Keresés

Részletes keresés

Real G Creative Commons License 2021.06.22 0 0 1175

Már elég sok idő eltelt mióta írtál. Van valami végleges fejlemény? 

A kék takony manapság olykor lejárt szavatosságú is szokott lenni ahogy tudom. Már azóta volt több corvus és magnus fusion baleset is. Eladás és gyártás jó ideje semmi, de mégis haszonnal zárnak évet.. fura módon eròlködnek mindenkit felvenni dolgozni, de munkát nem képesek adni, miközben olyan komoly anyagi gondokkal kűzdenek, hogy a gyártáshoz alapvető anyagokat és eszközöket sem tudják megvenni. A fél világnak való tartozás miatt pedig számukra hitel alma...  

Számodra véget ért már a huza-vona?

Előzmény: amenhotep-ehnaton (1173)
XANTIi Creative Commons License 2017.09.01 0 0 1174

Köszönöm! Semmit nem tudtam a személyes vonatkozásairól, csak általánosságban érdekelt, hol tart az ügy. Még hosszú lesz ezek szerint.

Előzmény: amenhotep-ehnaton (1173)
amenhotep-ehnaton Creative Commons License 2017.08.31 0 1 1173

A NAV által indított bírósági eljárás jelenlegi állapotáról nem tudok semmit, mivel az eset napvilágra kerülésekor a NAV 

nyomozói engem is beidéztek tanúkihallgatásra Kecskemétre, ahol az előtérben G. Tamás és ügyvédje tanácsokkal látta

el a beidézett és kihallgatásra váró Corvus alkalmazottakat, arra nézve, hogy mit illene vallaniuk, de én akkor már rég nem

voltam Corvus alkalmazott, egyébként sem tartozom a könnyen befolyásolható és megfélemlíthető emberek közé, hazudni

meg magamtól is tudok ha ahhoz van kedvem, így udvariasan visszautasítottam az ügyvéd úr szívélyes ajánlatát és a saját

verziómat mondtam tollba a kihallgató tisztnek. Igaz hogy sok terhelő információ nem volt a birtokomban, mivel amikor

már nagyban ment a pályázatos síbolás, akkor én már rég nem jártam le Ballószögre. Utána még egyszer beidéztek

tanúként a Kecskeméti bíróságon zajló elsőfokú tárgyalásra, de mivel én nem tudtam olyan információval szolgálni sem

pro, sem kontra, ami érdemben befolyásolta volna az eljárás végkimenetelét, így nem kaptam több szívélyes invitálást

a későbbi tárgyalásokra így nem is tudom hol áll az ügy. A másik eljárásban, miután a KBSZ vizsgálat lezárult és egy

ismeretlen személy ez alapján büntetőfeljelentést tett szintén ismeretlen személyek ellen, így a Kiskunfélegyházi

Rendőrkapitányság nyomozást indított, melyet bizonyítottság hiányában még a nyomozati szakban lezártak, ide engem

ekkor még tanúként sem idéztek be. Vélhetően ez nem volt ínyére az igazság ismeretlen grál lovagjának (V.P. úrnak), ezért

az addig felkért összes szakértő mellőzésével és egy, az ügyészség által felkért de egyébként semmilyen szakértői

jogosítással és kompozitos szakmai előélettel nem rendelkező új ("eseti") szakértőnek Pali bácsi hathatós szakmai támogatása

mellett, harmadszori nekifutásra sikerült olyan szakvéleményt kiizzadnia, amellyel megtámogatva a Bács-kiskun megyei

ügyészség az országos főügyész P. Péter külön engedélyével újra nyithatta az aktákat és új eljárás lefolytatására utasították

a nyomozó hatóságot. Valakinek bizonyára a szíve csücskébe lophattam magam a Corvus topicban zajló rövid, vagy nem

is annyira rövid szösszeneteimmel, ezért ebben az eljárásban már én is a rendőrség látókörébe kerültem és kaptam egy

kedves idézést a félegyházi kapitányságra, ahol meg is jelentem és a nyomozást vezető D. K. rendőr százados közölte velem,

hogy gyanúsítottként hallgat ki, mint "foglalkozás körében elkövetett halált okozó gondatlan veszélyeztetéssel" alaposan

