Keresés

Részletes keresés

benbe Creative Commons License 2019.05.19 -1 0 795
Előzmény: Gulper (794)
Gulper Creative Commons License 2019.05.18 0 0 794

Hú, akkor ezt egészen jól megsaccoltam :) Na jó, mértem a térképen.

Köszi az infót !

 

Meg tudod osztani velünk, honnan vannak az adatok ?

Köszönettel GP

Előzmény: benbe (793)
benbe Creative Commons License 2019.05.18 -1 0 793

Avignon a 625-ös, Aix en Provance a 699-es km-szelvénynél van.

Előzmény: Gulper (792)
Gulper Creative Commons License 2019.05.18 0 0 792

Sziasztok,
találtam egy nagyon nagysebességű vonatot.
Itt van előttem egy SNCF jegy, arról másolom az adatokat:

20H29 AIX EN PROV TGV
20H48 AVIGNON TGV
KM0121

Ha úgy értelmezem, hogy 121 kilométer 19 perc alatt tett meg a vonat, akkor az 382 km/óra.
Ez nyilván túl sok.
A térképet nézegetve a 121 kilométer értelmezhetetlen számomra.
Vajon mit jelölhet a TGV jegyen a km mögötti szám ?
(A TER jegyeken korrektnek tűnnek a kilométerek.)

Próbáltam keresni a neten francia vasúti távolságokat, de nem találtam.
Írtam is nekik, azt válaszolták, hogy nincs ilyen weboldal.

Nincs valami ötletetek, honnan lehetne megtudni pontos francia vasúti távolságokat ?

Konkrétan most leginkább a Avignon TGV - Marseille St.Ch. és az Aix TGV - Avignon TGV távolság érdekelnek. A jegyeken 141, 121 km van, a google térképen 95, 75 km-t saccoltam.
A különbség stimmel :)

farigó82 Creative Commons License 2019.05.16 0 0 791

Budapest környékén szerintem érdekes kérdés, hogyan lehetne elindítani nagysebességű vonalakat. Keleten szerintem alap, hogy Ferihegyet érinteni kellene (erre van egész jó terv). Innen Kecskemét és Szeged felé Alföldön igen egyszerű vonalvezetés lehetséges (adja az Isten, hogy a 150-es vonal pályasebesség-emelése helyett erre jusson pénz!).

 

Innen Észak- és Kelet-Magyarország felé át kell kelni a Gödöllői-dombságon (lehetőleg minimális fölmunkával és alagút/völgyhíd nélkül), és a 80a fővonalat lenne jó elérni. Erre a 120a vonal mentén Gyömrő és Sülysáp között minimális nyomvonalkorrekcióval van lehetőség. Egy ilyen beavatkozás megvalósítaná a Vecsés--Maglód (--Gödöllő) bypass-t, és Gyöngyös térségének a problémáit is lehetne vele kezelni (feltéve hogy Visonta rekultivált lignitbánya-területei vasútépítésre alkalmasak):

A térképek jelmagyarázata: kék: nagysebességű vasútvonal, piros: elővárosi vagy belföldi távolsági fővonal.

 

Nyugaton ennél egyszerűbb a helyzet, mert az Etyeki-dombságban és a Vértesben csak alagútban és felüljárókon (Bia és Vál fölött) képzelhető el nagysebességű vasút. Ez abból a szembontból nem feltétlenül baj, hogy itt Bécs és Pozsony felé várható a legnagyobb forgalom. A Vál-völgyben (Lovasberénytől északra) lehetne leágazás a Balaton, a Nyugat-Balkán, Olaszország és Dél-Franciaország felé. Ez a vonal az osztrák déli bázisalagút (Bécs--Grác--Klagenfurt) miatt képlékeny megtérülésű lehet.

farigó82 Creative Commons License 2019.03.26 0 0 790

Sziasztok,

 

kíváncsi vagyok a véleményetekre, hogy Európának, egy több mint 700 millió lakosú (Oroszországgal együtt 850 millió, csak EU: 500 millió) és a világ legtermelékenyebb makrorégióinak egy jelentős részét felsorakoztató kontinensének a 2020-2027-es időszakban érdemes-e kidolgoznia egy átfogó nagysebességű vasúti stratégiát.

Ma ez az EU-n belül is tagállami hatáskörbe tartozik, ami a kisebb tagállamok esetén nem tűnik hatékonynak.

