Keresés

Részletes keresés

holdfényjelző84 Creative Commons License 5 napja 0 3 17202
hol_itt_hol_ott Creative Commons License 2021.01.18 0 0 17201

MHU-720-at ma összetört orral vontatták a Papasba.

Balesetéről esetleg tudni valamit? (01.15-én a 8E-n volt valami?)

Peti817172M Creative Commons License 2021.01.09 -2 6 17200

Hová tűnt a 192-es hozzászólás? Ez így elég hülyén jön ki, hogy van három reakció, aminek nincs meg az előzménye.

uNgaur Creative Commons License 2021.01.06 0 3 17195

Tehát rohadjon meg a buszvezető, mert a boss vészvillogóval feltartotta a forgalmat.

Értem az összefüggést, biztos nem tudott volna kijönni Kelenföldre az Etele téri oldalára a főnök, ahol bőven van olyan találkozási spot, ahol még csak vészvillogó se kell, nemhogy forgalom feltartása.

Előzmény: Pavatomi (17192)
trizs77 Creative Commons License 2021.01.06 -2 6 17194

OFF

 

Munkahelyre, fontos találkozóra illik kb. 20 perccel előbb érkezni.

Ha hallgattál alkalmazott pszichológiát (munka pszichológiát) legalább egy-két szemesztert , ott ezt részletesen kitárgyalják, a miértet.

 

Aki saját magának teszi sztresszressé az életét annak orvosi gondjai vannak nem közlekedésiek.

 

ON

Előzmény: Pavatomi (17192)
denfa Creative Commons License 2021.01.06 -2 4 17193

Nem tudom, hogy érdemes-e erre reagálni egyáltalán... De fogalmad sincs, hogy mi lehetett a háttérben, miért döntött úgy a kollega, ahogy, mi lehetett a lassúbb tempó oka, stb. Hidd el, nem azért tette, hogy veled kiszúrjon. De jössz és ilyen szép terjedelemben fröcsögsz arról, hogy más a hülye, mert te, bár időre mész, ráadásul kényes szituációban, de kicentized. Szóval "akkor mindezek után én vagyok lebaszva a főnök által": nagyon helyesen.

+5 perccel megváratni kocsival Újbuda központban forgalmat feltartva vészvillogóval

No comment. Ugyanígy kérjük a rendszámot itt is leírni, hogy a szükséges intézkedéseket meg lehessen tenni, mert ez gondolom, hogy vagy a buszsávot, vagy a végállomást érintette.

Előzmény: Pavatomi (17192)
e-Ticket Creative Commons License 2021.01.05 -1 1 17191

És itt a példa, hogy pár másodperc is eredményezhet 2 perc nyereséget.

Ez meg azt jelenti, hogy vagy 2 perccel leszel jobb - marad idő pisilni, inni, bármi. Vagy ha épp nem éred el mégsem a lámpát, akkor nem vagy rosszabb, mint most.

Bizonyos esetben ez a 2 perc sok mindent jelenthet. Például 2 perc nyereség a 4-6-on azt jelenti, hogy nem kellett +1 Combinot venned annak idején jó drágán.

Előzmény: Pavatomi (17188)
nemeza Creative Commons License 2021.01.05 0 1 17190

Szoktam arra járni - és 50-nel max. az erős motorú kocsi mennek, főleg az offok elég lassúak: Volán, BKV..

De ha "jól" van megadva a menetidő, akkor akinek fontos a menetrend tartása, inkább kullog lassan.

Lefelé meg ugye érdemes nem sokkal többel menni, mint felfele - ökölszabály.

Előzmény: denfa (17186)
Pavatomi Creative Commons License 2021.01.05 -2 3 17188

Igen, ezek a par masodpercek nem egyszer okoznak piroslampa elkapast epphogy pl a Regi vamnal vagy az Eger utnal a Shell kutnal a busszal, ami ott kb 2 perces piros. Nagyon sokszor ezek a masodpercek szamitanak abban hogy epp elerem e metrot vagy sem mint pl most is. Masodperceken fog mulni elerem e mert zotyogtunk lefele megint 50 nel vagyannyival se vegig...

Előzmény: e-Ticket (17184)
denfa Creative Commons License 2021.01.05 -1 2 17187

Nem, bocs. Most eszembe jutott olyan eset is a Régi vámnál, amikor égen-földön nem volt keresztirány, de letiltott. Igaz, az csak kb. 5 mp-es piros (de minek...).

