Én ilyen hozzáigazításról nemigen tudok. Az viszont érdekelne, milyen színben érkezett a BSL-513 vagy a CTJ-915 és a többi NDK-s csoda (a BPG-040-et kivéve, mert ha jól számolom, az az egyik kék).
Köszi. Fogalmam sincs, milyen konstrukcióban szerezték be őket, simán igaz lehet. És ha már akaratukon kívül lett (a ruszkikkal együtt) kilenc új fehér-kék Ikarus, akkor hozzáigazítottak pár régit is? Lehet. Érdekes egyébként, hogy míg a '95-ös saját kiadású menetrendfüzet barna, a '96-os már világoskék lett. Persze ennek valószínűleg végképp semmi köze a flottaszínhez.
Kiváló munka (mint mindig, minden, amit közzéteszel), köszönjük! :)
A kék-fehér színtervhez annyit tennék hozzá, hogy lehetett hallani olyan sztorit (talán lobbanórotor kollega mesélte egyszer tizenévvel ezelőtt, amikor a vasis buszok színterve közötti hasonlóságról kérdeztem), hogy ezeket a 415-ösöket saját büdzséből vette a volán és finanszírozó bank nem járult hozzá a körösbarna fényezéshez, hanem a fehér alaphoz ragaszkodott.
Hogy ebből mi igaz, mi nem, vagy jól emlékszem-e rá, az másik kérdés :)
"Érdekesség a hátsó ablakon található szám. Ez az általam ismeretlen rendeltetésű azonosító a kilencvenes évek közepén tűnt fel igen rövid időre egyes járművek hátulján, a 872 viszont - egyedüliként - selejtezéséig megőrizte."
A szám a tankolókártya számát jelentette, amit akkoriban kezdtek bevezetni. A tankolás kiszolgálása akkoriban mindenféle módon történt, egész konkrétan akkor lett a régi Volán "kút" az OMV-é, talán innen indult az akkoriban játszott üzemanyag csalássorozat is, ami az akkori vezetőség fejébe került...
Ma 25 éve, hogy a Békés Megyei Hírlap aktuális számának vége felé, a kis színesek között (Coca-Cola Vietnamban, stb.) bemutatkoztak az első 415-ösök. Ennek örömére összedobtam egy bejegyzést:
Pedig közben felmerült még egy idevágó kérdés: mi lett az FLS-879 és FLV-079 rendszámú műhelykocsikkal? Szanálva lettek, vagy ezek is új plakettet kaptak?
A 477 van a háttérben, szóval csak 2009-es lehet. 35 olyan busz van a megyében, amelyik életkoránál fogva nem szerepelhetne a képen. Ez az állomány durván 17%-a. A 35-ből 24 még a Körös korszakban jött. De majd most, a Volánbusz logó fiatalít :)
Ha jól emlékszem szűk 2 éve került el Gyomáról, majd rövid távollét után került vissza, immáron Szarvasra. Ide már barna csík nélkül érkezett. Bár én jobban örültem volna, ha csak egy fotót küldenek róla helyette, egy új járgány kíséretében... :)