A hitelek után immár a kötvény-kibocsátásoknál is őrült árazási verseny kezdődött az önkormányzatokat finanszírozó pénzintézetek között. Miközben az Önkormányzati és Területfejlesztési Minisztérium a pénzintézetek folyamatos jelzései ellenére sem hajlandó változtatni a közbeszerzési szabályzaton. Az önkormányzatok a jelek szerint rájöttek arra is, hogy kellő odafigyeléssel a kötvénypiacon is jelentősen mérsékelhetik a kamatfelárat.
A kötvénykibocsátás egyre népszerűbb az önkormányzatoknál. Kerekes Roland, a Raiffeisen Bank önkormányzati üzletágának helyettes vezetője szerint mind több önkormányzatnak lesz fontos a strukturált finanszírozás, amit a közbeszerzési törvény alá tartozó hitelmegoldásokkal képtelenség megvalósítani, ellenben a tendermentesen kiírható kötvénykibocsátás jó választásnak bizonyul, ezt követően a település és a pénzintézet közösen tervezheti a jövőt - derül ki a Napi Gazdaságból.
A helyzet azt követően, hogy mind többen felfedezték a piacot, sokat romlott, ám még így is átlagosan 3-5-ször magasabb átlagmarzs érhető el egy kötvényen, mint egy közbeszerzési tender utáni hitel esetében - állítja Németh László, a K&H Bank EU és önkormányzati üzletágának igazgatója.
Ezt az árazási helyzetet árnyalja, hogy egyes kiemelt ügyfelek esetében a bankközi kamatlábnál maximum 5-15 bázisponttal magasabban eladható hitelekkel szemben, a bankoknak 30-70 bázispontos kamatfelárral kell számolniuk egy-egy kötvény-kibocsátásnál. Ezért az árért pedig ma már nagyon meg kell dolgozni.
A települések döntő része többdevizás finanszírozást kér. Az árfolyammozgás esetén kedvezőbbé vált devizára azonban a kötvényt (a hitellel ellentétben) nem lehet átváltani: a bankoknak a korábbi kötvényt vissza kell vásárolniuk és helyette összegében megegyező, új kötvényt kell kibocsátaniuk - immár az új devizanemben. Ezek a feltételek olyan szintű többlet-feladatokat kényszerítenek a pénzintézetekre, hogy kijelenthető: hamarosan megálljt kell parancsolni a piaci anomáliáknak - vélekedik Mosnier Zsuzsanna, a Dexia Kommunalkredit Bank magyar leánycégének vezetője.
Sokan vélik úgy, hogy a bankok észre térésének első bizonyítéka, hogy a múlt héten záródó pályázaton nem akadt olyan hitelintézet, amelyik teljesítette volna a törökbálinti önkormányzat elvárását, amely szerint a település nemcsak hogy moratóriumot kért a törlesztésre, de annak kétéves időtartama alatt azt is elvárta volna, hogy a bank ne számítson fel kamatot a kinnlevőségre.
Más piaci szereplők ugyanakkor arra hívják fel a figyelmet, hogy mind a hiteloldalon, mind a kötvények területén új és új szereplők jelennek meg "attraktív" ajánlatokkal, így viszont nehéz lesz egységfrontba tömörülni. De ha így is lenne - osztják meg félelmeiket lapunkkal a szakemberek -, szinte bizonyos, az az érv, hogy a kockázati szint alá nem szabad menni az árazással, nem hatná meg a Gazdasági Versenyhivatal banki ügyeket furcsa szemüvegen keresztül vizsgáló ítészeit.
Pedig a kockázatokat nem csak a bank oldaláról kellene vizsgálni. Egyes vélemények szerint a Magyar Fejlesztési Bank dobott követ a tóba akkor, amikor 20 éves futamidőre hirdette meg önkormányzati hiteleit - mára már a legkisebb település számára is természetes, hogy hitel- vagy kötvényprogramját minimum 20 éves finanszírozással hirdeti meg.