Érdekesség, hogy Ausztria a hegyvidéki területei ellenére olyan földrajzi térségként határozta meg magát, amely a Keleti-Alpokban kívánja biztosítani Európa észak-déli személyszállítását (Bécs--Velence és München/Salzburg--Verona). Ugyanakkor Svájc a Nyugat-Alpokban csak a teherszállításra koncentrálva épít új alagutat. A Be-Ne-Lux térség országai pedig csak az ütemes menetrendben látják az "ajtótól ajtóig" eljutási idő költséghatékony javítását, a pályasebesség emelése náluk a legutolsó intézkedések egyike. Valószínűleg a síksági viszonyaik ellenére igazuk lehet, mert tengerparti térségként kevésbé fekszen Európa olyan központi vidékén, mint az Alpok. Így azonban nem teszik lehetővé, hogy egy pl. Berlin--Párizs járat megállhasson Amszterdamban.

 

Nálunk Kelet-Közép-Európában kisebb a termelékenység és a tőkeerő is kedvezőtlenebb, így a nehézkes beruházás mellett a megtérülések is rosszabbak. Ugyanakkor a térségen belül konkrétan Magyarország (illetve a Bécs-Pozsony-Budapest makrorégió keleti része) központi földrajzi adottságokkal bír, jók a hálózati kapcsolatai, és alföldi terület, ami vélhetően javítja a pályasebesség nagyarányú emelésének és ennek a fenntartásának a megtérülését.

Közép- és Kelet-Európa térségeiben számítani kell rá, hogy a 2020-as években Kína az "Új Selyemút" projektjével beruházni kíván. Mind a térség északi részein (transzszibériai -> Moszkva--Minszk--Varsó--Berlin), mind a déli részein (India -> Irán -> Törökország -> Transzbalkán vagy Belgrád--Budapest--Pozsony--Bécs) alakulhatnak kínai érdekeltségek. Hazánk a déli vonalon jöhet számításba, ahol a transzbalkáni (Belgrád--Velence) vonallal szemben az alföldi adottságaink és a Bécs-Pozsony-Budapest makrorégió lakossága és termelékenysége is előnyt jelentenek.

Teherszállítást megcélozva a 150-es vasútvonalunkon már megjelent Kína, de a rossz megtérülés miatt ez egy eléggé viszontagságos vállalkozás.

Így az EU nyugati tagállamainak szerintem egy átfogó nagysebességű vasúti stratégia keretében akkor is érdekükben áll a hálózati keleti kiterjesztésére áldozniuk, ha a haszon-költség arányok nem feltétlenül olyan magasak, mint a nyugat-európai célpontok között. Itt ugyanis az a gazdasági és világpolitikai szempont is szerepet játszik, hogy Kína pénzének mennyire örülünk, a térnyerésének meg mennyire nem...

 

Mellékelek a térségről egy lehetséges hálózati térképet. Ez kiemelve tartalmazza az "Új Selyemút" lehetséges déli nyomvonalát (barnával), itt a pályasebesség gazdasági és földrajzi megfontolások kérdése lehet. Ebben szerepet játszhat Kína azon célja is, hogy 2 nap alatt szeretne hálókocsis személyszállítást biztosítani Peking és London között.

Rózsaszínnel jelöltem azokat a fővonalakat, amik földrajzi és gazdasági viszonyoktól függően emeltebb pályasebességre (pl. 250 km/óra) lehetnek alkalmasak. Pirossal azokat a lehetséges nagysebességű vonalakat jelöltem, amik nem közvetlen részei az "Új Selyemút"-nak, de kitűntetett célpontok miatt több évtizedes távlatban gondolkodva akár 400 km/órás utazósebességre is érdemes lehet ezeket tervezni. Ilyen lehet az északi és a déli "Új Selyemút"-nyomvonalak közötti átkötések. Ezekben keleten (Kassán át) egyesíteni lehet a legrövidebb Budapest--Varsó nyomvonalat (tovább Berin felé) és a kapcsolatot Ukrajnával, valamint nyugaton (Brno-n át) a Bécs--Varsó és a Budapest--Prága--Berlin vonalakat. Emellett a dél-európai vonalak is kitűntetett szerepűek lehetnek: Romániába a Fekete-tengerhez (Szeged--Bukarest--Constanta--Varna) és Olaszországba, ahonnan Párizs és Madrid felé is tovább lehet haladni.

