Nos, ismét lakossági fórum, négy témában, köztük a KKK is.
Helyszín: Dráva utcai óvoda (Dráva u. Sas u. sarok) Időpont: 2009. június 2. 18.00 MC: Galgóczy Zoltán + a kerület vezetése
Súlyponti eltolódás érzékelhető: már nem a bukott Cséry-telep a KKK mozgatórugója, hanem a Darugyár helyén épülő gigalakópark. A tervek szerint megnyitják, sőt aszfaltot kaphat a Flór F. utca, mivel az építési törmeléket, illetve építőanyagokat azon szállítanák a teherautók. Már elképzelni is csodás.
A környezetszennyezés dolgot még valahogy csak-csak meg lehet bundázni ebben a "degradált" környezetben (a nosztalgia kedvéért visszaemlékezve a környezettanulmány Halmi-erdőre vonatkozó részére, még ma is forr a vérem). Azzal viszont már marha nehéz mit kezdeni, hogy ez a KKK bizony csak egy városi közút. És egy ilyen építését aztán végképp nem támogatja az EU. Nem ártana, ha a képviselő úr is tájékozódna néha az EU pályázati feltétel-rendszere felől, úgy esetleg kevesebb félrevezető mondat hagyná el ajkait...
Apránként összeáll a kép. Most van egy interjú a Városrész újságban Szaniszló Sándorral, azt mondja, hogy az összes nagyberuházást EU pénzből akarják megcsinálni. Ami a KKK-t illetően mindenképpen új fejlemény, hiszen tudtommal EU pénzt környezetszennyező beruházásra nem fognak kapni. Sőt, addigra a lakossággal is meg kell egyezniük - nem nyomhatják úgy erőből, ahogyan eddig.
Sehonnan... De majd (persze jó marha nagy pénzen) valamelyik bennfentes céggel megint csináltatnak úgy 2018 tájékán egy újabb egzakt, "rendkívül magas" gyakorlati értékkel bíró tanulmányt, ami előirányozza a 2030-ig tartó fejlesztési tervben a KKK megvalósítását.
És így tovább, és így tovább... Ez egy végtelen történet.
A mostani Városképben van egy hosszú cikk a komposztáló végleges kinyírásáról. Az utolsó mondatban megemlítik a KKK-t is. Egyrészt a 2020-ig tartó fővárosi tervben lesz benne, másrészt szigorúan alagútban. Hogy pénzünk honnan lesz rá, arról fogalmam sincs.
A cséri telepi komposztálót lefújta Hagyó a mostani kerületi újság szerint, állatkert, vidámpark lehet majd helyette.
Nég jó hogy minden hónapban megajándékozhat egy 100 éves embert szeretett polgármaesterünk. Kedves ember. Örülök hogy erről midig féloldalas fényképes beszámolot lehet olvasni.
Nagyszerű. Akkor már csak erre kell a későbbiekben esetleg emlékeztetni a majdani városvezető polgártársakat, hogy: ALAGÚTBAN. Remélem, nem kell megint a képük elé rakni ezt az irományt, mint anno a "fórumokon" az UVATERV-es alagút terveket...
Az alag]t k;s[[b is syerepel benne, de ami biztosnak tűnuk hogy 2013-ig nincs benne szó a kkk-ról, utána is csak a metróbővítések a és a keleti körút hidjai után ha jóél értem.
A rendszer működésének feltétele az ellenőrzés, amelyet jelenleg a rendőrség és a közterület-felügyelet végez. A későbbiekben ez is automatizálható egy ellenőrző kamera rendszer kiépítésével, amely egyszerre akár több szabálysértést is képes dokumentálni.
Mesterien felépített cikk; a manipuláció iskolapéldája.
1. "...olcsóbb lehet a távhő Budapesten". Tehát ha valaki ellenkezni merészel, az az olcsóbb távhő ellen beszél... ami egyelőre persze csak lehet, hogy olcsóbb lesz.
2. "...ezzel a főváros Bécs példáját követné." Semmi gáz, sógorék tudják, mit csinálnak, hogy is ellenkezhetnénk egy ilyen ötlettel.
3. "...arra legalkalmasabb XVIII. kerületi Cséry-telep"Hm.Ez a Cséry-telep aztán egy univerzális terület! Jó komposztálónak, szemétégetőnek, vagy akár állatkertnek is, mint olvashattuk. Csak győzzünk választani a jobbnál jobb ötletek közül...
Én meg azt nem tudom, hogy mi a délpesti régió: ok., mi legyünk "DK-pesti régió", de akkor a XXI., XXII., XXIII. kerületek tartoznának ide és ezek szerint vhol itt épülne...???
Egy új szemétégetővel olcsóbb lehet a távhő Budapesten
MTI
| 2008. november 20., csütörtök 08:04
A délpesti régióban akarják felépíteni Budapest második szemétégetőjét 2015-2020-ra, ez egy komplex energiatermelési program részeként harmadával csökkentené a távhő árát, értesült a Népszabadság. A lap csütörtöki számában megjelent cikk szerint ezzel a főváros Bécs példáját követné. A hulladékégetőben a 2010-re elkészülő csepeli tisztítóműben keletkező szennyvíziszapot égetnék el.