Origo
Dávodnak nincs szüksége hitelre és kövénykibocsátásra!
Nem vagyok tag egy bizottságban sem, és nem is vállalnék. Szerintem a település fejlesztése a feladatom. A képességeim sem felelnek meg ilyen komoly feladatnak. Vannak tőlem rátermetebbek, vagy "pénzéhesebbek".
Legelső lépésként a kérdés aktualitásáról kellene meggyőződni. Biztos vagyok benne, hogy a szerződés a bank és az önkormányzat között már megtörtént. Miután a hírek szerint, az ötlet és az utasítás a FIDESZ központból jött, az már rég előkészített lehetett, mire egyáltalán nyilvános lett. Ha így van, ez - laikus véleményem szerint - egy már meg nem fordítható folyamat. Jogszabályokat adott esetben vissza lehet vonatni, de törvényesen megkötött szerződéseket nem. Azt pedig nem hiszem, hogy a Testület által jóváhagyott döntésen utólag jogi jellegű fogást lehet találni. Mind a polgármestert, mind a Testületet egy szabályos és demokratikus választáson a bajai polgára többségének akarata juttatta pozícióba. Mindenkinek el kell gondolkodnia a saját felelősségén.
Valaki megkérdezte tőlem,hogy ez a bajai kötvénykibocsájtás az má fix vagy esetleg nem lehetne népszavazni ez ügyben?Hamár ennyire benne vagyunk hisz rólunk szól.Gondplom lehetne ha valaki felvállalná.Pölö egy párt?
Az "üzleti alapon" való működtetéstnél az orvosokra gondoltam, akik egy megfelelő hozzáértéssel rendelkező közgazdász, jogi szakmai stábbal együttműködve (vélemény, javaslat, tanács, szakmai kérdések egyeztetése, stb.) a szakmai elvárások szerint dolgoznak a "pénzügyi" alapok "megteremtőivel". Az orvos gyógyítson, a közgazdász működtesen. Az egészségügyben tevékenykedők bérét rendezni kell, mert különben mindenki külföldre megy dolgozni. Személy szerint a kórház működéséhez szükséges "kiegészítő tevékenységeket" - karbantartás, takarítás, őrzés, étkeztetés, stb. átszervezném, melyből jelentős anyagi megtakarítás lenne. A dologi kiadásokat átvizsgálnám és leszükíteném. Ez egy hetes munka. Személyeket, érdekeket sértene, de eredményeket hozna. Az orvosnak gyógyítani kell és nem a pénzügyi héttér miatt idegeskedni.
Összefogás nem lesz a polgármesterek között, ezt előre tudom.
Személy szerint az a véleményem, hogy a FB. tagokat is meneszteni kell (Ők is felelőssek az eddigi helyzetért) és anyagilag a felelősség arányában elszámoltatni. Biztos vagyok benne, hogy a személyem és a gondolkodásom nem teccik sok polgármesternek és másoknak, de egy vezetőt az eredményei minősítenek. Az, aki hitelből, kötvényből gazdálkodik, működtet az én nézetemben alkalmatlan vezetőnek. Nincs ÖMHIKIS önkormányzat, csak alkalmatlan polgármester, vagy kórházvezető, igazgató, stb. Ma reggel megint sikerült egy-két haragost szereznem, ezzel a kis írással.
Kedves davodi, hasonló témában már mi is cseréltünk eszmét valamelyik topicban. test_hole-nak adott válaszodban benne van a megoldás lehetősége is. Ha minden polgármester olyan felelősen gondolkodik ebben a témában, mint Te, akkor a közös cél megteremti az összefogást. Ez esetben pedig Baja nem tud leszavazni benneteket. Egyetlen felelősen gondolkodó polgármester sem engedheti meg magának, hogy a lakossága gyógyításának a sorsát attól tegye függővé, hogy Baja mindenkori vezetése mit tud, és mit nem megoldani.