 

http://indafoto.hu/farigo82/image/26285979-d55670b9

 

gereblyepörkölt Creative Commons License 2016.12.17 0 0 789

Alakul végre a maláj-szingapúri közös nagysebességű vonal, hiszen a felek némi halasztás után nemrég, december 13-án íták alá a projekt különböző feltételeit rögzítő megállapodást. Ennek értelmében véglegesnek tűnik a Maláj-félsziget nyugati partvonala mentén végighúzódó nyomvonal, mely végre értelmes vasúti alternatívát kínál Kuala Lumpur és Szingapúr közt. Nagy szükség volt már arra, hogy végre a repülőkkel is versenyképes összeköttetés alakuljon ki e két város között, hiszen ezidáig KL és Szingapúr között busszal mintegy 8 órába, míg vonattal ennél is többe és minimum két átszállásba került annak, aki szárazföldön kívánt utazni ezen viszonylaton. Az új nagysebességű járatokkal viszont mindez alig másfél óra alatt megtehető, mely a belvárosok közötti utazás időtartamában a repülőjáratoknál is kedvezőbb lesz.

 

A kivitelezésért (egyelőre) főleg Kína, akik már ezidáig is több tucat EMU-t szállítottak a maláj KTMB vasúttársaságnak, Japán és Dél-Korea versenyez, akiknek 2017-ig kell benyújtaniuk a pályázati anyagokat. Komoly találgatások folynak a lehetséges nyertes kilétét illetően, hiszen, bár Kína számos járművel van jelen a térségben, nemrég komoly blamába futott bele a selejtes szingapúri MRT kocsijaival, melyek közül valamennyit vissza kellett szállítani Kínába. Korábban az indonéz nagysebességű vasút kivitelezésének lehetőségét szintén Kína kapta meg, ám Indiában már a japán technológiát preferálták, így lassan Dél-Koreának is itt az ideje, hogy villantson valamit. Japán és Dél-Korea egyébként Szingapúrban és Kuala Lumpur-ban az átlagember számára is érezteti jelenlétét, előbbi egy szingapúri kávézóval, utóbbi egy, a KTX-et bemutató kiállítással, melyet Kuala Lumpur-ban tekinthet meg az érdeklődő:

 

Tamasch Creative Commons License 2015.12.27 0 0 788

Nem úgy akartam, hanem így:

 

https://youtu.be/vpUPeIqjCy0?t=24m12s

 

Legalább nem szenvedett szegény madár... :(

Előzmény: Tamasch (787)
Tamasch Creative Commons License 2015.12.27 0 0 787

 

cs1014 Creative Commons License 2015.08.21 0 0 786
Előzmény: cs1014 (785)
cs1014 Creative Commons License 2015.08.21 0 0 785
Előzmény: TCDD1881 (784)
TCDD1881 Creative Commons License 2015.08.21 0 0 784

Sziasztok! 

Valaki meg tudja nekem mondani hogy a DB Br 406 IC3 és a BR407 ICE Valero között mi a künbség?

Legfőképp a külső kialakítás és a méreti érdekelnének. 

A segítséget előre is köszönöm!

 

Üdv TCDD1881

ET3 maglev Creative Commons License 2015.08.03 -2 0 783

"Ezeket a versenyeket az útburkolat túlzott elhasználódása miatt megtiltotta a tulajdonos..."

 

Szeptember első hétvégéjén visszatér az EB!

 

ON

Előzmény: vaskerék (200)
falco27 Creative Commons License 2013.06.19 0 0 782

Irj egy emailt a lantody(pont)matyas(kukac)gmail(pont)com-ra,es ott valaszolok!

_Andrisch Creative Commons License 2013.06.19 0 0 781

Nagyon szépen köszönöm a segítséged!

