Keresés

Részletes keresés

Yoral Creative Commons License 2008.01.24 0 0 619

"A munkagépek által kibocsátott légszennyezők, illetve a munkaterületről származó por hatása –  tapasztalatok szerint –  csak a munkaterületen és annak közvetlen környezetében jelentkezik, amelyek megfelelő munkaszervezéssel elviselhető mértékűvé csökkenthető." -az elviselhető mérték amikor már ép nem üvöltünk?!?!? 

 

 

"a környezetre gyakorolt hatása – elsősorban nem a létesítés közvetlen környezetére, hanem tágabb környezetére – pozitív irányú lesz."

 

Tágabb környezetére - pozitív,

Közvetlen környezetére - negatív???  

Előzmény: Törölt nick (606)
keletikorut Creative Commons License 2008.01.24 0 0 618

És melegen ajánlom figyelmedbe ezt a linket is:

 

http://www.magyarorszag.hu/hirkozpont/hirdetmenyek/bp20070904.html

 

Előzmény: cssz74 (616)
keletikorut Creative Commons License 2008.01.24 0 0 617

Bocs, rosszul emlékeztem, nem KVVM, hanem FVM.

 

Néhány ezzel kapcsolatos tudnivalót itt találsz:

 

http://www.aesz.hu/index2.php?option=com_content&do_pdf=1&id=397

 

 

Előzmény: cssz74 (616)
cssz74 Creative Commons License 2008.01.23 0 0 616
Akkor a Fodor a "főnök"?
Előzmény: fater69 (613)
cssz74 Creative Commons License 2008.01.23 0 0 615

Te szedegetnéd a használt condomot?

én nem!

a saját portámat tisztán tartom és a környéken is szerveztünk már takarítást.

Egyébként az említett rész már kőbánya nem a 17!

Én egy PZS-t sem dobok el soha!

Előzmény: redhut (614)
redhut Creative Commons License 2008.01.23 0 0 614
Sztem talán ki kellene takaritani azt az erdőt és nem ledegradálni.
Előzmény: cssz74 (612)
fater69 Creative Commons License 2008.01.23 0 0 613
Az Állami Erdészeti Szolgálat, mint engedélyező, tudtommal a KVVM alá tartozik. Nem összekeverendő a Pilisi Parkerdő Gazdasággal, ők NEM engedélyezők. Ha felkérik őket, véleményeznek. A Halmi erdő esetében nem lettek megkérdezve (persze nem véletlenül). Ha kikérték volna a véleményüket, nagy valószínűséggel most nem lenne miről csevegnünk.
Előzmény: cssz74 (612)
cssz74 Creative Commons License 2008.01.23 0 0 612

Mekkora hatalma van az erdészeti hatóságnak?

Nem a hatóság van az emberekért? A 17-ben 10.000 ember érdeke nem ér annyit mint egy szemetes erdő?

Mert a 17.kerben levő fákkal borított széttört wc-csésze, kartondoboz és condom-erdőn nem engedi át az utat, de a halmin igen?

Ki alá tartoznak?

fater69 Creative Commons License 2008.01.23 0 0 611

Közeledünk, közeledünk, de ez még nem a hatástanulmány, ez csak egy általános összegzés, konkrét adatok nélkül. Amire többen már hetek óta vadászunk, az a számadatokat is tartalmazó anyag, mivel csak azzal lehet érdemben foglalkozni. Az ilyen általános szöveg pont semmire nem jó, így önmagában még akár demagógnak is lehetne titulálni :-)

 

Úgyhogy ha esetleg valaki tudna egy olyan linket, ahol megbízható forrásból származó konkrét SZÁMOK vannak, az lenne a csúcs!