"Üzleti alapon, a szakma kezébe adnám a működtetést." Ebben vita van köztünk. Ugye nem szeretnéd, ha egy közgazda műtené a sérvedet? Fordítva viszont el tudod képzelni??? Az orvosok tudása és mentalitása - nagyon szűk kívételtől eltekintve - nagyon messze van az üzleti érzéktől és az üzletvezetési ismeretektől. Az ő dolguk, hogy gyógyítsanak, a működtetést pedig profikra kell bízni.
A fidesz jó tíz éve egyében nem fáradozik mint az alkotmányos rend szétzilálása. Nekik nem kell ez a rend, mert ebben nem terem nekik babér, ezért szét kell verni. Szükségük akkor sem lesz rá, ha netán (szerintem: sohanapján) hatalomra kerülnek, mert ők nem egy demokratikus államban gondolkodnak. Tudniillik az olyan, hogy abban őket legközelebb leszavazhatják. Tehát teljes naivitás tisztességet, törvényességet várni tőlük.
Húsz év nagy idő. Örülnék ha megérném. Ez az egy lehetőségük volt, hogy pályázati önrészhez jussanak. Kérdés, hogy hogyan használják fel? Mire pályáznak? Intézmény felújítás, útépítés? Ezek nem termelik ki a kamatokat, tehát vállalkozási tevékenységbe kell kezdeni. Az önkormányzat nem termelő üzem, de szerintem ebből a pénzből lesz a NAGY BAJAI IDEGENFORGALOM.
Természetesen vannak elképzeléseim, de "kicsik" vagyunk és a kistérség községeire nem jellemző az összefogás. Baja "leszavaz" bennünket, ezért továbbra is megmarad a probléma. Baja óriási "hitelcsapdában" van és a jelenlegi "kötvénytrükk" bizonytalanságot teremt bennem. Természetesen az egészségügyért minden erőnkkel remélem összefogunk( mi anyagilag "támogatjuk" a háziorvosunkat is). Dávodon nincs hitel, fizetőképes, sőt komoly beruházásokat tudunk végrehajtani. Kérdés, hogy a többi település a közös összefogás és teherviselés mellett van és van-e anyagi lehetőségük? Az állami támogatáshoz pénzügyi forrásokat kell teremteni, de nem látom az ezirányú törekvéseket. Ha rövidre akarom zárni, akkor azt mondom, hogy bajai feladat, OLDJÁK MEG. Azonban a dávodi és a térségi betegeknek érdeke a minőségi ellátás. Sajnos nem harcolt a politika a kiemelt kórházi státuszért kellően. Üzleti alapon, a szakma kezébe adnám a működtetést. Remélem gazdasági és jogi szakemberek foglalkoznak a kérdéssel és nem politikusok. Üdv.
Kistérségi "tulajdon". Ez alatt bármi olyat értek, ami lehetővé teszi, hogy a Kistérség betegeit gyógyító kórház, a Kistérség lakosságát képviselő önkormányzatok felelős irányítása és támogatása alá kerüljön. Jelenleg mindezen jogok és kötelezettségek Baja városát illetik, miközben a bajai betegek száma az összes beteg 40 százalékát sem éri el. A "tulajdon" lehet tényleges, ha a kórház gazdasági társulássá alakul, lehet szindikátusi szerződés, ha marad intézmény. Gazdasági társaság esetén meg lehet állapodni a tulajdoni hányadoktól eltérő szavazati arányokban is. Igazából nem tudom, hogy miként kellene ezt kivitelezni, de vannak gazdasági és jogi szakemberek, akik meg tudják ezt oldani. Polgármesterként, nyilván Neked is van elképzelésed, hogy mi volna a községed számára elfogadható megoldás.
Megdöbbentő ez a kötvénykibocsátás. Ez tipikus esete a más f..val verni a csalánt esetének.
A fiúk szépen elköltik a pénzt, majd veszik a kalapjukat és jót mosolyognak a dolgon, melyen megszedték magukat és pártjuk is. Legfeljebb nem jött össze.
