Keresés

Részletes keresés

Kabocabea Creative Commons License 2008.03.17 0 0 797

Kedves Mindenki!

Az alábbi kérdést tettem fel az alpolgármesternekaz üggyel kapcsolatban:

Amennyiben bizonyíthatóan a földmunkálatok (fúrás, munkagépek forgalma stb.) során anyagi kár - gondolok itt pl. falrepedés, falomlás - keletkezik a tervezett út mentén és környékén lévő házakban az kit terhel? Lesz/van az önkormányzatnak valamilyen biztosítási kerete erre az eshetőségre?

 

Válasz erre:

Tisztelt hölgyem !

Alpolgármestertársamtól kaptam meg kérdéseit.
Ha úgy gondolja,hogy épülete veszélyeztetett az építkezés által, akkor a
beruházási munkálatok megkezdése előtt állapotfelmérést kérhet a
beruházótól. Ezt követően bekövetkezet károsodás mértékét így meg lehet
ítélni. Kártérítési igényét a beruházóval szemben igényelheti.

Tisztelettel: Sándor László alpolgármester

 

Gondoltam tájékoztatásul megosztom mindenkivel.

 

Üdvözlettel:
Bea

 

Elm Creative Commons License 2008.03.17 0 0 796
"- jól járnak azok a lakók, akik hisznek benne, hogy a KKK miatt kevesebb lesz a forgalom a kerület többi útján"

De csak hiszik, mert meg ha csak kevesse igaz a barnamezos fejlesztes, akkor sem igy lesz, de azzal egyutt meg mar tuti nem ugy lesz. Szerintem.

Ugyanakkor, lassuk be, az, hogy az egesz XVIII kerulet alagutban legyen, meg utopianal is kevesebb - annyi penz nincs a vilagon.
Előzmény: fater69 (795)
fater69 Creative Commons License 2008.03.17 0 0 795

Kész lesz, amikor kész lesz, már arról beszélnek, hogy ez egy középtávú, kb. 15 éves ütemezésű projekt, ami így magunk között szólva reális is lehet. A 2010-es átadás szerintem a sajtó félreértése volt, az csak a Cséry-telepig tartó szakaszra lehet igaz. Amit egyelőre nyélbe akarnak gyorsan ütni, az a nyomvonalra és a kivitelre vonatkozó, a főváros és a kerületek közti előmegállapodás, hogy már annak megfelelően lehessen a kész tervdokumentációt előkészíteni (az sem két nap...).

 

A parkosítás csak egy "bedobott" gumicsont volt az önkormi részéről, mutatva, hogy ők milyen rendesek, hogy nem csak egy betonfödémet kell nézegetnünk. A valódi célunk nem az, hogy parkosítsanak (ott az erdő, ha valaki zöldre vágyik) hanem hogy ne bolygassák fel az életterünket. Ezt egy módon tudjuk elérni, ha körömszakadtáig ragaszkodunk a mélyvezetésű, alagutas kivitelhez.

 

Ezzel a megoldással mindenki jól jár:

 

- a főváros megkapja a KKK-t, lehet a XV-XVI-XVII. kerületekben fejleszteni a barnamezős területeket (ugyanis aki még nem tudná, ez ennek az útnak a fő célja)

- jól járnak a XVIII. kerületi érintett lakók, mert nem teszik őket anyagilag és idegileg tönkre

- jól járnak azok, akiknek az ingatlanát részlegesen kisajátították volna (még belegondolni is szörnyű lehet nekik)

- jól járnak azok a lakók, akik hisznek benne, hogy a KKK miatt kevesebb lesz a forgalom a kerület többi útján

- jól jár a HM, megmaradhat a stratégiai vasútvonala

- jól jár a kerületi vezetés, nem kell tovább hadakoznia a lakókkal

 

Hab a tortán, hogy a Halmi erdő is megkímélhető, ha a Péterhalmi út közelében már leviszik a föld alá az utat. Kerékpárút meg nem hiszem, hogy kellene, bőven elég lenne, ha ezek után is az erdőben tekerhetnék a srácaimmal keresztül-kasul, mint ahogy eddig is tettük.