Előzmény: denfa (17186)
denfa Creative Commons License 2021.01.05 0 3 17186

Alapvetően és általánosságban egyetértek a - sorozatos - lámpabukás problémájával, de speciel a Régi vámnál a lámpa bejelentkezős, tudtommal nem is fut ott fix program, konstans zöldet ad a 7-esnek, hacsak nincs keresztirány vagy gyalogosjelzés.

 

Egyébiránt meg szinte mindegy, hogy 50-et vagy 65-öt megy a busz, sok autósnak csak az előzés vörös posztója lebeg a szeme előtt, mert nehogymáregybuszutánkullogjon. Igaz ez LTB is, hiába megy 50-nel a busz, hiába beláthatatlan kanyar / bukkanó / zebra... :-( Az elmúlt hetekben átéltem mindegyiket, csak a szerencsén múlott, hogy nem lett baj egyikből sem.

Előzmény: e-Ticket (17184)
trizs77 Creative Commons License 2021.01.05 -1 1 17185

Azon a távon egy autó, betartva a sebesség különbségeket, kényelmesen és ami ennél fontosabb szabályosan megelőzheti az autóbuszt, ha szemből nem jönnek.

 

Ha nem tartják be a szabályokat, akkor 2-3 autó is megelőzheti.

 

 

Előzmény: e-Ticket (17184)
e-Ticket Creative Commons License 2021.01.05 -2 4 17184

És ez a 2-6 másodperc jelentheti a Régi vámnál a lámpát amit ha nem kap el, +1 perc. 

 

Tudom, most jön az a rész, hogy melyik tanár úr mentő példája volt ez a 2 másodperces nyereség kiszámolása. De akkor ismét felteszem a kérdést: az autók esetén miért van itt is 70 és 90 km/h-s megengedett sebesség? Ott sincs számottevő nyereség, összesen pár másodperc szerinted. De a busznak jó ez, a lehetőségét se adják meg a gyorsabb közlekedésnek, az autóval meg természetes hogy igen.

Előzmény: trizs77 (17183)
trizs77 Creative Commons License 2021.01.05 -3 1 17183

Szerintem is.

Ezáltal legalább 2=kettő de lehet, hogy 6=hat másodperccel előtt ér a következő megállóhoz.

Előzmény: denfa (17181)
trizs77 Creative Commons License 2021.01.05 -3 1 17182

Na akkor sokadszorra ...................................:-(((

 

A két kanyar közötti 624 méteren az autónak a 90 nem kötelezettség, hanem lehetőség.

 

 

Előzmény: e-Ticket (17180)
denfa Creative Commons License 2021.01.05 0 2 17181

Amúgy tapasztalatból mondom, hogy 60-65-ig kényelmesen fel tud gyorsulni a busz azon a lejtőn (függetlenül attól, hogy gázadással csak 50-et megy), retarderrel pedig kényelmesen és finoman vissza tud lassulni 50-re (40-45-re) a panoráma kanyar előtt.

Előzmény: trizs77 (17179)
e-Ticket Creative Commons License 2021.01.05 -2 0 17180

Akkor a két kanyar között az autónak miért van 90? Hiszen 624 méter az is...

Előzmény: trizs77 (17179)
trizs77 Creative Commons License 2021.01.05 -3 1 17179

Jön az 50-es tábla a panoráma kanyar előtt.

Kanyar után feloldó, tehát lejtmenetben mehet a 90, a következő kanyarig, ahol megint 50.

 

Majd a kanyar végén a következő lejtőre 70-es tábla van. Lejtő alján 60, majd a 41-es felüljáróján 50, majd a felüljáró után megint 60 az Egér útig.

Vissza irányban ugyanez, csak fordítva.

Azért a busz a 65-öt simán vihetné lefelé menetben, meg akár még felfelé is, ha a 70-et esetleg nem is.

 

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

 

 

 

 

Erről a 624 méterről beszélünk.

Tehát a 624 méter elején a busz gyorsítson fel 50 km/h-ról 65 km/h-ra.

Haladjon kb. 400 métert 65 km/h-val, majd fékezzen vissza 50 km/h-ra ?

