A rendszer működésének feltétele az ellenőrzés, amelyet jelenleg a rendőrség és a közterület-felügyelet végez. A későbbiekben ez is automatizálható egy ellenőrző kamera rendszer kiépítésével, amely egyszerre akár több szabálysértést is képes dokumentálni.
Mesterien felépített cikk; a manipuláció iskolapéldája.
1. "...olcsóbb lehet a távhő Budapesten". Tehát ha valaki ellenkezni merészel, az az olcsóbb távhő ellen beszél... ami egyelőre persze csak lehet, hogy olcsóbb lesz.
2. "...ezzel a főváros Bécs példáját követné." Semmi gáz, sógorék tudják, mit csinálnak, hogy is ellenkezhetnénk egy ilyen ötlettel.
3. "...arra legalkalmasabb XVIII. kerületi Cséry-telep"Hm.Ez a Cséry-telep aztán egy univerzális terület! Jó komposztálónak, szemétégetőnek, vagy akár állatkertnek is, mint olvashattuk. Csak győzzünk választani a jobbnál jobb ötletek közül...
Én meg azt nem tudom, hogy mi a délpesti régió: ok., mi legyünk "DK-pesti régió", de akkor a XXI., XXII., XXIII. kerületek tartoznának ide és ezek szerint vhol itt épülne...???
Egy új szemétégetővel olcsóbb lehet a távhő Budapesten
MTI
| 2008. november 20., csütörtök 08:04
A délpesti régióban akarják felépíteni Budapest második szemétégetőjét 2015-2020-ra, ez egy komplex energiatermelési program részeként harmadával csökkentené a távhő árát, értesült a Népszabadság. A lap csütörtöki számában megjelent cikk szerint ezzel a főváros Bécs példáját követné. A hulladékégetőben a 2010-re elkészülő csepeli tisztítóműben keletkező szennyvíziszapot égetnék el.
A hulladékégető megvalósításán a főváros, a Fővárosi Közterület-fenntartó (FKF) Zrt. és a Főtáv közösen gondolkodik. Tóthné Dick Dorottya, a fővárosi önkormányzat kommunális ügyosztályának vezetője a lapnak elmondta, hogy Budapestnek már most is nagy szüksége lenne egy második hulladékégetőre. A szakemberek Budapest déli sávjában keresnek helyet a létesítménynek, mert az arra legalkalmasabb XVIII. kerületi Cséry-telep ellen a lakosság és az önkormányzat is tiltakozik.
Az "itt" az ezek szerint nem az az "itt" amirol szo van. Bar valoban nincs a topik cimeben a XVIII. kerulet, a melyvezetesu alagut leginkabb arrol szol. Ezen a reszen a vasut, aminek a helyen epulne a KKK egy-ket meterre menne a hazaktol. ITT nem lehetne volgyet meg falakat csinalni (Flor F utca-Gyomroi).
A 16. keruletben nem is volt szo sose alagutrol, ott jobbara erdokben megy, vagy lakoparkok hataran - de nem keresztben a kozepen. Persze, hogy ott se szeretne mindenki, azt megertem...
Valószínűleg nem vagy minden részlettel tisztában, hiszen nem véletlenül találta ki anno a mélyvezetést a főváros erre a szakaszra. Vannak nagyon szigorú szabályok, szabványok (amiket mi, itt élők lassan már jobban ismerünk, mint maguk a tervezők), melyeket be kell tartani, tartatni minden ilyen kivitelezésnél. Ha anyagi okokból ez nem biztosítható, akkor sajnos el kell halasztani az építkezést. Most úgy tűnik, nem is kevés időre...
Hogy máshol hogyan "nyeletik" le az ott lakókkal az olcsóbb, az egészségügyi- és környezetvédelmi normáknak nem megfelelő utakat, nem tudom, csak sejtem: valószínűleg úgy, ahogy itt a kerületünkben is próbálták. Erőszakosan, sok-sok ócska politikusi trükkel.
Még egyszer hangsúlyozom: ha a rozsdaövezetek miatt ennyire kell ez az út, akkor a XVIII. kerületben ragaszkodunk a 1180-as hsz-ben idézett eredeti mélyvezetésű fővárosi tervhez. Aki nem érti, hogy miért ez a nagy ragaszkodás, az kérdezze meg a Fővárosi Önkormányzatnál, miért kellet így tervezni ezt a szakaszt. Meg fogják mondani.