Előzmény: BoGar (783)
PriceJ Creative Commons License 2008.03.17 0 0 794
Ugyan már Pepin, legalább lesz hol szánkózniuk a gyerekeknek... :)
Előzmény: Pepin (791)
Elm Creative Commons License 2008.03.17 0 0 793
Egyetertek. :o)
Előzmény: PriceJ (786)
PriceJ Creative Commons License 2008.03.17 0 0 792

Jé, tényleg! :)

 

Kultúrált hangnemben írtam ellenvéleményt.. Igaz, odaírták: "A kérdések, vélemények megjelenítése a szerkesztőségünk döntése alapján történik."

 

Az is érdekes, hogy a fórum főoldalán 2 témát (topikot) jelez, s ha beljebb lépsz már csak egy marad.. Sajátos megoldás, node miért is vártam volna mást?

Előzmény: ardian (790)
Pepin Creative Commons License 2008.03.17 0 0 791
Vagy kapunk ide egy befejezetlen godrot...
Előzmény: ardian (787)
ardian Creative Commons License 2008.03.17 0 0 790

Megnéztem, nem látszik.

5 hozzászólást jelez a rendszer, ebből mindössze 2 egyetértő olvasható.

Éljen a Demokrácia!

Előzmény: PriceJ (789)
PriceJ Creative Commons License 2008.03.17 0 0 789
Köszi ardian, a vérnyomás már a helyén, gyorsan írtam is a fórumába... :)
Előzmény: ardian (788)
ardian Creative Commons License 2008.03.17 0 0 788

Ha nem láttátok még, ajánlom vérnyomás-emelésre:

http://www.keruletkorut.hu/

Előzmény: ardian (785)
ardian Creative Commons License 2008.03.17 0 0 787

A másik. Olvasgattam a Városképben az utat támogató véleményeket. Tipikus "dögöljön meg a szomszéd tehene is" típusú, jó magyaros mentalitás. Rossz a Gyömrői út mellett lakni (elhiszem), rossz a forgalmas Ráday mellett élni (ezt is), stb., hát akkor nehogymá a szemeretelepiek, szent imreiek jól éljenek... Mert más érvük nagyon nem volt. Tekintve főleg, hogy attól, hogy a kamionok és szgk-k itt fogják levágni az M0-át, még a helyi lakosság továbbra is az említett utakat fogja használni. Sőt. Mivel a XVII. kerből lehetetlen bejutni a városba, ide a rozsdás bökőt, hogy lejönnek a KKK-n a Gyömrői-ig, és úgy mennek majd befelé.

 

Összességében nagyon nem rózsás a helyzet, el is keseredtem, mígnem a HVG-ben elolvastam egy cikket a budapesti költségvetésről. Kiderült belőle, hogy a fővárosi önkormányzat annyira el van adósodva, hogy már hitelt se nagyon tud felvenni, a 4-es metró befejezése is kétséges, mert a sokat emlegetett uniós pályázat még be sincs adva (!), a cséry-s beruházás ügyében Brüsszel most kezd vizsgálódni, mert szabálytalanságot találtak, magyarán, lehet, hogy én már nem érem meg ezt a grandiózus tervet (pedig 30-as éveimben járok.)

 

Szomorú, de ez az egyetlen szívderítő ebben az egészben.

Előzmény: ardian (785)
PriceJ Creative Commons License 2008.03.17 0 0 786

Alighanem én ott leszek ma, remélem, oda is érek..

 

Az építkezés átmenetileg - úgy másfél évig szerintem - biztosan elviselhetetlen kosszal és zajjal jár majd, ráadásul a munkagépek napi közlekedése alighanem sok házban hagy majd nyomot ez idő alatt. Semmilyen formában sem támogatom ezt a megoldást! Akármilyen parkot is nyomnak az alagút fölé.

