Keresés

Részletes keresés

cssz74 Creative Commons License 2008.03.14 0 0 781
Valami fejlemény? Márminrt a seance-on...
fater69 Creative Commons License 2008.03.12 0 0 780

Akit érdekel, a mai szeánsz helye és ideje:

 

Vörösmarty iskola; XVIII.  Vörösmarty u. 64. 18 óra

fater69 Creative Commons License 2008.03.10 0 0 779

Nem tudom, mit fognak megépíteni, de nagyon rossz előérzetem van...

 

Ma kaptam meg a 30-ára szóló meghívót, tehát bírósági döntés ide vagy oda, kerületi vezetőink egyelőre nem változtattak az eredeti, népszavazásra vonatkozó elképzelésükön.

 

Az anyagi forrás valóban sarkos kérdés, valószínűleg ez fogja meghatározni a végleges terveket, és nem az emberi elvárások, vagy mondjuk az idevonatkozó uniós normák.

 

A csepeli szennyvíztisztitóval kapcsolatos események szerintem jócskán fogják lassítani a KKK projektet, a verseny szabályok súlyos megsértése többnyire alaposan visszavetik a további pályázati lehetőségeket.

Előzmény: null1 (778)
null1 Creative Commons License 2008.03.10 0 0 778

Igen pont erre a tervre gondoltam. Az a baj, ha erre terveztették és a lakóknak már nyitottat mondtak, akkor vajon milyet építtetnének meg? :)))

 

Bár jobban belegondolva, ha van "járda" lehetne kerékpárút is. :)

 

Erre mondtam, hogy ha van rá igény és pénz, megoldható ez az út, de én (mint ott lakó és nem mint GoogleEarth felhasználó) úgy látom egyik sincs.

 

más:

 

Az EU-s projectet meg most lehetne ütni, ha már úgyis vizsgálódnak. :))) Elvonnak mégegyszer ennyit és már nem is marad pénz rá.

 

 

Előzmény: fater69 (773)
Elm Creative Commons License 2008.03.07 0 0 777
"Azonban a KKK nem alternatívája az M0-nak, így annak forgalmát nem vonzza ide, ugyanis a KKK megépülte után az önkormányzat bővíti a teherautó-mentes zónákat."

Ez most mit jelent? Mehetnek a KKK-n kamionok? (A Csery telepi reszen nyilvan igen, de a tobbin is?). Ha igen, akkor miert nem alternativaja az M0-nak. Igen, nem kapcsolodik hozza kozvetlenul, de rovidebb. Joval.
Pepin Creative Commons License 2008.03.07 0 0 776
"Míg az elõ két lakossági tájékoztató fórró hangulatú volt, átitatta a politika,"

Erre csak jól nevelt angolkisasszony stílusban annyit tudok mondani: az anyátok valagát. Miért kell ebbe belekeverni a politikát? Azért mert nem akarok mérgezett levegőben élni, már egyből fideszes lettem??
Előzmény: dodi77 (775)
dodi77 Creative Commons License 2008.03.07 0 0 775
Elm Creative Commons License 2008.03.07 0 0 774
Az en velemenyem szerint Budapest kozlekedesenek radikalus javulasa utopia. A mostani helyzeten meg a dugodij sem valtoztatna, maximum a konkret tiltas, termeszetesen megfelelo ellenorzessel, anelkul itt magyarisztanban meg az sem er semmit. Ertem ezt ugy altalaban, elsosorban a belso varosreszre. A kulso varosreszek problemaja kicsit mas, a belso reszek korlatozasaval meg romlana is a kulsokben a helyzet, leven, parkolo mint olyan alig van.
Es egeszen konkretan a KKK eseten, en ugy gondolom, hogy egy 2x2 savos ut csak forgalom vonzo lehet, novekedni fog miatta az osszforgalom is, es a csokkenes mashol sem jelentkezik mint "forgalom elvonas". Olyan szinten zsufolt a kozlekedes, hogy az allasido nemileg, es legfokeppen idolegesen (!!!) csokkenne esetleg. Ez meg nem megoldas. Igen, a teherforgalmat ki lehet tiltani mas kisebb utakrol, ez talan jo lenne. De, megintcsak szvsz ezt enelkul is meg lehetne tenni sok helyen.

