Keresés

Részletes keresés

Alkapánó Creative Commons License 2020.11.17 0 0 43329

De jó ilyenről hallani! :)

 

Ez sokat dob a Kabaiék renoméján.

Nekik ujjgyakorlat lehet maga a javítás, de hogy bevállalják a többi sallang melót is...

Le a kalappal!

Fourty Creative Commons License 2020.11.17 0 0 43328

Szuper, hogy megoldódott!

Pár éve a Hunterem sérülését is így javították. Szabadkoztak, hogy nem tudnak érte feljönni, nekem kellett levinnem. Ingyen megcsinálták és visszaszállították Pestre!   Szokatlan, de nagyon korrekt hozzáállás egy gyártó részéről.

 

Előzmény: Pepin (43327)
Pepin Creative Commons License 2020.11.16 0 0 43327

Köszi mindenkinek a kajakjavítási tanácsokat. Végül nyúl voltam, nem én csináltam meg, hanem Kabaiék vitték el és javították meg. Egyébként le a kalappal, megszervezték, megjavították, garanciában.

Előzmény: Justin Price (43308)
edesviz Creative Commons License 2020.11.12 0 0 43326

Kösz

Előzmény: morrgo14 (43325)
morrgo14 Creative Commons License 2020.11.11 0 0 43325
Előzmény: edesviz (43324)
edesviz Creative Commons License 2020.11.11 0 0 43324

Ha valaki meg tudná mondani  ne tartsa vissza, a Mosoni  Duna Mosonmagyaróvár mellett mennyit ingadozik a vízszint a jelenlegi körülmények között?

Pepin Creative Commons License 2020.11.08 0 0 43323

Tisza-tó.

Előzmény: Sikloernyos (43322)
Sikloernyos Creative Commons License 2020.11.08 0 0 43322

Ez nem a Zatonyi Dunan volt?

Előzmény: Pepin (43320)
Fourty Creative Commons License 2020.11.07 0 0 43321

Köszönöm, igen,ezt kerestem! 

Elküldenéd emailban az eredeti fotót? Szeretném nagyban kinyomtattatni.

 

Köszi

Előzmény: Pepin (43320)
Pepin Creative Commons License 2020.11.07 0 0 43320

Egy ilyet találtam. Ez az? 

Előzmény: Fourty (43316)
saintus Creative Commons License 2020.11.06 0 0 43319

Szerintem ahhoz, hogy a Dunán bármilyen kajakban kárt tegyél, elég nagy kreténséget kell csinálni. A tengeri kajak ki kell bírja, hogy a hullámok szikláknak lökdösik, köveken rángatják és egyebek.

 

A tempóhoz minél könnyebb kajak ideális. Amint túrázol vele, sanszos, hogy pakolsz bele cuccot. No itt veszik el a kajak önsúlyának lényege. Persze továbbra is számthat az az 2-5 kiló ami egy kevlár és egy üvegszálkajak közt van, de nem sokat. A PE-hez képest a felület simasága előny és az, hogy általában keskenyebb kajakokat építenek kompozit anyagból.

 

Az üvegszál szerintem könnyebben javítható, de ha te eldöntötted, hogy bizony kemény leszel, és ha esik ha fúj, te szét akarod verni a hajód, vegyél Polietilént. Az legalább olcsó.

Előzmény: aaksóJ (43318)
aaksóJ Creative Commons License 2020.11.06 0 0 43318

Mindenkinek köszönöm a választ!

 

Felmerült még, hogy kompozit kajak választása esetén (tempósabb) túrázáshoz milyen összetételű anyag lenne a megfelelőbb. Üvegszálas vagy karbon-kevlár, esetleg valamilyen más? Kérdés még, hogy a sérülések javításához milyen könnyen lehet Budapest környékén szakembert találni.

 

Az is érdekelne, polietilén anyagú kajakban a Dunán nem túl nehéz súlyos kárt tenni?

saintus Creative Commons License 2020.11.05 0 0 43317

A programszervező alapján aeroe tett fel képeket rajtad kívül, abban az évben.

Előzmény: Fourty (43316)
Fourty Creative Commons License 2020.11.05 0 0 43316

Sziasztok!

 

Egy fotó miatt a segítségeteket kérem!

A 2011-es évadzáróról keresek egy konkrét képet.  Ketten vagyunk rajta a feleségemmel fák alatti vízen. Én piros Laserben a nejem sárga Buranban. A fotó olyan, mint egy impresszionista festmény.

Nem tudom ki fotózta, én azt hittem Stock, de Ő nem talált ilyen fotót. Megvolt a gépemen, de az  tönkrement és elvesztek a régi lementett képek.

