Azt nézem az 516-nak már június végén lejárt a műszakija, vagy lassan csinálják, vagy sehogy. Mondjuk utóbbi se lenne probléma, ha nem HEU meg HOP meg ilyesmik jönnének helyettük.
Azért a 2019-es év "266"-osát, a HEU-468-at itt hagyták Gyulán, ami a HDY-516 helyett egész nyáron a Gyula-Gyomaendrődöt csinálja (meg Hunyát, mi több, a 14.25-ös Szarvas-Örménykútot is).
Az egyik fele, Mezőkovácsháza - Lőkösháza, vasútállomás között, a párhuzamos kisvasút felszámolásakor, 1974/75-ben indult. Ennek kettős szerepe volt, egyik végén a járásszékhely Kovácsházára hordta az embereket, a másik végén klasszikus vasúti ráhordó járatként üzemelt.
A névadó 4828-as létrehozását a Szabadkígyós vasútállomás - Kétegyháza út leaszfaltozása tette lehetővé, így lett közvetlen csabai járata Kétegyházának és Eleknek. 1990 január 2-ától bő 9 évig Békéscsaba - Elek között közlekedtek a buszok.
Ezt a kettőt kötötték össze a '99-es menetrendváltáskor. Ez egyrészt Dombiratosnak és Kevermesnek adott közvetlen járatokat a megyeszékhelyre, másrészt így Kunágota - Kevermes térségéből is újra be lehet jutni reggel hatra Csabára, este tíz után meg vissza. A végig utazás sose volt jellemző, bár amíg rosszabb volt a 121-es menetrendje, egyes járatoknál (mint az esti 22:35-ös) elvétve előfordult ilyen, a nem létező vonatnál a 2 órás buszozás is jobb :)