Keresés

Részletes keresés

Pepin Creative Commons License 2007.10.12 0 0 154
Köszi a képeket. Engem valahogy megvigasztaltak.

Ugyanis azt mondod, hogy terv szerint a munkaterület a Flór utcától kifelé, az erdőben lesz. (Merthogy a házak közé nem fér el.) Ez azt is jelenti, hogy az alagút bejárata a Flór utcánál lesz - ekkor viszont nem lehet a ráhajtási csomópontot a Flór utcába tenni, legalább a Péterhalmi útig ki kell futtatni az utat. (Legalábbis e szerint a kép szerint.) Úgy sejtem, közvetlenül alagút bejárata elé nem illik csomópontot tenni.
Ekkor viszont már kifejezett rosszindulat kellene, hogy a rávezető utat a Flór utcából alakítsák ki.
Előzmény: urál (91)
Dash 9 Creative Commons License 2007.10.12 0 0 153

Sziasztok!

 

Az a kérdésem, hogy rendelkezik-e valaki infóval arról, hogy a Rákosi út - Kerepesi út közötti szakaszon hova tervezik az útpályát? Gondolok pl. itt a Budapseti úthoz eső szakaszra, mert ott jelenlegi állapotában még egy 2x1 sávos út sem fér el.

Előzmény: Pepin (152)
Pepin Creative Commons License 2007.10.12 0 0 152
Kazi2,

Ha gondolod, én is szívesen részt vennék az értelmes megoldás keresését forszírozó társaságban. Az emailcímem ugyan nem publikus, de a jpetrenyi kukac gmail pont com címen el tudsz érni.
Előzmény: Kazi2 (132)
harzol Creative Commons License 2007.10.12 0 0 151
Én ugyan nem fogok az úthenger elé feküdni, de az úthenger elé fekvők oldalán állok!

Engem személyesen nem érint ez az építkezés, mert már nem vagyok Lőrinci lakos, de azért kötődöm a kerülethez és tudok ember módjára gondolkodni.

A közlekedésmániás, semmi mást figyelembe nem vevő hozzászólóknak üzenem, hogy éljék ki magukat a Sim City-ben és a valós emberek életminőségével ne játszanak!

Ez most nem az M0 esete, ahol azért akadt ki a lakosság, mert 150 méterről odahallatszik a zaj. Az egy másik eset. Ők tényleg akadékoskodók.
Az viszont már más helyzet, hogy az ember háza elé 10 méterrel egy 4 sávos főutat húznak, vagy az addigi mellékutcája átkötőúttá változik.
Ráadásul ami nekem legjobban fáj az a zöldterületek tönkretevése, kettévágása.

NE építsenek utat a városi zöldterületek kárára!
Pepin Creative Commons License 2007.10.12 0 0 150
Danee,

Attól tartok, hogy a 4. pontban említett elképzelés még rosszabb is lehet. A záportározó igazából csak az ott kezdődő sorház két szélső lakásánál okozna problémát, vele szemben a többi részen játszótér van, azt ugye el lehet bontani. Azaz mondhatják azt, hogy a tározó marad, a két szélső lakás meg megszívta, mert oda meg bepréselik az utat.
Előzmény: Szaki Danee (146)
Törölt nick Creative Commons License 2007.10.12 0 0 149
Az ilyen "kint a picsában..." és "...saját maguknak köszönhetik..." típusú hozzászólások gazdáinak kívánom, hogy kerüljenek egyszer saját maguk ilyen helyzetbe!!

Mi 5 évvel ezelőtt, MIELŐTT elkezdtünk építkezni bementünk a 18. kerületi Főépítész Irodába és érdeklődtünk, mi lesz a vasúttal vagy annak helyén mi várható.

Olyan kitérő, semleges, "nem tudjuk" választ kaptunk, ami alapján úgy döntöttünk, hogy belevágunk. Most pereljem őket, hogy nem informáltak?? Talán, ha felvettem volna a beszélgetést...

