Ne szívassuk mán egymást hülyeségekkel. Tavaly 4 különböző szervezett túrával találkoztunk a Rezéti-ágban. Ha tilos volna, talán a kotrásáról szóló cikk nem a vízitúrázás fellendülésével példálózna...
Olvastam itt hogy többen is voltatok Velencében a vogalongán . Pár tanácsot szívesen vennék .
Pl :Jó kemping , közeli vízreszálló hely , ahonnan nem kell +10km -ert evezni. Néztem a weboldalt , Tronchetto jó lenne parkolni de magas az autó , pláne a hajóval , oda nem férek be . Mennyire telnek meg ilyenkor a kültéri parkolók ? Lehet helyet találni ?
Webes regisztráció megvan , de a rajtszámért be kell menni a városba előző este ? Valami kiküldős kinyomtatós verzió nincs ?
A féltávnál a frissítőhelynél ki is lehet szállni ( pl : WC) ?
A rezéti ág ( amit a google annak jelöl ) szerintem szabadon járható. Jópár vizitúrás csapat is jár rajta . Bajai 300-as víznél végig lehet rajta menni de oldalra az erdőbe sehova , ahhoz kevés .
Ez a kép -nem az enyém - kb 300-as víznél készülhetett :
Ahhoz , hogy oldalra az erdőbe is be tudj menni 400-as de inkább 450-es víz kell .
Van egy vasútállomás itt a parton 46.223719, 18.864462 , itt bármikor meg lehet állni pihenni . Ha a "Lassi" nevű megállóra gondolsz , oda sok víz kell szerintem legalább 500-as . Alatta elakadtam az uszadékban meg a fűben . Hogy mennyire szabad vagy tilos azt nem tudom , eddig nem piszkáltak az őrök ( nem is láttam arra őrt )
Viszont sokan keverik a rezéti és a grébeci ágat ( ez a maps-on gemenci holt duna ) . A grébeci veránka felett indul kb 1 km-el. itt van egy gát . 400 cm felett talán át lehet menni , alatta át lehet emelni. A felső végén szerintem nem lehet kijönni , már fel van töltődve . Ez szigorúan védett terület , gyalog mentem be a parton párszáz métert , fotózni és már azért is szóltak ( de nem büntettek szerencsére )
Köszönöm a tippet.Most oldalán van ellenkező irányba.Jönnek a nagyobb melegek talán visszamegy.Idővel biztos mivel a terhelés most az ellenkezőjére hat.
Szerintetek van rá esély hogy a PE kajakom alja ki egyenesedjen? Belenézek és enyhén ferde a gerincvonal.Illetve érezhetően tör balra ha abbahagyom az evezést.Kormány van rajta szóval ha leengedem teljesen jól lehet vele haladni még ha nem is taposom akkor is.Most fel van bakolva a legelején és legvégén az ellenkező irányba oldalán hogy talán idővel a súlya alatt visszaáll.Aztán az is lehet hogy nem a tárolástól hanem gyárilag ilyen.
Inkább testmagasság, hajó szélesség és evezési stílus kérdése. Lehet még a lapát felület is több féle, a kisebb lapát kevésbe fárasztó, de a nagyobb felületüvel alcsonyabb csapásszámmal tudsz azonos sebességgel haladni. Túrázásnál mit számít a csapásszám? Élvezzük a túrát, ott nem sietünk.
Sziasztok! Egyszer olvastam valahol, de most sehogy sem találok rá, hogy milyen módszerrel lehet viszonylag jól belőni azt, hogy mekkora evező lapát az ideális (elsősorban túrázáshoz). Valami olyasmi rémlik, hogy amivel 2 percig tud az ember "x" nagyságú csapásszámot tartani, az kb. megfelelő. Tudja valaki, hogy hogy van pontosan ez a "szabály"? Vagy esetleg van valakinek más bevált módszere?
Szerencsére nem olyan durva a fakulás és csak egy kis részen látható.Lekentem szépen ápolóval.A műanyag nincs bekeményedve a fakóbb részen sem. De ha megnézem a balatonon a kölcsönzős kajakokat amik egész nyáron a napon vannak évekig,azok is bírják.Meg lesz remélem sokáig úgyhogy majd hosszútávon kiderül mit bír az anyag 😉