Már megint a mélyvezetés... Te jóságos ég. Én is itt laktam (a XVI. ker) és nagyon sok ismerősöm itt lakik, és ha ott laknék még mindig én csak támogatni tudnám az építést. Ha nem akarunk zajt, sok autópályához hasonlóan egy "völgyben" kell vezetni az utat, fákkal és zajvédőkkel. Már sokszor leírták a fórumban, csak úgy most én is leírtam. Ahol most lakok kezdenek teljesen behálózni az utak. M0-ás, elkerülő út, KKK... Ez mind melletünk lesz/van. Ja és nagyon köszönöm mindenki válaszát!!!
"Pestszentlőrinc-Pestszentimre önkormányzata októberi képviselő-testületi űlésén hárommilliárd forintos kötvénykibocsátásról határozott. (...) A közeljövőben szakmai és civil fórumokon döntenek majd azokról a feladatokról, konkrét fejlesztési célokról, amelyeket ebből az összegből valósít meg az önkormányzat." (Városkép újság 2008. november 10-i szám).
Nem is értem az aggályaidat. Teljesen életszerű a dolog: előbb elhatározzuk, hogy eladósítjuk magunkat, aztán kitaláljuk, hogy mire is költsük el a hitelbe kapott pénzt.
Idézet a Hírszerző portál 2008. március 23-i cikkéből:
"Megkerestük a Fővárosi Önkormányzatot is, ám Hagyó Miklós főpolgármester-helyettessel nem sikerült beszélni, a jövő hétre ígérték reagálását. Két témában azonban a Főpolgármester-helyettesi Iroda továbbította válaszaikat. Legnagyobb meglepetésünkre azt írták, hogy "a Külső Keleti Körút nyomvonalának tervei környezetvédelmi szempontból ezen a szakaszon kezdettől fogva térszín alatti vonalvezetést javasolnak. Alapvetően két változat került kidolgozásra: kéregalagút kialakítása, illetve fúrt mélyvezetésű alagút. Terepszinten vezetett változat eddig nem került megtervezésre."
A végső időpontot senki sem ismeri
A tervezett beruházás költségeivel kapcsolatban közölték, a két alagút tervezett költségei hat évvel ezelőtti alapáron a következők lennének: a kéregalagút 30 milliárd, a fúrt mélyalagút megépítése 50 milliárd forint volna. A Külső Keleti Körút teljes kiépítésének költsége elérné a 80 milliárd forintot - 2002-es alapárakon."
Amíg ezt a hírt közzétették, a következők történtek:
- tavaly novemberben egy UVATERV-es barátom megsúgja, hogy ezek az eredeti fővárosi tervek, ezekkel a várható költségekkel
- megkezdődik a kerületben a (meghiúsult) népszavazás előtti kampányőrület
- az első lakossági fórumokon a kerületünk vezetői szembe hazudva letagadják ezeknek a terveknek a létezését
- aztán már nem tagadják, de nem is erősítik meg
- az utolsó fórumon egy "jóságos" politikus bácsi megigéri, megvizsgálják, milyen lehetősége van egy mélyvezetéses kivitelnek
Mint azt már többször idéztem, a KKK valós célja a XV. - XVI. - XVII. kerületben található lepukkant rozsdaövezetek felértékelése, vonzóvá tétele a befektetők számára. Ez egy olyan cél, melyet hosszútávon semmilyen egyéb tényező nem tud befolyásolni, azaz fővárosi érdekből ez az út valamikor meg fog épülni.
A kérdés a mikor. Az ország jelen gazdasági helyzetét figyelembe véve valószínű, hogy tíz éven belül nem lesz megvalósítható.
Hogy lesz-e, mikor, hogy, miert, az benne van a kerdesedben... senki sem tudja. Mostansag meg odafenn se nagyon. Es nem ugy nez ki epp mostansag, hogy lenne erre par tizmilliard...
Sziasztok! Lesz egyáltalán ilyen KKK? Ha igen kb. mikor kezdik építeni? Sokat visszaolvastam, de a politika napról napra változik, így arra vagyok kíváncsi, hogy mi a helyzet ma?
