Keresés

Részletes keresés

Csabi67 Creative Commons License 9 órája 0 2 3722

Jó lett volna egy retró menettel megünnepelni.....

Előzmény: König Norbert 71 (3721)
König Norbert 71 Creative Commons License 1 napja 0 5 3721

Sziasztok! Kaposvár-Mocsolád HÉV vonal 125. évfordulója közeleg! Augusztus 23-án indult meg a forgalom Kaposvárról a 7514 vegyes vonattal! 22-én volt a műtan-rendőri bejárása!

Csabi67 Creative Commons License 2019.06.06 0 0 3720

Ma délelőtt a 333-as Dácsia tolt le 4 dozátoros kocsit a daránypusztai megállóig, illetve tovább Bábony felé kb 200-300 méterre. Iemig-en követtem, több helyen sokat időzött, volt dolguk rendesen. Daránynál pár képet csináltam.

Siófokon van még a mozdony, talán holnap jönnek ismét és folytatják.

Előzmény: Abymot (3718)
nidsz Creative Commons License 2019.06.06 0 0 3719

Már nem először és nem másodszor fordul elő, hogy a középső szakaszon elmossa az eső a pályát.

 

Tabon áll két Bz, miért pótlóbusz közlekedik?

Előzmény: Abymot (3717)
Abymot Creative Commons License 2019.06.06 0 0 3718

Mennyire sérült meg a pálya?

Előzmény: Abymot (3717)
Abymot Creative Commons License 2019.06.05 0 0 3717

2019. június 5. szerda, 16.41 / Utolsó módosítás: 2019. június 5. szerda, 20.36

 

A Siófok-Kaposvár vonalon, Kisbaráti és Karád között a heves esőzés következtében a vasúti pályát lezárták a vonatforgalom elől. A MÁV-START pótlóbuszokat rendelt az utasok elszállításához, melyek Siófok és Mernye között közlekednek. A helyreállítás csütörtökön a délelőtti órákra várható.

 

MÁVINFORM

 

A pálya kizárás miatt Siófok - Mernye között vonatpótló autóbusz közlekedik, Mernye - Kaposvár között vonatközlekedés lesz. (K.B.)

Csabi67 Creative Commons License 2019.05.31 0 2 3716

Mai permetezős menet.

Somogymeggyesnél és Kapolynál fotóztam.

 

Lovrin Creative Commons License 2019.04.25 0 0 3715

Minden ilyen szárnyvonalas halállista az épp aktuális erőviszonyok függvénye.

 

- Mennyi a települések politikai lobbija, azaz van-e olyan polgármester, minisztérium közeli fontos ember aki az asztalra csak a vonal megmentéséért.

- A helyi MÁV(-Stop) vezetők mennyire érzik magukénak a vonalat. Van ahol van a szent főőőőővonal, a többit meg igyekeznek lerázni mint kutya a vizet (khm Pécs) van ahol meg egész jól egyben sikerül kezelni a hálózatot (Debrecen).

- Attól függően, hogy a minisztériumi ötletgazdáknak milyen új "szakmai" mérőszámot igyekszik beadni a vonalbezárásban érdekelt lobbi, más vonalak kerülhetnek reflektorfénybe. Azaz, lehet magyarázni a feltétlenül szakmai vonatkilométerekkel a takarékosságot, vagy eszközmegtakarítással, vagy személyzettel, vagy párhuzamosságokkal, menetrendi összehangolással, ezek tetszőleges kombinációjával.

A végeredmény általában egy nyers halállista aminek van huszonvalahány szokásos tagja, aztán pofozgatják jobbra-balra ilyen-olyan lobbiérdekek mentén míg kijön egy végleges tervezet amit vagy végrehajtanak vagy nem.

 

Ne legyenek illúziók, december környékén, vagy jövőre megint elő fog kerülni a téma. Az idő nem dolgozik nekünk.

A MÁV-nak nincs semmilyen jövőképe a mellékvonalakra vonatkozóan, mint ahogy a MÁV-Startnak sincs semmilyen szolgáltatási koncepciója.

Előzmény: vlacko (3714)
vlacko Creative Commons License 2019.04.25 0 0 3714

Én Toponáron lakom, és bár nem használom a vasútat, minden szárnyvonalbezáráskor aggódok egy sort, hogy ezt a vonalat is megszüntetik.

Valljuk be, forgalom tényleg alig van rajta.

Mi lehet az oka, hogy eddig megúszta? Stratégiai helyzete van, vagy a Tabi ipar esetleg?

 

taurus99 Creative Commons License 2019.04.23 0 0 3713

Láttam Mernyén, egymagában volt.. egy darab East vitt fel kisbárra 😂😂

Csabi67 Creative Commons License 2019.04.23 0 0 3712

Üdv!