Előzmény: falco27 (778)
_Andrisch Creative Commons License 2013.06.19 0 0 780

furán tördel, a lényeg, ha jól értelmezem csak a tgv meg ICE lehet problémás:

Budaest-Párizs viszonylaton:
08.03. 07:34 (Zürichből) TGV 9206
vagy
08.03. 06:29 (Münchenből) TGV 9576
vagy
08.03. 16:57 TGV 9552

Barcelona-Paris:
08.10 10:20 (Figueras Vilafant-ból) TGV 9702

Paris-Stuttgart:
08.10 17:10 (Paris-Est) TGV 9577

 

Előzmény: _Andrisch (779)
_Andrisch Creative Commons License 2013.06.19 0 0 779

EZ a három ajánlat jól hangzik, ezeket néztem ki:

 

Barcelona-Budapest:

 

Umgebungskarte: Barcelona Sants

Barcelona Sants

Sa, 10.08.13

ab

09:05

 


AVE 3053

 

Alta Velocidad ES
Richtung: Figueras Vilafant GP

Umgebungskarte: Figueras Vilafant

Figueras Vilafant

an

09:58

 

 

Umgebungskarte: Figueras Vilafant

Figueras Vilafant

ab

10:20

 


TGV 9702

 

Train à grande vit.
Richtung: Paris-Gare de Lyon GP SM

an

15:53

 

 

Umgebungskarte: Paris-Est

Paris-Est

 

ab

17:10

 


TGV 9577

 

Train à grande vit.
Richtung: Stuttgart Hbf GP DP

 

Umgebungskarte: Stuttgart Hbf

Stuttgart Hbf

an

21:05

 

 

Umgebungskarte: Stuttgart Hbf

Stuttgart Hbf

ab

21:12

 


ICE 693

InterCityExpress
Richtung: München Hbf

 Umgebungskarte: München Hbf

München Hbf

an

23:27

 

 

Umgebungskarte: München Hbf

München Hbf

ab

23:40

EN 463

EuroNight Kalman Imre
Richtung: Budapest-Keleti GP





 

Opció kettő:

 

Barcelona Sants

Sa, 10.08.13

ab

16:42

 


TAL 460

 

Talgo Mare Nostrum
Richtung: Montpellier Saint-Roch GP

Umgebungskarte: Cerbère

Cerbère

 an

19:03

 

 

Umgebungskarte: Cerbère

Cerbère

ab

20:25

 


NZ 4850

 

Nacht-Zug
Richtung: Strasbourg Ville GP L

Umgebungskarte: Mulhouse Ville

Mulhouse Ville

So, 11.08.13

an

07:27

 

 

Umgebungskarte: Mulhouse Ville

Mulhouse Ville

ab

07:49

 


RE 96111

 

RegioExpress
Richtung: Basel SBB Gleise 30-35 VL

 

Umgebungskarte: Basel SBB Gleise 30-35

Basel SBB Gleise 30-35

an

08:20

 

 

Umgebungskarte: Basel SBB Gleise 30-35

Basel SBB Gleise 30-35


 

Umgebungskarte: Basel SBB

Basel SBB

ab

09:07


IC 767

 

InterCity
Richtung: Zürich HB FZ BZ

 

Umgebungskarte: Zürich HB

Zürich HB

 

an

10:00

13

 

Umgebungskarte: Zürich HB

Zürich HB

 

ab

10:40

 

RJ 165

 

Railjet powered by Park Inn by Radisson
Richtung: Budapest-Keleti RE RZ





 

 

Budapest –Párizs:

 

Budapest-Keleti

Fr, 02.08.13

ab

19:10

 


EN 466

 

EuroNight Wiener Walzer
Richtung: Zürich HB GP RE RE VL VL

Umgebungskarte: Zürich HB

Zürich HB

Sa, 03.08.13

an

07:20

8

 

Umgebungskarte: Zürich HB

Zürich HB

 

ab

07:34

16


TGV 9206

 

Train à grande vit.
Richtung: Paris-Gare de Lyon GP





 

 

Umgebungskarte: Budapest-Keleti

Budapest-Keleti

Fr, 02.08.13

ab

21:10

 


EN 462

 

EuroNight Kalman Imre
Richtung: München Hbf GP

Umgebungskarte: München Hbf

München Hbf

Sa, 03.08.13

an

06:15

11

 

Umgebungskarte: München Hbf

München Hbf

 

ab

06:29

 


TGV 9576

 

Train à grande vit.
Richtung: Paris-Est GP DP





 

opció2:

 

Budapest-Keleti

Sa, 03.08.13

ab

05:10

 


EN 346

 

EuroNight Dacia
Richtung: Wien Westbahnhof

Umgebungskarte: Wien Westbahnhof

Wien Westbahnhof

 

an

08:16

10

 