Viszont remélem, hogy csak én vagyok túl paranoiás, de nekem gyanús ez a kötvénykibocsátási balhé. Amikor azt mondják, hogy bocsássuk ki a kötvényt, adjuk el, aztán majd elköltjük a pénzt. Valamire. De hogy mire, azt nem mondjuk meg előre.
"A Cséry-telepi komposztáló megvalósításához korábban nélkülözhetetlennek tartották a Külső keleti körutat, amely azonban továbbra sem épül.
– A tervek szerint 2007. december 31-ig kellett volna megépíteni az utat. Az már látszik, hogy nincs fedezet a tervezettnél nagyobb összegű kisajátításokhoz. Éppen ezért egyelőre nem látjuk reálisnak, hogy belátható időn belül elkészüljön az út."
"Az M0 működő tőkét szív el a fővárostól, mint fejlesztési tengely, éppen ezért érzi a főváros szükségszerűnek vért pumpálni egy közbenső körúttal a főváros saját átmeneti zónájába, azaz abba a rozsdazónába, ahol a régi gyárterületei várják a területi felértékelődést. Nagy kérdés, hogy ezt a lépés miért az M0 után lépi meg. Annyi bizonyos, a lépésével a főváros nem az agglomerációs kooperációt erősíti, hanem a kettejük között dúló kíméletlen gazdasági versenyt igyekszik megnyerni – akár saját lakossága környezeti kárára is."
Ez ugyan a körvasút menti körútról íródott, de sejthető, hogy a KKK esetében is hasonló irányelvekkel kell számolnunk.
A legutolsó helyi témában, azt olvastam, hogy csak 2011-ig van ilyen tipusú komposztálásra eu-s engedély, mint amilyet a Cséry telepre terveztek. Addig meg sem épül. (remélem).
A minőségéről sokat sejtet az MTA Világgazdasági Kutatóintézetének közzétett véleménye:
"Ez a dokumentum azt tükrözi, hogy milyen az, ha egy közlekedéstervezéssel és forgalomtechnikával foglalkozó csoport úgy gondolja, hogy már mindent tud ahhoz, hogy “csináld magad” mozgalom keretében elkészítse a főváros teherforgalmi stratégiáját, – és ezt az eljárást az operatív közlekedésszabályozási feladatokkal foglalkozó megbízó is elfogadhatónak látja."
Igen, ő szokott igérni sok mindent. Igért pl. a helyieknek a Megyeri-híd mellé egy másik hidat is. Aztán amikor számon kérték rajta, felháborodott, hogy mindenki az M0 projekten akarja megszedni magát. Pedig még a tervekben is szerepeltetve volt, mégsem lesz belőle semmi...
Ezek után persze, hogy fenntartásai vannak az embernek.
A Cséry-komposztáló beruházás még mindig nincs lefújva, és valószínűsíthető, hogy nem is lesz, pusztán anyagi okok miatt. Legfeljebb majd pereskednek a civilek, de mire megnyernek bármit is, addigra már rég nem a mostani vezetés feje fog főni a per eredménye miatt.
Demszky Gábor egy éve fűt-fát ígért egy sajtótájékoztatón. Külső keleti körút, nem lesz járatritkítás, nem emelkedik a távhő. Mi valósult meg, és mi nem? Érdekes eredményre jutottunk.
A tavaly szeptember 26-i sajtótájékoztatón [1] Demszky Gábor legfontosabb kijelentése az volt – ezt rakták címbe is a médiumok –, hogy 2010-re megépülhet az úgynevezett Külső Keleti körút. A körút a tervek szerint Soroksárt kötné össze a XVII. kerülettel a XVIII. kerületen keresztül.
Most, 2008 végére, mint a XVIII. kerületi önkormányzattól megtudtuk, addig jutott el a projekt, hogy a nyomvonalat kialakították, de az engedélyezési tervek még sehol sincsenek. A másik két kerület még a nyomvonalat is vitatja. A szaroszlop mégsem nő az égig?
A körút egy része uniós támogatással épült volna, mivel itt szállítanák a csepeli szennyvíztisztítóból érkező szennyvíziszapot a Cséry-telepre tervezett komposztálóba. Lakossági ellenállás és környezetvédelmi okok (óránkénti egy teherautó iszappal megrakva) miatt a Cséry-telepi helyszín most bizonytalan