 

Ráadásul parkosítani akkor is nyugodtan lehet, ha fúrják az alagutat. Én egyetlen megoldást tartok kompromisszumként elfogadhatónak: bejön az út a kerületbe, azonnal lemegy 15 méter mélyre, és akkor jön ki onnan, amikor a kerület másik széléhez ér. Akkor hajlandó vagyok elviselni az alagútól kiáradó bűzt, mert legalább az építkezés zaja-kosza a föld alatt marad, és az erdő is érintetlen marad. Ja, hogy ez sok pénz? Oldják meg, az út nem nekem és nem a 18. kerületieknek épül..

Előzmény: cssz74 (784)
ardian Creative Commons License 2008.03.17 0 0 785

Nem jártálmég arra, igaz? Nem kell ott parkosítani, mert kertváros van a vitatott területen.

 

Két benyomást hagy osszak meg veletek. Illetve hármat.

 

Szabadságon voltam, így egyszerre borult ki a postaládámból másfél heti sajtótermék és az itteni a fejlemények, beszámolók. Átolvasgattam a Városképet, Thémát, stórólapokat, megnéztem az szdsz-es honlapot...

 

Kezdem ez utóbbival. Nézzétek meg, érdemes! A hatástanulmányokban már szó sincs se mélyvezetésű, se süllyesztettalagútról, csak arról, hogy lesz bicikliút mellette )hurrá) és azt zöld sáv fogja elválaztani az úttól, ezért a biciklisták azon nyomban nem fignak lefordulni a kétkerekűről.

 

Van környezetvédelmi hatástanulmány is. Csecse. Idézek:

Az út megvalósulását követ-en a közúti forgalomtól származó zajterhelésre kell majd

számítani. Az okozott zaj a távolság és környezet hangterjedést befolyásoló jellemz-inek

függvényében érvényesül majd a környezetben.

A tervezett út nyomvonala mentén elhelyezked- lakóépületek védend- homlokzatai el-tt a

8/2002. (III. 22.) KöM-EüM együttes rendeletben el-írt zajterhelési határértékeknek kell

teljesülni.

Hatásvisel-k az érintett területek él-világa, a lakóterületeken elhelyezked- építmények,

illetve az ott él- vagy dolgozó lakosság.

 

Na, hát ennyi.

Előzmény: cssz74 (784)
cssz74 Creative Commons License 2008.03.17 0 0 784

Hülye kérdés...

Egyrészről Bogar-nak igaza van, másrészről ugyan az építkezés átmenetileg sok zajjal, kosszal jár, de utánna a parkosítás nem érné ez meg a 18.ker. lakóinak?

Titeket kérdezlek...

BoGar Creative Commons License 2008.03.17 0 0 783
Ha azt várjuk, hogy a metróépítő fúrópajzsokkal legyen kifúrva az alagút, akkor ez az út jó, ha talán 10 év múlva megépülne. Ne felejtsük el ugyanis azt, hogy 2010-ra csak a Keletiig fog elérni, onnan tervezik a hosszabbítás, valamint a másik irányba is elképzelhető folytatás.
Előzmény: fater69 (782)
fater69 Creative Commons License 2008.03.17 0 0 782

Vannak fejlemények. Fel lett téve a kérdés a kerületi vezetők felé, hogy miért a kiásom-befedem módszert erőltetik, amikor a főváros eredeti tervei szerint mélyvezetésű, fúrt alagutas módon épült volna az út, oly módon, hogy a négyes metró alagút munkáinak végeztével, ugyanazokkal a fúrópajzsokkal végezték volna a kerület alatti alagútfúrást.

 

Az is le lett vezetve, hogy a fúrt alagutas megoldás nem (vagy nem sokkal) lenne drágább a másik verziónál, mivel nem terhelik a beruházást a kisajátítások, egyéb kártérítések, valamint a felszíni helyreállítás, parkosítás többlettköltségei. Nem kellene számolni a fúrópajzsok beszerzésének járulékos kiadásával sem, mivel adottak a metró-építkezésből kifolyólag.

 

A bíróságon megtámadott népszavazási kérdés ügyében március 18-án lesz másodfokon döntés.