Előzmény: Törölt nick (606)
cssz74 Creative Commons License 2008.01.23 0 0 610

A 0-ás keleti része leállósávval épül és kissebb forgalom lesz rajta mint a déli részen, nem hiszem, hogy be tudna dugulni

 

Előzmény: redhut (608)
BoGar Creative Commons License 2008.01.23 0 0 609
Vegyétek már észre, hogy azon a szakaszon, ahol ez az út párhuzamos az M0-lal nincsenek dugók! És ha kész lesznek az idén elkezdődő bővítéssel, akkor már ott sem lesz.
Előzmény: redhut (608)
redhut Creative Commons License 2008.01.23 0 0 608
Ez egy olyan arcátlan hazugság, amely egy ideális állapotot ir le mind az épités, mind az üzemeltetés idejére.
Szó nincs pl. arról, amikor a nulláson baleset vagy torlódás lesz; vajon merre akarják majd levágni a kanyart...
Vagy amikor itt lesz torlódás a lámpák miatt, hosszú pöfögő kocsisorokkal... Kifejezetten javitja a levegőminőséget, igen.
A nulláson most is rendszeresek a dugók, miért lenne ez másképp ha megépül a KKK? (ami ugy nem alternativa!)
Nem is sorolom tovább, elképesztően egyoldalú, látszik, kinek a megbizásából készült.
Előzmény: Törölt nick (606)
cssz74 Creative Commons License 2008.01.23 0 0 607

Az előző linken található jegyzőkönyv 212. oldalától szól a KKK-ról!

most olvasom, vélemény még nincs.

Törölt nick Creative Commons License 2008.01.23 0 0 606

na és itt a várvavárt 6ástanulmány:

 

A terület épített és természeti környezetének összefoglaló értékelése

 

A tervezett útszakasz építés az egész Budapest szolgáltatás színvonalának emelését célozza.

 

A szakágazati megállapítások birtokában rögzíthető, hogy a tervezett útszakasz használatának közvetlen és közvetett környezeti hatásai, az építési időszakban és a megvalósítás után is – a tervezett műszaki védelem kiépítésével és megfelelő munkaszervezéssel – az érvényben lévő előírásokat kielégíti. A kibocsátások az ide vonatkozó előírások határértékein belül maradnak, 2018.-ra előre jelzett forgalom adatok birtokában a környezetterhelés a jelenleg előírt határértékek alatt marad.

Üzemszerű használata mellett káros környezet terheléssel – megfelelő műszaki védelem kiépítésével - nem kell számolni.

Az út használatának környezeti kockázatai csekélyek, a megvalósítandó műszaki – technikai megoldások, valamint a védelmi rendszerek (biztonságtechnika, tűzvédelem, vízminőség-védelem) magas szakmai színvonalat képvisel, emiatt további védelmi intézkedések megtétele nem szükséges.

A hatásvizsgálat időszakában folyó adatgyűjtés során új környezet-szennyezésre és környezet veszélyeztetésre utaló eseménnyel, jelenséggel nem találkoztak. A tevékenység jellegéből adódóan ilyen jelenségekre az út üzemszerű használata során sem kell számítani.

A hatásvizsgálat bemutatja az útszakasz használata során jelentkező környezetterheléseket és igénybevételeket. Az egyes szakágazati részek összefoglalása állapítja meg a környezet terhelések szintjét, a kibocsátások mértékét és az előírások szerinti határértékeknek való megfelelést.

 

A levegőtisztaság-védelem területén a számítások azt igazolták, hogy az út megépítésével a jelenleg igénybe vett, távolabbi közúthálózatba tartozó utak forgalmából származó légszennyező anyag kibocsátás jelentősen csökken, ezzel Budapest XXIII. és XVIII. kerületekben található lakóterületek jelenlegi légszennyezettségi állapota javul.

 

A tervezett út a területen áthaladó  közúti forgalom számára folyamatos, egyenletes sebességet biztosít. Ezzel jelentős mértékben csökken a levegőterhelés.

Az út kivitelezési munkálatainak tervezett időtartama 1 éven belüli, munkavégzésre csak nappali időszakban kerül sor. A munkagépek által kibocsátott légszennyezők, illetve a munkaterületről származó por hatása –  tapasztalatok szerint –  csak a munkaterületen és annak közvetlen környezetében jelentkezik, amelyek megfelelő munkaszervezéssel elviselhető mértékűvé csökkenthető.

