Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2007.11.16 0 0 299

vajon miért ír újságot az, akinek veleszületett adottságként a fogalmazódása  gátolt?

 

a képviselõ-testület (név szerinti szavazással 28 igen, 2 tartózkodás mellett) nem

támogatta.

 

igen szavazással hogy lehet "nem támogatni"?

 

A kettõ között és a Csévézõ utcától, tehát a Flór Ferenc utcától a XVII. kerületi Keresztúri útig tervezték a második ütemet.

 

mostakkor honnan is a mettőlmeddig?

Előzmény: marshal (297)
Törölt nick Creative Commons License 2007.11.16 0 0 298

tényleg jól eltitkolta az önkormányzat a KKK-val kapcsolatos információkat.

főleg a helyi újságban van jó sok helyen, évek óta eltitkolva...

 

lehet, hogy csak olvasni kéne?

Előzmény: marshal (297)
marshal Creative Commons License 2007.11.16 0 0 297
Közzétették a tervet!

A fővárosi önkorményzat oktber 24-én meghirdette a Flór Ferenc u. - Pesti út közötti szakasz (Külső keleti körút II. üteme) közzétételét a Magyar Nemzetben és a Népszabadságban. Ezzel egyidejűleg a Főpolgármesteri Hivatal Ügyfélszolgálati Irodáján a lakosság megtekinheti és november 25-éig írásos véleményt adhat a tervről.


Forrás:
Városkép XVI. évf. 19. szám 11. oldal
Törölt nick Creative Commons License 2007.11.09 0 0 296

A fénymásoláson elgondolkodtam, de sok az anyag és a tervek sem szabványos méretűek - végül nem kérdeztem meg.

simán le kell fényképezni... 

(persze nem mobillal, hanem valami korrekt felbontású fényképezővel :-)

 

ez pénzbe sem kerül, meg jóval gyorsabb, ráadásul eleve elektronikus formában készül, így nem kell szkennelni sem utólag...

Előzmény: Pepin (294)
Törölt nick Creative Commons License 2007.11.09 0 0 295

igazából nem is értem, hogy mi az értelme ennek a nyitott árkos vezetésnek?

 

 

csak a zajvédelem miatt ugyanis kicsit nagyon drága, akkor már sokkal gazdaságosabb a felszíni vezetés, zajvédőfallal.

 

csakhogy a felszíni vezetéssel az az alapvető gond (ha jól tudom), hogy a felszínen vezetett 2x2 mellé már nem fér be a kétoldali szervíz út. (fiume, körös és vág utcák)

 

tehát azért kell elsősorban lesüllyeszteni, hogy be lehessen fedni, és így már nemcsak a szervízutak férnek el kényelmesen, de még parkosítani is lehet középen...

Előzmény: Pepin (294)
Pepin Creative Commons License 2007.11.09 0 0 294
- biztos, hogy "mélyvezetésről" írtak?
Én írtam, ahogy ott volt, nem volt túl sok időm mélyebben végiggondolni. De most hogy mondod, nem lehetett a doksi sem túl konzekvens: pár oldallal korábban még azt részletezte, hol lesznek áthajtások az út felett - márpedig mélyvezetésnél ez ugye értelmetlen.

A fénymásoláson elgondolkodtam, de sok az anyag és a tervek sem szabványos méretűek - végül nem kérdeztem meg.

véletlenül nem a teljes nyomvonalra vonatkozott?
Csak a II. fázis terveit kértem ki. Ettől persze vonatkozhatott a teljes nyomvonalra, de szvsz. ha a nyomvonalon vannak ilyen kritikus szakaszok, akkor úgy vélem, nem lehet még általánosságokban sem ilyesmiket leírni.

Ez már értelmezés kérdése, de nálam a 'meghatározó' azt jelenti, hogy az a valami határozottan ott van. A zajvédő fal meg a zaj ellen véd, az ugyanolyannak titulált levegőszennyezésre viszont semmi megoldási javaslatot nem láttam a lakossági fórumon. (A terveket sem volt időm tegnap teljesen átnézni, de valószínűsítem, hogy ugyanazt a szelvényt láttam volna, mint amilyet a gyűlésen bemutattak: nyitott, zajvédő fallal ellátott árok.)