Megoldast en sem tudok. De ez az ut semmikeppen sem az, ha nem csak a kozeljovo par honapjat/evet nezzuk.
Előzmény: fater69 (772)
fater69 Creative Commons License 2008.03.07 0 0 773

Igen, valahogy ez a terv nagyon az asztalfiók mélyére került:

 

http://www.uvaterv.hu/pic/upload/122.pdf

 

Pedig még ez lehetne az egyetlen épkézláb és megnyugtató javaslat a főváros részéről. És azt hiszem, az sem egy földtől elrugaszkodott igény, hogy ily módon menjen a KKK a Halmi erdő alatt is. Ja, hogy ez pénz kérdése! Hát, eljött a pillanat, hogy ne csak lakossági oldalról mutatkozzon kompromisszum készség.

 

A másodfokú bírósági határozat még nem született meg, így még nem dölt el, hogy egyáltalán lesz-e népszavazás, és ha lesz, milyen kérdés feltevéssel.

Előzmény: null1 (769)
fater69 Creative Commons License 2008.03.07 0 0 772

OK. Esetleg ha egy kicsit bővebben kifejtenéd egyet nem értésed okát, megköszönném.

 

Egyébként ha arra gondolsz, hogy nem egycsapásra történne a forgalmi helyzet javulása, az csak úgy lehetséges, ha a tranzit teherforgalom kitiltása a városból nem határozott és következetes módon történik rögtön az M0 átadásától kezdve, illetve ha a szabálytalanul behajtó teherautók vezetőit nem szankcionálják megfelelően.

 

Ha meg az érezhető javulással nem értenél egyet, az meg végképp nem világos számomra, hiszen ha az össz gépjármű tömeg egy jelentős hányada a város határán kívül marad, akkor az hogyhogy nem járna városon belül a forgalmi helyzet érezhető javulásával?!

 

Vagy a jelentős hányaddal nem értenél egyet? Meggyőző lehet egy séta a Könyvesen vagy a Hungárián egy hétköznapi csúcsidőszakban, mondjuk pl. reggel 6 és 9 óra között...

Előzmény: Elm (771)
Elm Creative Commons License 2008.03.07 0 0 771
"így egycsapásra és érezhetően javulni fog a közlekedés helyzete"

Ezzel igy ebben a formaban nem ertek egyet...
Előzmény: fater69 (770)
fater69 Creative Commons License 2008.03.07 0 0 770

Véleményem szerint a sürgetés fő oka a következő:

 

A főváros azért ragaszkodik a KKK-hoz, mert a XV-XVI-XVII. kerületekben számtalan olyan barnamezős rész található, melyek felfejlesztéséhez elengedhetetlen egy nagyforgalmú út kiépítése. Beruházás csak akkor várható ezeken a területeken, ha közúton könnyen elérhetővé válnak, illetve (pl. áruházak esetében) ha megfelelő forgalommal lehet számolni, amihez ideális egy ilyen M0-lal párhuzamos 2*2 sávos út.

 

A XVIII. kerületben az érintett szakaszon, és annak közelében nincsenek ilyen fejlesztésre szoruló zónák, így el lehet mondani, hogy az itt lakókat egész egyszerűen beáldozták egy magasabb cél érdekében, amihez a kerületi vezetés igen aktívan statisztál, mint láthatjuk.

