A főváros azért ragaszkodik a KKK-hoz, mert a XV-XVI-XVII. kerületekben számtalan olyan barnamezős rész található, melyek felfejlesztéséhez elengedhetetlen egy nagyforgalmú út kiépítése. Beruházás csak akkor várható ezeken a területeken, ha közúton könnyen elérhetővé válnak, illetve (pl. áruházak esetében) ha megfelelő forgalommal lehet számolni, amihez ideális egy ilyen M0-lal párhuzamos 2*2 sávos út.
A XVIII. kerületben az érintett szakaszon, és annak közelében nincsenek ilyen fejlesztésre szoruló zónák, így el lehet mondani, hogy az itt lakókat egész egyszerűen beáldozták egy magasabb cél érdekében, amihez a kerületi vezetés igen aktívan statisztál, mint láthatjuk.
Őszre várhatóan átadásra kerül az M0 autóút M3-ig tartó szakasza. Ennek köszönhetően a tranzit teherforgalom jelentős részét ki lehet tiltani a városból, így egycsapásra és érezhetően javulni fog a közlekedés helyzete. Márpedig ha ez így lesz, akkor a KKK szükségének kérdésében már nem lehet többé a gyatra közlekedési helyzetre hivatkozni. Ez hát a sürgetés legvalószínűbb oka.
Egyébként XVIII. kerületi szempontból most sem indokolja semmi egy ilyen út megépítését a harántirányú forgalom javítása érdekében, néhány viszonylag olcsó, és technikailag könnyen kivitelezhető módszerrel megoldható lenne a szomszédos kerületekbe való gyors átjutás, de erről, mint alternatíváról hallani sem akarnak Mester úrék. Inkább továbbra is hajtogatják a magukét, a valós indokok elhallgatása mellett.
Én is a környéken lakom (mármint a tervezett nyomvonalán :(( ) Néhány gondolatomat szeretném megosztani:
EU: Szerintem a szennyvíztisztító kapcsán találhatjuk esetleg meg a projectet. A tervezett KKK többi része abban (szerintem) nem szerepel.
Az első szakasznak nevezett hüleség meg azért lesz benne mert (lám-lám a sok tájékoztató anyagtól kiokosodva) úgy látom, hogy mivel a komposztáló ide kerülne (mert nem fér el az iszaptisztító mellett), de vszínűleg az EU-s normáknak nem felelne meg a lakott területeken átzötyögtetett fertőtlenített :) és szagtalanított :) iszap, eleve tervezni kellett egy lakott területeket elkerülő utat a TEHERFORGALOM számára. /Azért emeltem ki, mert többször felmerült, hogy kitiltják a teherforgalmat. Nem. Annak épül. Benne van a tervekben is amiket egyszer már vki volt szíves ide belinkelni. Azaz, ha nincs út akkor nem lehet komposztáló sem (legalábbis nem az iszapra épülő).
Többi: Ehhez kapcsolódóan, esetleg forrásokat is felhasználva (gondolom én) gondolták a többi szakaszt is megépíteni, de mivel ez már nem közvetlenül EU-s pénz, egyre többet spórolnának. Nyilván így lett nyitott. Kíváncsi lennék egyébként, hogy az a kb 30000 nehéz (leg. 40t) teherautó hogyan és milyen nyomot maga után hagyva érne helyszínre és távozna el? :((( /ha rosszul becsültem javítson ki aki ért hozzá/
röhejes ez a forgalomcsökkentéses érv is, hiszen márc. 1-től (ha jól tudom) ki van tiltva minden 7,5t-nál nehezebb teherautó gyakorlatilag az egész kertvárosi övezetből. Az Üllőiről is. Vagyis ez a forgalom már nem csökken. :)
Ennek ellenére én azt mondom, ha akarják építsék meg. Az eredeti terveknek megfelelően és a tíz év múlva érvényben lévő környezetvédelmi normáknak megfelelően. A tisztítási mód előre ismertetett tervei szerint, nem úgy, hogy "az önkormányzat tervezi". És a lakosság által ellenőrizhetően. Alagút (ez mehet az erdő alatt is), jó magas kémények, tisztított, szűrt kipufogógázok. Ha van rá pénz és igény. Szerintem most egyik sincs.