A tiltakozás mellé meg érdemes lenne egy tételes listát mellékelni a kért változtatásokról.
Pontosan. Anélkül csak hőbörgésről beszélünk.
Előzmény: Törölt nick (293)
Törölt nick Creative Commons License 2007.11.09 0 0 293

- biztos, hogy "mélyvezetésről" írtak?

(mert a lakosságin - elmondásod szerint - még nyitott kéregvezetésről beszéltek...)

 

- ezt az anyagot nem tudják feltenni a netre?

(vagy hamán ehhez hüjék, akkor nem lehet lemásolni/lefényképezni?  ... és feltenni?)

 

- az a 2 ominózus, "harciszellemfelpiszkáló" mondat a véletlenül nem a teljes nyomvonalra vonatkozott?

 

A "meghatározó" meg nem azt jelenti, hogy a határérték többszöröse, és ott minden, ami él pusztulni fog...

inkább azt, hogy elég nagy ahhoz, hogy beépített szakaszokon foglalkozni kelljen vele, és szükség esetén ellenitézkedéseket foganatositani (pl. zajvédő fal), hogy a határérték alatt maradjon...

 

(A tiltakozás mellé meg érdemes lenne egy tételes listát mellékelni a kért változtatásokról.)

Előzmény: Pepin (292)
Pepin Creative Commons License 2007.11.08 0 0 292
Törölt nick Creative Commons License 2007.11.08 0 0 291

Nagyjából annyi a kompromisszumkészség, amennyi a bizalom a mostani vezetésben.

 

mi volt előbb: a tyúk vagy a tojás? :-)

(különben is: nem 1 éve lettek megválasztva?)

 

 

Nem tudom, hogy lenne-e elég hely a megépítéséhez.

 

mármint minek a megépítéséhez?

a kéregalagútéhoz?

már hogyne lenne... hiszen a nyitottárkos vezetésre van hely, ezt csak be kell fedni, és kész is a kéregalagút...

 

akkor miért nem próbálnak meg nyíltan tárgyalni?

passz. ez mán politika. meg tyúk-tojás problemma.

 

 

amúgy ez a mélyalagút túl van misztifikázva...

 

üzemelés szempontjából totál SEMMI különbség nincs a mély- meg a kéregvezetés között.

 

a megépítés szempontjából viszont van 2ő is:

- a mély jóval drágább (3x,4x)

- viszont a felszín jóval kisebb zavarásával jár.

 

éppen ezért csak akkor szoktak mélyvezetésben építeni, ha a felszín totál beépített, nincs szabad nyomvonal, ahol ki lehetne ásni az árkot (ill. brutális rombolással és költséggel lehetne csak szabaddá tenni a nyomvonalat)

 

mivel itt van szabad nyomvonal, értelmetlen mélyvezetésről beszélni...

(az építési zaj és por persze kellemetlen, de nem tart örökké, 1 év alatt lezavarható. meg lehet locsolni is, hogy ne poroljon annyira)

 

az alagútportál flórferencen túlvitele 1-200m-rel megint egy méltányolható kérés, a koncentrált szennyezőforrás jellege miatt valószinűleg amúgyis szükséges...

Előzmény: Pepin (290)
Pepin Creative Commons License 2007.11.08 0 0 290
az a baj, hogy a "lakosság" igencsak hiányában van a kompromisszumkészségnek, ami ugye bármiféle megállapodás alapvető feltétele...
Nagyjából annyi a kompromisszumkészség, amennyi a bizalom a mostani vezetésben.

- reális célkitűzésként lehet ragaszkodni a kéregalagutas vezetéshez (a nyílt árok helyett), ami zajhatás szempontjából lényegesen kedvezőbb, azonban van hátránya is:
az alagút kijáratainál nagyon koncentráltan jelennek meg a levegőszennyező anyagok...

