Lehet. De valamiért úgy emlékszem, hogy a magyar hatóságokkal való balhé miatt Kanadában csináltak új céget, hogy az ottani viszonyok közt tiszta lappal indulhassanak. Ott akartak gyártást indítani, folytatni.
Szó volt névhasználati gondokról is. Vissza kellene lapozni sok évet.
Ez nem igy volt. Csak gondolj bele: ha kulfoldre akarsz valamit "menekiteni", akkor miert csinalsz magyar ceget? A Magnus magyar, itt van bejegyezve.
Sokkal logikusabb megcsinalni egy kulfoldi ceget mondjuk par ezer EUR tokevel, es oda szepen mindent papiron "eladogatni". Aki meg fifikasabb, a kulfoldi cegbe teszi eleve a kurrens cuccokat, es ugy intezi, hogy mindent a magyar ceg berel. :)
Elvileg, ami Balloszogon volt, azt szepen zaroltak. Szerszamok, anyagok, felkesz repulogepek, stb. jo persze gondolom, hogy 1-2 dolgot valahova valaki kimenekitett, de nem hiszem, hogy sokat.
(Na meg, ha a Magnus valojaban Corvus, akkor pl. hol a Racer?)
En ugy tudom, hogy teljesen "kivulrol" csinaltak egy uj ceget, 1-2 dolgot meg nehany embert atvettek, es ebbol indultak.
A Magnus Aircraft repülőgépgyárat épít Pécsen, most tették le az alakövét. Ez a cég ott és akkor jött létre, amikor és ahol a Corvus tönkrement. Ez nyilván nem véletlen, de mi/ki a közvetlen kapocs? Tudtok ebben segíteni? Akár privátban is. Köszönöm előre is!
Így van. Ezen mindenki bukik csak. A félkész gépeket nem fogja senki megvenni legfeljebb pár pusziért valami pártag. Azoakt a gépeket elöször össze kellene rakni, hogy értékesíteni lehessen. De ki vesz meg egy olyan gépet még újonnan is aminek a gyártója csődbe ment esetleg. Szóval ott nemigen van már értékes eladható dolog. Lehet, hogy papíron sokat érnek, de a valóságban szinte semmit.
A hangár ér ott még valamit, de az is messze van attól az összegtől amit a nav követel.
Sajnos 2012-ben a világpiacon kevés a lelkesedés. Annál sokkal többre van szükség.
Szerinted mit adnak a piacon a megmaradt félkész termékekért? A lejárt idejű vegyszerekért?
Ezen mindenki bukik. Az adósságok töredéke nem fog visszajönni se a NAV-nak se a beszállítóknak.
Máshol sem kolbászból van a kerítés. Egy sikeres, befutott üzletre 5-10 elbukott esik. Csak van aki időben behúzza a kéziféket, más meg a szakadékba lefelé is nyomja a gázt.
Valóban sok olyan pályázat, pénzcsinálási akció van, ami ezerszer veszélytelenebb.
Sajnálom a társaságot! Ott voltam a gyáravatón is és egyértelműen látszott a szakmai lelkesedés, hogy ők mostantól REPÜLŐGÉPEKET fognak gyártani. Sajnálatos, hogy a mai Magyarországon egy ilyen - szakmailag sikeres - vállalkozás sem képes legálisan előteremteni a működésükhöz szükséges erőforrásokat. A NAV-nak lehet hogy ők jó fogás, mert a lefoglalt eszözök bőven fedezik a hiányt, szemben azokkal a valóban pénz gyártó vállalkozásokkal akiknek célja egyértelműen a különböző állami- és EU támogatások "elnyerése", a pénzek elosztása, kézzel fogható produktum nélkül! Nagyon nagy pénzeket lehet(ett) szerezni olyan kutatások támogatására, amelyek már gondolatban is halálra ítélt ötletekre épültek... és nem is valósultak meg...
Az téma gazdasági oldala nem érdekel de a szakmai oldalon van némi tapasztalatom egy hasonló cég szakirányú működésében. Az általad "aláíró embernek" említett jelenség nem honi találmány. Volt szerencsém megismerni egy német céget ahol a műszaki vezetőn kivül csak egy embernek volt aláírási joga. Hazai nagy cégeknél is renszer az, hogy részfeladatokra képzett nem repipari képesítésű embereket alkalmaznak és elvétve található olyan cég ahol a teljes javító személyzet rendelkezik aláírási joggal. Sőt egyre több cég dolgoztat be a hatóság által auditált beszállítókkal ami teljesen korrekt eljárás.
Mindenki-aki ott dolgozott-repülés elhivatott,persze a saját szintjükön.
Az egyik olyan elméleti szaki,aki úgy csavarja be a villanykörtét,hogy ketten csavarják a létrát,egy fogja a körtét.A papirjait használta fel a Corvus,kellet a PLH felé elektromos tervek jóváhagyásához.Ha bármi hivatalos szerv kihallgatná,még azt is elmondaná,hogy 6 éves korában tyúkot lopott a szomszéd,és kinek adta el kopasztás után a baromfit!:)
A másik szintén elméleti szaki,ő fél a repüléstől,ő is aláiró.De semmi köze a pályázati pénzekhez,ő is elmondaná az első "szembevilágitás"után a gyermekkori csintevést is!