 

Ma a 122-es Csörgő viszi a kisbári erdészeti vagonokat.

martinaxe7 Creative Commons License 2019.04.12 0 0 3711

One Way Ticket...

Előzmény: taurus99 (3710)
taurus99 Creative Commons License 2019.04.12 0 0 3710

Április 17.-én életbe lép egy kisebb változás a Magyar Posta és a MÁV között, melynek köszönhetően, 17 helyen az Országban , köztük Tabon, lehet majd vásárolni vasúti menetjegyeket. A posta a MÁV jegykiadó rendszerét fogja majd használni. Fontos tudni, hogy bármilyen káreset, jegyek visszatéritése, továbbra is a vasúti jegypénztárakban lehetséges majd.

taurus99 Creative Commons License 2019.04.10 0 0 3709

http://iho.hu/hir/fenysorompo-vedi-a-foktoi-atjarot-kalocsan-190410

 

Na, Kalocsán, 56 millio volt a fénysorompó..

Csabi67 Creative Commons License 2019.04.09 0 0 3708

Ezt nem tudom.

Rápillantottam az iemig-re, akkor láttam, hogy 255-ös jön Karád és Meggyes között, a 38313 pedig 129 perc késéssel áll Kapoly után.

 

Előzmény: Abymot (3707)
Abymot Creative Commons License 2019.04.09 0 0 3707

A 38316 Bz-je volt a 255-ös, ami ment tovább Somogymeggyesre kitolni a 38313-at?

(más nem nagyon érhetett oda 18.35-re, hacsak nem 38346 egyik egysége, ha nagyon gyorsan reagáltak és Mernyén leakasztották).

Előzmény: Csabi67 (3706)
Csabi67 Creative Commons License 2019.04.09 0 0 3706

Üdv!

 

A 38313-as fekve maradt Kapoly és Meggyes között (117-199). 18:35-kor Kaposvár felől jött a mentés (117-255) és betolta Tabra a motorkocsit. Rákapcsoltak a  38323-ra és 19:06-kor elindult a kígyó Kaposvárra.

 

Képek:

A magányos 38313-as Kapoly után

Érkezik a mentés:

Tab bejáratnál:

Indulás Kaposvárra:

Abymot Creative Commons License 2019.04.08 0 0 3705

Tipp: 38313 elakadt Bz-jét 38323 motorja vontatta be Tabra az egyórás állásideje alatt (a kitérő miatt kicsit késve indult tovább Tabról), 38316 Bz-jét pedig Mernyétől hozzácsapták 38318-hoz (amely onnan emiatt szintén kisebb késéssel indult tovább).

Előzmény: Godolloi HEV (3704)
Godolloi HEV Creative Commons License 2019.04.08 0 0 3704

Várta a 38313-at, ami elakadt Kapoly után (többet nem tudok).

Előzmény: Abymot (3703)
Abymot Creative Commons License 2019.04.08 0 0 3703

38316-tal mi történt ma Mernyén?

taurus99 Creative Commons License 2019.04.03 0 1 3702

A lencse megint itt van tabon, ha jól láttam 2 darab kocsival! :O

taurus99 Creative Commons License 2019.03.31 0 0 3701

Nos, MCG! A válasz több volt, mint amit vártam! Köszönöm! Nos a fenti kérdésre válaszolva, ha minden igaz, igen. Az aljcserékből látszik, hogy a következő szakasz hossz, az a Tab-Karád szakasz. Migfigyeléseim alapján, ( :D) arra jutottam, ahogy magáncéllal bejártam a 20 km-es szakaszt, hogy Tab-Kapoly között illetve Somogymeggyes-Karád között végeztek eddig nagyobb mértékű, szisztematikus aljcseréket. Valamint Somogymeggyes-Karád között összesen 1 km hosszban cseréltek síneket ( a kicserélt darabokon jellemző volt a korona kopás, illetve egyéb deformálódás ( olyan volt, mintha egy meglaposodott kocsit vittek volna végig, többször is)).  Bízom benne, hogy rendben folytatódik majd az alj csere. Hisz mint leírtam már többször is, ha minimum 40-es lenne ez a 20 km is, akkor már kapásból 15 percet spórolna a vonat, persze feltéve, hogy sikerülne hozzá menetrendet írni. Aztán hallottam olyanról, hogy fokozatosan tervezik Tab-Siófok között vissza állítani lépcsősen a sebességet (először 50, majd 60). De ez csak szóbeszéd. Én mindenesetre örülök, hogy egy év alatt sikerült vissza faragni 10 percet a menetrendből! Ami talán kedvezőbb hatással lesz az utasforgalomra is. Persze, a menetrendet kellene annyira átírni, hogy egy időben lehetőleg ne menjen busz is meg vonat is.. bár ezt az illetékesek talán jobban tudják :D Szóval igen, akárhogy nézzük, szerencsés helyzetben van ez a vonal. Ha valaki ismerős Debrecen felé, akkor láthatja, hogy az Apafa-Mátészalka, Nyíregyháza-Csenger, Tiborszállás-Záhony, Mátészalka-Zajta vonalakon is ugyanilyen gyötrelmes a helyzet, annyi különbséggel, hogy ott IP motok közlekednek, valamint Több szakaszon 30-cal megy a vonat minden féle pályajavítási szándék nélkül. És ami még siralmas, hogy Apafa és Mátészalka között, 80-as pályán 30,40, 50 km/h-val mennek a vonatok, csörgőkkel és Bhv-kkal.. 

