Nézegetek most Szolnokis képeket és tényleg sok Classic-osított régi Ik-juk van. Lehet, hogy megtréfált, régen volt... Visszataszítónak tartom ezeket a buszokat, szerintem nem kellene ez a Classic-osítás. A legborzasztóbb amikor egy ráncos ajtós Ik-val teszik ez.
Megvannak a képek, de szomorú vagyok, mert aki jött velem nem túl jó képeket csinált, pedig megbíztam benne. De úgy látszik nem szabad ezt másra hagyni, csak sajnos most nincs gépem. 19:15-kor érkezett be Egerből. A sofőr, aki nagyon rendes volt, szakított ránk egy kis időt is, így megnézhettük belül is meg leinfóztuk. Szóval a busz nagyon tetszik kívül-belül. Az ülések nagyon jók, de legfőképp a Xenon fényszóró :) A sofőr szerint is nagyon jó a gép.
ARC-vel kapcsolatban: Az én benyomásom az volt, hogy egy két gyermekbetekséget kijavítva egy jó kis busz lehet. Nagyon zavaró volt, hogy minden zörgött benne menet közben. Szomorúan láttam, hogy a török MAN féle ajtóval van szerelve. Az egyik sofőr mondta, hogy a vezetőhelynél valami beázik és már rozsdásodik egy helyen. Tetszett viszont a dupla ajtó, nagyon hasznos tud lenni csúcsnál.
A szokásos Körös Volán Zrt. felirat a kör alakú logóval, ezüstben, vagy valami extrább? Tényleg jól nézhet ki... szüksége is volt a cégnek egy zászlóshajóra. (Az E99DD mellé, természetesen. :-)) Ráadásul új buszként tudták megvenni... Nagy szó ez ebben a mostani, Ikarus utáni világban, ahol mindenki használt gépeket hoz be.
Elfelejtettem hozzátenni a fehér MAN-hoz, hogy a hátsó ülléssorba régebbi Ik üléssort tettek, ami még barna műbőrös, de abból azért az újabb, kétoldalt kapaszkodós változat. Nem tudja valaki mi ennek az oka? Esztétikai szempotból nagyon csúnya.
Erről jutott eszembe az a szolnoki helyis Ik C80 amiben belül végig a régebbi típusú barna műbőrős ülések voltak. Nagyon illuzióromboló tud lenni...
Ha ott vannak és van rá lehetőség csinálj róluk képet is :) Én megpróbálom majd lefotózni a Lion's Coach-ot, bár lehet beletelik egy kis időbe, csak találjam meg. Lehet nem lenne hülyeség egy üzemlátogatás a KV-nél.
Más: Vannak ezek a török városi és helyközi MAN SG-k és SL-ek. Vannak vele rossz tapasztalatok, érzhető az olcsóság, de attól még lehetne jó. Amit ki is emelnék azok az ajtók: valami borzalom ahogy a hidraulika csillápítás nélkül vágja ki-be az ajtókat. De a legjobb mikor nem csukódik be és így el sem tud indulni a busz, mivel ugye a fék nem enged ki... Olyat is hallottam hogy egyiknél menet közben nyílt ki és busz hirtelen bevágta a féket. Gondolom el tudjátok képzelni mennyire kellemes lehetett. Abból a buszból asszem ki is kötötték az nyitott ajtós féket. Bár ezt leszámítva nem olyan gáz. A vezető munkahelye is jónak mondható. Ezért leszek kíváncsi a Connecto-ra. Ami már előny nála az alacsonyabb padlómagasság. Viszont nagyon sajnálok, hogy még mindig nincs nálunk lépcsőnélküli alacsonypadlós városi busz.
Az első MAN, aminek érdekessége helyi viszonylatban a nagyfelületű mátrixkijelző (ami legnagyobb sajnálatomra kihasználatlan).
A Conecto-t majd megnézem valamelyik nap, hogy az Evobus-nál vannak-e Budán, még nem érkeztek meg. Ha pedig így van, akkor gyártási szám szerint ezek lesznek az utolsó, Magyarországra behozott Conectók - ha minden igaz.
Jah, és ugye nem mellékes, hogy ősszel csuklós Mercedes Connecto jön Csabára helyibe MAN helyett helyijáratként. Nah, még majd visszaolvasom az előző hozzászólásokat is :)
Békéscsabai vagyok és én is buszszerető, most láttam meg a topicot, megpróbálok majd bekapcsolódni :) Nem tudom, ti mennyire tudtok róla: ma a Szarvasin jött velünk szembe egy fehér MAN Lions Coach és legnagyobb meglepődésemre Körös Volán felirat volt rajta!!! Azt hittem kiugrok a kocsiból :) Le kellene vadászni egy fotóra :)