Ha valaki úgy gondolja az Ő képé lehet, vagy lementette a 2011-es évadzáró más által csinált képeit, kérem keressen meg!

köszi

Fourty

Beka621 Creative Commons License 2020.11.03 0 0 43315

Ha én állnék ilyen választás előtt, a Dunára mindenképp egy könnyebb kompozit hajót vennék, hiszen ott kisebb az esélye, hogy a nagy hullámok különböző csúnya sziklákra dobálnak ki, tehát nincs szükség a PE törésállóságára. A kompozitot könnyebben is mozgathatod mind a vízen, mind a parton. (Egyébként szükség esetén sokkal könnyebb is akár házilag megjavítani)

Egynapos evezésekhez nem is biztos hogy tengeriben gondolkoznék, a hirdetős oldalakon elég sok stabil portyát lehet találni, egész könnyen elérhető árakon. 

Előzmény: aaksóJ (43312)
Justin Price Creative Commons License 2020.11.03 0 0 43314

Röviden:

 

Polietilén: Olcsőbb, nehezebb, nem látszanak a karcok annyira, de nehéz a javítás

 

Kompozit: Drágább, könnyeb, merevebb, jobban látszanak a karcok, könnyen javítható

Előzmény: Fourty (43313)
Fourty Creative Commons License 2020.11.03 0 0 43313

Szia!

 

Mindkét alapanyagúnak van előnye és hátránya. Tömeg, sebesség, sérülékenység, javíthatóság...stb. Ezekről sok helyen olvashatsz!

 

Szvsz. leginkább pénztárcafüggő kérdés.

Előzmény: aaksóJ (43312)
aaksóJ Creative Commons License 2020.11.03 0 0 43312

Üdvözlet Mindenkinek!

 

 

Szeretnék választ kapni arra a kérdésre, hogy dunakanyari egynapos evezésekhez/túrákhoz milyen alapanyagból készült tengeri kajak a célszerűbb, a politeilén vagy a kompozit.

 

Minimális kajakos tapasztalatom van, az elmúlt években néhányszor polietilén hajót béreltem a Római-parton, de jövőre sajátot szeretnék. Sokat olvastam a kettőféle anyag előnyeiről-hátrányairól, de jó lenne a tapasztalattal rendelkezők véleménye is.

 

askóJ

Pepin Creative Commons License 2020.11.01 0 0 43311

Olvastam, már reagáltam is rá a blogon, csak még nem raktam ki.

Előzmény: M_Atts (43310)
M_Atts Creative Commons License 2020.10.30 0 0 43310
Beka621 Creative Commons License 2020.10.21 0 0 43309

Mintha direkt Pepinnek forgatták volna :-))

 

(Mondjuk, ha a pacsmagolás előtt körülmaszkolták volna szalaggal, kevésbé folyik szét a gélcoat, és megmarad a lepke is)

Előzmény: Justin Price (43308)
Justin Price Creative Commons License 2020.10.19 0 0 43308
Előzmény: Pepin (43306)
Justin Price Creative Commons License 2020.10.19 0 0 43307

Én sem :-) Szerintem síma gelcoat sérülés, lecsiszolni, fehér gelcoat-al bepacsmagolni, símára csiszolni, polirozni.

Előzmény: Pepin (43306)
Pepin Creative Commons License 2020.10.17 0 0 43306

Nem érem el. Ez egy hosszú hajó, minimális rocker ívvel, a törés meg rögtön az ív kezdetén van. Látni is csak homályosan láttam. Befényképezni sikerült, az alapján nem látok belül sérülést.belso1belso2

Előzmény: Justin Price (43303)
alq52 Creative Commons License 2020.10.14 0 0 43305

Megnéztem a gyártó weboldalát, a hajó vinilészter gyantából készül.

Előzmény: Pepin (43299)
Pepin Creative Commons License 2020.10.13 0 0 43304

Ha egyszer eláll az eső, akkor megnézem.

Előzmény: Justin Price (43303)
Justin Price Creative Commons License 2020.10.13 0 0 43303

Ha a sérülésnél megpuhult, akkor javitani kell, ha nem, akkor csak egy kis csiszolás és fehér gélcoat. Ha eléred belülről, ott lehet igazán érezni, ha megsérült. Esetlég kép belülről?

Előzmény: Pepin (43302)
Pepin Creative Commons License 2020.10.13 0 0 43302

Köszönöm mindenkinek a tanácsot. Most meditálás van.

alq52 Creative Commons License 2020.10.11 0 0 43301

Szia!

Én az epoxigyanta+vágott üvegszál+fehér színezőpaszta kombót választanám. Esetleg a vágott üvegszál helyett üveg mikroballont.

Előzmény: Pepin (43299)
Fourty Creative Commons License 2020.10.11 0 0 43300

Szia!

Ha ez belül karbon, akkor valószínüleg epoxi és nem észter gyanta. Én megcsiszolnám, és megtöcskölném gyantával.Szerintem nem kell hozzá plusz erősítés.  Ha így tennél, legfeljebb a javítás víztiszta lenne. A felső fehér topréteget nem tudom honnan lehetne szerezni.

Előzmény: Pepin (43299)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!