 

Mai fórum: 17,30 Bókay iskola (Wlassics Gyula u. 69.). Jó lenne, ha minél többen eljönnének, mert az utóbbi két fórumon igencsak megcsappant az érdeklődő lakosság létszáma, és egy ilyen horderejű ügyben az nem túl jó...

 

 

Előzmény: cssz74 (781)
cssz74 Creative Commons License 2008.03.14 0 0 781
Valami fejlemény? Márminrt a seance-on...
fater69 Creative Commons License 2008.03.12 0 0 780

Akit érdekel, a mai szeánsz helye és ideje:

 

Vörösmarty iskola; XVIII.  Vörösmarty u. 64. 18 óra

fater69 Creative Commons License 2008.03.10 0 0 779

Nem tudom, mit fognak megépíteni, de nagyon rossz előérzetem van...

 

Ma kaptam meg a 30-ára szóló meghívót, tehát bírósági döntés ide vagy oda, kerületi vezetőink egyelőre nem változtattak az eredeti, népszavazásra vonatkozó elképzelésükön.

 

Az anyagi forrás valóban sarkos kérdés, valószínűleg ez fogja meghatározni a végleges terveket, és nem az emberi elvárások, vagy mondjuk az idevonatkozó uniós normák.

 

A csepeli szennyvíztisztitóval kapcsolatos események szerintem jócskán fogják lassítani a KKK projektet, a verseny szabályok súlyos megsértése többnyire alaposan visszavetik a további pályázati lehetőségeket.

Előzmény: null1 (778)
null1 Creative Commons License 2008.03.10 0 0 778

Igen pont erre a tervre gondoltam. Az a baj, ha erre terveztették és a lakóknak már nyitottat mondtak, akkor vajon milyet építtetnének meg? :)))

 

Bár jobban belegondolva, ha van "járda" lehetne kerékpárút is. :)

 

Erre mondtam, hogy ha van rá igény és pénz, megoldható ez az út, de én (mint ott lakó és nem mint GoogleEarth felhasználó) úgy látom egyik sincs.

 

más:

 

Az EU-s projectet meg most lehetne ütni, ha már úgyis vizsgálódnak. :))) Elvonnak mégegyszer ennyit és már nem is marad pénz rá.

 

 

Előzmény: fater69 (773)
Elm Creative Commons License 2008.03.07 0 0 777
"Azonban a KKK nem alternatívája az M0-nak, így annak forgalmát nem vonzza ide, ugyanis a KKK megépülte után az önkormányzat bővíti a teherautó-mentes zónákat."

Ez most mit jelent? Mehetnek a KKK-n kamionok? (A Csery telepi reszen nyilvan igen, de a tobbin is?). Ha igen, akkor miert nem alternativaja az M0-nak. Igen, nem kapcsolodik hozza kozvetlenul, de rovidebb. Joval.
Pepin Creative Commons License 2008.03.07 0 0 776
"Míg az elõ két lakossági tájékoztató fórró hangulatú volt, átitatta a politika,"

Erre csak jól nevelt angolkisasszony stílusban annyit tudok mondani: az anyátok valagát. Miért kell ebbe belekeverni a politikát? Azért mert nem akarok mérgezett levegőben élni, már egyből fideszes lettem??
Előzmény: dodi77 (775)
dodi77 Creative Commons License 2008.03.07 0 0 775
Elm Creative Commons License 2008.03.07 0 0 774
Az en velemenyem szerint Budapest kozlekedesenek radikalus javulasa utopia. A mostani helyzeten meg a dugodij sem valtoztatna, maximum a konkret tiltas, termeszetesen megfelelo ellenorzessel, anelkul itt magyarisztanban meg az sem er semmit. Ertem ezt ugy altalaban, elsosorban a belso varosreszre. A kulso varosreszek problemaja kicsit mas, a belso reszek korlatozasaval meg romlana is a kulsokben a helyzet, leven, parkolo mint olyan alig van.
Es egeszen konkretan a KKK eseten, en ugy gondolom, hogy egy 2x2 savos ut csak forgalom vonzo lehet, novekedni fog miatta az osszforgalom is, es a csokkenes mashol sem jelentkezik mint "forgalom elvonas". Olyan szinten zsufolt a kozlekedes, hogy az allasido nemileg, es legfokeppen idolegesen (!!!) csokkenne esetleg. Ez meg nem megoldas. Igen, a teherforgalmat ki lehet tiltani mas kisebb utakrol, ez talan jo lenne. De, megintcsak szvsz ezt enelkul is meg lehetne tenni sok helyen.

