És még az Albánál is kétféle fényezés van, helyi és helyközi kiviteltől függően. A Zalásoknál is különböznek ezek, a helyieknél nincs alul piros csík a kékek között, a helyközieknél van. Egyébként tele volt Zalás Conectókkal a telep. Annyi lesz már az idén nekik, amennyinek a felét sem vártuk. Rájukszakadt a bank. :-)))) De a Conecto kiesésével tényleg nehezebb... drágább idők jönnek. Nekik most ez jó. A Körösnek... hát nem tudom. Na jó, talán lehet mutogatni, meg mégiscsak Mercedes. :-)
De én úgy emléxem, hogy meg volt említve, vagy valamikor korábban... Talán ezért gondoltam, hogy helyi lesz, de hát csak helyközi lett. Kíváncsi vagyok, hol fog járni... Egyébként a Conectókra jellemző, körpárnás, műanyagüléses, de egész kényelmes ez is. Valami jó hosszú járatra kéne rakni. Napi egy fordulóval Csabára. :-D Békéscsaba - Körösnagyharsány, vagy ilyesmi. :-D
Őszintén szólva nekem a Connecto Alba Volános színekben tetszik. Amiket láttam egyszínű sárgákat a Volánbusznál meg a Borsod Volánnál atok nem igazán jöttek be.
A csuklós az biztos, hogy városi lesz Békéscsabán. Én egyébként a szólóról nem is tudtam. A jómultkor csak a csuklósról számolt be Szarvas Péter úr az online interjúban :)
Furcsán. Meg is lepődtem. De ez van. Nagyjából arra a hatásra számíts, mint a MAN-oknál, bár kicsit fakóbbra keverték azt a barnát, de lehet, hogy csak a por miatt láttam úgy. :-) Egyébként totál axittem, hogy 3 ajtós lesz és helyi. A csuklós az most a helyi vagy a helyközi üzemhez fog kerülni?
Igen! Láttam a szólót! Kétajtós, a szokásos világos olajbarna, belül citromsárga kapaszkodókkal. A VIN-je NMB67103013242671. Rendszám még nem volt rajta. Elvileg hónap végéig már meg fognak érkezni. A csuklós még nem volt ott.
Egyetértek :) A legjobban szerintem a Rábákat találták el iyen szempontból. http://szeksz-busz.fw.hu/ Lehet ez a link nem fog odavinni, de akkor nézek másikat.
Az új buszoknál viszont mostanában elhagyják a sötétbarna színt és simán világosbarna az egész busz (MAN-ok, Credo-k és szerintem a Mercik is ilyenek lesznek).
Két szerencséje van a Körösnek. A.) A többi volánhoz képest viszonylag kevés típusból áll össze az autóbuszpark, és viszonylag kevés féle gyártótól, használt buszok pedig nincsenek is (persze a keletnémet Ikarus-okat kivéve). B.) És ez szujjektív, de... Körös-barnában minden autóbusz kib*szott jól néz ki. C.) Mindkettő. :-))))
Irígylem is a miskolciakat a Centroliner-ek miatt :)
Érdekes dolgok ezek, én is kíváncsi vagyok nagyon, hogy mi lesz ezután. Főleg, hogy a Körös Volán úgymond "árérzékeny" és sosem engedte meg magának, hogy beruházzon valami különlegesbe, mint például a Tiszánál egy Drögmöller, a Jászkun-nál Jonckheere és stb. Vagy városira gondolva, mint Szabolcsban a Solarisok, Szegeden, Pécsen a Citaro-k és stb. Viszont legalább kiegyensúlyozott a pénzügyi helyzetük és nincs adósságuk. De ha ezek után rá lesznek kényszerítve...
Remélem körülbelül érthetően írtam le, hogy mire gondolok :)))
Nem kizárt. Szerintem az MAN át fog állni, szerkezetileg lehetséges a török gépeknél is. Legalábbis az volna az olcsóbb. De én olyat is hallottam, hogy majd akarják nálunk is forgalmazni a Lion's City családot, ha a török gépeket kifuttatják itt - ez pedig most történik meg. Majd meglátjuk, mit hoz a jövő. Egy biztos, Miskolcon az MAN a Neoplan Centroliner-t indította a legutóbbi városi busztenderen - és nyertek. (A két gyártó ugyebár összetartozik.) Talán NG 313 is lehetett volna, de ha ilyen eddig nem került Magyarországra, annak is oka lehet. Talán a magas vételár. A török típusok amúgy is jól lefedték eddig a hazai igényeket. Nem tudom. Meglátjuk. Egyébként Eger most fog kapni 2 db MAN SG 263-at, pár napon belül lesznek átadva. Lehet, hogy ebből a típusból ezek lesznek az országban az utolsó példányok.
Néztem egyébként, hogy már a török MAN SL-nek is van alacsonypadlós változata a Lion's City T. Kíváncsi vagyok fognak-e ebből jönni az országba, illetva a megyébe.
Hát ja, lesz egy, a cégnél újabb típus, a cégnél újabb gépészettel, és nem is lesz már több belőle... azért, mert Euro 4-es kivitelben már nem fogják a Conectókat gyártani (nem éri meg az átalakítás), így marad a délebbre eső országoknak ez - nálunk meg majd folyamatosan átállnak az alacsonypadlós gépekre - esetleg a Citaro gyártását viszik át Törökországba, ahonnét a Conecto is érkezett - eddig.
A Mercik nem a központi tenderből jönnek. Onnét a Credók lesznek. Egyébként az MAN-ek többsége sem onnét volt, 1-2 kivételtől eltekintve (pl. IPJ-461 vagy JEL-048). A döntő többségük saját erős beszerzésből lett meg.
Kb. 1988 - 1991 között a cég rengeteg 260/280-ast vásárolt a BKV-tól, de nem volt valami jó vétel, rengeteg műszaki hiba volt velük - némelyik busz többet állt, mint amennyit ment.
Most ezzel az egésszel csak az a baj, hogy a Körös Volánnál eddig egyáltalán nem volt Mercedes busz, és ennek a két Conectónak a megvásárlásával óriási hibát követ el a cég, ugyanis egy olyan típust vásárolnak meg, amiből több már nem is lesz behozva Magyarországra. Nem gondoltam volna korábban, hogy ez a cég hajlamos lesz ekkora baklövést elkövetni. A MAN/Credo irányvonal az utóbbi 4 év alatt egész jónak tűnt. De nem baj, most jön majd annyi Credo, mint még soha, ráadásul a 12 méteres kivitel - erre az évre meg MAN-beszerzésnek ott a Coach. :-)
Aláírom, hogy a C80-asnak nagyon jó a motorja, viszont több szempotból is elavult. A legzavaróbb a megmaradt nagyon nagy padlómagasság. A mai követelményeknek már nem felelnek meg ezek a buszok...
A Merciket én is szeretem, de leginkább a MAN-t favorizálom :) Kivéve, ha a török városi buszaikról van szó, mert abban véleményem szerint jobb a Mercedes.
Nekem tetszenek a Mercedes buszai, helyi és távolsági egyaránt. Ha jó buszt akarok mondani, az az Ikarus Classic C56-os és C80-as (ezek a kedvenceim: jó motor, kényelmes, gyors).