Umgebungskarte: Wien Westbahnhof

Wien Westbahnhof

 

ab

08:52

 


ICE 28

 

InterCityExpress
Richtung: Frankfurt (Main) Hbf

 

Umgebungskarte: Frankfurt (Main) Hbf

Frankfurt (Main) Hbf

 

an

15:36

 

 

Umgebungskarte: Frankfurt (Main) Hbf

Frankfurt (Main) Hbf

 

ab

16:57

 


TGV 9552

 

Train à grande vit.
Richtung: Paris-Est GP DP

 

Umgebungskarte: Paris-Est

Paris-Est

 

an

20:54

 

 

 

 

opció3:

 

Umgebungskarte: Budapest-Keleti

Budapest-Keleti

Sa, 03.08.13

ab

06:05

 


RJ 162

 

Railjet
Richtung: Zürich HB RE RZ

Umgebungskarte: Salzburg Hbf

Salzburg Hbf

 

an

11:58

3

 

Umgebungskarte: Salzburg Hbf

Salzburg Hbf

 

ab

12:09

 


RE 79024

 

RegioExpress
Richtung: München Hbf Gl. 5-10 VL

 

Umgebungskarte: München Hbf Gl. 5-10

München Hbf Gl. 5-10

 

an

14:17

 

 

Umgebungskarte: München Hbf Gl. 5-10

München Hbf Gl. 5-10



Fussweg

 

10 Min., Y

 

Umgebungskarte: München Hbf

München Hbf

 

 

 

Umgebungskarte: München Hbf

München Hbf

 

ab

14:28

 


ICE 594

 

InterCityExpress
Richtung: Berlin-Ostbahnhof

 

Umgebungskarte: Stuttgart Hbf

Stuttgart Hbf

 

an

16:47

 

 

Umgebungskarte: Stuttgart Hbf

Stuttgart Hbf

 

ab

16:55

 


TGV 9572

 

Train à grande vit.
Richtung: Paris-Est GP DP

 

Umgebungskarte: Paris-Est

Paris-Est

 

an

20:35

 

 

Dauer: 14:30; fährt 3. Aug bis 14. Dez 2013 Sa; nicht 24. Aug

 

 

Parizs-barcelona:

 

Paris-Austerlitz

Di, 06.08.13

ab

22:16

 


EN 477

 

EuroNight Joan Miro
Richtung: Barcelona Franca GP S




 

Előzmény: falco27 (778)
falco27 Creative Commons License 2013.06.19 0 0 778

Ha leirod pontosan honnan hova milyen orszagok varosok erintesevel akarsz eljutni, akkor szivesen megosztom a tapasztalataimat, hogy lehet olcson/kenyelmesen/gyorsan. A harombol max. kettöt valaszthatsz :-)

Előzmény: _Andrisch (775)
falco27 Creative Commons License 2013.06.19 0 0 777

Tehat a lenyeg:

elöfordulhat, hogy interrailre mar nem adnak helyjegyet, viszont normal jegyet meg lehet venni. Erre gondoltak a Wastelsben.  De ezt elöre meg senki sem tudja, ez csak egy lehetseges opcio.

 

Meg egy dolog ugrott be:

A nemzetközi TGV-kre mindig különösen draga / nehez kapni helyjegyet. Menj at helyjegymentes vonatokkal Franciaorszagba, es onnan belföldi TGV-vel Parizsba.

En Mülhouse-t vagy Strasbourgot ajanlom. Igazabol nem lesz sok idöveszteseg, csak az atszallasok miatt valamennyi.

Előzmény: _Andrisch (775)
falco27 Creative Commons License 2013.06.19 0 0 776

En sem nyugodnek meg tulzottan a helyedben, bar az sem biztos hogy minden elveszett. Sajnos az SNCF nem szeretne tul sok Interrailest latni a TGV-ken, ezert nagyon alacsony kvotakat hataroznak meg, ami nyaron hetekkel elöre elfogyhat. Az interrailnet.com ezt irja:

"There is a limited number of seats reserved for interrailers at a € 6 fare. If they are fully booked, you can travel at the € 18 peak price, which can only be booked last-minute locally. Or you can look for alternative connections with InterCités and TER services."