gyanúsítható egyént. Na ezt már én sem tartottam jó viccnek, ezért rögvest panasszal éltem a gyanúsítás ellen, szakmai

indoklást is készítettem hozzá és tételesen cáfoltam a "tíztelt szagértő" úr szakmai tévedéseit és igazolni tudtam, hogy a

katasztrófában érintett légijármű építésében és hatósági engedélyeztetésében már nem vettem részt, mivel akkor már

nem dolgoztam a Corvus Aircraft kft-nél, ezért az ügyészség részben helyt adott a panaszomnak és a "halált okozó minősített

esetet" már törölték és csak a gondatlan veszélyeztetés vétségét látták bizonyítottnak velem szemben. Természetesen ez

nekem még nem igazán tetszett és újabb panasszal éltem jogi képviselőm támogatásával. Bár a katasztrófa okaként

továbbra is az általam 2004.-ben javasolt és a topikon csak "lavórban kever kék szutyokként" aposztrofált kék gyurmát

jelölte meg az új szakértő, de mivel itt is iratokkal tudtam igazolni, hogy a bűnös anyagot már 2004.-ben hivatalosan is

megrendelték a 3M Hungária cégtől és a gyakorlatban már a legelső prototípus és az utána elkészült összes Corvus

Corone Mk-I, Mk-II, és Mk-IV. típusnál ezt használták és az összes gép hatósági engedélyeztetése ezen anyag 

felhasználása melett történt. Tehát még a "brutálka" becenevű Mk-IV.-esnél is, ami alapból 30% százalékkal nagyobb 

felszállótömegű (több mint 650 kg) és 12 g törőterhelésre méretezett repülőgép volt, melynek a szárny kialakítása

és geometriája megegyezett a többi változatéval (a katasztrófát szenvedett gépével is), azaz a szárny-főtartóhoz

ugyanazzal az anyaggal, módszerrel, ragasztási hézaggal, ugyanakkora ragasztási felületen lett a szárnyhéj ragasztva,

ennek ellenére ez a ragasztás, bár Topi bizonyítottan belerántott 8g-t, még sem vált le úgy mint ahogy a KBSZ jelentés

vizionálta. A büntetőeljárásban akkor még szintén gyanúsítottként kezelt Phd. Dr. F. Csaba Repülőgép tervező mérnök,

a Corvus Racer vezető tervezője (aki jelenleg a Jakabszálláson létrehozott Genevation nevű cég Gen-pro nevű 

műrepülőgép szakmai vezetője) a gyanúsítása elleni panasz szakmai indoklásában számításokkal igazolta, hogy az

adott anyag az adott alkalmazásban felfejtődésre 32-szeres, nyírásra 37-szeres biztonsági tényezőt produkál a

repülőgépiparban (merevszárnyú repülőgépre)  minimálisan megkövetelt 1,5-szeres biztonsági tényező helyett.

A saját hozzávetőleges (nem annyira szakszerű és nem annyira pontos) számításaim az mutatták, hogy a szárny

felső borítása kb 120 tonna nyíróerő hatására válhatna le, ami szemléletesebben kifejezve azt jelenti hogy három

darab felmuníciózott T-72 típusú harckocsi vagy egy vízzel, szénnel feltöltött szerkocsival bíró 424-es gőzmozdony

súlya kellene ahhoz, hogy felváljon a főtartóra ragasztott szárnypanel. De hát ismervén Pali bácsi újszerű és

előremutató méretezési filozófiáját, valószínűleg a ragasztás csak akkor tekinthető megfelelőnek (UL kategóriájú

légijármű esetén) ha legalább egy konténerszállító óceánjáró hajó, vagy egy "full"-ra töltött olajszállító tanker

súlyát kibírja. Sajnos a jelenlegi tudásom birtokában ettől én még elég messze vagyok! Mivel ez a bűnös kék gitt

már 2004.-be jóváhagyásra került a Corvus Aircraft Kft. akkori, műszaki döntéshozatallal felruházott vezetői:

 V. András ügyvezető igazgató, konstruktőr és többségi tulajdonos  és V. Pál főmérnök, főpilóta, főkonstuktőr

és kisebbségi tulajdonos által, én pedig csak 2006.január és 2007 május között álltam a Corvus-sal munkaviszonyban

de sem előtte, sem utána nem volt semmilyen hivatalos kapcsolatom (szerződéses jogviszonyom) a céggel, bár azt

egy percig sem tagadtam hogy a 3M által gyártott void filler compound-dal én ismertettem meg őket, kipróbálták és

ennek eredménye után döntöttek az alkalmazásáról. Én ugyan jogi ügyekben nem vagyok járatos, de mégis furcsa

volt számomra, hogy engem, a jogi értelemben outsider, pálya széléről bekiabáló senkit rögtön az ítélőszék elé

citálnának, eközben a szakmai döntések meghozatalával feljogosított akkori vezetők egyikét: jelesül a VPRMI

tulajdonosát, Pali bácsit VIP tanúként hallgatta meg a vezető ügyész Kecskeméten, ahol az engem Félegyházán

kihallgató rendőrtiszt, csak mint jegyzőkönyvvezető (íródeák) volt jelen. Ezt én és az ügyvédem írásban is

jeleztük, de mivel az ügyészség, talán valamilyen általam teljesen ismeretlen emberbaráti gesztustól vezérelve

V.P. urat nem kívánta vegzálni, (pedig milyen jóleső érzés lett volna magam mellett látni a vádlottak padján),

így inkább az ellenem folyó gyanúsítást is ejtették, de, hogy azért  ne érezzem magam annyira megbántva,

a bírósághoz benyújtott vádiratban gyorsan felvettek a vád tanújának. Az "első" elsőfokú tárgyaláson már mint

tanú lettem meghallgatva és az akkori ítélet során mindhárom megmaradt vádlottat felmentették bizonyíték

hiányában, de a belendült gépezet nem állt le, az ügyészség eljárási szabály be nem tartására való hivatkozással

fellebbezett és a bíróság új első fokú eljárás lefolytatását rendelte el. Természetesen itt sem maradhattam ki a

buliból, ebben a körben kétszer is megjelentem a tárgyaláson, de egyesek nagy bánatára ez is felmentéssel

zárult, ami ellen az igazság kiderítésére kínosan kényes ügyészség ismét fellebbezett. Jelenleg itt tartunk,

valószínűleg majd valamikor másodfokú tárgyalás is lesz, de erről még nem tudok bővebbet és ha az is az

eddigiekkel megegyezően zárul akkor valószínűleg a legfelsőbb szintre is eljut és ha ott sem rendelik el a

három megmaradt vádlott azonnali statáriális kivégzését, akkor Strassbourgba, Hágába utána akár a Jóistenig is

el fog jutni az ügy, hacsak addig a mindenki által szeretve tisztelt Pali bácsiban az ügy ilyetén alakulása miatt

felgyülemlett feszültséget vele együtt le nem földelik! Mára ennyi.

 

Előzmény: XANTIi (1172)
XANTIi Creative Commons License 2017.08.31 0 0 1172

A NAV-os vádak és a halálos baleset ügye teljesen külön megy? Hol áll a baleset bírósági ügye?

Előzmény: amenhotep-ehnaton (1171)
amenhotep-ehnaton Creative Commons License 2017.08.31 0 0 1171

A Corvus Aircrat kft. vagyontárgyait és szellemi tulajdonát a büntetőeljárás során lefoglalta és zárolta a NAV, így vélhetőleg a Corvus Racer-rel bezárólag a tervdokumentáció is lefoglalásra került,

azaz a Corvus Corone változatai, a Corvus Phantom és a Racer doksijai, de azért stikában maradhatott valami lementett, hazavitt másolat egy két otthoni gépen is, amire a hatóság nem tudta rátenni

a kezét, így az Aeroprojekt ezekből "összelegózhatta" a fusiont, ami egy új tulajdonos által birtokolt az előző egyik típussal sem azonos "önálló" szellemi termék, ami alku tárgyát képezhette a szintén

vadiúj felállású Corvus Hungary kft és a projektcég együttműködésének tető alá hozásakor. (Ez csak feltételezés a részemről, mivel én 2007.-ben távoztam Ballószögről, így nem volt rálátásom a témára.)