Milyen felelősségérzet van ezekben az emberekben a jövő irányt? Milyen gazdasági szakemberek ők? Az alpolgármester Lajos, mitől gazdasági szakember, amikor egy tanár?
Mi van itt kérem, meddig engedhetjük ezt meg bajaiak?
Egyet kell értenem V.M. megállapításával. A közjót legjobban azzal szolgálhatná, ha - mivel egyébként is közérdekű adat - publikálná a kötvény kibocsátás konkrét adatait. Értem ezalatt a kamatterhet és az üzleti tervet. A jelenlegi hitelek visszafizetésével elérhető kamat megtakarítást csak a hitel és a kötvény kamat közti különbségként - tekintsünk el a külömböző diszkontálásoktól - lehet értelmezni, amennyiben ez pozitív szám. Ez lenne az említett 430 millió? A konstrukcióban valóban egyedül álló, hogy valaki konkrét elképzelés nélkül bocsát ki kötvényt. Ezt csak úgy tehette meg, hogy talált egy készséges bankot, aki így is lejegyzi. Búcsú Lajos kijelentése - miszerint a fölös pénzt egy időre megforgatják, így érve el plusz kamat bevételt - már a komikum kategóriája. Mint közismert a hozam és a kockázat egymással egyenes arányban áll. Vajon milyen befektetésekre gondol az alpolgármester, ami a kötvénye kamatánál magasabb kamat bevételt hoz? Még jobb kötvényeket jegyezne, tözsdézne, esetleg Monte Carló??? Tényleg arra ad pénzt egy bank, hogy azt a pénz piacon befektessék? Ha nincs lefedve üzleti tervvel jelenleg az egész összeg, akkor nem lenne felelősebb viselkedés, ha a kötvényeket ütemezve bocsátanák ki, mindig csak a forrás igénynek megfelelően? El kellene töprengenünk, hogy városunk vezetése a város vagy pártjuk érdekében munkálkodik.
A kötvény teremtette forrást csak beruházásra érdemes fordítani (mert akkor térül meg). Folyó költségek finanszírozása, ide értve olvtársunk felvetését a kórház megsegítéséről, csak buktát eredményezhet.
Természetesen politikai döntés született, ahogy ez manapság minden döntésre igaz.
A kérdésedre - kompetencia hiányában - félve válaszolok. A kórház intézmény és nem társaság, így rá a gazdasági tv. helyett az államháztartási tv. vonatkozik. Ott - tudomásom szerint - nincs ilyen fogalom. A kórháznak sincs felügyelő bizottsága a szó jogi értelmében, hanem egy tulajdonosi bizottság van, akinek a kórház és a tulajdonos között kell közvetítenie, a tulajdonos érdekeire ügyel. Az ő munkájuk - ezt az "eredmény" igazolja - a nullával egyenértékű. A mostani állapot, egy közel két évtizedes folyamat eredménye. A tulajdonos semmivel nem segítette a kórházat, a beruházások java részt saját erővel valósultak meg, nem készültek hatástanulmányok. Büszkék lehetünk például - és vagyunk is - a valóban európai színvonalú műtő blokkunkra, de annak belátásához nem kell nagy ész, hogy ez gazdaságilag milyen ráfizetés. A csodás új műtőkben sokkal jobb körülmények között dolgozhat mindenki, de ettől a bevételek egy forinttal sem nőttek, miközben a költségek a többszörösére nőttek (lásd hatástanulmány hiánya). Ez egy példa a százból. Az állam a beruházást finanszírozta, de a működést már nem. A helyi politikusok szégyenletes és cinkos hazugsága, hogy minden rossznak csak és kízárólag a hibás kormányzati szabályozás az oka. Ami intézkedéseket a kórház most meglép - vagy majd ezután fog - azt már évekkel korábban meg kellett volna tennie. A kár nagyságrendekkel kisebb lenne. A kormányzat ostobaságai, a hihetetlenül gyors - lényegében azonnali - és drasztikus forráskivonás az ágazatból, azonnal a felszínre dobta az eddig elfedett problémákat, gazdálkodási hibákat. A bajai kórház sorsa azon műlik, hogy milyen mértékben tudjuk kistérségi "tulajdonná" változtatni és milyen mértékben leszünk képesek szakmailag a kalocsai és a halai kórházzal együttműködni. MIndkettő elsősorban politikai kérdés. Eddig egyik testület sem látta be ennek alapvető fontosságát (ahogy a mostani sem, lásd Rausch felszólalása az ülésen).