 

Tehat e szerint ha mar nem kaphato a 6 euros elörevaltott helyjegy, akkor a vonat indulasa elött közvetlenül az indulo allomason kaphatsz 18 euros helyjegyet.  De persze ez is elfhogyhat. Hetvegi csucsban pentek vasarnap este ne is probalkozz, biztos nem fognak adni.

 

Sajnos ez egy ilyen dolog, hogy arulnak Interrailt, de Franciaorszagban sok ertelme nincs, a fentiek miatt. Ha jarsz valahol addig külföldön, probald meg ott a helyjegyet, hatha az adott orszag kvotaja nem fogyott el. Vagy menj helyi vonatokkal, fapadossal. Az interrailt egyebkent vissza lehet valtani ha annyira atszervezed az utat, hogy nincs mar ra szükseged. Lehet akkor jobban jarsz ha veszel a sncf oldalan online viszonylatos jegyet. Ki lehet fogni olcso jegyeket ha nem tul frekventalt idöpontban mesz.

Előzmény: _Andrisch (775)
_Andrisch Creative Commons License 2013.06.19 0 0 775

Nem, azt mondta az eladó hölgy, hogy nem elég a helyjegy, hanem viszonylatonként a jegyet is ki kell fizetni, 120eurót mondott. 18euró nem okozna olyan nagy szívfájdalmat.

Előzmény: csekzoli (774)
csekzoli Creative Commons License 2013.06.19 0 0 774

A teljesárú a helyjegyre vonatkozik? Ami egy főre 13 Euro? Nekem is csak ilyet sikerült szereznem Párizs - Frankfurt viszonylatra.

Előzmény: _Andrisch (772)
_Andrisch Creative Commons License 2013.06.19 0 0 773

A másik érdekesség, hogy parizs barcelona 11órás úttal érhető el az sbb.ch szerint, de visszafelé hat órát vesz csak igénybe az út, szintén tgvvel:


Barcelona Sants Sa, 03.08.13 ab 09:05

AVE 3053
Alta Velocidad ES
Richtung: Figueras Vilafant GP Umgebungskarte: Figueras Vilafant Figueras Vilafant   an 09:58
  Umgebungskarte: Figueras Vilafant Figueras Vilafant
ab 10:20

TGV 9702
Train à grande vit.
Richtung: Paris-Gare de Lyon GP SM

 

 

Előzmény: _Andrisch (772)
_Andrisch Creative Commons License 2013.06.19 0 0 772

Sziasztok!

Amennyiben interrail bérletem van és a máv keletinél a nemzetközi pénztárban azt mondták elfogyott a kvótájuk amit kiadhatnak interrailre, az azt jelenti hogy a mávnak fogoytt el a kvótája és más utazási irodának még lehet?

A máv pénztáros hölgy azt mondta nyugodjak meg, csak a helyjegyet kell kint megvenni és nem lesz semmi probléma, azért én így elég nyugtalan vagyok.

A Keletiben található egy utazási iroda, (wastels talán), ott azt mondta a hölgy, nyugodtan ijedjek csak meg, mert ekkor teljes árú jegyet kell venni a tgv-re.

Melyik az igaz és helyes állítás?

Hol és hogyan érdemes helyjegyet váltani interrailhez aug 3 zürich paris viszonylatra tgv-re (

TGV 9206 )?

mestska Creative Commons License 2013.06.18 0 0 771

Calatrava-vasútállomás Olaszországban

Calatrava stílusa utánozhatatlan, azt hiszem. Fehér, egyedi, íves acél tartószerkezetek jellemzik az építészetét, ráadásként igen aktívan mozog a közlekedés világában is, több hídnak és vasútállomásnak is a tervezője volt. Utóbbiak között meg kell említeni a lisszaboni[...] Bővebben! Tovább »

forrás: Blog.hu

_Andrisch Creative Commons License 2013.06.17 0 0 770

Valóban, tegnap még nem dobta ki valamiért!

huh, már csak interrail jegyes helyjegy kell valahogy rá!

köszönöm!

Előzmény: benbe (769)
benbe Creative Commons License 2013.06.17 0 0 769

Nem tudom, mit látsz, én a bahn.de-n néztem, ott minden hétre volt összeköttetés, csakúgy, mint az sbb.ch-n, Zürichen keresztül.

Előzmény: _Andrisch (768)
_Andrisch Creative Commons License 2013.06.17 0 0 768

Sziasztok!