Az hogy ez a szellemi tulajdon jelenleg kinek a birtokában van (jogszerűen) arról a 1166-os számú hozzászólásomban mellékelt honlap másolaton látható két úriembert kellene inkább megkérdezned,

bár kétlem, hogy kielégítő- és egyértelmű választ kapnál, ha egyáltalán szóba állnának veled.

Előzmény: MZPecs (1170)
MZPecs Creative Commons License 2017.08.31 0 0 1170

Vajon a Corvus gépek tervrajzai kinek a tulajdonát képezik? Vagy azokat is le kellett adni az eszközökkel együtt? V. András valami alapján csak megcsinálta a gépeket Kínában, meg itthon..   

amenhotep-ehnaton Creative Commons License 2017.08.31 0 0 1169

Egy cégalapítónak, tulajdonosnak, vagy vezető tisztségviselőnek nem kell feltétlenül rendelkeznie szakirányú diplomával, ha a csapatban vannak olyanok, akik rendelkeznek

az előírt végzettséggel. Például egy gázszerelőnek is lehet bankja, focicsapata, vagy médiabirodalma, miegymása, ha van olyan alkalmazottja aki szakmailag felkészült,

egyébként V. Andrásnak sincs repülőmérnöki diplomája (Msc.) fokozattal, bár a Budapesti Műszaki Egyetemen végzett Hajógépész üzemmérnökként (Bsc. degree), ami

a főiskolai szintnek megfelelő, nem repülőgép tervezésre feljogosító diploma, tehát ilyen formán nem igazán lényeges, hogy papíron nem ő irányítja a vállalkozást.

Előzmény: MZPecs (1168)
MZPecs Creative Commons License 2017.08.31 0 0 1168

Szerintem nem kell hozzá mérnöki diploma, ha a cég főtevékenysége olyan, ami ezt nem igényli. Amúgy éppen idén nevezték át a céget valami teljesen másra. 

etomcat Creative Commons License 2017.08.31 -1 0 1167

> Az új cégben V. András nem lehetett tulajdonos sem és vezető tisztségviselő sem az előző kft. ellen folyó büntető-és felszámolási eljárás miatt, ezért az apja és a felesége nevével fémjelzett Aeroproject kft.-n keresztül született meg a megállapodás.

 

Ezt hogy? Az apa és a feleség is rendelkezett mérnöki diplomával repülőgép-tervező szakirányon?

Előzmény: amenhotep-ehnaton (1163)
amenhotep-ehnaton Creative Commons License 2017.08.31 0 0 1166

Üdv. minden érdeklődő topictársnak!

 

Annyit pontosítanék az előző hozzászóláson, hogy a Corvus Hungary Kft.-t K. Imre alapította nem a volt Corvus-os tulajdonosi körhöz tartozó befektetők bevonásával, tehát ebben a cégben

V. András nem rendelkezett tulajdonrésszel, viszont a Corvus Fusion kifejlesztését a már említett, (a V. András családtagjai által alapított) Aeroproject nevű formáció végezte, így valamiféle

együttműködés köttetett a két cég között és a V. Andrást mint főmérnököt (kvázi fizetett alkalmazottként) foglakoztatta a Corvus Hungary Kft. ami a Magnus jogelődje volt. Hogy mennyire

nem ismerte egymást a két fent nevezett arról az alábbi belinkelt fotón győződhettek meg, amit még évekkel ezelőtt a Corvus Hungary honlapjáról "print screen"-eltem.

 

MZPecs Creative Commons License 2017.08.30 0 0 1165

Köszönöm a részletes választ. Végigolvastam a 30 oldalnyi fórumot, meg egy rakás cikket a Corvus Aircraftról, plusz a cégjegyzéket, ezekből csak pont a lényeg nem derült ki, ti.: hogy V. András K. Imrével, csak a családtagok nevén hozta létre az új céget. De akkor így már világos a történet. A szép az, hogy a Racert a Magnus Fusion nagybátyjának nevezi egy interjúban K. Imre, a Magnus viszont tagadja, hogy bármi köze lenne a Corvus Aircrafthoz. Amúgy a Magnus az elmúlt közel egy évben 3 hatalmas beruházást jelentett be, összesen kb. 12 milliárd forint értékben, miközben a jegyzett tőkéjük mindössze 183 millió forint, és tavaly előtt még veszteséges volt. Nekem ez szemfényvesztésnek tűnik, még ha a Magnus Fusion és az elektromos változat sikeres konstrukciónak is látszik. Amúgy láttam a két gépet élőben Pécsen, gyönyörűek. Bár ez nem meglepő, hiszen a fórumos képek alapján a Corvus elődök is azok voltak.     

