Igazad lehet. A "kakuktojás" hirdetést én is láttam. Egész nyáron kis lépésekben esett az ára, majd számomra érthetetlen okból szeptemberben visszaemelkedett ha jól emlékszem 225.000-re, most pedig ár nélkül hirdetik. Hihetetlen, hogy valaki képes álhirdetések gyártására időt és energiát fordítani, ahelyett, hogy engedne még 10-20 ezer forintot, hogy elkeljen a több hónapja hirdetett hajója.
Bocsánat, hogy ismét felhozom a témát (az eladó Tiwokok), de időközben a hirdetési oldal ügyfélszolgálatán keresztül kiderült, hogy valaki nagyon szeretné jó áron eladni a sajátját, ezért lengyel és ausztrál, stb. hirdetések képeivel tűzdelt ajánlatokat tett közzé - túlárazva.
Szóval óvatosan ezzel a nagyszerű hajóval - meg az eladójával! :)
Üdv! Megvan még, megmutatni leghamarabb pénteken tudnám (a munkabeosztásom miatt) vagy a hétvégén. Ha jó rád, evezni is elviheted, ráérsz aztán dönteni, hogy megfelel-e neked :)
el szeretnék adni újszerű állapotú, piros színű Tahe Marine Playspirit kajakomat.
Hosszúság 467 cm Szélesség 59 cm Beülő mérete 90 x 49 cm Súly 25 kg Első rekesz kör alakú 24 cm Hátsó rekesz ovális 44 x 26 cm Napi rekesz kör alakú 15 cm Spricc deckni 94 x 54,5 cm Szkeggel és Kormánylapáttal szerelve
Ára 199eFt
Gárdonyban megtekinthető, budapesti vagy környéki szállításban tudok segíteni.
Eladóvá vált néhány felszerelésem, szeretném nektek felkínálni őket.
- Kajner széles túralapát, szétszedhető nyéllel, sokan ismerik. Hossza 202-212 cm, a csúszásmenteség miatt zsugorcső van rámelegítve, eltávolítható. A toll végéből egy hajóépítő srác lecsiszolt kb 1 cm-t, mert számomra túl nagy volt. Kevés karc van rajta,ára 35000 Ft.
- Karbon crank shaft (Galasport gyártmány), hajlított nyél, az előbbi lapátban volt benne, maga Kajner Gyuri tette be és vette ki később, mivel rájöttem, hogy az egyenes nyél jobban tetszik. Elforgatottsága kb. 40 fok, hossza a tollak tövéig 110 cm. Ára 5000 Ft.
- lábtartó kormányos hajókhoz, de kormány nélkülihez is jó (a kormányzó részt ez esetben le lehet csavarozni). A bal oldalin van három-négy fúróval fúrt lyuk pluszban (a felhelyezéskor csináltam őket) ez a további felhelyezést nem zavarja. A kormányzó részt egy rugó feszíti, így a kötélzetet feszesen tartja. 5000 ft.
- Kajakos dzseki, YAK márkájú. XL-es, rám pont jó (derék 100, mell 115, magasság 178, 92 kg), nálam nagyobb emberre már nem. Lélegző anyagból, dupla derékkal (száraznadrággal kombinálható), latex nyak- és kézmandzsettákkal. A nyakmandzsetta a puhább fajta, jobb viselni, és nekem csuklyával hordva 100 % vízhatlan volt. Sérülésmentes, szép állapotban, kb. 15-ször használtam. Igen jól néz ki, de én sajnos nem lettem nagy téli evezős. 20000 ft
- Mentőmellény kistestű kutyák számára. Újszerű állapotban, a kutya sajnos nem szokta meg a vizet. 5000 ft
Volt franko spricom, csak elszallt az auto tetejerol, (rosszul volt lespanizva) :-S %Đen idiota....:Smindez egy 500m hosszu utvonalon; persze nem lett meg... A mostani spricom sajnos eleg laza, es nem lehet rogziteni az RTM nyilas elejen sem, csak egy gumiperem van rajta...
