Kiváló munka (mint mindig, minden, amit közzéteszel), köszönjük! :)
A kék-fehér színtervhez annyit tennék hozzá, hogy lehetett hallani olyan sztorit (talán lobbanórotor kollega mesélte egyszer tizenévvel ezelőtt, amikor a vasis buszok színterve közötti hasonlóságról kérdeztem), hogy ezeket a 415-ösöket saját büdzséből vette a volán és finanszírozó bank nem járult hozzá a körösbarna fényezéshez, hanem a fehér alaphoz ragaszkodott.
Hogy ebből mi igaz, mi nem, vagy jól emlékszem-e rá, az másik kérdés :)
"Érdekesség a hátsó ablakon található szám. Ez az általam ismeretlen rendeltetésű azonosító a kilencvenes évek közepén tűnt fel igen rövid időre egyes járművek hátulján, a 872 viszont - egyedüliként - selejtezéséig megőrizte."
A szám a tankolókártya számát jelentette, amit akkoriban kezdtek bevezetni. A tankolás kiszolgálása akkoriban mindenféle módon történt, egész konkrétan akkor lett a régi Volán "kút" az OMV-é, talán innen indult az akkoriban játszott üzemanyag csalássorozat is, ami az akkori vezetőség fejébe került...
Ma 25 éve, hogy a Békés Megyei Hírlap aktuális számának vége felé, a kis színesek között (Coca-Cola Vietnamban, stb.) bemutatkoztak az első 415-ösök. Ennek örömére összedobtam egy bejegyzést:
Pedig közben felmerült még egy idevágó kérdés: mi lett az FLS-879 és FLV-079 rendszámú műhelykocsikkal? Szanálva lettek, vagy ezek is új plakettet kaptak?
A 477 van a háttérben, szóval csak 2009-es lehet. 35 olyan busz van a megyében, amelyik életkoránál fogva nem szerepelhetne a képen. Ez az állomány durván 17%-a. A 35-ből 24 még a Körös korszakban jött. De majd most, a Volánbusz logó fiatalít :)
Ha jól emlékszem szűk 2 éve került el Gyomáról, majd rövid távollét után került vissza, immáron Szarvasra. Ide már barna csík nélkül érkezett. Bár én jobban örültem volna, ha csak egy fotót küldenek róla helyette, egy új járgány kíséretében... :)
Azért jutott eszembe a volt Hajdú, mert vett a Körös elvileg oda szánt 260-asokat(3db GNX és 2db GMY tudtommal), amik eredetileg automaták voltak, ide már kézivel érkezett. Az ekkortájt érkezett 280-asok(3db GNX, 1db GMY és 1db GOX) eredeti megrendelőjét nem tudom. Javítsatok ki, ha valami nem jó...
Köszi az infót. Akkor nem tudom mi lehet a magyarázat a felsejlő kék színre? (lehet hogy Veszprémbe szánták csak ide került.. :) mint egy két MAN busz Csaba helyett Szolnokra.)
Habár szembetűnőek az oldalfalon a fényvisszaverők a lámpák helyett, de tudtommal fejtámlás Halas ülésekkel egy orosz kivitelű 280-ast sem szereltek fel.