Megoldast en sem tudok. De ez az ut semmikeppen sem az, ha nem csak a kozeljovo par honapjat/evet nezzuk.
Előzmény: fater69 (772)
fater69 Creative Commons License 2008.03.07 0 0 773

Igen, valahogy ez a terv nagyon az asztalfiók mélyére került:

 

http://www.uvaterv.hu/pic/upload/122.pdf

 

Pedig még ez lehetne az egyetlen épkézláb és megnyugtató javaslat a főváros részéről. És azt hiszem, az sem egy földtől elrugaszkodott igény, hogy ily módon menjen a KKK a Halmi erdő alatt is. Ja, hogy ez pénz kérdése! Hát, eljött a pillanat, hogy ne csak lakossági oldalról mutatkozzon kompromisszum készség.

 

A másodfokú bírósági határozat még nem született meg, így még nem dölt el, hogy egyáltalán lesz-e népszavazás, és ha lesz, milyen kérdés feltevéssel.

Előzmény: null1 (769)
fater69 Creative Commons License 2008.03.07 0 0 772

OK. Esetleg ha egy kicsit bővebben kifejtenéd egyet nem értésed okát, megköszönném.

 

Egyébként ha arra gondolsz, hogy nem egycsapásra történne a forgalmi helyzet javulása, az csak úgy lehetséges, ha a tranzit teherforgalom kitiltása a városból nem határozott és következetes módon történik rögtön az M0 átadásától kezdve, illetve ha a szabálytalanul behajtó teherautók vezetőit nem szankcionálják megfelelően.

 

Ha meg az érezhető javulással nem értenél egyet, az meg végképp nem világos számomra, hiszen ha az össz gépjármű tömeg egy jelentős hányada a város határán kívül marad, akkor az hogyhogy nem járna városon belül a forgalmi helyzet érezhető javulásával?!

 

Vagy a jelentős hányaddal nem értenél egyet? Meggyőző lehet egy séta a Könyvesen vagy a Hungárián egy hétköznapi csúcsidőszakban, mondjuk pl. reggel 6 és 9 óra között...

Előzmény: Elm (771)
Elm Creative Commons License 2008.03.07 0 0 771
"így egycsapásra és érezhetően javulni fog a közlekedés helyzete"

Ezzel igy ebben a formaban nem ertek egyet...
Előzmény: fater69 (770)
fater69 Creative Commons License 2008.03.07 0 0 770

Véleményem szerint a sürgetés fő oka a következő:

 

A főváros azért ragaszkodik a KKK-hoz, mert a XV-XVI-XVII. kerületekben számtalan olyan barnamezős rész található, melyek felfejlesztéséhez elengedhetetlen egy nagyforgalmú út kiépítése. Beruházás csak akkor várható ezeken a területeken, ha közúton könnyen elérhetővé válnak, illetve (pl. áruházak esetében) ha megfelelő forgalommal lehet számolni, amihez ideális egy ilyen M0-lal párhuzamos 2*2 sávos út.

 

A XVIII. kerületben az érintett szakaszon, és annak közelében nincsenek ilyen fejlesztésre szoruló zónák, így el lehet mondani, hogy az itt lakókat egész egyszerűen beáldozták egy magasabb cél érdekében, amihez a kerületi vezetés igen aktívan statisztál, mint láthatjuk.