 

Őszre várhatóan átadásra kerül az M0 autóút M3-ig tartó szakasza. Ennek köszönhetően a tranzit teherforgalom jelentős részét ki lehet tiltani a városból, így egycsapásra és érezhetően javulni fog a közlekedés helyzete. Márpedig ha ez így lesz, akkor a KKK szükségének kérdésében már nem lehet többé a gyatra közlekedési helyzetre hivatkozni. Ez hát a sürgetés legvalószínűbb oka.

 

Egyébként XVIII. kerületi szempontból most sem indokolja semmi egy ilyen út megépítését a harántirányú forgalom javítása érdekében, néhány viszonylag olcsó, és technikailag könnyen kivitelezhető módszerrel megoldható lenne a szomszédos kerületekbe való gyors átjutás, de erről, mint alternatíváról hallani sem akarnak Mester úrék. Inkább továbbra is hajtogatják a magukét, a valós indokok elhallgatása mellett.

 

Hát röviden így állunk.

Előzmény: ardian (767)
null1 Creative Commons License 2008.03.07 0 0 769

Hali!

Én is a környéken lakom (mármint a tervezett nyomvonalán :(( )
Néhány gondolatomat szeretném megosztani:

EU:
Szerintem a szennyvíztisztító kapcsán találhatjuk esetleg meg a projectet.
A tervezett KKK többi része abban (szerintem) nem szerepel.

Az első szakasznak nevezett hüleség meg azért lesz benne mert (lám-lám a sok tájékoztató anyagtól kiokosodva)
úgy látom, hogy mivel a komposztáló ide kerülne (mert nem fér el az iszaptisztító mellett), de vszínűleg
 az EU-s normáknak nem felelne meg a lakott területeken átzötyögtetett fertőtlenített :) és szagtalanított :)
iszap, eleve tervezni kellett egy lakott területeket elkerülő utat a TEHERFORGALOM számára. /Azért emeltem ki,
mert többször felmerült, hogy kitiltják a teherforgalmat. Nem. Annak épül. Benne van a tervekben is amiket egyszer
 már vki volt szíves ide belinkelni.
Azaz, ha nincs út akkor nem lehet komposztáló sem (legalábbis nem az iszapra épülő).

Többi:
Ehhez kapcsolódóan, esetleg forrásokat is felhasználva (gondolom én) gondolták a többi szakaszt is
megépíteni, de mivel ez már nem közvetlenül EU-s pénz, egyre többet spórolnának. Nyilván így lett nyitott.
Kíváncsi lennék egyébként, hogy az a kb 30000 nehéz (leg. 40t) teherautó hogyan és milyen nyomot maga után hagyva érne helyszínre
és távozna el? :((( /ha rosszul becsültem javítson ki aki ért hozzá/

röhejes ez a forgalomcsökkentéses érv is, hiszen márc. 1-től (ha jól tudom) ki van tiltva minden 7,5t-nál
nehezebb teherautó gyakorlatilag az egész kertvárosi övezetből. Az Üllőiről is. Vagyis ez a forgalom már nem csökken. :)

Ennek ellenére én azt mondom, ha akarják építsék meg. Az eredeti terveknek megfelelően és a tíz év múlva érvényben
lévő környezetvédelmi normáknak megfelelően. A tisztítási mód előre ismertetett tervei szerint, nem úgy, hogy "az önkormányzat tervezi".
 És a lakosság által ellenőrizhetően.
Alagút (ez mehet az erdő alatt is), jó magas kémények, tisztított, szűrt kipufogógázok. Ha van rá pénz
és igény. Szerintem most egyik sincs.

A hétvégi személyautó forgalom vszínűleg csökkenni fog a Métán (biztos hogy az a XVIII kerület?) az Auchan új áruházának
megépülte után, mert a lakosok egy részének az közelebb lesz. KKK nélkül. Viszont biztos, hogy nőni fog annak környezetében
függetlenül a KKK-tól.

más:
mi a helyzet a népszavazással?

 

Kazi2 Creative Commons License 2008.03.07 0 0 768

Sziasztok!

 

A másodfokról tudtok vmit?