 

 

Előzmény: Pavatomi (17178)
Pavatomi Creative Commons License 2021.01.05 -1 3 17178

Balatoni utas témához még: tegnap kocsival voltam, megnéztem a dolgokat. Lefelé irányban a Tanító utcai körforgó után BP tábla áthúzva, semmi más így 90 a max, de elég rövid szakasz, mire felgyorsítasz jön az 50-es tábla a panoráma kanyar előtt. Kanyar után feloldó, tehát lejtmenetben mehet a 90, a következő kanyarig, ahol 50, majd a kanyar végén a következő lejtőre 70-es tábla van. Lejtő alján 60, majd a 41-es felüljáróján 50, majd a felüljáró után megint 60 az Egér útig.

 

Vissza irányban ugyanez, csak fordítva.

 

Azért a busz a 65-öt simán vihetné lefelé menetben, meg akár még felfelé is, ha a 70-et esetleg nem is. Nem lenne vele semmi probléma szerintem. A közlekedési morálról meg annyit, hogy a panoráma kanyar után hagytam üresben a kocsit hadd guruljon le, és a feloldó tábla után "döcögtem" 55-60-nal, amig be nem gyorsultam. Abban a pillanatban már előzött is ki a mögöttem lévő. És ugyanúgy előzgetik ki a döcögő buszokat is, nem egyszer elég balesetveszélyes helyzeteket előidézve ezzel.

denfa Creative Commons License 2021.01.04 -1 2 17177

bkk@bkk.hu

Előzmény: 08-73 (17176)
08-73 Creative Commons License 2021.01.04 -2 1 17176

Urak, a 33 hétvégi csuklósításának mi értelme van? Szólóval is simán mehetne olyankor (megint), miközben azért a 148 esetében vasárnap is kéne a csuklós, főleg tavasztól őszig (a csepeli Duna-part miatt, ugyebár Soroksári Duna-ág).

e-Ticket Creative Commons License 2021.01.04 -4 0 17175

Nem kell rettegni. Csak nem a -2 -> +2 közötti sávban kell menni, hanem mondjuk a 0 -> +4. Az eltérések előfordulhatnak szöveg az pont az utóbbira vonatkozik. Persze mindig lehet olyan, hogy a menetirányítás beavatkozik valamiért és akkor tényleg nem sok köze lesz a megállóhelyi menetrendnek a dologhoz. 

Előzmény: torqmatic (17174)
torqmatic Creative Commons License 2021.01.04 -3 2 17174

Tudtommal ki van írva minden megállóba, hogy az indulási idők tájékoztató jellegű adatok, változások előfordulhatnak. Akkor miről beszélünk? Szar lehet annak, aki rettegve dolgozza végig az egész napot, én 4 éve buszozok, de ilyen miatt a para legkisebb szikrája se volt bennem soha, és semmilyen feljelentést nem kaptam soha. A legdurvább talán az volt, amikor egyszer jött a futáron az üzenet, hogy "Kérlek ne siess"... A végállomásról és az időkiegyenlítő pontokról persze illik betartani az indulást, de azt senki nem gondolhatja komolyan, hogy minden egyes megállóból, minden körülmények között másodperce pontosan fog elindulni minden busz....

Előzmény: denfa (17169)
e-Ticket Creative Commons License 2021.01.04 -3 2 17173

A tervezőasztal mellett nem hullana ki senki haja, de ha előtted menne így el a busz, a tied igen. Tudom, induljon el előbb 1 perccel.

Csak amikor meg ritka időszakban a metró csatlakozásnál van ez, hogy jössz fel a lépcsőn és látod csukódni az ajtót és indulni ott nem tudsz sok mindent csinálni. A +1 perc nem gond, a mínusz igen. 

Előzmény: Pavatomi (17171)
05-52 Creative Commons License 2021.01.04 -1 1 17172

Ezzel egyet szoktam érteni én is, a kecske is jól lakik meg a káposzta is megmarad. Mert a nagyobb talpúak ilyenkor simán leérnek 5-6 percekkel előbb, ami már nem annyira egészséges. Így viszont hamarabb sem megy el, de halad is.

Előzmény: Pavatomi (17171)
Pavatomi Creative Commons License 2021.01.04 -1 5 17171

"Itt van egy alapvető tévedés: ezzel nem kell foglalkoznia se az Arrivának, se a BKK-nak. (Én személy szerint amúgy se hiszem, hogy az utasokat különösebben érdekli ez - elmúltak már a 80-as évek, amikor a menet végén megdícsérték a vezetőt hogy milyen gyorsan haza hozott.)"

