Keresés

Részletes keresés

taurus99 Creative Commons License 2 napja 0 0 3674

Valóban érdekesek az itt elhangzott/leírt dolgok. Jelentős menetidő csökkenést lehetne elérni, ha 50-es lenne a vonal Siófokig. Valamint, ha már 40-es lenne Tab-Karád között a pálya (minimum). Tab és Karád között kapásból, 15 percet csökkenne a menetidő. Ergo, Kaposvár-Tab között 2 óra helyett már csak 1 és 3/4-ed óra lenne az út. Ami már az a menetidő, aminél az emberek gondolkodnak azon, hogy talán, vonattal jobb lenne. Tab-Siófok között, ha már 55 perc alatt fenn lesz a vonat, az szintúgy pozitívan kell, hogy hasson az emberekre. Tab-Siófok között, amin menetrendileg változtatnék, az annyi, hogy jöhetne annyival előbb a 38310-es, hogy biztosítson kényelmes átszállást, a gyorsra Pest felé.

mcg Creative Commons License 3 napja 0 1 3673

", és így a Siófok-Tab az eddigi 59 perc helyett 55 perc lehet(ne)."

Ennyi is lesz a pótléktól várhatóan.

 

Sajnos ez még tényleg nem 52 perc (amennyivel én korábban számoltam), elsősorban Ádánd-Som és Bábonymegyer-Tab között számomra érthetetlenül hosszú a menetidő: előbbi 6,2 km 10 perc, utóbbi 5,6 km 9 perc alatt teljesíthető kellene legyen.

Esetleg négyóránként megállva, négyóránként "szaladva" össze tudna jönni, de tény, hogy kéne még kb. 6 km, ahol 40-ről 60-ra emeljék vissza a további aljcserékkel, akkor máris megvan 3 perc.

Lefelé Tab előtt van 2 perc tartalék, felfelé ez Siófoknál van. Ha ezek nem lennének, akkor késéskor se nagyon tudna behozni. A vonali 10-es lassújelek mellett ezen felül más nincs, persze minden egyes aktuális menetidő ember és gépfüggő....

 

Ezen kívül én kb. 1 perccel kevesebb tartalékidővel számoltam a Siófok-Tab szakaszon. Egyébként 30/40-esről 40/50-esre nem lehet emelni? (akkor kevesebb tartalékidő elég lenne).

Hát, azért nem feltétlen 1 perccel. A tartalékidő hivatalosan a tiszta menetidő 4%-a, + 1,5 perc / 100 km. Azaz ahhoz, h 1 perccel kevesebb tartalékot adj, kb. 25 percet kellene gyorsulni :)

 

Az 55 percet alapul véve Siófok-Tab között kétórás ütemet csak éles kereszttel lehetne megvalósítani (de a csatlakozások még akkor sem teljesülnének mindkét irányban).

Az éles kereszt is elvisz 3-4 percet Tabot, mert az pécsi igazgatóság...

 

Ami viszont egyértelműen kirajzolódik a menetidőadatokból: Kisbárapáti-Bonnya között a ténylegestől eltérő sebességre van tervezve a menetrend, ott 2 percet le lehet(ne) venni mindkét irányban.

Kisbárapátiban ott a sorompó, lefelé menet a rendszerek már beveszik azt megállásnak amikor még csak a jv. száll le tekerni...:(

 

- a kaposvári oldalon még tudnék javítani a tervezetben a csatlakozásokon, ha a Tab-Karád szakasz is egyszer újra 40-es lenne.

Hát, egyes részein még talán elbírná, de van ahol az ágyazat sincs meg teljesen... De tény, hogy a 30-ról 40-re emeléssel érhető el fajlagosan a legtöbb csökkenés.

Előzmény: Abymot (3672)
Abymot Creative Commons License 3 napja 0 1 3672

Néhány napig figyeltem az elvirában a menetidőket, és bár nehéz eldönteni, hogy a vonatok akkor most a menetrendben megadott sebességgel, vagy a pályának megfelelő sebességgel közlekednek (szerintem egyelőre változó), úgy látom a Sióvölgy-Siójut szakasz teljesíthető 9 perc alatt is, a Siójut-Ádánd pedig 5 perc alatt. Ha ehhez utóbbinál hozzáadok még egy perc állásidőt, akkor Sióvölgy-Ádánd a kijavított pályán 15 perc, az eddigi 19 perc helyett, és így a Siófok-Tab az eddigi 59 perc helyett 55 perc lehet(ne).