A hulladékégető megvalósításán a főváros, a Fővárosi Közterület-fenntartó (FKF) Zrt. és a Főtáv közösen gondolkodik. Tóthné Dick Dorottya, a fővárosi önkormányzat kommunális ügyosztályának vezetője a lapnak elmondta, hogy Budapestnek már most is nagy szüksége lenne egy második hulladékégetőre. A szakemberek Budapest déli sávjában keresnek helyet a létesítménynek, mert az arra legalkalmasabb XVIII. kerületi Cséry-telep ellen a lakosság és az önkormányzat is tiltakozik.
Az "itt" az ezek szerint nem az az "itt" amirol szo van. Bar valoban nincs a topik cimeben a XVIII. kerulet, a melyvezetesu alagut leginkabb arrol szol. Ezen a reszen a vasut, aminek a helyen epulne a KKK egy-ket meterre menne a hazaktol. ITT nem lehetne volgyet meg falakat csinalni (Flor F utca-Gyomroi).
A 16. keruletben nem is volt szo sose alagutrol, ott jobbara erdokben megy, vagy lakoparkok hataran - de nem keresztben a kozepen. Persze, hogy ott se szeretne mindenki, azt megertem...
Valószínűleg nem vagy minden részlettel tisztában, hiszen nem véletlenül találta ki anno a mélyvezetést a főváros erre a szakaszra. Vannak nagyon szigorú szabályok, szabványok (amiket mi, itt élők lassan már jobban ismerünk, mint maguk a tervezők), melyeket be kell tartani, tartatni minden ilyen kivitelezésnél. Ha anyagi okokból ez nem biztosítható, akkor sajnos el kell halasztani az építkezést. Most úgy tűnik, nem is kevés időre...
Hogy máshol hogyan "nyeletik" le az ott lakókkal az olcsóbb, az egészségügyi- és környezetvédelmi normáknak nem megfelelő utakat, nem tudom, csak sejtem: valószínűleg úgy, ahogy itt a kerületünkben is próbálták. Erőszakosan, sok-sok ócska politikusi trükkel.
Még egyszer hangsúlyozom: ha a rozsdaövezetek miatt ennyire kell ez az út, akkor a XVIII. kerületben ragaszkodunk a 1180-as hsz-ben idézett eredeti mélyvezetésű fővárosi tervhez. Aki nem érti, hogy miért ez a nagy ragaszkodás, az kérdezze meg a Fővárosi Önkormányzatnál, miért kellet így tervezni ezt a szakaszt. Meg fogják mondani.
Már megint a mélyvezetés... Te jóságos ég. Én is itt laktam (a XVI. ker) és nagyon sok ismerősöm itt lakik, és ha ott laknék még mindig én csak támogatni tudnám az építést. Ha nem akarunk zajt, sok autópályához hasonlóan egy "völgyben" kell vezetni az utat, fákkal és zajvédőkkel. Már sokszor leírták a fórumban, csak úgy most én is leírtam. Ahol most lakok kezdenek teljesen behálózni az utak. M0-ás, elkerülő út, KKK... Ez mind melletünk lesz/van. Ja és nagyon köszönöm mindenki válaszát!!!
"Pestszentlőrinc-Pestszentimre önkormányzata októberi képviselő-testületi űlésén hárommilliárd forintos kötvénykibocsátásról határozott. (...) A közeljövőben szakmai és civil fórumokon döntenek majd azokról a feladatokról, konkrét fejlesztési célokról, amelyeket ebből az összegből valósít meg az önkormányzat." (Városkép újság 2008. november 10-i szám).
Nem is értem az aggályaidat. Teljesen életszerű a dolog: előbb elhatározzuk, hogy eladósítjuk magunkat, aztán kitaláljuk, hogy mire is költsük el a hitelbe kapott pénzt.
Idézet a Hírszerző portál 2008. március 23-i cikkéből:
"Megkerestük a Fővárosi Önkormányzatot is, ám Hagyó Miklós főpolgármester-helyettessel nem sikerült beszélni, a jövő hétre ígérték reagálását. Két témában azonban a Főpolgármester-helyettesi Iroda továbbította válaszaikat. Legnagyobb meglepetésünkre azt írták, hogy "a Külső Keleti Körút nyomvonalának tervei környezetvédelmi szempontból ezen a szakaszon kezdettől fogva térszín alatti vonalvezetést javasolnak. Alapvetően két változat került kidolgozásra: kéregalagút kialakítása, illetve fúrt mélyvezetésű alagút. Terepszinten vezetett változat eddig nem került megtervezésre."
A végső időpontot senki sem ismeri
A tervezett beruházás költségeivel kapcsolatban közölték, a két alagút tervezett költségei hat évvel ezelőtti alapáron a következők lennének: a kéregalagút 30 milliárd, a fúrt mélyalagút megépítése 50 milliárd forint volna. A Külső Keleti Körút teljes kiépítésének költsége elérné a 80 milliárd forintot - 2002-es alapárakon."
Amíg ezt a hírt közzétették, a következők történtek:
- tavaly novemberben egy UVATERV-es barátom megsúgja, hogy ezek az eredeti fővárosi tervek, ezekkel a várható költségekkel
- megkezdődik a kerületben a (meghiúsult) népszavazás előtti kampányőrület
- az első lakossági fórumokon a kerületünk vezetői szembe hazudva letagadják ezeknek a terveknek a létezését
- aztán már nem tagadják, de nem is erősítik meg
- az utolsó fórumon egy "jóságos" politikus bácsi megigéri, megvizsgálják, milyen lehetősége van egy mélyvezetéses kivitelnek