Keresés

Részletes keresés

I-shift Creative Commons License 2006.09.15 0 0 272

Kapaszkodj, lesz új típus:

 

Autobuszinvest/Volán tender: 1 db Volvo 7700 B9LA Euro 4  -:)))

Előzmény: Alkaa (255)
Alkaa Creative Commons License 2006.09.15 0 0 271
És még az Albánál is kétféle fényezés van, helyi és helyközi kiviteltől függően. A Zalásoknál is különböznek ezek, a helyieknél nincs alul piros csík a kékek között, a helyközieknél van. Egyébként tele volt Zalás Conectókkal a telep. Annyi lesz már az idén nekik, amennyinek a felét sem vártuk. Rájukszakadt a bank. :-)))) De a Conecto kiesésével tényleg nehezebb... drágább idők jönnek. Nekik most ez jó. A Körösnek... hát nem tudom. Na jó, talán lehet mutogatni, meg mégiscsak Mercedes. :-)
Előzmény: aerio (269)
Alkaa Creative Commons License 2006.09.15 0 0 270
De én úgy emléxem, hogy meg volt említve, vagy valamikor korábban... Talán ezért gondoltam, hogy helyi lesz, de hát csak helyközi lett. Kíváncsi vagyok, hol fog járni... Egyébként a Conectókra jellemző, körpárnás, műanyagüléses, de egész kényelmes ez is. Valami jó hosszú járatra kéne rakni. Napi egy fordulóval Csabára. :-D Békéscsaba - Körösnagyharsány, vagy ilyesmi. :-D
Előzmény: aerio (268)
aerio Creative Commons License 2006.09.15 0 0 269
Őszintén szólva nekem a Connecto Alba Volános színekben tetszik. Amiket láttam egyszínű sárgákat a Volánbusznál meg a Borsod Volánnál atok nem igazán jöttek be.
aerio Creative Commons License 2006.09.15 0 0 268
A csuklós az biztos, hogy városi lesz Békéscsabán. Én egyébként a szólóról nem is tudtam. A jómultkor csak a csuklósról számolt be Szarvas Péter úr az online interjúban :)
Előzmény: Alkaa (267)
Alkaa Creative Commons License 2006.09.15 0 0 267
Furcsán. Meg is lepődtem. De ez van. Nagyjából arra a hatásra számíts, mint a MAN-oknál, bár kicsit fakóbbra keverték azt a barnát, de lehet, hogy csak a por miatt láttam úgy. :-) Egyébként totál axittem, hogy 3 ajtós lesz és helyi. A csuklós az most a helyi vagy a helyközi üzemhez fog kerülni?
Előzmény: aerio (266)
aerio Creative Commons License 2006.09.15 0 0 266
Haladhatnának, már látni akarom őket :) Hogy áll nekik a szín?
Előzmény: Alkaa (265)
Alkaa Creative Commons License 2006.09.15 0 0 265
Igen! Láttam a szólót! Kétajtós, a szokásos világos olajbarna, belül citromsárga kapaszkodókkal. A VIN-je NMB67103013242671. Rendszám még nem volt rajta. Elvileg hónap végéig már meg fognak érkezni. A csuklós még nem volt ott.
Előzmény: aerio (261)
aerio Creative Commons License 2006.09.14 0 0 264
Egyébként, ha valaki jön Békéscsabára busz ügyben, szívesen elkalauzolom :)
aerio Creative Commons License 2006.09.14 0 0 263
aerio Creative Commons License 2006.09.14 0 0 262
Jah, hát igen, ez a link nem lesz jó :)
http://balint.cyberhungary.net/fg/fg0315/html/kep163.htm

És egy MAN:
http://balint.cyberhungary.net/fg/fg0315/html/kep201.htm
Előzmény: aerio (261)
aerio Creative Commons License 2006.09.14 0 0 261
Egyetértek :) A legjobban szerintem a Rábákat találták el iyen szempontból.
http://szeksz-busz.fw.hu/
Lehet ez a link nem fog odavinni, de akkor nézek másikat.