 

Sajnos ez még tényleg nem 52 perc (amennyivel én korábban számoltam), elsősorban Ádánd-Som és Bábonymegyer-Tab között számomra érthetetlenül hosszú a menetidő: előbbi 6,2 km 10 perc, utóbbi 5,6 km 9 perc alatt teljesíthető kellene legyen.

 

Ezen kívül én kb. 1 perccel kevesebb tartalékidővel számoltam a Siófok-Tab szakaszon. Egyébként 30/40-esről 40/50-esre nem lehet emelni? (akkor kevesebb tartalékidő elég lenne).

 

Az 55 percet alapul véve Siófok-Tab között kétórás ütemet csak éles kereszttel lehetne megvalósítani (de a csatlakozások még akkor sem teljesülnének mindkét irányban).

 

Ami viszont egyértelműen kirajzolódik a menetidőadatokból: Kisbárapáti-Bonnya között a ténylegestől eltérő sebességre van tervezve a menetrend, ott 2 percet le lehet(ne) venni mindkét irányban.

 

A fentiek alapján optimális menetrendet én nem tudtam tervezni, de munkaanyagként felteszem, amire jutottam, az alábbi kiegészítésekkel:

- felhasználtam azt az ötletet, hogy a 2003-2004-es és 2004-2005-ös menetrendben a Kaposvárról 14.43-kor induló vonat egyik fele Felsőmocsoládon fordult, és csak a másik fele - vélhetően egy szóló motor - pedig (akkor csak iskolaidőszakban) ment tovább Kisbárapátiig, ahol viszont összezárt a Siófok felől érkező délutáni vonattal,

- a kaposvári oldalon még tudnék javítani a tervezetben a csatlakozásokon, ha a Tab-Karád szakasz is egyszer újra 40-es lenne.

 

Persze ez csak egy elképzelés, valószínűleg nem hibátlan, és lehet hogy vannak jobb alternatív elképzelések is:

 

Előzmény: mcg (3668)
taurus99 Creative Commons License 5 napja 0 0 3671

Pedig múltkor mentem arra, és esküszöm, hogy vagy 30-cal döcörögtünk..

mcg Creative Commons License 6 napja 0 0 3670

az a 6 km is feljavult, s abban még rálátásos lassújel sincs...

Előzmény: taurus99 (3669)
taurus99 Creative Commons License 2019.02.12 0 0 3669

Várj, akkor most már, Tab-Siófok között végig 40-es a vonal? Én azt hittem, hogy Csak Tab-Ádánd, valamint kereskedelmi pu. előjelzőjétől Siófokig, és marad egy szar 6 km-es szakasz..

mcg Creative Commons License 2019.02.12 0 0 3668

De én úgy látom, hogy a jelenlegi menetrendi struktúrából érdemben több nem hozható ki, kivéve ha esetleg 30-ról tényleg 40-re emelik a Sióvölgy-Ádánd és a Tab-Karád szakaszon is a sebességet.

 

Tessék kimenni utazni a vonalra, tudom nehéz összehozni, de nem lehetetlen :)

Az előbbi már 40-es, sajnos ez még a kétórás Sió-Tab ütemhez nem elég, legfeljebb megállások kivételével.

 

Az utóbbinál kéne ugyanúgy aljcsere ami előbbinél megtörtént...

Előzmény: Abymot (3667)
Abymot Creative Commons License 2019.02.10 0 0 3667

A vasár- és ünnepnapi ádándi várakozás számomra is feleslegesnek tűnik, szerintem indulhatna ehelyett Siófokról 6.37-kor (a hétköznaptól eltérő menetrenddel, ahogy erre más vonalakon is van példa).

 

De én úgy látom, hogy a jelenlegi menetrendi struktúrából érdemben több nem hozható ki, kivéve ha esetleg 30-ról tényleg 40-re emelik a Sióvölgy-Ádánd és a Tab-Karád szakaszon is a sebességet.

 

Karádi szolgálatról a helyiek tudnának nyilatkozni...

Előzmény: Fizolti (3666)
Fizolti Creative Commons License 2019.02.09 0 0 3666

Karádon időszakosan korlátozott időben van szolgálat, vagy már az sincs?  Mi volt ez a nem kezelési utasítás szerinti használat?

- - -

Felmerült egy olyan észrevétel, hogy vasárnap és ünnepnap - amikor nem kell ott keresztre várnia - el kellene tüntetni Ádándról a 38317 tartózkodását, későbbi siófoki indulással és/vagy korábbi továbbindulással. Annak, hogy most minden nap azonos a vonat menetrendje, van valami utas, esetleg vonatforgalmi oka?