Jan
Pepin Creative Commons License 2007.10.11 0 0 148
Egy helyesbítés: az ATCO részen a sínpálya nem járható. Én ott megyek el mellette minden nap, benőtte a bozót, hatalmas betontömbök vannak ráhajigálva - ott vonat el nem megy jelenleg.
Előzmény: Szaki Danee (146)
Pepin Creative Commons License 2007.10.11 0 0 147
Na ja, ez is. A Flór utcával kapcsolatban maximálisan egyetértek. (Szintén Flór utcai lakos, a záportározó mellett.)
Előzmény: Szaki Danee (146)
Szaki Danee Creative Commons License 2007.10.11 0 0 146

Én is csatlakoznék az úthenger elé fekvők potenciális táborához. Én ugyan távolabb lakok a konkrét külső keleti körúttól, viszont a Gyál felől rávezető elkerülő útszakasz egyik potenciális nyomvonalánál, konkrétabban a Flór Ferenc utcán. (Mármint mellette, természetesen. :) )

 

Az út alapkoncepciójával teljes mértékben egyetértek, szinte nap mint nap tapasztalom autóval és busszal egyaránt, hogy milyen nehéz például a XVII. és XVI. kerületek elérése a XVIII. kerület felől. Különösen a vasutak keresztezése problémás, de mondjuk a Cinkotai út-Simongát utca kereszteződésről is tudnék mesélni... Feltételezem, hogy nem kell.

 

Viszont az alagutas útszakasszal kapcsolatban volnának megjegyzéseim:

 

1. Nem szabad az utat csak a Flór Ferenc utcáig megépíteni. Ez az ideiglenes végpont egyet jelentene a környező kertvárosi utcák tönkretételével, kivéve, ha az erdőn (igen, sajnos a zöldterületen) keresztül megépül egy kizárólagos lehajtó útvonal az Alacskai út-Gyál-M0 irányába. Ellenkező esetben az Üllői út felé tartó forgalom megtalálná a számítását a Körös és Fiume utcákon keresztül.

 

2. Előbbi pontot erősíti az is, hogy az út legdrágább szakasza az alagútban vezetett útszakasz, ami vélhetően a finanszírozási nehézségek miatt utoljára fog megépülni. (De legalábbis hosszú évekkel az első szakasz után.)

 

3. Ha a fentiek nem teljesülnek, lobbizni kell azért, hogy az első szakasz - ha meg is épül a Flór Ferenc utcáig - csak a Péterhalmi útig legyen használható az alagút elkészültéig.

 

4. Én is alapvetően a kéregvezetést támogatom. Nincs szükség második Kőröshegyre (ott kimondottan műszaki szempontok alapján nem volt indokolt a sokmilliárdos építkezés). Amire szükség van, az egy felülről lezárt hosszú gödör, amiben autók közlekednek.

 

5. Az alagutas szakaszon szerintem a forgalmi és nem utolsósorban biztonsági (balesetvédelmi) szempontból az Üllői úti az egyetlen indokolt csomópont. A másik potenciális Halomi út és környéke ebből a csomópontból 1-5 perc alatt elérhető, torlódások nem jellemzők.

 

6. Az alagút kijáratánál viszont komoly zajvédelemre van szükség, teszem azt az alagútból kiérő útszakasz futhatna egy zárt zajvédő "csőben" is még dél felé egy 50-100 méteren.

 

7. Bár kimondottan vasútbarát vagyok, nevetségesnek tartom a Burma-vasút fenntartását jelenlegi formájában. A pálya csak Szemeretelep - Pestszentlőrinc-Kavicsbánya - ATCO elágazás - ATCO szakaszon járható (az ATCO a Flór Ferenc utca és a Péterhalmi út közötti gyártelep része) és nagyon ritkán használják (általában 3-4 kocsis vonat, max. havonta, vagy már annyi sem), az ATCO elágazás - ... elágazás - Pestszentimre felső elágazás - Soroksár szakasz részben a MÁV, részben pedig illetéktelenek által elbontásra került. A vasutat vagy rendbe kellene hozni és rendszeresen terelőútvonalként használni (volna mikor...), vagy fogni a flexet és felszedni.

 

A Külső keleti körút - Alacskai út szakaszról pedig a következő a véleményem:

 

1. Választani kell a nyugodt lakókörnyezet és a biztonságos, nyugodt kikapcsolódás között. Én személy szerint nagyon nem tudnám élvezni az erdő csendjét, ha az ablakom alatt éjjel-nappal erős a forgalom, miközben persze előtte húsz évig egyáltalán nem volt ott forgalom.

 

2. Fentiek fényében ezt az összekötő szakaszt a Gyál - Bp. Alacskai út - Szálfa utcai bevágás az erdőben - Péterhalmi út folytatásában lévő bevágás útvonalon építeném meg. Ezzel a Szálfa utcai tisztás levegője romlana, ellenben a Flór Ferenc utca és a Határ utca lakói továbbra is élvezhetik a tiszta levegőt, továbbá alig kell fát vágni, hiszen meglévő bevágásokban vezetne az út. Ezen kívül a Péterhalmi útnál amúgy is szükség lesz egy csomópontra, tehát megspórolható egy külön Flór Ferenc utcai csomópont építése.