A hétvégi személyautó forgalom vszínűleg csökkenni fog a Métán (biztos hogy az a XVIII kerület?) az Auchan új áruházának megépülte után, mert a lakosok egy részének az közelebb lesz. KKK nélkül. Viszont biztos, hogy nőni fog annak környezetében függetlenül a KKK-tól.
Még valami jutott eszembe: nem azért siettetik annyira a KKK-t, hogy a tervezett M0-ás bővítés (a déli szakaszon) idejére legyen alternatíva?
A másik: vki esetleg feltette a kérdést, hogy mi szerepel az EU-s pályázatban és hogy hová van beadva? Jó lenne rezeket kideríteni, mert akkor megfogalmazhatnánk egy tiltakozó beadványt Brüsszel felé, de így, hogy nem tudunk semmit... Én már nagyon sok helyen keresgéltem, de egyelőre semmi nyoma a KKK-nak. Nincs benne az UMVP-ben, a KÖZOP-ban, EU-s honlapokon sem találtam még meg.
Először be akartam idézgetni a cikkből részleteket, de felhagytam az ötlettel: az egész cikket érdemes elolvasni. Az a baj, hogy ez csak egy civil szerveződés ajánlása, egyáltalán nem biztos, hogy Brüsszel is így gondolkodik... illetve szeretett vezetőink mit hazudoznak össze külföldön a projekttel kapcsolatban.
Bizony nincs... Tegnap a Brassó utcai iskolában hasonló volt a tájékoztatás menete, annyian voltunk, hogy kb. 100-an kintrekedtek a terem előtt, aztán a hidegben az ablakból hallgatták az igét. Mester úr jelen volt, de sokat nem szónokolt, meghagyta ezt a nemes feladatot helyetteseinek, illetve a végén kritizálta a népszavazási kérdés bírósági úton való megtámadását, mindenáron úgy akarja beállítani, hogy a kezdeményezők demokrácia ellenesek. Aztán szó szót követett, majd hangzavar, és berekesztették az összejövetelt. Értelmetlen ez a fajta propaganda hadjárat, tényleg csak arra jó, hogy elmondhassák, megtörtént a lakosság tájékoztatása. Egyre inkább az az érzésem, nincs más út, mint minél előbb Brüsszelhez fordulni a KKK ügyében. És lehetőleg addig, amíg nem késő. Úgy tudom, az uniós pénzek lehívásához már be lett adva a pályázat, azért is van ennyire hajtva ez az ügy.
Voltam, és tényleg sok értelmes felvetés volt, de pont ezért volt lesújtó szerintem, mert az értelmes felvetések mindig is azok maradnak, figyelmen kívül hagyják őket. Azt sem bánom, ha vannak támogatók egy ilyen fórumon, mert szeretnék normális, konkrét és igaz érveket hallani a KKK mellett, mert sem itt, sem máshol eddig nem mondott senki olyan érvet az út mellett, ami igaz lenne, vagy nem lehetne azonnal megdönteni. Kezdem elhinni, hogy egyszerűen nincs normális indoka az elképzelésnek.
Te is voltál? Azért a lakosság részéről volt sok értelmes felvetés.
Az öregúr az összeesküvés-elméleteivel mondjuk nem használt az ügynek, meg az a másik néhány sem, amelyik a közlekedés fejlesztését éltette. (A minek ide alagutas a szomszédom. :-(( Tüzéptelepet tart a telkén kert helyen -így a zöldterületek védelme érthető módon nem hatja meg- meg egy kutyát+30 macskát....)
Én is voltam a Pitagoraszban, lesújtó volt az egész.. Pedig azt hiszem minden fórumon szembenállásra számíthatnak, ígyhát nem pontosan értem, hogy - túl azon, hogy a tájékoztatási kötelezettségüket kipipálják -, miért nem veszik figyelembe ezt az erőteljes tiltakozást. Elképesztő, ahogy rezzenéstelen arccal hazudnak, ritkán lát ilyet az ember.