 

A vízminőség-védelem szempontjából a korszerűsítésre kerülő csapadékvíz elvezető és befogadó rendszer biztosítani fogja, terület meglévő élővizeinek állapota ne romoljon, hosszú távon javuljon. A kivitelezés során elvégzett tereprendezési munkák végzett földmunkák kisebb mértékű beavatkozást eredményeznek a terület talajvízviszonyaiba, ezek azonban csak egy új egyensúlyi állapot kialakulásához vezetnek. Az alkalmazni kívánt műszaki megoldások biztosítják, hogy felszín alatti és a felszíni vizek minőségében és mennyiségében a hatásvizsgált, megvalósítandó létesítmény és a folytatott tevékenység jelentős változást nem okoz.

 

Az építkezés során keletkező hulladékok jelentős aránya nem veszélyes kategóriába sorolható. Közepes mennyiségű veszélyesnek minősülő hulladék keletkezéssel kell számolnunk.

 

Az üzemeltetők gondoskodnak az út használata során történt haváriáknál keletkező, különböző fajtájú hulladékok szervezett formában történő elszállításáról. A környezeti kockázatot – a képződő hulladékok tekintetében – elsősorban a havária jellegű, közlekedési baleset jelentheti. A veszélyes hulladék képződés révén közepesnek ítélhető a környezeti kockázat, de az adott feltételek és körülmények mellett ez a kockázat kezelhető.

 

A közlekedési zajkibocsátás a bemutatott számítás alapján, az építés ideje alatt, a rövid időszakokban fellépő közlekedési zajterhelés növekmény a szubjektív észlelési határ alatt marad, a tevékenységhez kapcsolódó építési forgalomtól származó zaj a számított értékek alapján az előírt követelményeknek megfelel.

 

Összegezve a hatásvizsgálat megállapításait, a létesítendő útvonal a környezetre gyakorolt hatása – elsősorban nem a létesítés közvetlen környezetére, hanem tágabb környezetére – pozitív irányú lesz.  

Előzmény: Törölt nick (604)
fater69 Creative Commons License 2008.01.23 0 0 605
Köszi, ez egy hasznos link.
Előzmény: cssz74 (602)
Törölt nick Creative Commons License 2008.01.23 0 0 604

itt a lényeg:

 

A Külső Keleti körút szerepe és csomóponti kapcsolatai

 

Az M0 körgyűrű keleti szektorának fejlesztési koncepciója szerint, a Gödöllő irányú átkötés megvalósításával és a kiépítési paraméterek funkciókhoz igazításával a korábbinál kiterjedtebb hálózatfejlesztés valósulhat meg. E hálózatfejlesztés „kulcseleme” a párhuzamosan kiépítésre javasolt Külső Keleti körút, amely a Főváros érintett külső területrészeinek összekötését, fejlesztését célozza.

 

A körút vonalának dél és észak-keleti hálózati kapcsolódásainál ugyanakkor fontos szempont, hogy az útvonal a tranzit forgalom számára ne jelentsen alternatívát.

 

A körút – elnevezésétől eltérően – nem kör jellegű, sokkal inkább harántoló útvonal az 5-ös út (Soroksár) és a Nagytarcsai út (Cinkota) között. Az általa feltárt terület heterogén, beépítetlen és beépített térségek, erdőterület, mezőgazdasági terület, vegyes hasznosítási terület, ipari terület, lakóterület jellegű részek váltogatják egymást.

 

Az útvonal kategóriája városi elsőrendű főút, jellemző keresztmetszete 2x2 forgalmi sáv. Az Üllői út kivételével valamennyi fontosabb keresztező sugár irányú útvonallal csomópontot alkot. A csomópontok jellemzően szintbeni jelzőlámpás szabályozásúak, kivéve, ahol a keresztező vasútvonal kötöttsége különszintű átvezetést igényel (pl. Nagykörösi út, Ferihegyi út).