Előzmény: keszekusza76 (3660)
taurus99 Creative Commons License 2019.02.01 0 0 3665

Először is megkésve, de boldog új évet minden kedves fórumozónak, másodszor, kihaltunk vagy mivan? 😂😅

keszekusza76 Creative Commons License 2018.11.20 0 0 3664

Igen az.

Vonat által vezérelve.

Előzmény: Abymot (3663)
Abymot Creative Commons License 2018.11.20 0 0 3663

Köszönöm a tájékoztatást, gondolom ez a Látrány-Andocs közút átjárója.

Ha másik irányból (Kaposvár felől) érkezik a vonat, akkor mi vezérli ezt a sorompót?

Előzmény: keszekusza76 (3660)
Abymot Creative Commons License 2018.11.20 0 2 3662

Nem tudom, hogy az öt óra körüli siófoki indulással nem valamilyen hivatásforgalmi igényt akarnak-e megcélozni?

 

Egyébként tavaly karácsonykor már feltettem egy olyan saját tervezetet (#3565), amelyikben 38323-öt én is az S8506-hoz csatlakozva terveztem.

De ehhez kellene még egy kis menetidőcsökkenés Siófok-Tab között, mert 38316-nak meg vissza kellene érnie Siófokra a nyolc órás pókba.

Vagy S8506-ot kellene begyorsítani (persze elsősorban nem emiatt, de azért itt is kapóra jöhetne).

Előzmény: keszekusza76 (3661)
keszekusza76 Creative Commons License 2018.11.19 0 0 3661

A 38323 Siófokról indulhatna közel egy órával később is,

8506-ról csatlakozást biztosítva,ennek több értelme lenne:)

Előzmény: Abymot (3658)
keszekusza76 Creative Commons License 2018.11.19 0 0 3660

A karádi kezdőpont felöli állomási fénysorompó miatt van,le kell zárni kézi kezeléssel.

Volt is belőle balhé annak idején anno,nem a kezelési utasítás szerinti használata miatt.... 

Előzmény: Abymot (3658)
taurus99 Creative Commons License 2018.11.18 0 0 3659

Jövőhéten, a piactéri átjárónál, alj cserék lesznek 250 méter hosszban.. ami jelent valamit.. lehet hogy ismét nagy meglepetésként, egyszer csak emelnek a pálya sebességen, Karád és Tab között 😍😂😂

Abymot Creative Commons License 2018.11.17 0 0 3658

Nekem Tabon a Kaposvár felől szépen kiszerkesztett tíz percek váltak gyanússá.

 

Ha marad öt perc a normaidő, azt viszont véleményem szerint némileg ki lehetne használni, pl. 38323 indulhatna már 18.58-kor tovább Tabról, és akkor a vele Mernyén keresztező 38318 is 20.05 helyett néhány perccel előbb tudna indulni Kaposvárról - így ott a más vonalakról átszállóknak kevesebbet kellene várniuk.

 

Amit nem értek még, hogy 38323-nál miért lesz Somogymeggyes-Karád között a jelenlegi 18 percről 20 percre megnövelve a menetidő - 38313-nál még csak értem a 3 perc állásidőt Karádon: gondolom engedélyt kér a továbbhaladásra a 38343 miatt - de 38323-nál mi célt szolgál?

Előzmény: mcg (3656)
mcg Creative Commons License 2018.11.16 0 0 3657

hát kérdés, hogy vajon ez az üveggömb a jó, vagy amit "hivatalosnak" neveznek, mert utóbbiban még 2 év múlvára sem lesz változás...:(

Előzmény: taurus99 (3648)
mcg Creative Commons License 2018.11.16 0 0 3656

nem, nőtt meg.

 

csak azt kérték, hogy a két vége kb. ne változzon, ennyi...:(

Előzmény: Abymot (3647)
Abymot Creative Commons License 2018.11.16 0 0 3655

"Tabon nem a normaidő nőt meg(korábban is ennyi volt)"

Úgy érted, hogy eddig is 10 perc volt (Kaposvár felől)?