Az új buszoknál viszont mostanában elhagyják a sötétbarna színt és simán világosbarna az egész busz (MAN-ok, Credo-k és szerintem a Mercik is ilyenek lesznek).
Előzmény: Alkaa (260)
Alkaa Creative Commons License 2006.09.13 0 0 260
Mondanom sem kell, egy sötétbarna részekkel kombinált világosbarna csuklós Centroliner látványa nekem felérne egy orgazmussal. :-))))
Előzmény: Alkaa (259)
Alkaa Creative Commons License 2006.09.13 0 0 259
Két szerencséje van a Körösnek. A.) A többi volánhoz képest viszonylag kevés típusból áll össze az autóbuszpark, és viszonylag kevés féle gyártótól, használt buszok pedig nincsenek is (persze a keletnémet Ikarus-okat kivéve). B.) És ez szujjektív, de... Körös-barnában minden autóbusz kib*szott jól néz ki. C.) Mindkettő. :-))))
Előzmény: aerio (258)
aerio Creative Commons License 2006.09.13 0 0 258

Irígylem is a miskolciakat a Centroliner-ek miatt :)

 

Érdekes dolgok ezek, én is kíváncsi vagyok nagyon, hogy mi lesz ezután. Főleg, hogy a Körös Volán úgymond "árérzékeny" és sosem engedte meg magának, hogy beruházzon valami különlegesbe, mint például a Tiszánál egy Drögmöller, a Jászkun-nál Jonckheere és stb. Vagy városira gondolva, mint Szabolcsban a Solarisok, Szegeden, Pécsen a Citaro-k és stb. Viszont legalább kiegyensúlyozott a pénzügyi helyzetük és nincs adósságuk. De ha ezek után rá lesznek kényszerítve...

 

Remélem körülbelül érthetően írtam le, hogy mire gondolok :)))

Előzmény: Alkaa (257)
Alkaa Creative Commons License 2006.09.13 0 0 257
Nem kizárt. Szerintem az MAN át fog állni, szerkezetileg lehetséges a török gépeknél is. Legalábbis az volna az olcsóbb. De én olyat is hallottam, hogy majd akarják nálunk is forgalmazni a Lion's City családot, ha a török gépeket kifuttatják itt - ez pedig most történik meg. Majd meglátjuk, mit hoz a jövő. Egy biztos, Miskolcon az MAN a Neoplan Centroliner-t indította a legutóbbi városi busztenderen - és nyertek. (A két gyártó ugyebár összetartozik.) Talán NG 313 is lehetett volna, de ha ilyen eddig nem került Magyarországra, annak is oka lehet. Talán a magas vételár. A török típusok amúgy is jól lefedték eddig a hazai igényeket. Nem tudom. Meglátjuk. Egyébként Eger most fog kapni 2 db MAN SG 263-at, pár napon belül lesznek átadva. Lehet, hogy ebből a típusból ezek lesznek az országban az utolsó példányok.
Előzmény: aerio (256)
aerio Creative Commons License 2006.09.13 0 0 256

Néztem egyébként, hogy már a török MAN SL-nek is van alacsonypadlós változata a Lion's City T. Kíváncsi vagyok fognak-e ebből jönni az országba, illetva a  megyébe.

http://www.man-mn.com/en/Products_and_Solutions/MAN_Bus/Stadtbusse/Lions_City_T.jsp?key=78896

 

A jelenlegi török MAN-oknál (SL, SG, SÜ) átállnak az Euro4-re?

Előzmény: Alkaa (255)
Alkaa Creative Commons License 2006.09.13 0 0 255
Hát ja, lesz egy, a cégnél újabb típus, a cégnél újabb gépészettel, és nem is lesz már több belőle... azért, mert Euro 4-es kivitelben már nem fogják a Conectókat gyártani (nem éri meg az átalakítás), így marad a délebbre eső országoknak ez - nálunk meg majd folyamatosan átállnak az alacsonypadlós gépekre - esetleg a Citaro gyártását viszik át Törökországba, ahonnét a Conecto is érkezett - eddig.
Előzmény: aerio (253)
aerio Creative Commons License 2006.09.13 0 0 254
aerio Creative Commons License 2006.09.13 0 0 253
Tán szervíz miatt? :)
Előzmény: aerio (252)
aerio Creative Commons License 2006.09.13 0 0 252

Igen ezzel tisztában vagyok. Egyébként a sofőr azt mondta, hogy a Coach tenderből jött.