 

Előzmény: cssz74 (602)
Törölt nick Creative Commons License 2008.01.23 0 0 603
akkor beszálltam volna... :-)
Előzmény: fater69 (601)
cssz74 Creative Commons License 2008.01.23 0 0 602

http://www.budapest.hu/engine.aspx?page=tirhidden&command=showagendaitem&agendaitemid=60419

 

ELŐTERJESZTÉS

Itt azt írják, hogy meg akarják akadályozni, hogy az m0-ás rövidítése legyen...

 

fater69 Creative Commons License 2008.01.23 0 0 601

nem szeretem ezt a "tevagyahüje, nem!tevagyahüje" vitát.

 

Te jó ég! Mi lenne, ha szeretnéd?!

Előzmény: Törölt nick (598)
Yoral Creative Commons License 2008.01.23 0 0 600
Nagykőrösi út mellett lévő szárnyvonalat tudná összekötni a Ferihegyi útival ha valami gikszer közbejön. Egyébkén úgy mondtát az "illetékesek" olyan állapotban kell tartaniuk hogy 24 órán belül használható legyen. (ép mostanában nyesték le róla a gazt, és tényleg lehet látni úgy negyedévente pár sétáló MÁVost a sinek mellett, bár lehet hogy lóherét gyűjtenek)
Előzmény: Törölt nick (599)
Törölt nick Creative Commons License 2008.01.23 0 0 599

namonnyuk ez a HM ragaszkodás is egy röhejes dolog, mertmég amérikában is az ap. hálózatra van alapozva a katonaság logisztikája*, pedig náluk a vasúti áruszállítás aránya kb. 3x akkora, mint a zúnijóban)

 

(*ezé híjják úgy a hálózatukat, hogy National System of Interstate and Defense Highways)

 

 

szóval érdekelne, hogy a HM mit és hova akar ezen a vágányon szállítani (és ami promomento totál használhatatlan)?

(mert ez nekem inkább csak fontoskodásnak tűnik...)

Előzmény: Yoral (597)
Törölt nick Creative Commons License 2008.01.23 0 0 598

nem szeretem ezt a "tevagyahüje, nem!tevagyahüje" vitát.

 

inkább maradjunk a kkk-nál...

Előzmény: Yoral (596)
Yoral Creative Commons License 2008.01.23 0 0 597
Fedniük kell az árkot, mert a HM még mindíg ragaszkodik a sinekhet.
Előzmény: Törölt nick (595)
Yoral Creative Commons License 2008.01.23 0 0 596
Látom alakulnak a dolgok.  H123Laci, te hogyhogy kimarattál az osztásból, nem ez a te formád ?!?!?!? ;)
Törölt nick Creative Commons License 2008.01.23 0 0 595

2. Hogyan ellenőrzöd a célforgalmat egy ilyen hosszúságú úton? Mindenki azt mond amit akar: az elején, hogy csak a közepéig megyek, a közepén, hogy csak 10 m-re megyek, a végén meg hogy csak 10 m-ről jövök.. (ráadásul nincs ellenőrzésre kialakított leállósávról szó ugye..)

 

 

az szgk forgalomnál sehogy.

 

ha valaki személyautóval rövidíteni akar pár km-t, akkor az valóban erre fog menni.

 

ezesetben csak feltételezni lehet, hogy a TÖBBSÉG nem fog lejönni a nullásról és "cammogni" a kkk-n, meg ácsorogni a lámpáknál, hanem 110-120-(130?)-al végigdzsavel a keleti szektoron.

 

viszont a TEHERFORGALOM esetében ki lehet és ki kell táblázni, és komoly bírságokkal be lehet tartatni, hogy a csak az a teherautó jöjjön be, akinek a fuvarokmányai szerint valóban itt van dolga.

 

ha ezt nem hiszitek, azzal nem tudok mit kezdeni, kérdezősködjetek fuvarozóknál, hogy hogy is van ez...

 

(a 80-at az M0K kapcsán felejtsd már el...)