Nem tudom, hogy lenne-e elég hely a megépítéséhez.
Másfelől meg tényleg nem értem: ha van itt egy ilyen, fontosnak tartott(?) útvonal, melynek nyomvonalán van egy kiemelten zűrös, egy kilométeres szakasz, ahol várhatóan hatalmas lakossági ellenállás prognosztizálható, akkor miért nem próbálnak meg nyíltan tárgyalni és lenyelni azt a békát, hogy esetleg a lakók csak a drága kompromisszumot fogadják el? Az eddigi sunnyogással csak azt érték el, hogy a mostanra kialakult felfokozott állapotban még az is necces, hogy egyáltalán a mélyalagút(!) tervét át tudják-e erőltetni. (Ráadásul nekem, aki a tervezett kijárat közvetlen közelében lakik, még ez is csak úgy lenne elfogadható, ha a kijáratot elcsúsztatják a darugyárig.)
Előzmény: Törölt nick (287)
Pepin Creative Commons License 2007.11.08 0 0 289
Ez milyen érv már? Szerintem nem én vagyok az egyedüli, aki 10-15 évre a határig eladósodott, csak azért, hogy ideköltözhessen.
Előzmény: Törölt nick (286)
Pepin Creative Commons License 2007.11.08 0 0 288
A záportározót mélyítik. Az emeleti ablakból pont belátok a kerítés mögé.
Előzmény: Törölt nick (284)
Törölt nick Creative Commons License 2007.11.08 0 0 287

az a baj, hogy a "lakosság" igencsak hiányában van a kompromisszumkészségnek, ami ugye bármiféle megállapodás alapvető feltétele...

 

(itt a fórumon is, hemzseg a minekazide, meg a megkellállítanieztaszörnyűséget c. állásfoglalás...)

 

 

- reális célkitűzésként lehet ragaszkodni a kéregalagutas vezetéshez (a nyílt árok helyett), ami zajhatás szempontjából lényegesen kedvezőbb, azonban van hátránya is:

  az alagút kijáratainál nagyon koncentráltan jelennek meg a levegőszennyező anyagok...

 

 

- a FlórFerenc esetében meg ésszerű elvárás, hogy ne az legyen a csp-ot kiszolgáló út, hanem építsenek egy azzal párhuzamos utat kb. 1-200m-re, ami az alacskai/királyhágó körforgalomba csatlakozik.

 

így megmarad egy véderdősáv a a flórferencieknek, és az erdő sem lenne félbevágva (mint pl. egy esetleges péterfalvi u. meghosszabítás esetén)

 

- aztán ott van az üllői úti csp. kérdése, ami ugye nincs betervezve, de sok előnnyel járna, amire indirekte a "minek engedjük át az utat a kerületen, ha nincs semmi hasznunk belőle" c. állásfoglalás is utal...

Előzmény: Pepin (283)
Törölt nick Creative Commons License 2007.11.08 0 0 286
Azt is mondta, hogy neki nem adatik meg, hogy családi házban lakjon....

Az enyémet megveheti és lakhat itt az út mellett.
Előzmény: Törölt nick (284)
Törölt nick Creative Commons License 2007.11.08 0 0 285
Túl gyors voltam: szóval "Annak ellenére" :-)
Előzmény: Törölt nick (284)
Törölt nick Creative Commons License 2007.11.08 0 0 284
Anak elenére, hogy az első ütem első szakaszát többször a Péterhalmi , többször az Ipacsfa utcáig jelezték, tegnap a helyi TV műsorában az alpogármester a Flór Ferenc utcát mondta. A helyszínen állva beszélgettek. A riporter meg is kérdezte, hogy innen hová vezetik el a forgalmat, amíg nem épül meg a folytatás. A válasz valami kitérő volt, hogy nem szeretnék elzárni az erdőtől a lakókat, de a háttérben egy földdel telepakolt Kamaz haladt el, amit a kamerás fel is vett.

Én arra lakom és már láttam nem egy, nem két ilyen teli Kamazt elhaladni ott. Most mit is visznek és honnan? Mi történik a háttérben??