 

3. A másik, szerintem kevésbé üdvözölhető megoldás pedig a Gyál - Bp. Határ utca - új bevágás az erdőben útvonal, mert ez több lakóterületet érint és az erdőben új bevágást igényel.

 

4. Számomra személyes érintettség okán is elfogadhatatlan az Alacskai út-Flór Ferenc utca nyomvonal, ami új csomópont kiépítését igényli a Királyhágó utcán (50 méteren belül van már egy körforgalom, magyarul minek egy új), sorházas és társasházi beépítés közvetlen közelében futna, elvágná a lakóterületektől az erdőt (rosszabb, mint az erdőt kettévágni), többletcsomópontot igényel a Flór Ferenc utcánál a külső kerületi körúton, ez a csomópont pedig a záportározó áthelyezését és a vízelvezető rendszer újratervezését igényli), mindezek fényében erős lakossági tiltakozást is vizionálok.

Pepin Creative Commons License 2007.10.11 0 0 145
Nem túl új, 20 éves.
Előzmény: chexum (144)
chexum Creative Commons License 2007.10.11 0 0 144
amúgy a régóta!! ott élők igényeit figyelembe lehet venni, de aki az utóbbi 20-30 évben költözött oda

Nagyjából H123Lacival értenék egyet, mint közlekedésmániás (ha nincs közlekedés, akkor akár el is áshatjuk magunkat). Viszont azt nem igazán értem, mi a különbség a 70-ben odaköltözött harmincévesek (most 67, frissnyugdíjas); az unokáik, akik esetleg most 20 évesen elcserélték velük a házat; meg mondjuk azon harminc/negyvenesek között, akik hitelre vették meg tõlük ugyanezt? Az unokáknak már nem lehet érték a ház, mert már születésükkor meg volt tervezve az új út? Ha eladhatták, a vevõknek miért ne lenne az?

Az újabb építkezéssel kapcsolatban én is tudnám, mit gondoljak, nem tudom, pepinnel ez-e a helyzet...
Előzmény: Törölt nick (142)
Pepin Creative Commons License 2007.10.11 0 0 143
A "kint a picsába" részt illetően szerintem pontosítanom kell egy kicsit. Tehát itt, ennyire a külvárosban tény, hogy sok nagy szabad terület van, erdők, raktártelepek. Ilyen helyeken tényleg nonszensz még csak kéregbe vezetésről is beszélni. De - szigetek formájában - vannak sűrűbben lakott részek is... és én most ilyenről beszélek. Ide csak úgy betenni a házak közé egy nagy forgalmú utat az szvsz embertelen. Tessék bekalkulálni a költségekbe valamilyen emberséges megoldást.
Előzmény: Törölt nick (142)
Törölt nick Creative Commons License 2007.10.11 0 0 142

á, csak addig szűk az, amíg ki nem szélesítik... :-)

 

amúgy a kéregvezetés még egyefene belefér, de a mélyvezetés - kint a picsában - azért elég megalomán elképzelés...

 

amúgy a régóta!! ott élők igényeit figyelembe lehet venni, de aki az utóbbi 20-30 évben költözött oda, az inkább maradjon csönben, mert a saját hüjeségének az áldozata, nem a körülményeké...

Előzmény: Pepin (141)
Pepin Creative Commons License 2007.10.11 0 0 141
Kösz, ez kedves volt. Esetleg Vogonnak tetszik lenni?

Nézd meg a térképet: alapvetően a környéken a nyomvonal lakatlan részeken, erdőn, logisztikai telepek, temető mellett megy el. Van egy durván 1 kilométeres szakasz, ahol valahogy át kell vinni az utat egy viszonylag sűrűn lakott kertvároson. Az is látszik, hogy a legszélesebb rész pont itt van, előttünk. Eddig oké.

De ha arra nem lesznek képesek, hogy - különösen EU pénzekkel megtámogatva - valamennyire figyelembe vegyék az itt élők életkörülményeit és idetesznek egy zajvédő falat, mondván, hogy nesze, neked ez is jó lesz... egy durván 1 kilométeres, kéregben vezetett szakasz helyett, akkor valószínűleg hőbörögni fogok. A zajvédő falhoz ugyanis szűk a terület.

Az meg, hogy mi lesz... láthatod, itt is rögtön különböző információk jöttek.
Előzmény: Törölt nick (140)
Törölt nick Creative Commons License 2007.10.11 0 0 140

Van anyag, csak nem reklámozzák.

épp az ilyen hepciáskodók miatt.

