Mindenki jól gondolja meg, hogy Lengyelországban vasutat fényképez, ugyanis hatályba lépett egy jogszabály, ami tiltja a kritikus infrastruktúra, többek között a vasút fotózását. Aki engedély nélkül fényképet készít, elzárásra, illetve pénzbüntetésre ítélhető és a fényképezőjét elkobozhatják.
Lengyel oldalon felépítménycsere volt a közelmúltban? Az alagútban az S/P tábla mellett pár éve megvolt az U/G faragott kő határ tábla is - Magyar Királyság / Galicia. Velünk élő történelem.
Az ünnepek között tettem egy kanyart (többek között) Alsó-sziléziába. A 341-es Dzierżoniów lšski-Bielawa Zachodnia közel 6 kilométeres vonalon idén a decemberi menetrendváltással indultak újra a személyvonatok, 42 éves szünet után. A vonalat a vajdaság átvette a PLK-tól és idén saját beruházásban újíttatta fel (építette újra gyakorlatilag).
A vonaton oda-vissza meglehetősen sokan voltak, gondoltam a többség a nagyobb városig, Dzierżoniówig utazik, de nem, pont Bielawába volt több utas, tehát láthatóan helyes döntés volt a hosszabbítás. A sietségnek ára volt, Bielawa másik megállója (Centralna) még nem készült el, így a város nagyobb része jelenleg elhalad a vonat és csak az egy részébe kínál közvetlen eljutást.
Hmmm. Lengyelország felé, - Chopin közvetlenül Katowice majd Krakkó. Helyes. - Újdonság Ostrava-Svinov-Przemyl reggel. Gondolom PKP adja majd a kocsikat. Előtte marad 111 ami Comeniusról nevet vált marad CD. - Sobieski korábban indul Bécsből. És az ő fekvésében jön a Porta Morvica Grazból Katowice Przemylbe. - LE 411 Praha - Ptrovice u Karviné - gondolom ezzel tervük van még a későbbiekben. - Cracovia/Báthory páros marad, de Báthory tovább közlekedik Terspolig. (Ha magyar étkezővel fog menni, látom előre, akkor már a pultnál sem lehet majd kérni). :-) - EC 102 Bécs-Varsó, 117 Prága-Varsó, 100 Bécs-Katowice - Leó szintén Prága - Krakkó. A közlekedési napokat majd meglátjuk. - Illetve szintén maradnak a nyári CD kocsis lengyel fürdővonatok. Illetve Koleje lšskie a Bohumín-Katowice között.