Mikorra várható döntés?

ardian Creative Commons License 2008.03.07 0 0 767

Még valami jutott eszembe: nem azért siettetik annyira a KKK-t, hogy a tervezett M0-ás bővítés (a déli szakaszon) idejére legyen alternatíva?

 

A másik: vki esetleg feltette a kérdést, hogy mi szerepel az EU-s pályázatban és hogy hová van beadva? Jó lenne rezeket kideríteni, mert akkor megfogalmazhatnánk egy tiltakozó beadványt Brüsszel felé, de így, hogy nem tudunk semmit... Én már nagyon sok helyen keresgéltem, de egyelőre semmi nyoma a KKK-nak. Nincs benne az UMVP-ben, a KÖZOP-ban, EU-s honlapokon sem találtam még meg.

Előzmény: ardian (766)
ardian Creative Commons License 2008.03.07 0 0 766

szdsz-es szórólapot kaptatok?

Azon már nem is hitegetnek az alagúttal. :-((

Előzmény: Pepin (765)
Pepin Creative Commons License 2008.03.06 0 0 765
Először be akartam idézgetni a cikkből részleteket, de felhagytam az ötlettel: az egész cikket érdemes elolvasni. Az a baj, hogy ez csak egy civil szerveződés ajánlása, egyáltalán nem biztos, hogy Brüsszel is így gondolkodik... illetve szeretett vezetőink mit hazudoznak össze külföldön a projekttel kapcsolatban.
Előzmény: ardian (763)
fater69 Creative Commons License 2008.03.06 0 0 764

Csepeli szennyvíztisztító... upsz

 

http://hvg.hu/itthon/20080305_csepel_szennyviztisztito.aspx

ardian Creative Commons License 2008.03.05 0 0 763
Előzmény: ardian (762)
ardian Creative Commons License 2008.03.05 0 0 762

Meg kellene valahogyan támadni, véleményem szerint több EU-s szempontnak sem felelhet meg.

Itt lehet nézelődni, főleg a fenntarthatóságot és környezetvédelmet nézzétek meg:

http://www.nfu.hu/doc/923

Előzmény: fater69 (761)
fater69 Creative Commons License 2008.03.05 0 0 761
Sajnos bővebbel nem szolgálhatok, semmi hivatalos utalást nem találtam erre vonatkozóan, de már több helyről hallottam, hogy elment a pályázati anyag.
Előzmény: ardian (760)
ardian Creative Commons License 2008.03.05 0 0 760
Tudja vki pontosan melyik alapnak lett beadva? A Kohéziós Alapról szóló rendeleteket már kinyomtattam, most bogarászom.
Előzmény: fater69 (759)
fater69 Creative Commons License 2008.03.05 0 0 759
Bizony nincs... Tegnap a Brassó utcai iskolában hasonló volt a tájékoztatás menete, annyian voltunk, hogy kb. 100-an kintrekedtek a terem előtt, aztán a hidegben az ablakból hallgatták az igét. Mester úr jelen volt, de sokat nem szónokolt, meghagyta ezt a nemes feladatot helyetteseinek, illetve a végén kritizálta a népszavazási kérdés bírósági úton való megtámadását, mindenáron úgy akarja beállítani, hogy a kezdeményezők demokrácia ellenesek. Aztán szó szót követett, majd hangzavar, és berekesztették az összejövetelt. Értelmetlen ez a fajta propaganda hadjárat, tényleg csak arra jó, hogy elmondhassák, megtörtént a lakosság tájékoztatása. Egyre inkább az az érzésem, nincs más út, mint minél előbb Brüsszelhez fordulni a KKK ügyében. És lehetőleg addig, amíg nem késő. Úgy tudom, az uniós pénzek lehívásához már be lett adva a pályázat, azért is van ennyire hajtva ez az ügy.
Előzmény: PriceJ (758)
PriceJ Creative Commons License 2008.03.04 0 0 758
Voltam, és tényleg sok értelmes felvetés volt, de pont ezért volt lesújtó szerintem, mert az értelmes felvetések mindig is azok maradnak, figyelmen kívül hagyják őket. Azt sem bánom, ha vannak támogatók egy ilyen fórumon, mert szeretnék normális, konkrét és igaz érveket hallani a KKK mellett, mert sem itt, sem máshol eddig nem mondott senki olyan érvet az út mellett, ami igaz lenne, vagy nem lehetne azonnal megdönteni. Kezdem elhinni, hogy egyszerűen nincs normális indoka az elképzelésnek.
Előzmény: ardian (757)
ardian Creative Commons License 2008.03.04 0 0 757