XANTIi Creative Commons License 2017.08.30 0 0 1164

Hú, ez tisztes munka volt. Köszönet érte. Olyan keletjurópai szappanopera.

Ami érdekes és szórakoztató is lehetne, ha nem történt volna  kettős tragédia belőle.

Jószerével bukott rajta mindenki és a bírósági ág még folyik.

Miért hasonlít ez a mostani csoda e-kamion históriára? Vagy a Sólyom Air sztorira? Széles G. energiacellájáról nem is beszélve? 

Előzmény: amenhotep-ehnaton (1163)
amenhotep-ehnaton Creative Commons License 2017.08.30 0 0 1163

Üdv. mindenkinek!

 

A téma nem annyira egyszerű, mint amennyire elsőre kinéz, de megpróbálom vázolni a történések a saját információim alapján.

Aki régebben is rendszeres olvasója volt ennek a topicnak, bizonyára emlékszik, hogy kezdetben vala a Corvus Aircraft kft.-amely a Corvus Corone MK-I.-gyel került be a hazai repülős köztudatba.

Ebből került továbbfejlesztésre, (a "jóakarók által"inkább visszafejlesztésre, lepusztításra) a Corvus Corone MK-II. UL sorozat, illetve az egyetlen példányban megépült experimentál az MK-IV. ("Brutálka")

melyet kifejezetten promóciós céllal készítettek 190HP teljesítményű 4 hengeres boxer Lycoming motorral és "automata" Hartzell légcsavarral és legtöbbet az egykori vadászpilóta Sz. Z. (becenevén: Topi)

repült vele. A cég lejtmenete a tíz évvel ezelőtt Bugacpuszta közelében bekövetkezett, két emberéletet követelő légi-katasztrófával kezdődött, melyekről az előzményekben elég hosszas diskurzus és

sárdobálás alakult ki, ezért ezzel most nem kívánok újból foglalkozni. Ezen idő alatt a Corvus Aircraft-nál az MK-II.-esből kifejlesztették a Corvus Phantom-ot, melyet a DULV a Német Könnyű-repülő Szövetség

is certifkált és tudomásom szerint utána, még olasz, francia és dél-afrikai jogosítást is szerzett, emellett a Bessenyei P. igényei szerint megtervezték és legyártották a Corvus Racert, amiből talán kettő darab

készült összesen, az egyik jelenleg is B.P. birtokában van. Közben pontosan a Racer-hez köthető pályázatok körüli anomáliák (pontosabban az ehhez fejlesztett DABAS fantázianevű adatrögzítő, elemző és

vészjelző rendszert kifejlesztő csapat és a Corvus közötti elszámolási viták) miatt "borult ki a bili", miután a NAV kiszállt a céghez, zárolták lefoglalták a vagyontárgyait és egy két érintettet "előzetesbe" is tettek.

Ennek az ügynek még nincs vége, de erről nincs megbízható információm, ezért ezt nem forszírozom. Mivel a Corvus Aircraft kft. ilyen formán megszűnt létezni, ezért az akkori Ballószögi polgármester K. Imre,

(aki egyébként közgazdász diplomával rendelkezik) elérkezettnek látta az időt a cselekvésre és a Corvus szellemi hagyatékának egy részét V. András (volt Corvus Aircraft kft ügyvezető és résztulajdonos)

közreműködésével egy újonnan alakult Corvus Hungary kft. néven alapított cégbe mentették át. Az új cégben V. András nem lehetett tulajdonos sem és vezető tisztségviselő sem az előző kft. ellen folyó

büntető-és felszámolási eljárás miatt, ezért az apja és a felesége nevével fémjelzett Aeroproject kft.-n keresztül született meg a megállapodás. Valamilyen módon ebbe még belefolyt B.P. egykori Air Race

managere K. Sándor is aki régebben Pylon-hit nicknéven posztolt ezen a fórumon. Az új cég új termékkel jelentkezett: A Corvus Racer és a Corvus Phantom összegyúrásával kialakított  Corvus Fusion, melynek

a gyártását Ballószögön kezdték el, legyártottak pár prototípust és a gyártószerszámokat, majd a nagyobb piac és profit reményében Kína felé fordultak  és létrehoztak egy Corvus China nevű vegyesvállalatot