 

4. A mostani tervekben nyitott süllyeszett elvezetés van, a zárt, mélyvezetésű terv csak szóban létezik, és a népszavazási kérdésben.

 

hát azt nem tom, hogy van-e rá kész terv, de a nyitott árok befedése nem jelent túl nagy tervváltoztatást...

 

mivel a népszavazási kérdésben befedett vezetésről van szó, nem értem mi a probléma? :-))

 

az ingatlanárak csökkenéséről beszélhetünk, és nem is jövő időben, hiszen már nem tudnám eladni annyiért a házam, amennyiért vettem az út körüli felhajtás miatt, pedig nem lakom ott régóta.

 

ez egyrészt csak feltételezés, deha valóban van árcsökkenés, akkor azért illik megnézni, hogy ez csak a kkk nyomvonalán jelentkezik, vagy a kkk-tól 1km-re is...

(mertha az utóbbi, akkor az árcsökkenés nyilván nem a kkk hatása...)

Előzmény: PriceJ (575)
BoGar Creative Commons License 2008.01.23 0 0 594
Ha pedig szerinted lejárattam magam, akkor nem kell velem foglalkoznod, irje le nullára és annyi:DDD
Azt már régen megtettem, ezért nem válaszoloka kérdéseidre.
Előzmény: secperc (592)
fater69 Creative Commons License 2008.01.23 0 0 593

Tudod utálom azt, amikor tudatlanul bemegy bárki márhova, játsza az ezést

 

Ezzel mi ("KKK másik oldaliak") is ugyanígy vagyunk. Hát ne játszd az eszed... De azért téged is szeretünk :-)

Előzmény: BoGar (588)
secperc Creative Commons License 2008.01.23 0 0 592

Beismered, hogy nem tudod milyen lesz az út, de közölted hol fog menni, és milyen széles lesz. És ezek után azt mondod, nem járatod le magad? Hát remélem, már ennél jobban nem tudod.

 

 

Visszaolvasva mid a 22 hozzászólásomat, egyikben sem irtam arról, hogy milyen lesz az út szerintem. Azért kerültem ide, mert azt viszont tudom, hogy hol akarják megépiteni, mert ott lakom. Ha vennéd a fáradtságot és visszaolvasnál Te is, akkor látnád, hogy az autópályás dolgot Laci hozzászólására reagáltam - általánosságban. Összes többi megnyilvánulásom - az út szélességével kapcsolatosan - idézet:DDDD

Ha pedig szerinted lejárattam magam, akkor nem kell velem foglalkoznod, irje le nullára és annyi:DDD

 

 

Meg kell mondanom, pont ugyanaz vagy, mint Laci, akit utálsz, csak a másik oldalon helyezkedsz el.

 

Nem tudom honnan veszed ezt a dolgot, hogy útálom Lacit. Egyáltalán nem, sőt, nagyra becsülöm Őt azért, mert önkritikát gyakorolt nyilvánosan velem szemben és ezt kevesen teszik meg manapság.

Milyen másik oldalon helyezkedem el? A KKK másik oldalán????:DDDD

 

Azért írtam le neked a dolgokat, hogy talán elgondolkozol rajta, de látom nem sikerült.

 

Sikerült. Látni fogod az eredményt:DDD

Előzmény: BoGar (588)
BoGar Creative Commons License 2008.01.23 0 0 591
Leírtam. Nem az én verzióm a fontos. Olyan nehéz ezt felfogni???? Gyenge felfogásod?????
Előzmény: secperc (589)
BoGar Creative Commons License 2008.01.23 0 0 590
Price: nem értem a spekulációd. Mire alapozod? Láttál te már városban autóútat ekkora sebességhatárral? Bármely autópályánk beér a városba, lecsaökken a sebességhatára rögtön. (M1-M7: 100km/h maj 70km/h; M5: 70km/h, M3: 70km/h) Még a nagy forgalmú széles Hungárián sem engednek 70km/h fölé. Akkor mégis miért engednék itt?
Előzmény: PriceJ (585)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!