Előzmény: keszekusza76 (3652)
taurus99 Creative Commons License 2018.11.16 0 0 3654

Ahogy számoltam, 3 percet javítana a menetidőn. Bár össze számolva, elég sok minden hozhatna változást.. 

taurus99 Creative Commons License 2018.11.16 0 1 3653

Ahogy elnéztem, utána számolgattam, 3 percet nyerne a vonat. Nyílván, ez is valami. Ha megnézzük, a vonalra fénysorompó kellen Toponárhoz (20-as lassújel) Kisbárapátihoz, Bábonymegyer Tengődi úthoz, illetve Som-Nagyberénynél a 20 as lassújelhez.  Ezek mind mind sokat segítenének. Segítene az is, ha kötelező lemme a "figyelj" jelzés. Segítene, ha a két hídprovizórium helyett, valódi híd, vagy áteresz épülne. Segítene, ha Bonnya és Karád között, kivennék az állandó lassújelet. Sokat segítene, ha a vonal valóban a szolgálati menetrend sebességeit tükrözné. Segítene az elmosás károk javítása. Annyi minden segítene. Persze, vannak a MÁV részéről erőfeszítések, de akkor is. Ráadásul, minimális költséggel. Ami drága, az az átjárók fedezése, illetve a kisbári provi átépítése, mivel amilyen szar ott a talaj, az kurva élet, hogy cölöpalap kell neki. Azt nem tudom, hogy létezik e olyan pályázat, ahol az únió ad pénzt ilyenekre. Bár, az is kevésnek bizonyul, mert 25 % -kal minden túl van itt árazva az építőiparban.

keszekusza76 Creative Commons License 2018.11.15 0 1 3652

Kisbárapátiban a teljes sorompó,jegyvizsgáló általi tekergetésének megszüntetése is sokat javítana ez ügyben...

Tabon nem a normaidő nőt meg(korábban is ennyi volt),

jóleszideígyis szindróma hozta a szokásos baromságot.

Előzmény: taurus99 (3648)
kisebbségi Creative Commons License 2018.11.15 0 0 3651

XD

 

Előzmény: taurus99 (3650)
taurus99 Creative Commons License 2018.11.15 0 1 3650

Nem beszólnini 😂😂 nem töltötte fel a gépem 😢😢

kisebbségi Creative Commons License 2018.11.14 0 0 3649

"Na de, addig is hoztam pár képe, a nem régen bekövetkezett kisebb változásokról, alj cserékről:"    :D majdnem .

Előzmény: taurus99 (3648)
taurus99 Creative Commons License 2018.11.14 0 1 3648

Mondjuk, sajnos az is igaz. Hallottam kósza híreket, hogy ezek a változtatások is ideiglenesek, és hamarosan, mivel elvileg, 2-3 hónapon belül Ádánd és Sióvölgy, között emelik a sebességet 40-re, iletve Karád és Tab között is (az infó szerint) emelik 40 re a sebességet, így majd megint új menetrend lesz , amit ismét egy módosításban fognk közölni. Na de, addig is hoztam pár képe, a nem régen bekövetkezett kisebb változásokról, alj cserékről:

 

Abymot Creative Commons License 2018.11.14 0 0 3647

Tabon pedig a Kaposvár felőli normaidő (is) megnőtt 5 percről 10 percre a keresztezéseknél :(

 

Úgyhogy a menetidőcsökkenés éppen csak kiegyenlíti a normaidőnövekedést (ld. 38316-38323 esetében).

 

Úgyhogy egy lépés előre, és (legalább) egy lépés hátra :((

Előzmény: taurus99 (3646)
taurus99 Creative Commons License 2018.11.12 0 1 3646

Hali! Elsőkörben mindenki olvassa el az új menetrendet. (Bizonyos indulási időpomtok és a üenetidők változnak). Így most már Tab-Kaposvár, kerek két óra! 😂 Illetve, végigjártam, gyalog a vonalat a szovjet laktanyától, az uszodáig. Páratlan oldal felől a bejárati előjelzőig, a laktanya kitérőjén kívül, 10 db korhadt kereasztaljat cseréltek ki, ezen felül az uszodánál, az S kanyarban is 10 db aljat cseréltek. Illetve amut észre vettem, az Tab alámosott bejárati ívénél, olyan "földmunkák" lettek elvégezve, amelyeket alámosott oályaszakaszok rendbetétele előtt szoktak végezni. Plusz, az állomáson áll 4 TVGh teherkocsi,amiből kettőn annyi keresztalj van, hogy pont elég lenne a szakasz rendbetételéhez. (Persze lehet én gondolom rosszul.) Esetleg valakinek infója? Ill nézegettem, hogy december 4-8 között, Mernye és Tab viszonylaton, 3-3 méter szélességben,  unimogos bokorirtás lesz 😘

Csabi67 Creative Commons License 2018.10.16 0 0 3645

Üdv!

 

Rossz a dátum.... Már tegnap bontották a laktanya kitérőjét.

 

Előzmény: taurus99 (3644)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!