 

Őszre várhatóan átadásra kerül az M0 autóút M3-ig tartó szakasza. Ennek köszönhetően a tranzit teherforgalom jelentős részét ki lehet tiltani a városból, így egycsapásra és érezhetően javulni fog a közlekedés helyzete. Márpedig ha ez így lesz, akkor a KKK szükségének kérdésében már nem lehet többé a gyatra közlekedési helyzetre hivatkozni. Ez hát a sürgetés legvalószínűbb oka.

 

Egyébként XVIII. kerületi szempontból most sem indokolja semmi egy ilyen út megépítését a harántirányú forgalom javítása érdekében, néhány viszonylag olcsó, és technikailag könnyen kivitelezhető módszerrel megoldható lenne a szomszédos kerületekbe való gyors átjutás, de erről, mint alternatíváról hallani sem akarnak Mester úrék. Inkább továbbra is hajtogatják a magukét, a valós indokok elhallgatása mellett.

 

Hát röviden így állunk.

Előzmény: ardian (767)
null1 Creative Commons License 2008.03.07 0 0 769

Hali!

Én is a környéken lakom (mármint a tervezett nyomvonalán :(( )
Néhány gondolatomat szeretném megosztani:

EU:
Szerintem a szennyvíztisztító kapcsán találhatjuk esetleg meg a projectet.
A tervezett KKK többi része abban (szerintem) nem szerepel.

Az első szakasznak nevezett hüleség meg azért lesz benne mert (lám-lám a sok tájékoztató anyagtól kiokosodva)
úgy látom, hogy mivel a komposztáló ide kerülne (mert nem fér el az iszaptisztító mellett), de vszínűleg
 az EU-s normáknak nem felelne meg a lakott területeken átzötyögtetett fertőtlenített :) és szagtalanított :)
iszap, eleve tervezni kellett egy lakott területeket elkerülő utat a TEHERFORGALOM számára. /Azért emeltem ki,
mert többször felmerült, hogy kitiltják a teherforgalmat. Nem. Annak épül. Benne van a tervekben is amiket egyszer
 már vki volt szíves ide belinkelni.
Azaz, ha nincs út akkor nem lehet komposztáló sem (legalábbis nem az iszapra épülő).

Többi:
Ehhez kapcsolódóan, esetleg forrásokat is felhasználva (gondolom én) gondolták a többi szakaszt is
megépíteni, de mivel ez már nem közvetlenül EU-s pénz, egyre többet spórolnának. Nyilván így lett nyitott.
Kíváncsi lennék egyébként, hogy az a kb 30000 nehéz (leg. 40t) teherautó hogyan és milyen nyomot maga után hagyva érne helyszínre
és távozna el? :((( /ha rosszul becsültem javítson ki aki ért hozzá/

röhejes ez a forgalomcsökkentéses érv is, hiszen márc. 1-től (ha jól tudom) ki van tiltva minden 7,5t-nál
nehezebb teherautó gyakorlatilag az egész kertvárosi övezetből. Az Üllőiről is. Vagyis ez a forgalom már nem csökken. :)

Ennek ellenére én azt mondom, ha akarják építsék meg. Az eredeti terveknek megfelelően és a tíz év múlva érvényben
lévő környezetvédelmi normáknak megfelelően. A tisztítási mód előre ismertetett tervei szerint, nem úgy, hogy "az önkormányzat tervezi".
 És a lakosság által ellenőrizhetően.
Alagút (ez mehet az erdő alatt is), jó magas kémények, tisztított, szűrt kipufogógázok. Ha van rá pénz
és igény. Szerintem most egyik sincs.

A hétvégi személyautó forgalom vszínűleg csökkenni fog a Métán (biztos hogy az a XVIII kerület?) az Auchan új áruházának
megépülte után, mert a lakosok egy részének az közelebb lesz. KKK nélkül. Viszont biztos, hogy nőni fog annak környezetében
függetlenül a KKK-tól.

más:
mi a helyzet a népszavazással?

 

Kazi2 Creative Commons License 2008.03.07 0 0 768

Sziasztok!

 

A másodfokról tudtok vmit?

Mikorra várható döntés?

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!