós a masina (az ozmózis membrán elég érzékeny cucc, és nem olcsó), mennyire kell majd hevesen pumpálgatni a 2l/órához (azért itt fizikai erő kell a nyomásviszonyok kialakításához)   és eleve, hogy van az, hogy egy sosem látott gyártó a semmiből lealáz mindenkit. Ha kiderül, hogy minden klappol vele, akkor megéri, hogy legyen egy vésztartalék megoldás, de fő vízforrásnak nem használnám.

Előzmény: Kattara (43413)
Imi 61 Creative Commons License 2021.03.22 0 0 43415

A fordított ozmózis eljárást régóta alkalmazzák növényházakban hidrokultúrás termesztéshez jó minőségű öntözővíz előállítására. Ott a káros sókat elsősorban hidrogénkarbonátokat szűrik ki vele. A módszer olyan jól működik, hogy a kinyert tiszta vizhez visszakevernek a kútvízből. 100 font most kb 42-43000 Ft. Ha jól működik, volna helye a csomagomban egynek.

Előzmény: Kattara (43413)
Sikloernyos Creative Commons License 2021.03.21 0 0 43414

Napelemesben lenne jo egy ilyen.

Előzmény: Kattara (43413)
Kattara Creative Commons License 2021.03.20 0 0 43413

VÍZ:

Hallottatok erről az új vízszűrőről?

fantasztikusnak tűnik, nem kell cipelni a rengeteg vizet...

seawater to freshwater : Quench Sea

Kíváncsi vagyok a véleményekre :) Saintus?

cikk itt: http://kreativ.hu/kreativ_online/cikk/eleteket_ment_a_palack__amellyel_barki_ivovizet_nyerhet_ki_a_tengervizbol

Rollende Landstrasse Creative Commons License 2021.03.09 0 0 43412

Tényleg nem számoltam rá a járulékos költségeket. Hát... a jó minőségű csomagolható kajak nem gagyi árkategória. 

Előzmény: alq52 (43410)
víztorony Creative Commons License 2021.03.07 0 0 43411

A 28 kilójával a PAKAYAK már nem olyan komfortos (plusz zsák+mellény+evező+spricó), de tényleg utaztatható. Van egy terepre szánt kereke is, azzal vszont jól gurul, szóval nem kell feltétlenül cipelni.

Az ORU sokkal barátságosabb (20 kilóba belefér a táska, mellény+evező+spricó) is. 

Sajnos ezek az amerikai csodák (PAK, ORU, TRAK) iszonyú drágák...

Akkor érheti meg, ha repülővel is utazol, mondjuk olyan helyekre, ahol bérelni nem lehet.
A Dunakanyarban jó buli a vonatos kajakozás, de emiatt valszeg senki nem vesz ilyet.

alq52 Creative Commons License 2021.03.07 0 1 43410

1895 dollár+ 25% vám és 27% ÁFA valamint a szállítás. Ne értsd félre, eszembe sem jutna venni, csak azt akartam mondani, hogy rohadtul drága. Nem tudom elképzelni azt a helyzetet, hogy azt mondjam: megérte az árát!

Előzmény: Rollende Landstrasse (43408)
Arza Creative Commons License 2021.03.06 0 0 43409

 

Ekkora a csomag... egyik a másikba rakható

Előzmény: Beka621 (43404)
Rollende Landstrasse Creative Commons License 2021.03.06 0 0 43408

Amerikai oldalon ennek feléért kínálják, dollárért. 

Előzmény: alq52 (43407)
alq52 Creative Commons License 2021.03.06 0 0 43407

Ez meg az ára:

Előzmény: Beka621 (43405)
morrgo14 Creative Commons License 2021.03.06 0 0 43406

És alig kisebb a csomagtér tároló kapacitása mint a Kodiaké.

Előzmény: Beka621 (43405)
Beka621 Creative Commons License 2021.03.06 0 0 43405

Azóta megtaláltam:

Nested Dimensions: 42”L x 24”W x 16”H

Weight: 59 pounds

Egész barátságos, ezt tényleg simán el lehet vinni vonaton

Előzmény: Beka621 (43404)
Beka621 Creative Commons License 2021.03.06 0 0 43404

Ez a PaKayak szétszedve is elég nagy csomagnak látszik. Gondolom összerakhatóak az elemek egymásba. Mekkora ennek a szállítási mérete?

Rollende Landstrasse Creative Commons License 2021.03.04 0 0 43403

Ez húzós lesz:

 

borsonline.hu/aktualis/elkepeszto-teljesitmeny-arral-szemben-evez-vegig-a-dunan-richard-es-klaudia/222799

Arza Creative Commons License 2021.02.28 0 1 43402

 

:)

Előzmény: víztorony (43401)
víztorony Creative Commons License 2021.02.28 0 0 43401

:) emlékeztem :)
egyébként vonattal mentünk fel Zebegényig a két kajakkal, így a könnyített logisztika miatt nem szerveztünk rá senki mást. de kedden hasonló várható! :)

Előzmény: Arza (43400)
Arza Creative Commons License 2021.02.28 0 0 43400

Nagyon vagány :)

Megkaptam a PaKayak "pilótától" a fotósorozatot Viberen :)

Kicsit szomorúvá tesz, hogy nem szóltatok előre, hogy lesz az éles teszt, de túlteszem magam rajta :)

 

Amúgy honnan kapartad elő ezt a 2016-os hozzászólásomat? :)

Előzmény: víztorony (43396)
víztorony Creative Commons License 2021.02.27 0 0 43399

Igen masszív csatok szorítják össze a darabokat, közte gumi szigetelés.

Előzmény: Rollende Landstrasse (43397)
toptrekstudio Creative Commons License 2021.02.27 0 0 43398

megjöttek a lapátok és a tóidő is!

 

Rollende Landstrasse Creative Commons License 2021.02.26 0 0 43397

A Bluefin érdekes szerkezet. Mivel fogja össze a szelvényeket?

Előzmény: víztorony (43396)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!