Sziasztok!Régóta olvasom a fórumot,mert érdekes dolgokat lehet megtudni belőle.Én is régóta Skodázok.Enyém az eladó "bilikék"136-os,ami nem eredeti állapotú.Vagy a szlovákra értetted?Vagy mindkettőre?Minden eredeti alkatrészem megvan hozzá(rugók,lámpák,lemezfelnik gyári rapid dísztárcsákkal,küszöbdíszléc tartócsavarjaival,tükrök,légszűrőház,stb.Igen,a szín nem gyári.Ez VW Polo szín,2k-s mobihell.Az LPG sem gyári,de kilehet venni belőle,következő műszakin vissza kell minősíttetni.Igaz ez új forgalmi+törzskönyv.Megvan a szervízkönyve is.A drapp alsó kárpitok helyett fekete van,mert az előző tulaj a dob részére szürke pvc-t ragasztott,és a ragasztót nem lehetett kiszedni belőle.Ha olyan ronda lenne,nem lett volna a 2006-os skodatalálkozó legszebb széria rapidja.Az ára?...Ha pl.nem kell valakinek alufelnivel,akkor természetesen olcsóbb.A 600e egyébként is irány ár.Kerüljük a leszóló kifejezéseket,mert egy ilyen autó sok munkába és pénzbe van!
a 83-as evjarat elvileg elkepzelheto, hogy tartalmazott ilyen kevert szeriakat, mint amit irtam, peldaul rapid 120, 120as motorral, de mar szeles kasztnival. meg az is lehet, hogy nem tudja pontosan az elado a gyartasi evet, mert elirtak a forgalmiban. az egyetlen biztos pont, ha megmondod az alvazszamat, es itt a forumon vannak okosok, akik abbol napra pontosan megmondjak, mikor jott le a szalagrol :)
Kösz.
Szóval az a 83-as Rapid nem is Rapid, hanem Garde. És ahogy elnézem, ez bizony baj. Persze, lehet, hogy szénné tuningolták már és valóban Rapid alkatrészek feszítenek a Garde kaszni alatt. Ez egy őrület. Kéne egy RiC :) Vagy hat egy 84 utani barmilyen jo Rapid.
Hosszú keresés lesz, úgy érzem…
udv
Magyarnaba
nem mondtam, hogy a magyarok nincsenek szettuningolva, csak hogy a szlovakok azok biza igen :D
a garde-rapid temaval kapcsolatban azt tudom elmondani, hogy mindegyikben szarazfeltengelyes, ferde kitamasztokaros futomu volt. a gardenak keskenyebb nyomtavu, a rapidnak szelesebb a hatso futomuve, a gardet 4 sebesseges 4.22-es differencialmuves, mig a rapidot 5 sebesseges 3.9-es attetelu differencialmuves valtoval szereltek. az elso futomu is erdekes tema, mivel a gardeban vezettek be eloszor a fogasleces kialakitasu kormanymuvet, viszont keskeny elso futohoz, ami igen ritka ma is. a rapidban mar az ujfajta 120asokban megszokott szeles nyomtavu elso futomu van fogasleces kormanymuvel, a nagy elteres a 105/120as szeriahoz kepest a 4 dugattyus elso fek, mely a wartburg 353-asokrol kerult a skodahoz, a jikov kettorku karburatorert cserebe. 1984tol volt kulonben rapid. az elso szeriakat meg a garde motorjaval szereltek, mely 1.2-es volt, ezeket rapid 120-nak neveztek, de mar szeles futomuvesek voltak. egyes export orszagoknal a garde is futott rapid neven. a motorok tekinteteben a garde 1.2-es motorral szerelt tipus volt, mig a rapidnak eleg szeles motorpalettaja alakult ki a hosszabb gyartasi periodus miatt. 1.2-es es 1.3-as motorok is voltak, ahogy emlitettem, viszont az 1.3-as motorokbol a rapid 130-asok a vashengerfejes motort kaptak, az 1987tol pedig gyartottak rapid 135-osoket es 136osokat is, melyek a kesobbi favorit motorjahoz hasonloan aluminium ontveny hengerfejjel kerultek forgalomba. a 135os rapidokat 1988-tol a jeep-nel is megtalalhato bendix injektorrendszerrel is szereltek, mint a GLi nevre hallgato szedan tarsaikat, ok lettek a 135 RiC -ek, melyekbol most mar egyre tobb van ezen a forumon is, de errol majd ovodas kollega reszletesebben beszamol :)
Kösz a segítséget. Attól a bézs oldalkárpitos mondattól azért felhorkantam :)
Irjátok, hogy a szlovák kocsik szanaszéjjel vannak tuningolva. Nos, ha rápillantok a legnépszerűbb magyar használtautós oldalra, ott mindenféle zöld spojleres, meg bilikék jószág van, ami szintén bajosan tűnik gyárinak J Igaz, amit rohamosan fejlődő szlovák nyelvtudásom alapján leszűrök, ott minden Rapid Favorit motorral van átszerelve, központi záras, extra gyújtásos kocsi.