A FB-k működése izgalmasan merül fel a város tulajdonában lévő gazdasági társaságok (élükön a Kommunális) esetében. A FB tagjai valóban a vagyonukkal felelnek a társaság törvényes működéséért. Izgalmas lenne időnként elővenni őket!!!
Ha nem rendelkezik vezetői gyakorlattal, nincs közgazdasági egyetemi diplomája, igazgató helyettesként egyetértett a vezető döntéseivel, akkor egyértelmű, hogy politikai döntés született a városházán. Gondolom az önkormányzat komoly anyagi támogatást ad az új vezetővel müködő intézménynek. Pénz lesz a 3.2 milliárd kötvényből (HITELBŐL).
Sok szerencsét a kórház új vezetőjének.
Mi a véleményed a Felügyelő Bizottság tagjainak a felelősségéről? Nekik is távozniuk kellene, hiszen egy több éves folyamat "bünrészesei"! - amennyiben a volt főigazgató az? A nevüket adták a kórház pénzügyi működéséhez. A vagyonukkal nem felelnek?, vagy a havi tagsági díjért vállalták?
Az Állalmi Számvevőszék iránymutatása szerint a kórházi főigazgatói posztok betöltéséhet közgazdasági egyetemi diplomát kell megkövetelni. Az új igazgató ezzel nem rendelkezik, ahogy vezetői gyakorlattal sem. Eü. menedzseri tanfolyamot viszont vélhetően végzett. Ha lenne szakértelme, vagy vezetői kvalitása, azt az eddigi beosztásában - igazgató helyettes - is megvillanthatta volna. A Testület által nyilvánosan megfogalmazott - hangsúlyozottan nem politikai, hanem - szakmai kritika az egész mendzsmentre kell, hogy vonatkozzon. Ebből ne felejtsük ki a tulajdonosi írányító testületet se!
"Nincs érv a vezetői megbízás visszavonására", nyilatkozta Sz.Zs. Tegyük gyorsan hozzá: a kinevezéséhez sem volt. A doktornő sem vezetői gyakorlattal, sem a poszt betöltéséhez minimálisan megkövetelt eü. menedzseri végzettséggel nem rendelkezett. Kinevezése nem szakmai, hanem politikai döntés volt, ahogy most a menesztése is. A 210 milliós hiány nem lehet az indok, az egy kezelhető nagyságrend. Mindenki tudja - na jó, talán a képviselők nem -, hogy az OEP finanszírozás deklaráltan csak a folyó költségeket kell, hogy fedezze (azt sem fedezi régóta), így minden tőke jellegű kiadás a tulajdonos feladata. Azzal, hogy ezt nem vették eddig figyelembe és a kórházat kényszerítették beruházásokra a - nem létező - saját forrásai terhére, maguk játszák a legfontosabb szerepet a kórház jelenlegi helyzetének kialakulásában. Ezt persze nyugodtan le lehet tagadni, hiszen a mindenkori kormányra és a mindenkori igazgatókra vidáman rá lehet kenni a felelősséget, a "nép" ezt megkajálja, mert a sajtóból is ez ömlik.