( http://www.corvus-china.com/list-36-1.html) azzal a céllal, hogy a kompozit részegységek gyártását Kínában végzik, az egyéb (fémipari) alkatrészek gyártása és az összeszerelés Magyarországon történik.

A kompozit gyártósablonok és egy csapat Bács-kiskun megyei magyar, többek között V. András teljes családja huzamosabb időre Kínába települt és ott kezdték el a szériagyártást. Közben a kezdetben jó

viszony megromlott a Kínába települtek és az itthon maradottak között, nem tudtak megegyezni a bartell-üzlet részleteiben a kínai partnerekkel, emiatt az ittenieknek komoly nehézségeik támadtak anyagi

téren is melyből egy Magnus Group nevű formáció segítségével sikerült kivergődni, ezért lett a Corvus Hungary Kft.-ből Magnus zrt. Ezért fordulhatott elő az, hogy pár évvel ezelőtt a szemfülesebb ínyencek

a Friedrichshafen AERO Messe nevű kisgépes repülőkiállításon észrevehették, hogy a Magyar Standon kiállított "Magnus Fusion" nevű UL-re kísértetiesen hasonlító "Corvus Racer 312" néven Kínai gyártmány is

megfigyelhető volt. Közben a magyarok mandátuma is lejárt Kínában ezért visszajöttek Magyarországra, de tudomásom szerint a megromlott viszonyra való tekintettel továbbra sincs kapcsolatuk a Magnus-sal.

A Magnus a legutóbbi időkig nagyrészt Szerbiában gyártatta a kompozit fődarabokat és a honlapjuk tanulsága szerint ott is vezetőváltás történt az idén, az egykori alapító atya: K. Imre már nem szerepel

közöttük. Az egyetlen közös pont a Corvus Aircraft és a Magnus között az, hogy a Bugacpusztaházai tragédia kapcsán indított büntetőeljárásban érintett három egykori "Corvus"-os manager egymás mellett

ül a vádlottak padján, ezek közül az egyik V. András egykori ügyvezető most jelenleg is Ballószögön a Corvus egykori telephelyén "szélhámozik" valamit, a másik két ember pedig S. Sándor és P. János 

egykori Corvus főmérnök és minőségügyi vezető jelenleg is a Magnust erősítik.

Előzmény: XANTIi (1162)
XANTIi Creative Commons License 2017.08.30 0 0 1162

Lehet. De valamiért úgy emlékszem, hogy a magyar hatóságokkal való balhé miatt Kanadában csináltak új céget, hogy az ottani viszonyok közt tiszta lappal indulhassanak. Ott akartak gyártást indítani, folytatni.

Szó volt névhasználati gondokról is. Vissza kellene lapozni sok évet.

Előzmény: Trog_Air (1161)
Trog_Air Creative Commons License 2017.08.30 0 0 1161

Ez nem igy volt. Csak gondolj bele: ha kulfoldre akarsz valamit "menekiteni", akkor miert csinalsz magyar ceget? A Magnus magyar, itt van bejegyezve.

Sokkal logikusabb megcsinalni egy kulfoldi ceget mondjuk par ezer EUR tokevel, es oda szepen mindent papiron "eladogatni". Aki meg fifikasabb, a kulfoldi cegbe teszi eleve a kurrens cuccokat, es ugy intezi, hogy mindent a magyar ceg berel. :)

 

Elvileg, ami Balloszogon volt, azt szepen zaroltak. Szerszamok, anyagok, felkesz repulogepek, stb. jo persze gondolom, hogy 1-2 dolgot valahova valaki kimenekitett, de nem hiszem, hogy sokat.

 

(Na meg, ha a Magnus valojaban Corvus, akkor pl. hol a Racer?)