A harmadik,na ő "veszélyes" valóban,de G. közelébe sem engedte a papiroknak,hiszen ahogy megtudott valamit,rögtön elmondta-leirta mindenkinek,amolyan szófosó!
Ha G. azt akarta,hogy valami kitudódjon,elmondta neki,ő pedig hintette Ballószög-Jakabszállás-Kecskemét útvonalon!
Szerintem erről sokan tudtak ami nem azt jelenti, hogy közük is volt hozzá. Egy ilyen volumenű csalást nyilván nem csak az a két rabosított Úr abszolválta. Kellettek ahhoz mások is. Nem gondolom, hogy a cégen belülről, inkább külsősök, de azért aki a vállalkozás anyagi helyzetét a munkák mennyiségét a költségeket akár durván megsaccolni képes az sejthette, hogy valami nem gömbölyű a cég körül.
40-50 embert foglalkoztani, folyamatos munkát biztosítani nem egyszerű feladat. Saccolásom szerint ennyi ember mellett minimum havi 4-5 repülőt le kell gyártani és nem utolsó sorban ELADNI. Ez évente 50-60 repülő. Szerinted eladtak ennyit? És ha nem akkor miből éltek?
Nem tudom, hogy a monogrammok kit jelentenek, de ha alkalmazottak és tudtak is a szélhámosságról nyilván nem (volt) várható tőlük, hogy "maguk alatt vágják a fát" feljelentsék, becsődőltessék a kenyéradójukat.
Az altalam belinkelt oldalon,egy hozzaszolo emlit három emberket,illetve a monogrammjukat.Az egyiket jol ismerem,szinte kizart,hogy koze lenne a csalas sorozathoz.Illetve mar semmiben sem vagyok biztos,szerinted tudhattak rola?
Remélem, hogy az ügy felgöngyölítése még nem fejeződött be! A szálak szerintem messzebbre nyúlnak mint elsőre gondolnánk. Pl. a megvesztegetett pályázat írót is szeretném a két "Úr" mellett látni! Gyanítom, hogy a repülőgép építő társadalom más tagjával is fogunk még ez ügyben találkozni...
Itthoni tanulmányait követően egy évet töltött Berlinben gazdasági ösztöndíjjal, majd bankárként helyezkedett el a Bank Austria Creditanstaltnál, később a Bankár Befektetési Rt.-nél. Évekig az egri családi szőlészetben segítette a bor- és mustexportálást.
2004 óta ügyvezetője és társtulajdonosa a Corvus Aircraft Kft.-nek.
Tisztán látszik, hogy mennyire érthet a repülőgépgyártáshoz!
Ja, és még egy érdekes mondat a nyilatkozatából - "Kezdetben csak egy ultralight repülőgépet akartunk gyártani egyféle motorral, Magyarországra. Most már kétféle motor lesz, a célországok között ott van Amerika, Dél-Afrika. Most rakjuk le egy remélhetőleg sikeres cég alapjait. Egyelőre persze olyan, mint a rulett. De én hazárdjátékos vagyok."
Felettebb erdekes,hogy a Corvus volt munkatarsai mind ezen a forumon,mind a maganeletben tuzzel-vassal harcoltak a Corvus igazaert.Sokszor,sajat maganeletuket tagadtak meg,a Corvus erdekeben.
Baratsagok szakadtak meg csak azert,mert nem mindenkinek volt azonos a velemenye.
Egyszer csak,tobb kollega-munkatars elment a cegtol.Szandekosen nem irtam"lapatra kerultek,elkuldtek,elzavartak,stb"mert ezzel kapcsolatban ellentetes a kollegak es a CA kommunikacioja.
A dolgozok azt mondtak:"eleg volt,atbasztak,itthagyom.csalok,bunozok"
A munkaltató meg:"kirugtuk,elkuldtuk,lopott,becsapott,nem dolgozott rendesen,stb"
Csakhogy-semmi sem olyan bizonytalan,mint a mult-a volt dolgozok 180 fokos vettek.Az agyondicsert cég ellenség lett,és a regi emlekek megvaltoztak.
Ez a topik már nem a geprol szol,hanem a volt melosok elkeseredett harcarol.(mellesleg nehany dologban igazuk is lehet)
És még egy érdekesség a Te logikád alapján! Amenhotep topiktárs is az én gépemen regisztrált. Ezexerint Ő
is ki lesz penderítve!?
Másrészről kérdéseket sem tettem fel amire "válaszolnom" kellet volna.
Azért furcsa amit írsz mert már hallottam mástol is pont ezen topikkal kapcsolatban, hogy joskabácsi, jakobvonzanten, morituri és még nem tudom hányan mind egy ember akik "magukkal" beszélgetnek.
Úgy tűnik, hogy mostmár én is közéjük tartozom. Végülis nem bánom, nincs ellenemre a társaságuk. :)