Nem szándékozom alvázszám-hegesztgetési eljárásokba bocsátkozni, jogász vagyok és sok a veszítenivalóm ahhoz, hogy ilyen apróság miatt bukjon a pályám. Persze, ha más nevére venném a kocsit és úgy hegeszteném át a számot… J Na, de nem! Bár szerintem maga a regisztrációs adó súlyosan ellentétes az uniós „áruk szabad áramlása” elvvel, ezt a disznóságot nem direkt jogtalansággal, legfeljebb jogszabálymegkerüléssel orvosolnám. Azaz kéne egy felvidéki haver, akinek a nevére venném a verdát.
Ja, tud valaki mondani egy címet, ahol találok egy Skoda Rapid modelltörténetet, lehetőleg képekkel illusztrálva? Mikor lett Rapid a Garde-ból? 83-ban? Milyet érdemes venni? Mikor jött be a „száraz féltengely”, ez nem mindegyikben van, ugyebár?
Van a legnépszerűbb használtautós oldalon egy 83-as Rapid. Fél éve hirdetik. Mi a véleményetek róla? Itt kommentel esetleg a tulaj? Egy kép van róla, oldalról. Ez még az a típus, aminek az eleje olyan lámpás, mint a 120-asé 83-ig (kis téglalámpák)? A francba ezzel a zöldfülűséggel a témában, ha valakinek MZ-s (vagy jogi) kérdése van, azzal tudom viszonozni a segítséget, kösz
Robi, itt az embered - bár nem E85-tel, hanem fogyicsökkentő csodatablettával. :-)
A hiányolt környezeti mérés: három autónál - bár wnkli szerint ezek nem is autók - CO=0,00% HC=6ppm !!! Ha van ilyen autótok, nyomhatjátok tovább a hozzáértő sódert. Az autók 1,4 és 1,6-os Astrák, és egy 1,4-es Fabia.
remelem azert nem eszik olyan forron a kasat :) csak megjegyeztem, mint lehetseges megoldast. de ha tenyleg ez jon le belole, akkor: mindenki aki buzditasnak vette amit irtam: ne, ismetlem NE hegesszetek at alvazszamot mert a torveny bunteti ! (hacsak nem tudjatok mindezt eszrevehetetlenre megcsinalni :D)
Mivel én is hasonló cipőben jártam pár hónappal ezelőtt, talán szolgálhatok egy kis tapasztalattal:
Sok mindent figyelembe vettem a keresésnél, vásárlásnál,mint ahogy látom Te is.
Először egy olcsó, akár korrodált, vagy sérült autóra vadásztam, amit saját részre megjavítottunk volna! Volt is lehetőség rá, de aztán jött a számolgatás vételár+alkatrész+segédanyagok+műszakivizsga+az átiratási adók!!!! és már 400000Ft felett járt volna a poject. Na és az eladó sem jelentkezett 2hete, az infókkal!