Jan
Pepin Creative Commons License 2007.11.08 0 0 283
Az ő részükről korrekt. Az a baj, hogy azt, hogy akár csak a javaslatot is kitegyék a netre, a XVIII kerületben nem valószínű, hogy meglépnék: amiatt az egy kilométeres szakasz miatt nagyon nagy a lakossági ellenállás, a vezetőség meg szvsz a sunnyogás mellett tette le a voksát.
Előzmény: Törölt nick (282)
Törölt nick Creative Commons License 2007.11.08 0 0 282
marshal Creative Commons License 2007.11.04 0 0 281
Aprócska megjegyzés, hogy jó volna a hírekről, információkról időnként azokat is értesíteni, akik - bármilyen okból - nem tudnak internetezni, illetve a környékbeliek közül sem biztos, hogy mindenki ismeri a KKK fórumot, ezért nem talál el a lev.listára sem. Esetleg időnként valamiféle "postaládás szórólapos" terjesztés? Mit gondoltok erről?
marshal Creative Commons License 2007.11.04 0 0 280
Pepin, köszi a lev.lista létrehozását. Én már fel is íratkoztam.
Előzmény: Pepin (279)
Pepin Creative Commons License 2007.11.04 0 0 279
A magam részéről úgy vélem, hogy ezzel a projekttel kapcsolatban elég vérszegény az információáramlás, beleértve ebbe minden szereplőt. Hogy ezen javítsak valamit, létrehoztam egy levelezési listát: hogy legyen egy olyan média, ahol véleményeket lehet cserélni, ahol meg lehet beszélni a friss híreket, esetleg egyeztetni a közös teendőket. (És amely azoknak is megfelel, akik nem rutinos törzsasztal tagok.)

A részletekről itt lehet olvasni.
marshal Creative Commons License 2007.11.02 0 0 278
Busz ügyben ott a pont!
Előzmény: Szaki Danee (276)
Szaki Danee Creative Commons License 2007.11.01 0 0 277

Szerintem meg pont azt írja a térkép, hogy "védelemre javasolt erdőterület". Ha megnézed, az "országos jelentőségű védett természeti terület" sötétzöldje az a sötétzöld, amivel a budai hegyvidéket jelölték. Ennél valamivel halványabb zöld jelöli a védelemre javasolt területeket, ilyen a Halmi-erdő is. Mindenesetre üdvözlöm azt, aki ezt a színskálát választotta, mert hosszú percekig nézegettem, mire erre a következtetésre jutottam.

 

Egyébként ellentmond a védettségnek az, hogy annak határát a bevezető utakon kócsagos(?) táblával jelölni szokták, túrázásaimon legalábbis ezt látom mindenfelé.

 

Abban feltétlenül egyetérthetünk, hogy a természet értékeinek védelme messzemenően fontos (magam is gyakorló természetjáró vagyok), ugyanakkor én - kicsit sarkítva - inkább tartom helyi Népligetnek ezt az erdőt, mintsem egy arborétumnak. Magyarul kikapcsolódásra tökéletes (most), de ha keresztülmegy rajta egy út majd, egyszer, az sem fog a természetnek megártani. Inkább fog az embereknek, akik kikapcsolódásra, pihenésre használjuk az erdőt.

 

Ezt a kérdést csak azért tartom fontosnak, mert nagyon nem szeretném, ha bármilyen zöldmozgalom megkörnyékezné az út ügyét. Félek ugyanis, hogy ez esetben az emberek nyugalmánál nagyobb prioritást kapna a természetvédelem, ez pedig a beruházás ellenzői körében megosztottsághoz vezethez. Az oszd meg és uralkodj-elvét pedig kitűnően ismerik városatyáink...

Előzmény: PriceJ (274)
Szaki Danee Creative Commons License 2007.11.01 0 0 276

Cím: Péterhalmi út 8., tömegközlekedéssel való megközelítés a 82-es busz segítségével.

 

Mármint 184, 284E buszok segítségével.


Előzmény: marshal (275)
marshal Creative Commons License 2007.11.01 0 0 275
Apropó Péterhalmi erdő...

Büszkeségünk a Halomi erdő-Lakossági fórum
Csoportok: alap
Szerző:

Lakossági fórumunk időpontja és helye:
November 15. (csütörtök), 16 óra,
M5 logisztika kft. Telephelye (volt darugyár),
Cím: Péterhalmi út 8., tömegközlekedéssel való megközelítés a 82-es busz segítségével.

Zöld felületeink megóvását fontosnak tartó lakótársaink kezdeményezésére civil szervezeteink napirendre tűzik az erdőinkben folyó tevékenységek megismerését. Célunk, hogy közbenjárásunk eredményeként a Halomi erdő valóban a természetkedvelők kikapcsolódási terepe legyen, ahol nincs ipari tevékenység, illegális szemétlerakás, vagy a faállományt károsító aránytalan tehergépjármű forgalom.