 

En ugy tudom, hogy teljesen "kivulrol" csinaltak egy uj ceget, 1-2 dolgot meg nehany embert atvettek, es ebbol indultak.

Előzmény: XANTIi (1160)
XANTIi Creative Commons License 2017.08.29 0 0 1160

Tudtommal a Corvus próbált külföldre menekülni evvel a Magnus céggel. Persze bedőlt. Ők nem Pécsen kavartak.

Biztosan jobb tiszta lappal indulni.

Előzmény: MZPecs (1159)
MZPecs Creative Commons License 2017.08.27 0 0 1159

Sziasztok!

A Magnus Aircraft repülőgépgyárat épít Pécsen, most tették le az alakövét. Ez a cég ott és akkor jött létre, amikor és ahol a Corvus tönkrement. Ez nyilván nem véletlen, de mi/ki a közvetlen kapocs? Tudtok ebben segíteni? Akár privátban is. Köszönöm előre is! 

wwa Creative Commons License 2017.03.02 0 0 1158

"Csak" ennyi műszaki kifogást szedett össze a KBI a Corvus-ügyben:

 

 

 

http://www.kbsz.hu/dokumentumok/2007-335-4_melleklet.pdf

Törölt nick Creative Commons License 2012.07.19 0 0 1157

Így van. Ezen mindenki bukik csak. A félkész gépeket nem fogja senki megvenni legfeljebb pár pusziért valami pártag. Azoakt a gépeket elöször össze kellene rakni, hogy értékesíteni lehessen. De ki vesz meg egy olyan gépet még újonnan is aminek a gyártója csődbe ment esetleg. Szóval ott nemigen van már értékes eladható dolog. Lehet, hogy papíron sokat érnek, de a valóságban szinte semmit.

A hangár ér ott még valamit, de az is messze van attól az összegtől amit a nav követel.

Előzmény: X ANTI (1156)
X ANTI Creative Commons License 2012.07.19 0 0 1156

Sajnos 2012-ben a világpiacon kevés a lelkesedés. Annál sokkal többre van szükség.

Szerinted mit adnak a piacon a megmaradt félkész termékekért? A lejárt idejű vegyszerekért?

Ezen mindenki bukik. Az adósságok töredéke nem fog visszajönni se a NAV-nak se a beszállítóknak.

Máshol sem kolbászból van a kerítés. Egy sikeres, befutott üzletre 5-10 elbukott esik. Csak van aki időben behúzza a kéziféket, más meg a szakadékba lefelé is nyomja a gázt.

Valóban sok olyan pályázat, pénzcsinálási akció van, ami ezerszer veszélytelenebb.

Ők ezt választották, nem jött be.

Előzmény: taki024 (1155)
taki024 Creative Commons License 2012.07.19 0 0 1155

Sajnálom a társaságot! Ott voltam a gyáravatón is és egyértelműen látszott a szakmai lelkesedés, hogy ők mostantól REPÜLŐGÉPEKET fognak gyártani. Sajnálatos, hogy a mai Magyarországon egy ilyen - szakmailag sikeres - vállalkozás sem képes legálisan előteremteni a működésükhöz szükséges erőforrásokat. A NAV-nak lehet hogy ők jó fogás, mert a lefoglalt eszözök bőven fedezik a hiányt, szemben azokkal a valóban pénz gyártó vállalkozásokkal akiknek célja egyértelműen a különböző állami- és EU támogatások "elnyerése", a pénzek elosztása, kézzel fogható produktum nélkül! Nagyon nagy pénzeket lehet(ett) szerezni olyan kutatások támogatására, amelyek már gondolatban is halálra ítélt ötletekre épültek... és nem is valósultak meg...

Előzmény: X ANTI (1154)
X ANTI Creative Commons License 2012.07.18 0 0 1154

Amikor eljön az ébredés egy szép álomból.