Abymot Creative Commons License 2019.03.30 0 0 3700

Folytatják ez után is a szisztematikus aljcseréket valamelyik szakaszon?

Előzmény: taurus99 (3698)
mcg Creative Commons License 2019.03.30 0 0 3699

Eltérés abból lehet, hogy a vonalon van kint állandó lassújel, ami nem egyezik meg a hivatalos, adatszolgáltatások során leírt, s a HÜSZ-ben is meglévő sebességgel.

 

Az egyiket a pályamester rakja ki, a másikat meg egy irodista írja le...:)

Előzmény: taurus99 (3697)
taurus99 Creative Commons License 2019.03.30 0 0 3698

Tiszteletem a Tisztelt fórumozóknak! 04.07-től módosul a menetrend!

taurus99 Creative Commons License 2019.03.18 0 0 3697

VPE kimutatások:

 

2004/2005 :

http://www.vpe.hu/takt/vonal.php?id=1400149

2012/2013:

http://www.vpe.hu/takt/vonal.php?id=101100374

2017-2018:

http://www.vpe.hu/takt/vonal.php?id=101102556

 

Számomra az itt az érdekes, hogy a VPE-n is más a sebesség, meg a valóéletben is. Valaki aki többet tud, mint én, elmondaná, miért van így? 

 

Gy.D.Valentin Creative Commons License 2019.03.12 0 0 3696

Jelenleg Kisbárapátiban van a tolatós.

taurus99 Creative Commons License 2019.03.10 0 0 3695

Várható mostanában tehervonat a vonalon? 

taurus99 Creative Commons License 2019.03.07 0 0 3694

Azért, a Győr-Veszprém-Siófok-Kaposvár járatot, előbb vinné el a vasút Fonyodnak, Mint Tabnak.. Viszont, pár éve volt egy javaslat, Győr-Komárom-Fehérvár-Dombóvár-Kaposvár vonathoz :O

BE200 Creative Commons License 2019.03.06 0 0 3693

A Dél-Balatoni bontott anyagból készült a Kaposvár-Fonyód vonal felújjítása. 

 

"A használt anyagból megújuló pályán újra nyolcvannal lehet majd döngetni, és talán a biztosító-berendezéseket is korszerűsíteni fogják majd."

 

http://iho.hu/hir/epitkezes-szantodtol-kaposvarig-170311

 

 

A Kaposvár-Dombóvár vonalról gyors és rövid keresgéléssel ezt találtam: 

 

"A vágányok az új zúzottkő ágyazatban használt, minősített vasbeton aljakon, korszerű ragasztott kötésekkel, leerősítéssel, hézagnélküli kivitelben készülnek."

 

https://kaposvarmost.hu/hirek/orszagos-hirek/2016/06/10/megujul-a-dombovar-es-bate-kozotti-vasuti-vonalszakasz.html

 

 

Tehát innen nemhogy vinni lehetet volna, de ide is hozták a bontott anyagot. 

 

Minden esetre, olybá tűnik, bontott anyag van bőven. (és nem csak itt) 

 

Lenne miből, a 35-ös, akár csak egy részleges pályafelújításához, biztosítani az anyagot.

 

Talán, HA, lenne rá szándék, akár egy Győr-Kaposvár kapcsolat is helyre állítható, vissza és kiépíthető lenne. 

 

"Győr-Veszprém-Siófok-Kaposvár útvonalon napi egyetlen autóbusz járatpár közlekedik"

 

https://www.kisalfold.hu/dunantul/feltamasztanak_a_gyor-siofok_kozotti_vasutvonalat_-_augusztus_vegen_demonstracios_vonat_indul/2569126/

 

 

 

 

Előzmény: Dentoro (3692)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!