Szervezők:
Katona Sándor Kertvárosunk 18 Egyesület elnöke
Baraksó Gábor Alacskai Környezetért Egyesület elnöke
Endrédi János Pestszentimre Környezetéért Egyesület elnöke


Forrás:
bp18.hu - Hirdetőtábla
PriceJ Creative Commons License 2007.11.01 0 0 274
Megtaláltam a Budapest főváros településszerkezeti tervének természetvédelemre vonatkozó térképét, ezen pontosan azt írják, hogy országos jelentőségű védett természeti terület..

Itt a link: http://htv.uw.hu/tszt_termeszetvedelem1.jpg
Előzmény: Szaki Danee (266)
Törölt nick Creative Commons License 2007.11.01 0 0 273

Az UKIG-nál? (annak nem sok köze van a városi útfejlesztésekhez...)

 

akkor inkább már a FŐMTERVnél... (vagy a BFVT-nél... esetleg a Közlekedés-nél)

 

de nem, egyiknél sem... :-)

Előzmény: Yoral (264)
marshal Creative Commons License 2007.11.01 0 0 272
Szaisztok!

Még az jutott eszembe, hogy létezik olyan, h közösségi szociális munkás, akinek a feladata az, hogy segítsen a közösségnek az érdekeikért való kiállásban. Szerintem hazánkban nem igazán elterjedt, de igen hasznos lehet, ha be tudunk vonni egy ilyen személyt, aki már ismer stratégiákat, de akár abban is tud segíteni, h közelebb hozza a két felet. Többféle irányzat van ebben is. alapvetően 3: közösségfejlesztés, közösségtervezés és közösségi akció. Nálunk elsősorban közösségfejlesztésre és akcióra van szükség (szerintem). Előbbi röviden abból áll, h összekovácsolja az azonos érdekű és/vagy "tulajdonságú" és/vagy azonos helyen lakó közösséget, segít nekik kiállni az érdekekért. Utóbbi a konkrét akciók tervének kidolgozásában tud segíteni. Ezek az "irányzatok" tisztán nem léteznek, keverednek (legalábbis ezt tanultam és elég logikusnak is tűnik). A közösségfejlesztő és talán az akciót segítő közösségi szoc. munkásnak is elsődleges feladata a közösség érdekeinek képviselete, de csak terelgető módon, azaz maga a közösség áll ki az érdekeiért, a közösségi szoc.munkás csak segít.

Egy igen jelentős alakja volt a közösségi szociális munkának Saul Alinsky. Magyarországon több könyve is megjelent. Ő eléggé radikális és fondorlatos terveket készített és hajtott végre, amik a segítségünkre lehetnek. A "radikális" itt NEM lincselést vagy fizkai agressziót jelent! Meg kéne szerezni a könyveit, átböngészni hátha találunk használható dolgot. Megpróbálom megszerezni Alinsky könyveit, mert még jól jöhetnek (akár csak saját használatra is)!
Pl. egyik könyvéről itt olvashatsz.

Ő mondta többek között azt is, hogy

"Minden gyökeres változást megelőz egy passzív, egyet nem értő, de nem kihívó beállítottság az emberek részéről. Reménytelenül sikertelennek, megvertnek, elveszettnek kell érezniük magukat, hogy el legyenek szánva: szakítanak a múlttal és szerencsét próbálnak a jövővel."

Alinky életéről pedig itt olvashattok.

Közösségfejlesztésről emitt találtok információt.
PriceJ Creative Commons License 2007.10.31 0 0 271
Szia Szaki Danee,

lehet, hogy a wikipédiának van igaza, én mégis a Pilis Parkerdő Zrt. munkatársainak hiszek inkább, akik persze lehet, hogy rossz tájékoztatást adtak róla, és az igen nagy baj lenne.. :)

Üdv.:

JPrice
Előzmény: Szaki Danee (266)
marshal Creative Commons License 2007.10.31 0 0 270
Igen, ez lesz, csak kár, hogy ezzel a fórummal még csak ma találkoztam, így a héten már nem tudok bemenni az önkormányzathoz.

Más... A hozzászólások visszaolvasásában kb. 180.-nál megakadtam, annyira parttalannak éreztem a dolgot. Néha megtudtam vmit, megnyugodtam kissé, aztán megint jött vki...
Előzmény: Szaki Danee (267)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!