Végül azért döntöttem, emelett, mert egyben van, nincs szétgyilkolva, szétgyúrva(persze hiányosságai ennek is vannak, pl.: vadászhatok majd bézs oldalkárpitokra:-( ), majdnem 1 év műszakija még van, tehát lehet vele haladni, nem csak a garázsban áll!
Szlovákban azért nem gondolkodtam, mert nekem az macerás lett volna kinti papírokkal üzemeltetni (távolság, ismerősök hiánya.stb.), ha legálisan üzembehelyezed, az minimum 250-300.000Ft, tehát így a 200.000Ft-ot érő kinti autó fél milliót verné:-(!
Sok sikert a vadászathoz, ha tudok infóval segíteni....szívesen!
mivel kint nagyon sok rapid van meg, itthon meg keves, kint valoban korulbelul az itthoni ar feleert lehet ugyanolyan allapotut kapni. a nagy kulonbseg, hogy kint igen nehez eredetihez akar hasonlo allapotut is talalni, mivel szinte mindegyiken van valami gagyi tuning. a forgalombahelyezes magyarorszagon megoldhato, viszont benne van ketszaz ezresednel is tobben. masik megoldas, hogy veszel valami szarra rohadt magyar rendszamos rapidot itthon, atiratod, majd az alvazszamot tartalmazo tuzfalat athegeszted a szlovakiabol behozottba ;) (ez utobbival csak ovatosan :D)
Új vagyok a fórumon. Segítséget kérek. Mindig is szerettem a Rapidokat, de csak mostanában kezd elhatalmasodni rajtam a vágy, hogy vegyek egyet.
A kérdések:
1. Jól érzékelem, hogy Ti is főleg a hasznaltauto.hu-ról tájékozódtok, vagy uram bocsá' tudtok esetleg egy eladó kocsit a köreiteken belül?
2. Miért drágábbak nagyságrendekkel a magyarországi Rapidok, mint a szlovákiai társaik? A szlovák oldalakon 200.000 forintnyi koronáért hét nyelven beszélőt lehet venni (legalábbis a hirdetési képek alapján, mert én nem beszélek 7 nyelvet, illetve szlovákot nem :) ), itthon meg 400 ezer felett indulnak az értékelhetőbbek.
3. Ha én Szlovákiából szeretnék egyet behozni, akkor azt itthon nem lehet már a kora, illetve a környezetszennyező erőforrása miatt forgalomba helyezni, jól gondolom?
4. Ha rajta szeretném hagyni a szlovák rendszámot, de nem szeretnék átjelentkezni tót barátainkhoz lakni (azt hiszem, céget sem alapítanék ott), akkor meg lehet-e azt csinálni, hogy nem íratom át a nevemre a kocsit, vagy egy szlovákiai (esetlegesen magyar nemzetiségű) ismerős nevére íratom és aztán én meghatalmazással közlekedem vele itthon?
5. Egyéb más megoldás szlovák kocsi vételére? Esetleg olcsó magyar Rapidok lelőhelye? Nincs valakinek egy elfekvő darab?
Egyelőre irígykedem Rátok, hogy van kocsitok, és hogy a belső kárpit megszerzése a gond :) Ma hívtam fel a mopi110 által megvett kocsi gazdáját (még nem olvastam a Fórumot), azt hittem, még megvan...
Rémlik, mintha valahol láttam volna egy korabeli képet, amin egy kilós vagy vasalós Skoda volt ilyen mintázatú felniken.
Maga a mintázat nem újdonság. A '70-es, '80-as években az olaszoknál rengeteg típust szereltek hasonló tésztaszűrőnek látszó felnikkel, még a 4X130-as osztókör is előfordult. Szerintem nincs kizárva, hogy ez a fajta felni nem utángyártás, hanem korábbi, mint a GLi-k.
Jó volna tudni a felni gyártóját (mert az valószínű, hogy nem csehszlovák, inkább olasz), mert akkor könnyen kinyomozható volna a gyártási idő.