Te is voltál? Azért a lakosság részéről volt sok értelmes felvetés.

Az öregúr az összeesküvés-elméleteivel mondjuk nem használt az ügynek, meg az a másik néhány sem, amelyik a közlekedés fejlesztését éltette. (A minek ide alagutas a szomszédom. :-(( Tüzéptelepet tart a telkén kert helyen -így a zöldterületek védelme érthető módon nem hatja meg- meg egy kutyát+30 macskát....)

Előzmény: PriceJ (756)
PriceJ Creative Commons License 2008.03.04 0 0 756

Én is voltam a Pitagoraszban, lesújtó volt az egész.. Pedig azt hiszem minden fórumon szembenállásra számíthatnak, ígyhát nem pontosan értem, hogy - túl azon, hogy a tájékoztatási kötelezettségüket kipipálják -, miért nem veszik figyelembe ezt az erőteljes tiltakozást. Elképesztő, ahogy rezzenéstelen arccal hazudnak, ritkán lát ilyet az ember.

 

Amúgy pedig, ha kárt akartok okozni az ügynek, akkor valóban érdemes a HírTV-t hívni. Ha ott lemegy egy anyag erről, akkor a többi médiától szépen el is búcsúzhattok, onnantól senki sem fog foglalkozni vele, túlságosan politikai ízű lesz a történet. Pedig az egész dologban nincs politika: ebben pusztán pénz van, elég sok pénz, s ezért kell lenyomni a torkunkon.

Előzmény: ardian (755)
ardian Creative Commons License 2008.03.04 0 0 755

Én a tegnapin voltam, Pitagoraszban. Sajnos egyenes válaszokat nem kaptunk, sok csúsztatás volt, vagy egyszerűen egyáltalán nem válaszoltak a feltett kérdésekre, végül egyszerűen berekesztették az egészet.

Egy kérdés nagyon bennem maradt, aki megy, kérdezze már meg:

Ígérgetik ezt az alagutat, hogy a kerületi önkormányzat majd nem engedi a fővárost, hogy nyitottan építse meg az utat.

De tudtommal be van adva Brüsszelhez a pályázat. Ott, ugyan, meséljék már el, milyen nyomvonal, milyen formában szerepel? Mert, ugye, ezt a Cséry telepes történetből tudjuk, hogy az EU elfogadott pályázat esetén nem enged módosítást a terveken. Ha nyitott formában kérték rá a támogatást és végül megítélik, lenyomják a torkunkon azzal, hogy többszázmilliárd forintot veszítünk különben...

Előzmény: fórumozó123 (754)
fórumozó123 Creative Commons License 2008.03.03 0 0 754
HOLNAP A BRASSÓBAN OTT LESZ A HÍRTV, OTT LESZ MESTER LÁSZLÓ. GYERTEK, AHÁNYAN CSAK TUDTOK!!!!!!! ESTE 6 ÓRA!!!
BoGar Creative Commons License 2008.03.03 0 0 753
És ezeket is fogják, amíg más nevét használod.
Előzmény: Törölt nick (752)
ardian Creative Commons License 2008.03.03 0 0 751
Én ma megyek a Pitagoraszba, holnap beszámolok!
Előzmény: fater69 (749)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!