 

talán mielőtt lakást vesztek, építetek, be kéne menni a zönkormányzathoz, hogy "jónapot, szeretném a területrendezési tervet megnézni"

(kötelesek megmutatni)

 

aztán abból lehetne látni, hogy hol, milyen fejlesztést terveznek.

 

nem utólag kellene itt csinálni a fesztivált.

 

ugye azt nem gondoljátok, hogy néhány meggondolatlan beköltöző miatt egy fontos városi főút megépítését sztornózzák?

Előzmény: Pepin (138)
Pepin Creative Commons License 2007.10.11 0 0 139
Az újságba beraktak egy baromi halvány térképet, ebből úgy nagy vonalakban látható, mi készül.
Viszont van egy ilyen részlet:

"A környezeti hatástanulmányok is elkészültek, és kimutatták, hogy a távolabbi úthálózatba tartozó forgalom légszennyezettsége az új úttal csökkenni fog. Egy helyen zajvédő fal kiépítése várható."

Ahogy nézem, sehol nem megy a nyomvonal házakhoz közel, csak itt. Ez viszont azt jelenti, hogy lóf.. lesz itt, nem mélyépítés meg alagút.

Bakker, még a végén ki kell feküdni az úthenger elé.
Pepin Creative Commons License 2007.10.11 0 0 138
Kb. 100 méterre a síntől. Bármihez csatlakozok, ami emészthetővé teszi ezt a marhaságot.
Basszus, pár hónapja költöztünk ki ide a _csend és nyugalom_ miatt, nem kevés kölcsönbe verve magunkat. Mi az, hogy egy ilyen tervről nincs sehol semmilyen anyag? Tudom, mert a mai újság olvasása után nekiugrottam a netnek.
Előzmény: Yoral (133)
Törölt nick Creative Commons License 2007.10.11 0 0 137
Ha valaki nem tudná, ez a helyi Önkormányzat ingyenes havilapja.

Jan
Előzmény: Törölt nick (136)
Törölt nick Creative Commons License 2007.10.11 0 0 136
A 18. kerületben már mindenki megkapta a "Városkép" újságot, amiben van egy nesze semmi... cikk róla.

Érdekes módon az érintett részen eddig valahogy elfelejtődött az újság bedobása...

Jan
compó Creative Commons License 2007.10.11 0 0 135

Szia Kazi2!

Én is érintett vagyok ebben az út témában és szívesen csatlakoznék hozzátok. Talán én is tudok segíteni.

Két utcányira lakom a sinektől és nem vagyok elragadtatva a projektől.

Tőlem lehet völgyhíd is.

Üdv: Compó

 

Előzmény: Kazi2 (132)
Törölt nick Creative Commons License 2007.10.09 0 0 134

...így született a kőröshegyi völgyhíd is...

 

még lyó, hogy mindig a másik a hüje...

Előzmény: Kazi2 (132)
Yoral Creative Commons License 2007.10.09 0 0 133
Közvetlenül a sinek mellett, úgyhogy csatlakoznék én is.
Előzmény: Kazi2 (132)
Kazi2 Creative Commons License 2007.10.09 0 0 132

Szia!

 

Telefonon beszéltem a  múlt héten Sándor László alpolgármesterrel, akihez ez a projekt tartozik, az ő szavaival: "a kerület  a föld alatt támogatja csak a projektet" (már csak azért is, mert a HM nem hajlandó lemondani erről a "stratégiai vasútvonalról...).

Persze még bármi lehet, szerinte ez csak 2012-2013 körül valósulna meg, de nem mindegy, hogy végül teljesen zárt, vagy alagutas, zajvédőfalas verzió születik...

 

Nem tudom te hol laksz, de néhányan már vagyunk, akik minden megtesznek majd a "föld alatti projekt" érdekében!

Előzmény: Yoral (131)
Yoral Creative Commons License 2007.10.09 0 0 131

Sziasztok

 

Én tegnap láttam a helyi lapban, hogy mit is terveznek. Régen hallottam mindenféle szöveget az iparvasúttal kapcsolatban, de arról szajkóztak, hogy az honvédelmi szárnyvonal stb stb. Ma rátaláltam a fórumra, de fel is hívtam a 18.ker. önkormányzatot is. Erősködtem az alagúttémával, de kiröhögtek. Azt mondták hogy a soha nem lesz annyi pénz hogy bevigyék a föld alá, kapunk egy zajvédőfalat és kész. :((((

Törölt nick Creative Commons License 2007.10.08 0 0 130

Hurrá.

van itt pénz megalomániára dögivel.

 

a tényleg indokolt igények meg le vannak szarva.

