Sziasztok! Nagjyából másfél-kétéves Xmap-es jegyzeteimet szeretném aktualizálni. Akkor is tudtatok segíteni, hátha most is lenne valaki, aki képben van. :) Szóval van Gyula környékén néhány járat, amit eddig még nem mutatott sosem a rendszer (már hogy akkor nem, amikor én néztem), egész konkrétan:
5:50 Gyula-Medgyesegyháza és vissza
6:20 Sarkad-Gyula
6:35 Gyula-Okány és vissza
7:20 Gyula-Kétegyháza és vissza
Valami tippje van valamelyikőtöknek, hogy ezeket mik viszik? Ezek közt egyértelműen van, ami a NIG-155-höz tartozik, de nem tudom, melyik. Ha ez segít, ma a medgyesegyházit és a kétegyházit is LTE-942 vitte valami helyett. A sarkadi külön rejtély, mert mindhárom sarkadi fordának ismerem a kezdő járatait... már ha tényleg 3 van.
Illetve ha már belemerültünk, a helyi járat felől is érdeklődnék. LJF-217-et stabilan látni a térképen, a többieket viszont nem. Elmondható-e általánosságban, hogy:
-van egy csuklós (nekem HZE-184 van felírva), ami fixen 4-est csinál?
-az Isuzu fixen 5-öst csinál?
-a Credo pedig csak 4-esen van?
Ha jól láttam, helyközis csak egyszer ugrik be, a 7:05-kor induló 4-esre egy dombegyházi busz.
Előre is örök hála, ha valaki segít ezeket megfejteni! A helyi járat csak egy kis bónusz, gondolom, az azért lazább is. A helyközisek élveznének első körben prioritást.
Más. Próbálkoztam az Xmappal járatokat megtudni ezekhez az EAG-khez, de nem sok sikerrel jártam, ugyanakkor volt olyan járat amelyen nem mutatott buszt annak ellenére hogy nem más megyékből induló, más cégek járatai voltak. Nincs minden buszban GPS?
GBG-559
GSA-458
GMK-926
GMK-927
GZH-183
GZH-184
HPD-154
Ennyit sikerült kiderítenem:
GZH-168 M 7:15 Battonya-Orosháza 12:00 Orosháza-Szarvas, 13:35 Szarvas-Orosháza
Amúgy érdekes, hogy a GBG-s és GDK-s képeket látva nekem is az volt az első gondolatom, hogy a legrégebbi buszok is nekem szinte "újak", mintha ma lett volna, hogy megérkeztek. De hát azóta eltelt 21 év, és hát fejlődött a technika, és az utasoknak is magasabbak lettek az igényei: LowEntry, klíma, legalább a távolságin WiFi.
Emellett 2000-től 2011-ig azért évente átlagosan jött 10 új busz a megyébe, ami azóta elakadt (tudom: beszerzési stop, KK-k megalakulása és az azokon belüli életkor-kiegyenlítés.
De azt látom, hogy a DAKK-ban Békés megye eléggé szív: 16 új Volvo-t és az NJV-815-öt leszámítva valóban új beszerzésű jármű nem érkezett az elmúlt 7 évben a megyébe ;)
Bőven elférne pár új busz, de nem tűnt vészesen öregnek az állomány Békéscsabát és Gyulát szemlélve. itt a régi pofás Credok tűnnek öregnek, míg azok nálunk( Dorog) egész újnak látszanak a 30-35 éves (igaz vázcserés) 280-asok mellett. Utóbbiból egyet sem láttam de 1990 előtti más 200-ast vagy Ik 400-ast sem.
Írták itt régen, hogy az 559 a HPR elődje volt Geszten, mondjuk az is már 17 éve volt.
Amúgy szerintem a KAZ-478, leánykori nevén GNX-329, na az elvileg a napokban lett jogosult a 20 éves törzsgárdára Berényben. Második talán a HGR-751 Vésztőn, 2000-ből?
Valahogy úgy, bár a végén már csinált az is mindent, mint ahogyan mostanság lassan minden kocsi csinálja mindegyik Szarvasi fordát (kivéve JamesBond-ot)