Mi lehet annak az oka, hogyha most Bp-Parizsba el szeretnék jutni, akkor akár magyar akár sbb.choldalról nézve a javasolt útvonal:

Bp-Zürich-Paris, augusztus második hetére pedig mintha elfelejtené az össze portál a tgv eljutási lehetőséget zürichből és csak hosszabb nyomvonalat hajlandó meglátni, mind időben mind kmben?

A tervezett karbantartásokról, a TGV-ket illetően hol lehet tájékozódni?

Fargo71 Creative Commons License 2012.12.20 0 0 767

Januar 7-en atadjak a szemelyforgalomnak a Barcelona-Figueres nagysebessegu szakaszt. Juniusig tovabbra is at kell szallni Figueresben a TGV-re Parizs fele.

A figueres-i allomas: egy spanyol AVANT-tal es egy TGV-vel:

 

 

 

A menetrendek:

 

Kozben megkezdodtek a probafutasok. 

Egy spanyol AVE S-100-as szerelveny Laroche-Migennes allomason:

 

 

 

A tovabbi reciprocitasi probak a kovetkezo mentrendben fognak tortenni (franciaul):

 

le planning est maintenant défini (sauf changement de dernière minute...).

Voici donc le programme auquel sera soumis la rame 24 :

* Lundi 10 décembre : transfert de la rame de Belfort à Laroche Migennes
* Mardi 11 au Jeudi 20 décembre : essais dynamiques sous 1500 V au départ de Laroche (mais je ne sais pas dans quelle direction... Probabement vers le sud car moins de circulations qu'au nord)
* Vendredi 21 décembre au Vendredi 04 janvier : maintenance (Belfort a priori)
* Mardi 08 au Jeudi 10 janvier : essais dynamiques sur Belfort-Mulhouse
* Lundi 14 janvier : transfert de la rame de Belfort à Laroche Migennes
* Mardi 15 janvier au Jeudi 24 janvier : essais dynamiques sous 1500 V au départ de Laroche (même remarque que ci-dessus...)
* Vendredi 25 janvier : transfert de la rame de Laroche Migennes à Lyon Gerland
* Lundi 28 janvier au Mardi 06 février : instrumentation + maintenance
* Mercredi 07 février au Vendredi 15 février : essais dynamiques entre Lyon et Avignon TGV (donc sur LGV)
* Lundi 18 février : maintenance à Lyon Gerland
* Mardi 19 février au Vendredi 22 férier : essais dynamiques entre Lyon et Avignon TGV (donc sur LGV)
* Lundi 25 février : acheminement de la rame de Lyon à laroche Migennes
* Mardi 26 février au Vendredi 1er mars : essais dynamiques sous 1500 V au départ de Laroche (démarrage en rampe > fort probablement autour de Blaisy)
* Lundi 04 mars au Vendredi 08 mars : essais dynamiques au départ de Laroche (mais pas indiqué où)
* Lundi 11 mars : transfert de la rame de Laroche Migennes à Lyon Gerland
* Mardi 12 mars au Vendredi 29 mars : essais dynamiques autour de Lyon (pas précisé sur quelle ligne : possiblement plusieurs configurations)
* Lundi 1er avril au Lundi 15 avril : maintenance + instrumentation + tests statiques à Lyon Gerland
* Lundi 08 avril : transfert de la rame 19 de Madrid à Lyon Gerland
* Mardi 16 au Jeudi 18 avril : essais dynamiques rame 24 en US 25 kV ligne classique (donc pas dur de trouver où au départ de Lyon...)
* Mardi 23 avril au Vendredi 03 mai : essais dynamiques en UM avec rame 19 sur LGV et ligne classique 1500 V
* Lundi 06 mai au Mercredi 08 mai : désinstrumentation puis expédition vers Madrid (la rame 19 doit être aussi renvoyée en Espagne dans cette période là)

 


 

 

Fricy Creative Commons License 2012.03.09 0 0 766

Hírek

Nagysebességű hírcsokor

Franciaország Ez még csak próbajárat (www.lemoniteur.fr) December 11-én átadták a TGV Rhin-Rhône vonal új szakaszát Dijon és Mulhouse között. A TGV Rhin-Rhône vonal három részből áll össze: a keleti 190 km-es szakasza Dijon és Mulhouse a nyugati ága az LGV Sud-Est[...] Bővebben! Tovább »

forrás: Blog.hu

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!