 

De továbbra is fennállnak a kérdéseim :)

Miért baj az nekünk, ha többet nem hoznak be? És miért nem hoznak be többet?

Előzmény: Alkaa (251)
Alkaa Creative Commons License 2006.09.13 0 0 251
A Mercik nem a központi tenderből jönnek. Onnét a Credók lesznek. Egyébként az MAN-ek többsége sem onnét volt, 1-2 kivételtől eltekintve (pl. IPJ-461 vagy JEL-048). A döntő többségük saját erős beszerzésből lett meg.
Előzmény: aerio (250)
aerio Creative Commons License 2006.09.13 0 0 250

Elképzelhető az is, hogy ezeket a buszokat az ÁPV-től kapjuk. Miért baj az nekünk, ha többet nem hoznak be? És miért nem hoznak be többet?

 

Credo-ból nincs itt annyira sok, inkább MAN SÜ313-asakat vettek. Nekem nem is nagyon szimpatikus buszok.

 

Köszi az infot a BKV-s buszról :)

Előzmény: Alkaa (245)
Alkaa Creative Commons License 2006.09.13 0 0 246
Kb. 1988 - 1991 között a cég rengeteg 260/280-ast vásárolt a BKV-tól, de nem volt valami jó vétel, rengeteg műszaki hiba volt velük - némelyik busz többet állt, mint amennyit ment.
Előzmény: aerio (244)
Alkaa Creative Commons License 2006.09.13 0 0 245
Most ezzel az egésszel csak az a baj, hogy a Körös Volánnál eddig egyáltalán nem volt Mercedes busz, és ennek a két Conectónak a megvásárlásával óriási hibát követ el a cég, ugyanis egy olyan típust vásárolnak meg, amiből több már nem is lesz behozva Magyarországra. Nem gondoltam volna korábban, hogy ez a cég hajlamos lesz ekkora baklövést elkövetni. A MAN/Credo irányvonal az utóbbi 4 év alatt egész jónak tűnt. De nem baj, most jön majd annyi Credo, mint még soha, ráadásul a 12 méteres kivitel - erre az évre meg MAN-beszerzésnek ott a Coach. :-)
Előzmény: aerio (243)
aerio Creative Commons License 2006.09.13 0 0 244

Ez már a durva :)

http://balint.cyberhungary.net/fg/fg0315/html/kep2.htm

 

Még emlékszem rájuk, jó régen volt. BKV kék buszok Körös Volán kiszerelésben :)

Hogy miért lettek ezek ilyenek azt sajna nem tudom, de tetszett.

aerio Creative Commons License 2006.09.13 0 0 243

Aláírom, hogy a C80-asnak nagyon jó a motorja, viszont több szempotból is elavult. A legzavaróbb a megmaradt nagyon nagy padlómagasság. A mai követelményeknek már nem felelnek meg ezek a buszok...

A Merciket én is szeretem, de leginkább a MAN-t favorizálom :) Kivéve, ha a török városi buszaikról van szó, mert abban véleményem szerint jobb a Mercedes.

Előzmény: bajusza (242)
bajusza Creative Commons License 2006.09.13 0 0 242
Nekem tetszenek a Mercedes buszai, helyi és távolsági egyaránt. Ha jó buszt akarok mondani, az az Ikarus Classic C56-os és C80-as (ezek a kedvenceim: jó motor, kényelmes, gyors).
Előzmény: aerio (238)
aerio Creative Commons License 2006.09.13 0 0 241
Na mind1, akkor csak jelents :)
Előzmény: Alkaa (240)
Alkaa Creative Commons License 2006.09.12 0 0 240
Nem, mert nincs gépem, csak a VIN-jeiket akarom majd felírni magamnak. :-)
Előzmény: aerio (239)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!