A bizonytalanság biztos, a számok még változhatnak. Holnap tárgyalnak a városatyák az intézmény sorsáról. Talán csak a napsütéstõl lehetünk vidámabbak – fogalmazott Búcsú Lajos alpolgármester vasárnap a Bajai Kórház Semmelweis-napi rendezvényén. rendhagyó módon, juliálissá alakított Petõfi-szigeti ünnepnapon Sziegl Zsuzsanna fõigazgató-fõorvos az ilyenkor szokásos elismerések, elõléptetések átadása után hangsúlyozta: az egészségügyben dolgozók számára fontos a csapatépítés és az erőgyűjtés, hiszen nem könynyû feladatok állnak előttük. Hogy merre induljon a bajai kórház, azt az önkormányzat is tudni szeretné. Ezért a képviselő-testület a lehetséges irányok felvázolására kérte az intézmény vezetését, a dokumentumról holnapi ülésükön tárgyalhatnak a városatyák. Még nagyon sok nyitott kérdés van, amikre sem az intézmény, sem a fenntartó önkormányzat nem tud egzakt válaszokat adni. Valószínûleg most még nem születik végleges döntés, talán egy-két hónap múlva már tisztább helyezetben határozhatunk – fogalmazott Búcsú Lajos. A kórház számításai szerint idén 210 millió forint hiányzik a mûködtetéshez. Ezt a városi költségvetésnek kellene pótolnia. A modellezést azonban nehezíti, hogy az utóbbi hetekben kétszer is módosult a finanszírozási helyzet, ami jelentõsen befolyásolta a kórház gazdálkodását. A ma ismert feltételek alapján jövõre, változatlan teljesítménnyel és saját bevétellel számolva 160 millió forintos mínusz terhelné az intézményt. Ez ismét működési támogatást, illetve hitelt igényelne. Amennyiben gazdasági társasággá alakítanák a kórházat, akkor rugalmasabbá válhatna a szervezet, ám valószínûleg nem oldódnának meg a jelenlegi gondok – olvasható az elõterjesztésben. Romlana a pénzügyi helyzet is, ha csak az alapszakmákat – a belgyógyászatot, sebészetet, szülészet-nõgyógyászatot, gyermekgyógyászatot, sürgõsségi és intenzív osztályt, diagnosztikát és a jelenleg is mûködõ járóbeteg szakellátási struktúrát – mûködtetnék tovább. A kiadások viszont 900 millió forinttal haladnák meg a bevételeket, a fekvõbeteg ellátás teljes megszüntetése esetén 200 millió körüli hiány keletkezne. Amennyiben a fekvőbeteg osztályok sorsáról kizárólag gazdaságossági alapon döntenének, akkor sem javulna a helyzet: a kalkulált eredmény mínusz 468 millió forint. Ekkor már nem kórházként, hanem gyógyintézményként termelhetnék a veszteséget.
Pénzügyi manőver:3,2 milliárd forint értékben bocsát ki kötvényt a város
Húsz esztendőre, négyéves türelmi idővel zajlik a kibocsátás. Visszafizetjük a teljes, 1,2 milliárd forintot megközelítő adósságot. Az el nem költött összeget leköthetjük, a kamat révén nyereséget könyvelhetünk el. Összességében százmilliókban fejezhetõ ki a megtakarítás – jelentette be tegnap Révfy Zoltán bajai polgármester. Hozzátette: a pénzügyi manőver fő célja az, hogy ne az önkormányzat tartozzon, s legyen a városnak szabad tõkéje a beruházásokra. Pályázati önerõre egyre nagyobb szükség lesz, ősztől várhatóan megnyílnak az uniós lehetõségek. Márpedig a kormány megszorító intézkedései miatt, a mûködés mellett semmi sem marad fejlesztésre. A Raiffeisen Bank adta a legkedvezőbb ajánlatot, várhatón azt fogadjuk el. A testület a csütörtöki ülésen dönt erről. Tény: fontos a városnak egy fejlesztési alap – hangsúlyozta a bajai