 

Hát én pont szilveszter napján dícsértem meg egy sofőrt a 139-esen a tempós vezetése miatt. Sasadihoz 3 perc késéssel jött, na mondom biztos valami nyugger nagyapó stílus lesz a menet, erre a Széll Kálmánra mire odaértünk már -0,5-ben voltunk, köszönhetően annak, hogy nyomta neki ahogy illik. Elmondta, hogy direkt 3 perc késéssel indult fentről Gazdagrétről és hogy tudta hogy nullára fogja hozni magát, mert ő se szokott szarozni. Mondtam neki hogy példát vehetne róla elég sok jvez hogy kell haladni. Megköszönte és röhögtünk egyet. Szomorú, hogy azért kell megdícsérni sofőröket, hogy nyomják azt a k*va gázt, amit mások azért nem nyomnak mert "siet" et jelezne a futár vagy egyszerű nyuggerkedésből. Halálom az is amikor a 141-esen a Régi vámnál félreállunk másfél percekre a menetrend bevárására a savoya felé... Minek, ha utána a lassuskodás miatt Antalházára már úgyis +1 körülben érkezünk. Nem hiszem hogy a tervasztalnál bárkinek is kihullana a haja a -1 perctől a Régi vámnál ahol utas is elég ritkán száll fel...

Előzmény: Fenyőfatalp (17160)
Peti817172M Creative Commons License 2021.01.03 -1 0 17170

Na jó, de általában ez úgy szokott lenni, hogy több megállóból is elmegy hamarabb, majd közvetlenül egy nagyobb csomópontot megelőző megállóban várakozik, így főlőslegesen rabolva azoknak az idejét, akik ott leszállnának. Most nem hiszem, hogy attól bármi változna, hogy adott esetben 3 helyett 4 megállóból ment el előbb. Akkor lenne rendben az érv, ha minden olyan megállónál várakozna, ahol pirosba ér.

Előzmény: denfa (17169)
denfa Creative Commons License 2021.01.03 0 4 17169

de azért a járművezetőtől is megkérdezném, hogy ugyan miért nem használod az agyadat, B+?! Tudom, ilyenkor az az általános válasz, hogy "feljelentenek". Nem, B+, senki nem fog ezért feljelenteni, de ha mégis megteszi, akkor se lesz semmi következménye.

 

Nem akarok általánosságban védeni minden kollegát, mert tudom, hogy vannak válogatottak... de hidd el, hogy sokan vannak, akik nem fognak kockáztatni néhány percért. Mert benne van a lehetősége, hogy akár egy jóindulatú ember, akár a BKK jelenti a korai indulást, aminek nettó tízenezres tétel a kötbére (saját tapasztalat). Szerintem pár perc nyereség nem ér ennyit. De bőven elég ehhez a fenyegetettség feszültsége is, már ha valóban nem jár semmilyen következménnyel, ahogyan állítod. (A stílust inkább nem kommentálom.)

 

Egyébként még egy vonalat ismerőnek is sokszor nehéz lekövetni, hogy mikor-milyen menetrend van és ezért éppen hol-milyen +/- percekkel kellene kalkulálni a vonalon - egy olyannak, aki mondjuk csak beugrott oda, meg aztán végképp.

Előzmény: torqmatic (17167)
e-Ticket Creative Commons License 2021.01.03 -1 0 17168

Az valóban tervezhető és látható már pár megállóval előbb, hogy lesz egy kis idő amit el kell gurulni a következő szakaszon. 

A menetidő készítő sem feltétlen hülye, de ő egyféle körülményre, egyféle időt tud kitalálni. Ha ez sok, lassabban tudsz menni. Ha kevés, akkor a végállomási időből kevesebb marad - aminek ez is a szerepe, az nem a sofőr ideje amúgy sem (de ha minden jó, akkor az ott van és használhatja).

 

Persze ha tartósan ez a helyzet járvány nélkül is, akkor a menetidőt felül kell vizsgálni. 

Előzmény: torqmatic (17167)
torqmatic Creative Commons License 2021.01.03 -1 1 17167

Hogy a menetrend olyan, hogy rendszeresen a Bikás park előtt 1 megállóval állunk a megállóban 2-3 percet, ahol szinte sosincs felszálló, hát ez van.

 

Ilyen esetben természetesen a menetidő készítő a hülye, de azért a járművezetőtől is megkérdezném, hogy ugyan miért nem használod az agyadat, B+?!

Tudom, ilyenkor az az általános válasz, hogy "feljelentenek". Nem, B+, senki nem fog ezért feljelenteni, de ha mégis megteszi, akkor se lesz semmi következménye.

Előzmény: Nbbarcs (17163)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!