Törölt nick Creative Commons License 2012.07.18 0 0 1153

Repülőgépgyár Bács-Kiskunban: vádemelés

 

http://iho.hu/hir/repulogepgyar-bacs-kiskunban-vademeles-120717

Rep-Air-rer Creative Commons License 2011.04.17 0 0 1152

Az téma gazdasági oldala nem érdekel de a szakmai oldalon van némi tapasztalatom egy hasonló cég szakirányú működésében. Az általad "aláíró embernek" említett jelenség nem honi találmány. Volt szerencsém megismerni egy német céget ahol a műszaki vezetőn kivül csak egy embernek volt aláírási joga. Hazai nagy cégeknél is renszer az, hogy részfeladatokra képzett nem repipari képesítésű embereket alkalmaznak és elvétve található olyan cég ahol a teljes javító személyzet rendelkezik aláírási joggal. Sőt egyre több cég dolgoztat be a hatóság által auditált beszállítókkal ami teljesen korrekt eljárás.

Előzmény: karmanngia (1151)
karmanngia Creative Commons License 2011.04.17 0 0 1151

Nem hiszem,hogy tudtak róla!!!

 

Mindenki-aki ott dolgozott-repülés elhivatott,persze a saját szintjükön.

 

Az egyik olyan elméleti szaki,aki úgy csavarja be a villanykörtét,hogy ketten csavarják a létrát,egy fogja a körtét.A papirjait használta fel a Corvus,kellet a PLH felé elektromos tervek jóváhagyásához.Ha bármi hivatalos szerv kihallgatná,még azt is elmondaná,hogy 6 éves korában tyúkot lopott a szomszéd,és kinek adta el kopasztás után a baromfit!:)

 

A másik szintén elméleti szaki,ő fél a repüléstől,ő is aláiró.De semmi köze a pályázati pénzekhez,ő is elmondaná az első "szembevilágitás"után a gyermekkori csintevést is!

 

A harmadik,na ő "veszélyes" valóban,de G. közelébe sem engedte a papiroknak,hiszen ahogy megtudott valamit,rögtön elmondta-leirta mindenkinek,amolyan szófosó!

Ha G. azt akarta,hogy valami kitudódjon,elmondta neki,ő pedig hintette Ballószög-Jakabszállás-Kecskemét útvonalon!

 

 

Előzmény: JACOB VAN ZANTEN (1148)
zekkszom Creative Commons License 2011.04.17 0 0 1150

Antal te ne akarj másoknak rosszat mindenféle monogramokkal!

Előzmény: JACOB VAN ZANTEN (1148)
szerelő Creative Commons License 2011.04.16 0 0 1149

Szerintem erről sokan tudtak ami nem azt jelenti, hogy közük is volt hozzá. Egy ilyen volumenű csalást nyilván nem csak az a két rabosított Úr abszolválta. Kellettek ahhoz mások is. Nem gondolom, hogy a cégen belülről, inkább külsősök, de azért aki a vállalkozás anyagi helyzetét a munkák mennyiségét a költségeket akár durván megsaccolni képes az sejthette, hogy valami nem gömbölyű a cég körül.

40-50 embert foglalkoztani, folyamatos munkát biztosítani nem egyszerű feladat. Saccolásom szerint ennyi ember mellett minimum havi 4-5 repülőt  le kell gyártani és nem utolsó sorban ELADNI. Ez évente 50-60 repülő. Szerinted eladtak ennyit? És ha nem akkor miből éltek?

Nem tudom, hogy a monogrammok kit jelentenek, de ha alkalmazottak és tudtak is a szélhámosságról nyilván nem (volt) várható tőlük, hogy "maguk alatt vágják a fát" feljelentsék, becsődőltessék a kenyéradójukat.

Előzmény: JACOB VAN ZANTEN (1148)
JACOB VAN ZANTEN Creative Commons License 2011.04.16 0 0 1148

Az altalam belinkelt oldalon,egy hozzaszolo emlit három emberket,illetve a monogrammjukat.Az egyiket jol ismerem,szinte kizart,hogy koze lenne a csalas sorozathoz.Illetve mar semmiben sem vagyok biztos,szerinted tudhattak rola?

 

 

 

Előzmény: szerelő (1144)
Törölt nick Creative Commons License 2011.04.16 0 0 1147

Majd jön egy új gárda. Új ígéretek. Új pénzek.

Előzmény: viricsi (1145)
szerelő Creative Commons License 2011.04.16 0 0 1146

Ez egy jó kérdés, de ennél sokkal fontosabb, hogy azokkal az emberekkel mi lesz akik most munkanélkülivé válnak!?

Előzmény: viricsi (1145)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!