Az eszkimozas engem is erdekel, habar csak nyaron, mernem megprobalni. Tengeri kajakkal hogyan? Mennyire megy tele vizzel, gondolom, kell hozza kezi vizpumpa is, hogy kiszedjem belole a vizet?
Ennek a Decathlonosnak is karbon a nyele, igazából csak a tollaival van problémám. Bár ez a probléma is lehet, hogy csak látszólagos. Úgy tudom, van aki direkt a rugalmasabb vízfogású lapátokat kedveli, mert a merevebb jobban terheli az ízületeket (?). Igazából tényleg a próba adna választ ezekre a kérdésekre.
Én is decathlonos lapátal kezdtem. Lehet vele evezni, túrázgatni, de ha egyszer kezedbe veszel egy rendes karbon evezőt, nem fogod visszasírni a decá-st.
FB-n van kajak-kenu adok veszek csoport, talán több is, be kell lépni, folyamatosan adják-veszik a lapátokat. Persze főleg Wing tollú lapátok vannak, de azok éppen hogy tökéletesek a hazai vizekre. A kis méretek kellenek, én olcsón vettem Brácsa Kid, Children típusokat. Nálam a lányok ezekkel evezik a tengeri kajakokat, és tökéletes nekik. Vannak persze más típusok is, de mindenesetre a kisebb tollméretek a jók túrakajakhoz. A lapátválasztás is egy tudomány, érdemes elmerülni benne, esetleg kpróbálni 1-2-t.
Én sem vagyok nagy ember sem havas ifjú, így a Szentendrei-sziget körbe evezésekor nagyon örültem, hogy nem nagyobb a lapátom felülete (a szóban forgó Dechatlonossal eveztem). Egyébként ehhez kapcsolódóan egyszer már itt a fórumban kerestem egy "sorvezetőt", amire emlékeztem, hogy iránymutatást ad a lapát méret választásban. Időközben sikerült megtalálnom: a 40451-es hozzászólást olvassa el, akit érdekel...bár az ott megadott link sajnos már nem él, de a lényeg benne van. Egyébként lapát ügyben a Dechatlonost csak a régi kétrészes Pouch faevezőhöz tudom viszonyítani, úgyhogy az én véleményem nem igazán mérvadó. Annyit azért még hozzátennék, hogy a Dechatlonos evezőnek a nyele nagyon jó (könnyű, merev, jó fogású), de a tollak nekem kissé túl hajlékonynak tűnnek. Kíváncsi lennék, hogy cserélhetőek-e, mert ha igen, akkor lehet egyszer beruháznék egy ilyen jellegű fejlesztésbe. Valakinek van esetleg ilyen jellegű tapasztalata?
Mindkettő igaz, egymás mellett élő szempontok. Az evezőlapát kiválasztása olyan, mint bringán - vagy autón - a megfelelő áttétel kiválasztása. Kell az is, hogy legyen erő, amely mozgatja a hajót, de fontos az is, hogy a kajakosban a táv egészén - ami lehet 10-12 óra is - legyen erő a lapát használatához. A feleségem például egész napos evezéseknél gyorsabb egy keskeny lapáttal - mert azt a nap végéig tudja ugyanolyan tempóban pörgetni.
Lehet. A megszokás nagy úr, nem vitatom. Nekem mindig nagy hajóm volt, nagy evezőm. Ahhoz szoktam, hogy megtámasztom, belekapaszkodok és elindul. Ne az evező menjen hátra, hanem a hajó előre. :-)
A kölcsönhajónál viszont hatarozottan éreztem, hogy "csúszik" a lapát egyenletes tempónál. Tehat továbbra is vallom, hogy nagy nehéz kajakhoz nagy lapát való.
lehetőleg én is kérek mail-t az eseményekről: Somogyi Levente, Budapest, RTM/DAG Ysak, bármilyen vízre szívesen megyek, kocsi van. Mail cím: levente.somogyi@bpscenes.com.