polgármester. Egyéb pénzügyi kérdések is napirendre kerülnek. Várhatóan módosítja, így 900 millió forintra emeli a folyószámlahitel keretét a bajai önkormányzat. Az OTP-vel tavaly 600 milliós szerződést írtak alá, ennek lejárata idén december 20. Nagy a költségvetési hiány, ráadásul jelentõs összegek csak késve érkeznek meg. Így például a főtér felújítására nyert pénz pár hete futott be a bajai kasszába. Új hitelszerzõdést kell kötni a likviditás (bármikor, bármilyen célra, kifizetésre rendelkezésre álló pénz) érdekében, mivel a régi jellegébõl adódóan nem hoszszabbítható meg – tájékoztatta lapunkat Búcsú Lajos alpolgármester. – Egy évre, 900 millió forint keretösszeggel írjuk alá az új szerzõdést. Már amennyiben erre a képviselõ-testület holnap rábólint, tette hozzá az alpolgármester
Tegnap leváltották a bajai képviselõk a kórház éléről Sziegl Zsuzsanna főigazgató-őõorvost. Az intézményt eddigi helyettese, Tóth Gábor irányítja a pályázat sikeres elbírálásáig. Két szakbizottság, az egészségügyi és a gazdaságfejlesztési is azt javasolta a testületnek, hogy váltson vezetõt a kórházban.
Indoklásuk szerint nem tudott megfelelõ megoldást kidolgozni az intézmény jövőbeni, biztonságos mûködésére. Így a stabil pénzügyi helyzet megteremtésére sem. Hiányolták azt a cselekvési tervet, mely konkrét intézkedéseket tartalmaz. Halogató lépés az általa ajánlott további vizsgálódás, miközben a finanszírozást csak a fenntartó önkormányzat révén tudja elképzelni – áll a bizottságok jelentésében. Ezért nem tartják alkalmasnak a főigazgatót a kórház gazdasági stabilitásának fenntartására. Ugyanakkor az ellenzék szerint a fideszes városvezetés politikai okokból menesztette a főigazgatót, aki az elõzõ ciklusban szocialista színekben tevékenykedett helyi képviselõként. Rendkívül sokat tett a fõigazgató, erõn felül teljesített, de ez sem volt elegendõ. Meg kell találni a kórházban a plusz erõforrásokat, ehhez új vezérre van szükség – vélte Ágfalvi György, a gazdaságfejlesztési bizottság elnöke. – Késtek a döntések, a nullához közelítõ költségvetés helyett 210 milliós hiány mutatkozik év végéig. Úgy látom, nem alkalmas a vezetõ a probléma kezelésére – fogalmazott Gergely László, az egészségügyi bizottság elnöke. Hajdú Miklós, az MSZP frakcióvezetõje méltatlannak nevezte az eljárást. – A fenntartó nem talált megoldást, ezért egyszerûen leüti a sakktábláról a királynõt, s állít helyette egy királyt – utalt arra, hogy helyettesét, Tóth Gábort bízzák meg a vezetéssel. Búcsú Lajos alpolgármester azt hangsúlyozta a vita során, hogy tragikus a morális hangulat a kórházban, miközben 210 millió forint hiányzik a kasszából. – Szakbizottságok javasolják a váltást, tehát szó sincs politikai döntésrõl. A legtöbb embert foglalkoztató és legnagyobb költségvetésû önkormányzati intézmény a kórház. A dolgozóknak állás, a betegeknek ellátás kell. Most nagy a bizonytalanság, szükség van a cserére – érvelt az alpolgármester. Szót kért és kapott Sziegl Zsuzsanna is. – Nincs érv a vezetõi megbízás visszavonására. Kérem három napon belül az írásos indoklást, a munkaügyi pertõl sem riadok vissza. Ettõl függetlenül, fõigazgató természetesen már nem szeretnék lenni. Úgy érzem, nem érdemeltem meg ezt a bánásmódot a képviselõ-testülettõl – jelentette ki tegnap az ülésen.