Amúgy pedig, ha kárt akartok okozni az ügynek, akkor valóban érdemes a HírTV-t hívni. Ha ott lemegy egy anyag erről, akkor a többi médiától szépen el is búcsúzhattok, onnantól senki sem fog foglalkozni vele, túlságosan politikai ízű lesz a történet. Pedig az egész dologban nincs politika: ebben pusztán pénz van, elég sok pénz, s ezért kell lenyomni a torkunkon.
Én a tegnapin voltam, Pitagoraszban. Sajnos egyenes válaszokat nem kaptunk, sok csúsztatás volt, vagy egyszerűen egyáltalán nem válaszoltak a feltett kérdésekre, végül egyszerűen berekesztették az egészet.
Egy kérdés nagyon bennem maradt, aki megy, kérdezze már meg:
Ígérgetik ezt az alagutat, hogy a kerületi önkormányzat majd nem engedi a fővárost, hogy nyitottan építse meg az utat.
De tudtommal be van adva Brüsszelhez a pályázat. Ott, ugyan, meséljék már el, milyen nyomvonal, milyen formában szerepel? Mert, ugye, ezt a Cséry telepes történetből tudjuk, hogy az EU elfogadott pályázat esetén nem enged módosítást a terveken. Ha nyitott formában kérték rá a támogatást és végül megítélik, lenyomják a torkunkon azzal, hogy többszázmilliárd forintot veszítünk különben...
Püff neki, megkaptam a "sárgaságot" én is, így megtudtam, jóformán minden nap lesz valahol egy lakossági fórum. Nem túlzás ez egy kicsit?! Hogy hol leszen Mester úr, az sajnos nem derül ki, a Kandóban egy másik kiadvány szerint biztos találkozhatunk vele(d) :))
Ejnye - ejnye! Akárki is vagy, gyere el inkább március 13-án 18 órára a Kandó-téri általános iskolába, ott tart a polgármester KKK lakossági fórumot, és alig várja, hogy válaszolhasson a kérdéseinkre:)) Leszünk egy páran, úgyhogy igyekezz, ha be akarsz jutni!
Az viszont már nagyon kezd nemtetszeni, hogy az önkormányzat elkezdte ennyire magára húzni a lakosságot az igazuk alátámasztására. A városképben lévő követelőző hölgy (aki a Ráday G. miatt lobbizik) azért egy pár dolgot elfelejt:
- a Ráday G. utca ezer éve főútvonal, busszal, átmenő forgalommal stb., tuddta mit vesz amikor odaköltözött,
- megnövekedett a forgalom, igaz mert felhúztak a környéken vagy öt lakótelepet, meg egy piacot mindenféle közútfejlesztés nélkül (hiába lesz KKK az a párszáz autó amiknek a tulajai ott laknak akkor is arra fog járni + a piaci forgalom)
- továbbgondolva a Sallai és Glóriet telepet is úgy raktár oda hogy semmiféle fejlesztést nem eszközöltek, pedig azért ez a rengeteg új lakás biztos eredményezet egy kis bevételt a bohócoknál (a megondolatlan lakóparktermelés miatt már hallottam hogy nagy viták voltak szakmai részen az önkormányzatnál, pont az útak, de az óvodák, iskolák miatt is, de a bohócok döntöttek aztán majd lesz valahogy)
Valahogy az is nagyon gagyi, hogy eddig 3 évíg lapított a főkolompos, most meg mikor kipattant a dolog elkezd tájékoztatni... eddig alukált, vagy nem látott ki a Zilából mert nagy volt a füst ?!?!?
Ja, itt legalább már egyértelmüen alagút szerepel. A Lánchid alagútja után ez lenne a második közúti alagút Bp-n. A rajz alapján követi a vasutat, tehát "felülről" épitenék.
Remek. Már éppen tervezgettem, hogy beszkennelem és kirakom valahova.
Tessék észrevenni, hogy ugyan csak egy Móricka rajzon, de végre szerepel az, hogy hová tervezik az alagút bejáratait. Persze, hogy ez így mennyire hiteles...