Előzmény: Kazi2 (129)
Kazi2 Creative Commons License 2007.10.08 0 0 129

Tájékozódj: mélyvezetéses!

Előzmény: Törölt nick (127)
Fricy Creative Commons License 2007.10.06 0 0 128
Az lehet, de ezzel precedenst teremtenél és joggal várhatná el mindenki utána, hogy ilyen út épüljön máshol is.
Előzmény: Rooger Preed (124)
Törölt nick Creative Commons License 2007.10.05 0 0 127

szeretni nem szeretném, de nem lepődnék meg.

 

(az, hogy eddig nem volt kiépítve, csak azt jelenti, hogy az ott lakók haladékot kaptak. és nem azt, hogy joguk van a kiépítést megakadályozni.

ezek nem valami idióta várostervező agyament, hirtelen ötletei, ezek több évtizedes tervek. az, hogy a lakók ezeket nem vették figyelembe a lakás megvásárlásakor, az csakis az ő hibájuk.)

 

 

mellesleg:

ami most ott van, az totál káosz, annál nem lenne rosszabb a helyzet.

továbbá a zajszint is jelentősen csökkenthető zajvédő fallal. a kipufogógázoktól meg az alagút sem véd meg.

 

 

a KKK (hogy kicsit Ontopic-ok is legyünk.. :-) mélyvezetéssel épül?

nem a vasút nyomvonalán kéreg alatt??

 

ott viszont nincs meg a szélesség a 2x2+2oldali szervizút konfigurációhoz, így ott úgy merül fel a kérdés, hogy kéreg alatt, vagy egy házsor (kb. 40-50 ház) letúrásával építsünk...

(a költséget tekintve szerintem még így is a dózer lenne az olcsóbb)

 

a költségek meg (ha jól tudom) kb. úgy alakulnak, hogy a kéreg alatti vezetés kb. 3xos, a mélyvezetés kb. 10xes költség...

 

milyen szuburbanizációról beszélsz?

azok az utak, amikről beszélünk, már bőven kint vannak a szuburbokban.

onnan már nincs tovább, nincs szub-szuburb.

a problémát meg az okozza, hogy bölcs eleink elfelejtették kihagyni az utak helyét...

 

a kőröshegy valóban jó példa.

csak nem arra, hogy észnélkül öljük a pénzt méregdrága megoldásokba, hanem arra, hogy úgy kell módosítani a jogszabályokat, hogy ilyen többet ne fordulhasson elő...

Előzmény: Rooger Preed (126)
Rooger Preed Creative Commons License 2007.10.04 0 0 126
Persze, hely megvan. De te szeretnéd, ha a házad előtt menne el egy olyan forgalom, mint ami az Andor-Galvani-Galvani-híd folyosón menne?
Drága mulatság*, de valahogy kompromisszumot kell találni. És az nem jó kompromisszum, hogy kijelentjük, hogy "el kell költözni". Ezzel a kecske is jóllakna, a káposzta is megmaradna.

Ennyi erővel a KKK-t is támadhatnád, hogy miért építik mélyvezetéssel, miért nem megy a felszínen kettévágva egy jó nagy zöldövezeti lakórészt.

A városi utak építésénél figyelmen kíül sokadlagosnak tartod a helyi lakossági érdekeket, ami szerintem oltári nagy hiba, mert ezzel tovább erősíted a szuburbanizációs folyamatokat.
Törekedni kéne arra, hogy egy új út építése ne jelentsen jelentős plusz terhelést** a környékre. Az általam leírt változat még a meglévő terhelést is csökkentené valamilyen szinten.

*Mennyibe is kerülne a megoldásom? Nem hiszem, hogy olyan extrémen drágulna. És még egy baromi nagy területet lehetne hasznosítani (park, parkoló, átvezetett kisutcák, stb).
** Kőrös-hegy ilyen szempontból nagy blama. Ott nem csak nem járt jobban a település még a tájat is elcsúfították szerintem.
Előzmény: Törölt nick (125)
Törölt nick Creative Commons License 2007.10.04 0 0 125

hát persze.

igaz, hogy ilyen költséges megoldásokat a gazdag országok közül is kevesen engednek meg maguknak, de azért minket ez ne zavarjon...

 

itt bőven megvan a szélesség a 2x2+2oldali szervízút konfigurációhoz, az tökéletesen megfelel...

 

mellesleg nem jár mindenki jól:

pl. azok nem, akikhez emiatt a rongyrázás miatt még sokáig nem jut el az úthenger, pedig régóta várják...

 

Előzmény: Rooger Preed (124)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!